"(6) * Fényjelzést adni a távolsági fényszóró felvillantásával szabad, feltéve, hogy ez a közlekedés többi résztvevőjét nem vakítja el."
KRESZ, II. fejezet, "A forgalomban részt vevő járművek kivilágítása", 44. §
Azt is sokan elfeldték már, hogy az előzés közvetlen megkezdése előtt, lehet hangjelzést használni. (duda) Sokak felháborodnának, menne a büntifékezés. 😆
régen olvasgattam a kreszt nekem nem rémlik, hogy a fénykürttel szabály szerint lehet basztatni a másikat(gondolkodós) Nagyon ritkán találkozok olyannal, hogy 100-al a belsőből feszt nem akar kijönni a külsőbe akkor sem amikor módja lenne rá az engem is felbosszant(kezeit széttáró) Ha 130-nál csinálja ugyan ezt az már nem bosszant annál én sem megyek többel(kezeit széttáró)
egyébként ennek a villogtatásnak pont ugyan annyi a negatív hatása is. Az emberek fele lehet, hogy beijed és lehúzódik, de a másik fele, meg pont, hogy inkább felbosszantja magát és feszt azért sem húzódik le(kezeit széttáró)
Fényjelzést adhat, amennyiben az nem vakítja el a többi közlekedőt - tudtommal ennyi a megkötés.
Hogy ezt azért teszi, hogy a 140-nel "tötymörgő" húzzon ki jobbszélre vagy hogy egy kereszteződésben lemond az elsőbbségéről valaki javára, az persze nem egy és ugyanaz a szitu morálisan.
Egyébként én 130-al haladok az autópályán mert ott még jó a fogyasztás 7-8 liter 140-150 között már 9-10 liter(kezeit széttáró) Tehát amikor 15 kamiont előzök a belsőben a megengedett maximummal 130 km/h-val akkor én tőlem villoghat a köcsög béjemvés akkor sem sorolok ki ha épen van egy-egy lyuk ahova szűken beférnék a kamionok közé mert a balfasz fel akar vágni a csajának 180-al(kezeit széttáró) Mindenki látja a forgalmi helyzetet. A mögöttem lévő béjemvés is. Tudni fogja ahogy véget ér a kamionsor úgy is ki fogok menni a külsőbe a jobbra tartás szabályának az értelmében azt tőlem mehet utána mint az ezüstnyíl dzzsíííí. De előzés közben én a szabályok szerint 130-nál nem tartok fel senkit(ujjával nemet mutató) Nagyon ritka is, hogy elkezd villogni mögöttem a balfasz. De azért ritkán előfordul(gondolkodós) én csak megnyomom a vészvillogót egy felvillantásra, hogy lássa a paraszt, hogy látom a szándékát, de értse meg, hogy nem fogom teljesíteni amíg a kamionsort el nem előzöm ezt el sem várhatja (kezeit széttáró) Más a helyzet ha kis dákóval megyünk, ott 100 haladási sebesség. Ott megelőzöm a kamiont, ha mögém ér valaki már húzódok is át a külsőbe és mind1 hány kamion van előttem nem tartok fel senkit mert tudom, hogy lassabb vagyok és nem tudom elérni a haladási maximumot(kezeit széttáró)
Igen, pontosan így teszek. A külső sáv általában tele teherrel, oda nem lehet kisorolni 150-el, de még 130-al se. Megyek szépen bent, nem zavarok, akadályozok senkit. Ha utolér valaki, kihúzódok. Ha én érek utol valakit, aki 120-al alszik bent, rávillantok.
Így életszerű, így csinálják a legtöbben - kár, hogy nem mindenki.
És ne csúsztass, a követésit betartom -amikor csak lehet 😃
Ki kéne próbálnod egy kéklámpás autót.Bár elég szar egy egy húzósabb nap után mikor beülök a saját autóba,át kell állítani az agyat,nincs tökön uborkán áthajtás.
Aha,szóval te bemész belsőbe és ott haladsz 150el addig míg nem jön egy gyorsabb autó.....és még te minősítesz másokat?Szarsz a sebességhatárra nem foglalkozol a követésitávolsággal,nem törődsz a jobbratartással....tipikus kretén,mások hibáit látja de a sajátját nem.Illik hozzád az autód.
Régóta. inkább csak 147 tempomat, az valós 143-144, közig határ alatt. Még a trafit se kell figyelni. Mindenki ennyivel megy... épp ezért nem jó sokkal gyorsabban se, mert akkor a belsőben érsz utol mindenkit.
Amikor nincs forgalom, beláthatóan trafi mentes, akkor lehet picit jobban is engedni 😃
Nem lehet, szabálytalan. Ez nyilvánvaló.
De nem a szabályosan közlekedő dolga a KRESZT betartatni másokkal. (Kivéve, ha van jelvénye meg villogó basz a kocsi tetején.)
KRESZ, II. fejezet, "A forgalomban részt vevő járművek kivilágítása", 44. §
Hogy ezt azért teszi, hogy a 140-nel "tötymörgő" húzzon ki jobbszélre vagy hogy egy kereszteződésben lemond az elsőbbségéről valaki javára, az persze nem egy és ugyanaz a szitu morálisan.
(azért ennek utána olvasok, az a biztos)
Így életszerű, így csinálják a legtöbben - kár, hogy nem mindenki.
És ne csúsztass, a követésit betartom -amikor csak lehet 😃
hát nekem az egészből ennyi jött le(kezeit széttáró)
Amikor nincs forgalom, beláthatóan trafi mentes, akkor lehet picit jobban is engedni 😃
De nem a szabályosan közlekedő dolga a KRESZT betartatni másokkal. (Kivéve, ha van jelvénye meg villogó basz a kocsi tetején.)