Rendben, köszönöm! E-bayen találtam eredeti új Suzuki vákuumcsövet, ha szükséges, onnan rendelek. Sajnos sz oemparts-szal párszor már befürödtem. Ránézek majd erre a teflon tömítésre is. Köszi a tippeket. Először kap egy általános nagyszervízt. Itt lesz a tél, fűtés van a garázsban. 😁 Már megrendeltem a Haynes javítási kézikönyvet, legyen részletes manual hozzá. ;) Jó játék lesz. 😁
A hátsó henger csonkja és a kipufogó rendszer találkozásánál van egy bilincs, ott van egy teflon tömítés. Az szokott kiégni.
Abba azért ne legyél biztos, főleg ha oemparts-on nézted. Ott nem tudják pontosan a raktárkészletet.
Hátsó összeillesztésnél lévő tömítés gyakran kiég. Akkor durrog és büdös. Meg amúgy is sokat kap általában a TL.
Ha jó, akkor nem cserélnék csöveket, főleg utángyártottra. Csak mert azok 1-2 évig bírják sokszor.
SZelephézag, szelepcsésze, és vezérműlánc feszítő ellenőrzés érdemes mihamarabb, és a fesszab cseréje solvartosra, ha még gyári.
Egyébként a másik jelenség, amit a TL-ke produkál, hogy melegen büdös a kipufogógáz és néha visszadurrog. Injektortisztítás, vákuumcsövek ellenőrzése lesz a következő lépés, novemberben pedig lecserélek minden gumi csövet, üzemanyagcsövet, stb., ellenőrzöm a jeladókat. Meg egy komplett nagyszervíz, persze gyertyákkal, szelephézag-ellenőrzéssel. 🙂
Simán lehet, én is ilyesmire gyanakszom. Semmin nem változtattam, csak az amúgy is döglődő akksit kicseréltem. Csütörtökön lesz elektronika órám (úgyis ezt tanulom esti tagozaton, mármint motorszerelést), akkor rákérdezek.
Az elektronika nem volt soha az erösségem...
Egy idöben párszor megjártam a GSX1400-el Münchent oda vissza. Decire tudtam, mikor melyik szakaszon , milyen gázállásnál mennyi lesz a motor fogyasztása. Fontos volt, mert Loosdorf 300 km-re volt kb az indulástól és 22 literes tanknak az alján nem volt mindegy hogy marad-e még felszippantani valo üzemanyag. Szóval az egyik út alkalmával a motor már elöbb elfogyasztotta az elsö 6 liter benzint és még nem tettem meg vele 100km-t. Nem is dolgozott olyan élesen-haraposan... Gondolom ezt a vájt fülüeknek nem kell nagyon ecsetelnem, akiknek együtt ver a pulzusa az eröforrással, és éreznek minden rendellen dolgot.
Ès akkor a lényeg. Mivel nem hagyott nyugodni a dolog, félreálltam egy pihenönél, levettem az ülést , nezegettem a PCIII modult, és aztán levettem az akutakarót is. Ekkor vettem észre, hogy az aku egyik saruja laza volt... Meghúztam, és utána minden rendbe is jött. Az én elméletem a kosz helyett az isiben a mechatronikán rámragadt tudásból, hogy ha elmegy a referencia feszültség a tartományból, akkor logikai modulok nem biztos, hogy megfelelöen müködnek. Ìgy a vezérelt dolgok nem a megfelelö bemeneti értékeket kapják. Vagy ez hülyeség? (Nyilván a fogalmazásom azért ilyen pongyola, mert csak messziröl ugatom sokakhoz képet ez a témakört, és inkább a tapasztalataimra, mint a tudásmra tudok támaszkodni.)
Tévedés joga fenttartva, és nem vitatkozni szeretnék, de szívesen meghallgatom, ha hülyeséget írtam.
Szia! Köszönöm :) Ismerem hallomásból minden nyűgjét, de nyilván más megtapasztalni. 80 fokos vízig 1300-as hibálan alapjáratom volt, majd amikor elérte a 82-84 fokot a víz, felment 2000 fölé. Semmit nem csináltam, csak kicseréltem a döglődő öreg akksit, azóta 1300 az alapjáratom városban, 90 fokon is... Létezhet összefüggés? Ilyesmit még nem tapasztaltam.
Egyébként zseniális a gép, Hornet 600 után csupa izgalom vele az élet. 😅
Én mindenképpen megyek ha nem esik az eső.
De ha vagyunk többen akkor találkozhatunk mondjuk 9kor a LIDL parkolóban ,(Tatabánya Győri út 31, 2800) mint tavaly
Innen gurulhatunk fagyizni, aztán onnan a találkozóra, mint egy éve. Vélemény?
