Nem, azzal pont nincs baj, amit szállítunk, annak mindegy, hogy mennyi ideig van úton, a lényeg, hogy minden nap megérkezzen az a bizonyos vonat vasérc, fa, acél, szén, olaj, stb...
ha bármit termel egy cég az után adózni kell, ha egy személyes ha multi
szóval amit te megtermelsz energiát annak az adóját be kellene fizetni így az igazságos
tőlem jobban nem sokan élnek, én azt csinálom amit szeretek: heverészek a kanapén, ha megunom kimegyek a csatorna partra nézelődni, jövő héten már hidegebb lesz el is kezdem a szabad levegőn pihenést, azt sokkal jobban szeretem
Miért ne lenne? Ha éves szinten pluszt termelsz az után kell adózni. De ha adott évben annyit termelsz mint amit el is használsz arra miért kéne adót fizetni?
Tudom hogy ez a másik vágyad az alapjövedelem után hogy a sok köcsögöt akinek van pénze napelemre veled ellentétben meg kell szívatni, de ez soha nem lesz így. Aki ügyesebb és nem csak a kifogást keresi mindenre, az simán mindig jobban fog élni mint te akármilyen rendszer is lesz. 😘
ez is csak szervezés kérdése, erre valók a speditőr cégek
ha jól van szervezve, reggel kiviszik a konténert a telephelyre, megrakják elviszik a terminálra, vagonra rakják és este már mehet is az útjára
akkor van szopó ha éppen valami miatt később ér be a terminálra, és nélküle megy el a vonat, utána vár napokat(heteket) mire ismét lesz alkalom a továbbításra
azért még messze nincs minden kitalálva, pl teljesítmény arányos adóztatás, hiszen "termeled" a pénzt
persze ha már megtérült utána a kicsi plusz pénz is pénz, csak aki újonnan vág bele annak kitolódik a megtérülési dátum
Vazz, értés......nem maga a vonat a lassú hanem annak a kiszolgálása.....az több nap mint maga az út mondjuk spanyoloktól idáig vagy bárhonnan. A kamionra meg csak felteszik és max 3 nap alatt ott van az eu-ban szinte bárhol és lepakolják a felhasználási területen.
Most is jön messzebbről.....illetve nem pont a suzuki a példa rá, hazavitték a swiftet itt csak a vitara és az s-cross maradt aminek talán a motorja japán még (nem vagyok ebben sem biztos) és azok jöhetnek konténerben. A merciben meg nem láttam még egyet sem, manapság inkább a gyártás részeit egyre közelebb hozzák egymáshoz remélem, hogy az ázsiába vitt gyártások nagy részét visszahozzák főleg most, hogy a fuvarköltségek hihetetlenül megdrágultak épp a konténerekről olvastam valami ilyesmit: https://novekedes.hu/elemzesek... ......nekünk mindenképp az lenne a jobb ha itt gyártanának mintha még többet elvinnének.
2000 előtt a suzuki gyárba konténeren jött a cucc a japóktól, komplet motorok, plusz egy csomó egyéb minden (még idomok is, számoltam egyszer)
meg tudták oldani a hajó+vonat+kamion fuvart, és egyszer sem állt meg a gyár....
igazándiból csak akarni kellene,
én úgy gondolom hogy voltak érdekek amiknek az számított legyen sok kamion az utakon
amúgy a vasút nincs eltűnve csak azokat a fuvarokat amin pénz is van kiszervezték, és a magán cégek viszik nem a királyi vasutak
2010körül(utána már nincs pontos infóm) pl a metrans vett vagy 6 mozonyt, ami akkor egy milliárd/db volt szóval látott a vasúti áruszállításban jövőt, és ez csak a mozdony volt...
de mintha azt hallottam volna terminálokat is épít-épített
amúgy amit te lassúnak érzel az mind a "királyi" vasút, ezt én úgy láttam a magánvasúti érdekek miatt gátolták a pontos és gyors munkavégzésben
én azért emlékszem olyanra hogy amit behoztak hétfőn a szabadkikötőbe, és este elment azt már szerdán hamburgban kifutott a hajón
ez mind fuvarszervezés kérdése
a belföldi vasúti áruszállítás az tényleg halott mármint egyénileg feladva
Nam az út megtétele miatt lassab, ezt már ezerszer letárgyaltuk hanem mert minde a felrakás mind a lerakás terminálokat igényel, oda-visszaszállítást terminál és le-felrakó cégek között ami szintén nem kis költség és főleg ezeknek a le-felrakásoknak és közbeni raktározásoknak többnapos várakozási ideje van mindkét terminálon és pedig igen, a gyorsaság a fontos ezt megtanulták a nagyobb cégek erősen a 2008-9-es válságnál mikor is előtte ugye raktárra gyártották az autókat meg mindent, de a válságnál ott álltak hirtelen az eladhatatlan hatalmas raktárkészlettel, aki emlékszik vagy főleg vett is akkor autót-motort az pontosan tudja, hogy az árak leestek 1/3-dal és nem kis veszteség volt, most kell elmenni az autógyárak placcaira (suzuki, merci), hogy lássuk, épp annyi autó van a placcokon amit max. 1-2 napon belül elvisznek és szinte nincs semmi raktárkészlet sőt várni kell az autókra. Mi a mercibe a felnit-gumit visszük be prompt megrendelés alapján a benti összeszerelő cégnek és amit besziszünk egy kanyarban (műszakonként 4-6 kanyar) az legfeljebb pár órát vár a mire autóra kerül, de a kamionok amik hozzák azoknak a szállítmánya is jó ha 2-3 napot van a raktárunkban mire bevisszük, de van, hogy sürgős esetben azonnal átrakják a mienkre és visszük is be (ez azért nem túl sűrű, de előfordul) a kamionokon a gumi és felni max 2-3 nap bár a nagyrésze lengyel és román gyártótól jön ami 1 nap alatt ér ide, na ezek vonaton 1 hét lenne.
