én Audi márkaszervizből mentem át dolgozni Suzukiba. hangosan felröhögtek,mikor mondtam,hogy 0,8 kg olaj/1000km alatt nem olajfogyasztásról beszél a vw konszern,addig az normális. mint a 105-ös skoda kb. azt mondták,ezt egy suzuki tulajnak be tudom dumálni,előléptetnek
Értelek, csak kicsit viccesnek hangzik, hogy kardán van rajtuk lánc helyett, hogy ne kelljen naponta b@szkódni a lánc fújkálásával - cserébe lehet kétnaponta olajszintet ellenőrizni / töltögetni, láncspray helyett meg cipelni az olajos flaskákat egy túrán.
Így van ez biztos így van, de hát ezzel együtt kell élni-e annak aki ilyet vesz, én csak annyit írtam, hogy nem kell feltétlenül enni-e az olajat egy gépnek attól, hogy boxer vagy levegős, biztos nagyobbak az illesztések és ezért többet eszik mint egy vizes a levegős, de zabálnia nem kéne, ilyen a tervezés vagy kivitelezés oszt jónapot, ettől még maguk a motorok azok jók.
Én egy darabig kíváncsiságból olvastam a BMW-topikot az Index-fórumon, és az öreg levegős boxereknél majdnem mindenki panaszkodott a nem kicsi olajfogyasztásra. Leginkább azok, akiknek ez szokatlan volt, mert japán sornégyről ültek át.
Ez sem törvényszerű, láttem nem egy ilyesféle gépet szinte semmi olajfogyasztással viszont láttam olyan SV650-et aminek semmi baja sem volt, de új kora óta ette az olajat valamiért míg azon kívül nem nagyon van ilyen.
Arról, hogy a boxer eszi-e az olajat vagy sem nekem csak egy tapasztalatom van, jó régen volt egy jó régi sokezer km-es 1.8-as subarum a szokásos boxerrel.......az csak annyit evett mint egy átlag sor 4 azaz cserétől cseréig a nívó fele sem fogyott el.....
Haver 12-es gs-ét itthon feltöltöttük olajjal, max közelébe, elmentünk montenegróba, 1300-1500km kb Trebinjében aludtunk, reggel ránéztünk, az ablakocskában semmi olaj, vettünk egy litert, az belement és akkor jött vissza minimumra. De ez valami szar olaj volt, utana ugyanaz a szerelo cserelt benne olajat es a 300km-es olajjal húzta a kéket de most már más márkát minimálisan eszi.
Már ki is találtam, lánc olajzó egység, gumi csővel szépen bele vezetve a motorolaj betöltő nyílásba, felette egy régi 125-ös 2T gépről származó kis olaj tartály, hőálló tömítő paszta mindenhova és tádááááámmmm, kész!
50ccm 4 henger, 19 LE, 20.000 f/perc, 14 sebesség, 200 km/h