Szia Máté,
Gartula a géphez, szép így felidomozva. 🤩 Vigyázzatok egymásra, a TL-ek elég érdekes lények... 🙃
Alapjáratot mindig üzemmeleg állapotban állítunk. Állítsd be, olyan 1200-1500 között szeret járni.
Hideg indításnál úgy is szivatózni kell.
Sziasztok!
1 hete jutottam hozzá ehhez a hosszú ideje keveset használt TL1000S-hez. 20 éve vágytam erre a típusra, végre az enyém. :) Eddig pár száz km után minden kitűnően működik, egyetlen problémám akadt csak: melegen 2000-2200 körüli alapjáratom lesz... Találkozott már ilyennel valaki? Merre induljak el? Vízhőfok jeladó, fojtószelep, levegő hőmérsékleti jeladó, injektorok... eddig ezek jutottak eszembe.
Köszi előre is!
Üdv,
Máté
100Nm mind a kettő.
Az első telón a tengely lefogató csavarok meg 23Nm.
https://www.carlsalter.com/dow...
Csövekben lévő visszacsapó szelepekre érdemes figyelni 😊
Abba azért ne legyél biztos, főleg ha oemparts-on nézted. Ott nem tudják pontosan a raktárkészletet.
Ha jó, akkor nem cserélnék csöveket, főleg utángyártottra. Csak mert azok 1-2 évig bírják sokszor.
SZelephézag, szelepcsésze, és vezérműlánc feszítő ellenőrzés érdemes mihamarabb, és a fesszab cseréje solvartosra, ha még gyári.
Egy idöben párszor megjártam a GSX1400-el Münchent oda vissza. Decire tudtam, mikor melyik szakaszon , milyen gázállásnál mennyi lesz a motor fogyasztása. Fontos volt, mert Loosdorf 300 km-re volt kb az indulástól és 22 literes tanknak az alján nem volt mindegy hogy marad-e még felszippantani valo üzemanyag. Szóval az egyik út alkalmával a motor már elöbb elfogyasztotta az elsö 6 liter benzint és még nem tettem meg vele 100km-t. Nem is dolgozott olyan élesen-haraposan... Gondolom ezt a vájt fülüeknek nem kell nagyon ecsetelnem, akiknek együtt ver a pulzusa az eröforrással, és éreznek minden rendellen dolgot.
Ès akkor a lényeg. Mivel nem hagyott nyugodni a dolog, félreálltam egy pihenönél, levettem az ülést , nezegettem a PCIII modult, és aztán levettem az akutakarót is. Ekkor vettem észre, hogy az aku egyik saruja laza volt... Meghúztam, és utána minden rendbe is jött. Az én elméletem a kosz helyett az isiben a mechatronikán rámragadt tudásból, hogy ha elmegy a referencia feszültség a tartományból, akkor logikai modulok nem biztos, hogy megfelelöen müködnek. Ìgy a vezérelt dolgok nem a megfelelö bemeneti értékeket kapják. Vagy ez hülyeség? (Nyilván a fogalmazásom azért ilyen pongyola, mert csak messziröl ugatom sokakhoz képet ez a témakört, és inkább a tapasztalataimra, mint a tudásmra tudok támaszkodni.)
Tévedés joga fenttartva, és nem vitatkozni szeretnék, de szívesen meghallgatom, ha hülyeséget írtam.
Egyébként zseniális a gép, Hornet 600 után csupa izgalom vele az élet. 😅
De ha vagyunk többen akkor találkozhatunk mondjuk 9kor a LIDL parkolóban ,(Tatabánya Győri út 31, 2800) mint tavaly
Innen gurulhatunk fagyizni, aztán onnan a találkozóra, mint egy éve. Vélemény?
Gartula a géphez, szép így felidomozva. 🤩 Vigyázzatok egymásra, a TL-ek elég érdekes lények... 🙃
Alapjáratot mindig üzemmeleg állapotban állítunk. Állítsd be, olyan 1200-1500 között szeret járni.
Hideg indításnál úgy is szivatózni kell.
1 hete jutottam hozzá ehhez a hosszú ideje keveset használt TL1000S-hez. 20 éve vágytam erre a típusra, végre az enyém. :) Eddig pár száz km után minden kitűnően működik, egyetlen problémám akadt csak: melegen 2000-2200 körüli alapjáratom lesz... Találkozott már ilyennel valaki? Merre induljak el? Vízhőfok jeladó, fojtószelep, levegő hőmérsékleti jeladó, injektorok... eddig ezek jutottak eszembe.
Köszi előre is!
Üdv,
Máté