Az érték a servizmanuálban van megadva..., valami 321 mm a 21 csapra az 520/530/532-es láncoknál.
Amúgy ahogy elöttem is irták, jellemzöen az egyenetlen kopás okozta "szakaszos nyúlás" a legnagyobb gond, mert nem lehet a feszességet beállítani. A legnagyobb veszély is egyben, mert a túl laza, megnyúlt lánz esetében a foghegyre kapja a láncot és ebben az esetben el tudja szakítani...az meg komoly pusztítással járhat, mind a motor, mind a vezetö tekintetében.
Az o-gyürük elvesztését jellemzöen a sprayval odaragadt abrazív szemcsék okozzák..., de mielött lehullna a tömítés elötte már jóval nem látja el a feladatát. Az a szem beázik, kimossa gyári kenöanyagot, kosz és a korrozzió pedig felgyorsítja a kopást, és a lánc tönkremenetelét. Olajjal való kenésnél ez nem nagyon jellemzö, mert a kapiláris berántja a jelen lévö olajat, autómata kenés esetén frissití folyamatosan a kenöanyagot, nem korrodálodik olyan gyorsan, és nem kopik olyan gyorsan. Bármelyik motornál, bármilyen stilusú használatnál simán duplázható az élettartam. (de ennél több is kohozható a láncokból) Nekem 25 éves motor elhanyagolt gyári láncát is sikerült még 30 e km -es használat után is visszahozni az életbe, vagy meghosszabítani o-gyürü lánc élettartamát is jó pár ezer km-rel.
Az egész téma tele van tévhitekkel, rossz berögzödésekkel. Az egyik legnagyobb ostobaság, hogy motor "nyomatéka", meg az egykerekezés megnyújtja a láncot (nyilván a nagyon teljesítményt átvivö koszos, vagy elégtelen kenésü láncnak gyorsabb kopása)...Pedig ilyen maradandó alakváltozás csak akkor fordulhat elö, ha rosszul méreteznek egy lánchajtást, ilyet meg egy komoly gyartó nem csinál. A "megnyúlás" az elemek közötti (lánc elemei, és a lánc és lánckerék közötti érintkezöfelületek közötti) kopásokból adódik össze. Ezen kopásokat olajkenéssel lehet legjobban mérsékelni. Nyílván a mási lehetöség a lehetö legtisztább környezetben üzemeltetni (vagy csak esö után a felszáradt úton használom, vagy zárt házba zárom a hajtást (pl :MZ, Pannónia...))
Ha hátul el tudod húzni a lánctányértól, akkor az túlnyúlt, meg néha szakaszosan is nyúlik, vagy kiesnek az o-gyűrűk belőle, esetleg 1-2 szem megmerevedtik. Kb ezek a tünetek szoktak lenni.
3e km-enkent,amikor mar csöpög a trutymo az oldaltámaszra,jobb ha pucolom,ha bevarom mig bekovesedik mindenhova szarabb melo.
23e nel meg van jo cenit allitas a lengokarnal,be is baszna 25e nel cserelnem,annyit zero kenessel elbir,töki anno tesztelte. 😆
Nem maradna penzem fagyira ha lancra kene kolteni. 😆
Nekem csavarozni kell az ülést...
A motorom meg van puttyanva épp, még nem is motoroztam idén. A benzinre nem ellocsolt pénzt költöttem az olajzóra.
Ammúgy nekem se lenne. 😄
Mikor már eldöntöttem hogy Scottoiler lesz a befutó, még esély volt az Xsystem-re, de ehhez mindig szerelni kéne az ülést ha valamit akarok állítani.
Sajna sehol máshol nem találtam helyet, ahova fel lehetne szerelni, csak az ülés alatt. Ennyit tudtam kihozni belőle...
Így maradt az Esystem, ami amúgy jobban tetszett a kijelző miatt, amíg nem szembesültem vele, hogy egy kistévét kell valahova felszerelnem. 😄
De amúgy pont találtam egy rendszert aminek az árában benne volt a dual fej, úgyhogy ez lett a végkifejlet.
