Utoljára megpróbálom megértetni veled.
Vannak akik bizonyos korok divatjáért,zenéjéért,stb. rajonganak.
Én a 70-es,80-as és a 90-es évek elején gyártott motorokat különösen kedvelem.
Próbáltam már qrva sok modernebb gépet is, amikre nem nagyon tudnék rosszat mondani................csak nem tetszettek, nem mozgatták meg az érzékszerveimet, olyan steril érzést adtak!
Nem tudom ezt jobban megfogalmazni!
Nem a haver mondta, meg nem "csak úgy gondolom"!
Az autókat meg leszarom, az egy közlekedési eszköz, bár pl. a sávtartó kormánybasztatástól abban is kiver a víz!
Aki nem képes két fehér vonal között maradni, az menjen busszal!
Az útszélén én sem szerelgetek (kivéve kemény terepen), de az otthoni szervizeléseket, javításokat szeretem magam végezni, ettől is enyém a gép.
De
A kasztni olyan amilyen, az összes többi nagyjébol tervezhetö hogy mennyi idöt vagy igénybevételt birjon ki. De van amikor ez se sikerül. Akkor vannak a gyári visszahivások
Nos a swift legendas motorja kurvasokat bir, ja a valto nem, az abs kocka sem, meg egy par dolog. Mondjuk a kaszni elporlad korulotte.
Szemet a szuszka es direkt igy akarta?
No a konkluzio az hogy a gyartok nem terveznek az idok vegezeteig problrmamentesen futo autokat.
Nem azert mert komplex rendszerek ey nem lrhet semmit ugy megtervezni, hanem mert nyeresegvagybol alljas indokkal direkt kibasznak a felhasznaloval.
NEM ERDEKES a kuplung csapagy elettartalmat legjobban befolyasolo ket adat ismeret?
Az hogy mennyi fogy belole az igen?
Es erre a gondolom vezetett ra?
Helybol megy ilyen hulyeseg allitasa vagy neki szoktal futni?
Ezt konkrétan.én se gondolnám, de azért sok minden számolhato. Nem a pár honap a lényeg hanem hogy a garancia idö után nem telnek el évek vagy sokezer kilométerek. Holott elvárható lenne.
Ismerösöm autoszerelö, érdekes modon ö is.azt állitja létezik a gyártok.részéröl ez a megközelités.
Te se olvastad a cikket.
Ez alapjan annyi a valtozo egy jarmunel (szerintem egy picit is bonyolultabb gepnel is) hogy lehetetlen beallitani azt hogy garsncia ido utan par honappal kinyuvadjon.
Te nem értesz. Nem érdekes a kuplung nyomkodásának a darabszáma.
Az a lényeg, hogy x százezer km alatt hány darabot cseréltek ÁTLAGBAN. Ha ezen változtatni akarnak, ezen adat birtokában megtehetik. A korszerű autók írják az indítást, esetleg a két indítás közt megtett távolságot, átlagsebességet, esetleg váltóhasználatot, ebből - ha csak nem hülyék - kitudják következtetni a vezetési szokásokat.
Nem kell minden adatot milliméterre pontosan megjegyezni, a mérnök pontosan tudja, mire van szüksége.
Gondolom én.
Igy van, de az a szar anyagminöség miatt volt amibe. aruszkik erösen szartak. De. a vezérmütengelye igencsak sokat kibirt.
Hozhatsz ellenpéldákat de mondjuk pont a zsigulikban.voltak böven tulméretezett alkatrészek.
Az autokban is láthato de a szakmámban sok példát tudnék mondani. Meg mindenki aki mechanikai dolgokkal foglalatoskodik hosszu ideje.
Nem jol gondolod. Nem ugyanakkor, hanem hamarabb mint mondjuk huszonéve azonos igénybevétel mellwtt. De mindwgy, ezt most te nem akarod érteni
Mindegy hogy hivjuk, a lényeg a kispórolás hogy minden hamarabb cserés legyen.mint amire képes lehwtne minimális többlet anyag hozzáadásával.
Vannak akik bizonyos korok divatjáért,zenéjéért,stb. rajonganak.
Én a 70-es,80-as és a 90-es évek elején gyártott motorokat különösen kedvelem.
Próbáltam már qrva sok modernebb gépet is, amikre nem nagyon tudnék rosszat mondani................csak nem tetszettek, nem mozgatták meg az érzékszerveimet, olyan steril érzést adtak!
Nem tudom ezt jobban megfogalmazni!
Nem a haver mondta, meg nem "csak úgy gondolom"!
Az autókat meg leszarom, az egy közlekedési eszköz, bár pl. a sávtartó kormánybasztatástól abban is kiver a víz!
Aki nem képes két fehér vonal között maradni, az menjen busszal!
Az útszélén én sem szerelgetek (kivéve kemény terepen), de az otthoni szervizeléseket, javításokat szeretem magam végezni, ettől is enyém a gép.
A kasztni olyan amilyen, az összes többi nagyjébol tervezhetö hogy mennyi idöt vagy igénybevételt birjon ki. De van amikor ez se sikerül. Akkor vannak a gyári visszahivások
Hétre pontosan kihal ha úgy akarják
Szemet a szuszka es direkt igy akarta?
De cikkben is szerepel hogy egy teherauto motorát szándékosan a gyenge tönkremenös vázhoz degradálták mert a piac igy kivánta.
Nem azert mert komplex rendszerek ey nem lrhet semmit ugy megtervezni, hanem mert nyeresegvagybol alljas indokkal direkt kibasznak a felhasznaloval.
Az hogy mennyi fogy belole az igen?
Es erre a gondolom vezetett ra?
Helybol megy ilyen hulyeseg allitasa vagy neki szoktal futni?
Ismerösöm autoszerelö, érdekes modon ö is.azt állitja létezik a gyártok.részéröl ez a megközelités.
Ez alapjan annyi a valtozo egy jarmunel (szerintem egy picit is bonyolultabb gepnel is) hogy lehetetlen beallitani azt hogy garsncia ido utan par honappal kinyuvadjon.
https://totalcar.hu/magazin/te...
Az a lényeg, hogy x százezer km alatt hány darabot cseréltek ÁTLAGBAN. Ha ezen változtatni akarnak, ezen adat birtokában megtehetik. A korszerű autók írják az indítást, esetleg a két indítás közt megtett távolságot, átlagsebességet, esetleg váltóhasználatot, ebből - ha csak nem hülyék - kitudják következtetni a vezetési szokásokat.
Nem kell minden adatot milliméterre pontosan megjegyezni, a mérnök pontosan tudja, mire van szüksége.
Gondolom én.
Hozhatsz ellenpéldákat de mondjuk pont a zsigulikban.voltak böven tulméretezett alkatrészek.
Az autokban is láthato de a szakmámban sok példát tudnék mondani. Meg mindenki aki mechanikai dolgokkal foglalatoskodik hosszu ideje.
Mindegy hogy hivjuk, a lényeg a kispórolás hogy minden hamarabb cserés legyen.mint amire képes lehwtne minimális többlet anyag hozzáadásával.
Komolyan?
Ne viccelj.
Ilyen nincs csak erolkodsz.
Persze nem mindenki hanem a többség a cél
Pl fag csapágyban az összes zsír egy fél borsó szemnxi volt