Természetesen volt ilyen. Az, h megvan a feszültség benne, nem azt jelenti, h az áramot is le tudja adni. 😀 Akku kuka.
Amúgy ez a téli töltögetés is a néphagyományban hibás. Úgy kéne tölteni, h előtte lemeríted X feszültségre egy terheléssel, majd utána töltöd. Az, h mindig csak töltőre rakják csak ront rajta.
Szia,
Varta akkut kétszer is kellett már cserélnem, mert cellazárlatos lett. Az egyiket 3 nap után, a másikat meg pár hónap után. Az már nem az a minőség ami régen volt.
Most ilyeneket használok a motorjaimba. Könnyű, kicsi, a TL-eket is vígan indítja melegben, hidegben(5 fok alatt) kicsit küszködik vele.
Köszi a választ! Enyhe tél ide vagy oda, már csak márciusban kap újat. 10 éve nálam van, ereje teljében. A szabadonfutó könyörög egy cserére, indításnál néha csattog, de 107000 km-nél nagyobb baja ne legyen. Költve volt rá, ha kellett, de a motorgeneráltól még talán messze van.
Van egy gagyi feszmérőm a motoron. Amikor indítóztam, szinte nullára esett, amint elengedtem lassan vissza ment a feszültség. 10,5-11 már akkor volt, amikor a benzipumpa ment, vagy lámpát kapcsoltam. Alapból 12 felett mutat, miután csak rajtahagyom a gyújtást.
Valtozo. Exide, Varta, Banner elhuzza 5-6 evig is jo esetben, JPMoto max 1-2 szezon. A 4 ev nem kirivoan keves.
Ami a merest illeti, terheles alatt merd. Bekotod a biciklibe, rateszed a merocsucsokat, figyeled a feszultseget. Aztan elforditod a kulcsot, kapcsolsz egy lampat, attol kicsit lejjebb megy, de nem 1-1.5 voltokat, mert akkor baj van. Ha inditozol is, 10.5-11V kornyekere esik le a feszultsege, amig teker, ha egeszseges - ha haldoklik, akkor siman lemegy akar 7-8 voltig is. Na, akkor van ilyen, amit mondasz, hogy minden villany elmegy es csak kattog meg nyekeg.
Köszi a gyors választ! Már másodjára járok Így, csak ma azért nem gyanakodtam egyből, mert töltöről tettem bele. Kis fogyasztók , lámpák tökéletes, Mikor indítanék, ép megnyikkan, majd csak kerreg a behúzórelé, minedn fény leó... Azt hittem valami szorulás van a blokkban. Önindítót kiszedve megforgatta... sebességbe rakva a blokk is "forgatható" volt.
Újabb mérés: nyugalmi feszültsége azután ismét tökéletes. Indításra ugyanaz: fény van, indításra sötét a műszerfal+ behúzórelé csak kerreg. Ekkor jutott eszembe, hogy jó pár éve egy szervízben volt ugyanez, szóltak, hogy ezt csinálja a motorom, akkor jutott eszembe, hogy új akksi, és lám megjvúlt. Most azért nem volt elsőre gyanús, mert én vettem le a töltőről. Tanúlság: ha egy akksin feszültséget mérsz, az nem minden.
Ja, van ilyen. Elég vékonyra sikerülnek manapság a cellákban a lemezek. Az AGM akksikkal különösen bátrak, mert ott az üvegszálban bíznak, hogy megoldja a gondot, de nem mindig sikerül.
Csoportos túrán félidőben tankoltunk, haver fiatal gixere nem indult.....hááát az akksi lett menetközben kuka, azért ez 40 éve még nem volt jellemző. 😆
A cellazárlat gyors önkisüléssel, alacsony feszültséggel és gyenge indítóárammal jár.
Felteszed töltőre, kész állapotot jelez, leveszed, másnap rámérsz és mondjuk 10.5-11V-ot mutat. A döglött cella töltéskor jellemzően melegszik is, a többinél legalábbis erősebben.
Sziasztok! Közülletek volt-e egyik használatból a másikra(vagy hosszabb kivétel uán visszarakva)cellazárlatossá vált akksitok? Nyílván, de akkor mit tapasztaltatok?
Amúgy ez a téli töltögetés is a néphagyományban hibás. Úgy kéne tölteni, h előtte lemeríted X feszültségre egy terheléssel, majd utána töltöd. Az, h mindig csak töltőre rakják csak ront rajta.