Amúgy engem se a lánc élettartama miatt érdekelt az egész, hanem hogy ne kelljen a ragacsos szmötyit pucolni állandóan... Nálam látszik az első lánckerék és környéke, hát a hideg kiráz ha csak odanézek. 😅
Már nagyon régóta figyelem a láncolajzós témát, most jutottam el odáig, hogy legyen is belőle valami. Soha nem volt időm, de leginkább energiám meg hozzáértésem, hogy egy saját rendszert rakjak össze különálló elemekből. Tehát adott volt, hogy egy kész csomagot fogok venni. A mindenféle mechanikus meg vákuumos rendszerek nem tetszettek, ez bejön hogy ha van delej működik, gyujtás nélkül meg tutira ki van kapcsolva.
A Scottoiler mint márka pont a dual injektor miatt lett nyerő, én is ilyenre kendácsoltam volna valahogy a sima csepegtetőt, de így csak a felszereléssel kellett megküzdenem.
Bocs hogy beleszólok,bár már nagyon késő a scottoilernek 20 euroval drágábban van egy kijelző mentes,csak akkura köthető,rezgésre induló rejtettebb verziója.Még emésztenem kell az árát,de mindig lánctisztítás után vágyni kezdek rá.
2009-ben nagy lendülettel estem neki a témának. Nekem az elsö rendszer egy út alapu vezérlés volt. Nincs kijelzö, de kellett egy kapcsoló a 3 funkciónak, meg 3 kontrol LED...Többször nekifutottam a dolognak, lehet nem lett túl esztrétikus, de legalább nem foglal sok helyet. Volt egy másik is, de arról most nincs hirtelen képem.
Az idö alapu vezérlés is jó megoldás, de nincs általános recept. Ahogy írtad, kell egy kiindulási pont, aztán a saját motorozási stilushoz, kenési rendszerhez, és a használt kenöanyaghoz ki kell kisérletezni az optimálishoz közeli értéket. Aztán hagyni, többet nem piszkálni...
Gondolom mielött eljutottál ehhez a típushoz körbejártad a témát..., a saját tapasztalat az, hogy a sima házilag barkácsolt igényes kivitelezés is pont olyan jól funkcionál mint a drága kész cuccok. Az elönye az, hogy te válogatod össze az alkatrészeket, úgy hogy az a legjobban passzoljon a motor adottságaihoz (helyigény).
A kijelzőtől én is lementem hídba, egy napig csak forgattam a kezemben, hogy hova a tökömbe figom rakni. 😅
Kb fele ekkorára tippeltem. Pedig néztem róla videókat, de nem jött át, hogy a valóságban mekkora batár.
Nálam(illetve a TL-nél) sajnos olyan zsúfolt az első lánckerék környéke, hogy esélytelen oda gépészkedni az injektort.
A lengővillánál csak az volt a baj, hogy alulról van merevítve, és a hegesztéstől pont nem fér el a tartó amit fel kell ragasztani.
Úgyhogy a tartóból kellett kivágnom úgy, hogy még használható maradjon. Álló helyzetben jónak tűnik. 🙂
Úgy terveztem, hogy két perc/cseppel indítok, aztán meglátom, hogy milyen lesz...
Azt szeretem ezekben az univerzális cuccokban, hogy szinte sehova nem passzolnak! :)
Ennek ellenére kihoztad belöle amit lehet!
Az a kijelzö "lehete még nagyobb" nem?! Vicc amit profizmus alatt müvelnek még az igényesebb gyártók is. A csövezés is valóban egy rémálom. Èn úgy tettem anno mind az 5 motornál "esztékussabbá", hogy nem tákoltam fel a hátsó lengövillára, nem vittem el hátra a hátsó lánckerékhez. Egy konzollal bepoziciónltam a saját duál fejemet az elsö lánckerék és a lengövilla közé. A lánckerék deklije takarja, nem fér hozzá semmi, hogy elmozdítsa...nyilván beállítani, beszerelni egy picit gépészkedösebb, de ahogy elnézem, nem kell érte a szomszédba menned.