a lassúság relatív mert nagy távon a vonat a gyorsabb
pl egy antwerpen-budapest táv fele annyi sincs vonattal
de olyanra is volt példa hogy sturovó-szob közti táv 2 napba telt 😂
amúgy a gyorsaság nem feltétlen fontos, igazándiból a folyamatos áru áramlás a lényeg, kínából is hetekbe tellik mire ideér a konténer mégsem okoz gondot
Az üa.-got meg már kár is számolni bár tegyük, ebben a vonat biztos jobb, de a kamion meg a kisautóknál, jelenleg egy modern szerelvény elmegy 24-25T áruval 23-24L gázolaj és kb 1-2l adblue-val 110-on míg egy kisteher ami max. 1.5t-át visz (nyilván a hivatalosról beszélünk) megeszik nagyon jó esetben 9-10-et, de ha ponyvás akkor inkább 12-13-at üa.-ból és az újak ugye már azokból is adblue-sok így az is fogy egy kevés. Nem véletlen, hogy miért kamionnal fuvaroznak és nem vonattal vagy kisebb autókkal.
Minden zarteren maszkolnak,ma kerte a zsandar a kishataron az igazolast es a szemelyit,bar ha hamisitok egy macskaeledel QR kodot azt is benyalta volna. 😆
Söt, most olvasok egy tanulmányt. Egy 10 tonnás tengelyterhelésű kamion 160.000x akkora terhelés az útnak, mint egy 0,5 tonna tengelyterhelésű kisautó.
Arányosan biztosan nem. Meg az átjárhatóság. Európában többféle nyomtáv, áramrendszer és nemzeti jelzési rendszer van. Míg egy kamion mehet minden gond nélkül bárhova, addig egy mozdonyba ezer féle rendszert kell külön külön beleintegrálni.
Jogosítvány. van egy jogosítványod kamionra, mehetsz vele bárhova, a vasúton minden országra egy külön vizsga kell, ami egyesével több hét tanulás, és az adott ország nyelvét is tudni kell.
szóval amit te megtermelsz energiát annak az adóját be kellene fizetni így az igazságos
tőlem jobban nem sokan élnek, én azt csinálom amit szeretek: heverészek a kanapén, ha megunom kimegyek a csatorna partra nézelődni, jövő héten már hidegebb lesz el is kezdem a szabad levegőn pihenést, azt sokkal jobban szeretem
Tudom hogy ez a másik vágyad az alapjövedelem után hogy a sok köcsögöt akinek van pénze napelemre veled ellentétben meg kell szívatni, de ez soha nem lesz így. Aki ügyesebb és nem csak a kifogást keresi mindenre, az simán mindig jobban fog élni mint te akármilyen rendszer is lesz. 😘
ha jól van szervezve, reggel kiviszik a konténert a telephelyre, megrakják elviszik a terminálra, vagonra rakják és este már mehet is az útjára
akkor van szopó ha éppen valami miatt később ér be a terminálra, és nélküle megy el a vonat, utána vár napokat(heteket) mire ismét lesz alkalom a továbbításra
persze ha már megtérült utána a kicsi plusz pénz is pénz, csak aki újonnan vág bele annak kitolódik a megtérülési dátum
meg tudták oldani a hajó+vonat+kamion fuvart, és egyszer sem állt meg a gyár....
igazándiból csak akarni kellene,
én úgy gondolom hogy voltak érdekek amiknek az számított legyen sok kamion az utakon
amúgy a vasút nincs eltűnve csak azokat a fuvarokat amin pénz is van kiszervezték, és a magán cégek viszik nem a királyi vasutak
2010körül(utána már nincs pontos infóm) pl a metrans vett vagy 6 mozonyt, ami akkor egy milliárd/db volt szóval látott a vasúti áruszállításban jövőt, és ez csak a mozdony volt...
de mintha azt hallottam volna terminálokat is épít-épített
amúgy amit te lassúnak érzel az mind a "királyi" vasút, ezt én úgy láttam a magánvasúti érdekek miatt gátolták a pontos és gyors munkavégzésben
én azért emlékszem olyanra hogy amit behoztak hétfőn a szabadkikötőbe, és este elment azt már szerdán hamburgban kifutott a hajón
ez mind fuvarszervezés kérdése
a belföldi vasúti áruszállítás az tényleg halott mármint egyénileg feladva
pl egy antwerpen-budapest táv fele annyi sincs vonattal
de olyanra is volt példa hogy sturovó-szob közti táv 2 napba telt 😂
amúgy a gyorsaság nem feltétlen fontos, igazándiból a folyamatos áru áramlás a lényeg, kínából is hetekbe tellik mire ideér a konténer mégsem okoz gondot
Jogosítvány. van egy jogosítványod kamionra, mehetsz vele bárhova, a vasúton minden országra egy külön vizsga kell, ami egyesével több hét tanulás, és az adott ország nyelvét is tudni kell.
mennyi métert aszfaltoztál az elmúlt 20 évben?
neked még útdíj sincs