Az elején a beállításhoz kívánok sok türelmet. Arra kell figyelni, hogy sokan próbálnak túlkompenzálni, az a képzet, hogy tocsogni kell rajta az olajnak, mint ami olajban fürdene. De pont az a lényeg, hogy csak egy vékony film kell hogy legyen rajta...ezért nem gyüjti össze az út szennyezödését. Mindig az járjon a fejedben, hogy amíg spray-vel "ápolják", az újrakezelés elötti 20-50 km-en is már elégtelen a lánc kenése, és erös az abrazív szemcsék jelenléte...ilyen az olajozásnál nem tud kialakulni, hiszen sokkal rövidebbek a beavatkozási intervallumok, homogénabb az eloszlás, és töredéke az abrazív szemcsék jelenléte az egymáson elmozduló felületek között.
Na, szóval a láncolajzó felszerelhető, küzdős volt a lengővillánál, de összejött.
Teszt még nincs, mert még mindig szét van borítva a gép.
Majd a tesztnél derül ki az is, hogy a kipufogó megolvasztja-e valahol a csövet...
https://www.profi-products.de/...
Az érték a servizmanuálban van megadva..., valami 321 mm a 21 csapra az 520/530/532-es láncoknál.
Amúgy ahogy elöttem is irták, jellemzöen az egyenetlen kopás okozta "szakaszos nyúlás" a legnagyobb gond, mert nem lehet a feszességet beállítani. A legnagyobb veszély is egyben, mert a túl laza, megnyúlt lánz esetében a foghegyre kapja a láncot és ebben az esetben el tudja szakítani...az meg komoly pusztítással járhat, mind a motor, mind a vezetö tekintetében.
Az o-gyürük elvesztését jellemzöen a sprayval odaragadt abrazív szemcsék okozzák..., de mielött lehullna a tömítés elötte már jóval nem látja el a feladatát. Az a szem beázik, kimossa gyári kenöanyagot, kosz és a korrozzió pedig felgyorsítja a kopást, és a lánc tönkremenetelét. Olajjal való kenésnél ez nem nagyon jellemzö, mert a kapiláris berántja a jelen lévö olajat, autómata kenés esetén frissití folyamatosan a kenöanyagot, nem korrodálodik olyan gyorsan, és nem kopik olyan gyorsan. Bármelyik motornál, bármilyen stilusú használatnál simán duplázható az élettartam. (de ennél több is kohozható a láncokból) Nekem 25 éves motor elhanyagolt gyári láncát is sikerült még 30 e km -es használat után is visszahozni az életbe, vagy meghosszabítani o-gyürü lánc élettartamát is jó pár ezer km-rel.
Az egész téma tele van tévhitekkel, rossz berögzödésekkel. Az egyik legnagyobb ostobaság, hogy motor "nyomatéka", meg az egykerekezés megnyújtja a láncot (nyilván a nagyon teljesítményt átvivö koszos, vagy elégtelen kenésü láncnak gyorsabb kopása)...Pedig ilyen maradandó alakváltozás csak akkor fordulhat elö, ha rosszul méreteznek egy lánchajtást, ilyet meg egy komoly gyartó nem csinál. A "megnyúlás" az elemek közötti (lánc elemei, és a lánc és lánckerék közötti érintkezöfelületek közötti) kopásokból adódik össze. Ezen kopásokat olajkenéssel lehet legjobban mérsékelni. Nyílván a mási lehetöség a lehetö legtisztább környezetben üzemeltetni (vagy csak esö után a felszáradt úton használom, vagy zárt házba zárom a hajtást (pl :MZ, Pannónia...))