A PC arra kell, hogy optimalizálja a befecskendezést mindenféle fordulathoz-gázálláshoz. A gyári 2 térkép helyett most negyvenvalahány térképből dolgozik.
Az autotuner meg ezen felül finomít folyamatosan a lambdaszondák értékei szerint. Leginkább a Mátrába fel-le szaladgálásnál van értelme, de igazság szerint semmi szükség nincs rá, csak kellett.
Gyorsváltóval meg eskü sokkal finomabban veszi be a fokozatokat, mint a legszebb kuplungos vagy kuplung nélküli váltásaim. De ez is csak egy lehetőség, mert alacsony fordulaton / részterhelésen váltogatok simán ahogy akarok, csak küldésnél van értelme használni. Még rendesen tanulnom kell, nem is olyan egyszerű NEM visszaengedni a gázt váltáskor, ha 20-30 éve úgy csinálja az ember.
Ejha, akkor jelentősebb elektronikus upgrade történt..
Az autotune avagy a PCV önmagában nem lett volna elég? Előbbi ahogy olvasom a dynojet-nél a benzin-levegő arányt állítja - e mellé miért is kell power commander? (azzal benzin befecskendezést szabályoznak és co szenzor alapján hangolják be - elvileg ha ez egy adott optimumra be lett lőve nem igényelne finomhangolást - vagy mégis? (mondjuk ha télen-nyáron motorozik az ember és változnak jelentősen a környezeti viszonyok)
Gyorsváltó TL-en, jó lenne valami menetközbeni video róla..
Jaja!
Illetve PC5+Autotuner+Quickshifter
A végeredmégy számosítva nem nagy durranás, pont a gyári 135 ló maradt papíron. De mivel 6-ban lett mérve, nekem meg hosszabb a 6. fokozat, gondolom a gyárival több lenne valamivel... Mindegy, ennyi.
Viszont 2000-től bármikor úgy megindul mint állat.
Ja, gyorsváltó az parádé! Nem is tudom, hogy élhettem eddig nélküle...
A TLR-en mondjuk éppen 2 venti van, de inkább 4 kéne.
Tegnap is lődörögtem a pesti dugóban, és hiába nyomom rá a ventit 90 foknál, 3 piroslámpa alatt felmegy 110 fölé. Mázli, hogy jófejek voltak az autósok, elengedtek mindenhol, és tudtam csordogálni, hogy legyen valami kis menetszél is.
Amúgy még mindig ott állnék valahol az út szélén fortyogó motorral
Először is, ami 130 foknál jön hibakód, az nem hiba, hanem jelzés, hogy csinálj valamit, hogy visszahüljön, pl állj meg. De lehet le is áll a motor, már nem emléxem.
Ami nálad van, az viszont hiba, amit javítani kéne. Először is hibakódot olvasni. Gomdolom valamelyik szenzor megadta magát, de hibakód alapján többet tudnánk...
Egyébként nem értem miért nem raknak dupla ventit az ezres gépekre. Nekem is kb 2 hete egy pesti dugóban lődörögve szinte folyamatosan ment a venti. Érezhetően küzdött, hogy valahogy visszahűtse. Mondjuk aznap 30 fok volt alapból, de akkor is simán elbírt volna még egy kis plusz hűtést.
Hali!
Sokáig Motul-t használtam, volt 5100, meg 7100 is. De az utóbbi időben csak a baj volt vele, a váltóm akadt állandóan, üreset meg nem találtam.
Most Xado van benne, 3. olajcsere óta, van üres, meg a váltó is jobb lett.
Vízhőfok nálam 2 piroslámpa alatt felmegy 110 fokra, úgyhogy manuálisan szoktam kapcsolni a ventit 90 fölött. De sok tötymörgéssel még így is felmegy 130ig, úgyhogy nem nagyon szoktam szüttyögni, küldöm a sorok között...
Sziasztok!
Bár nem Suzukim van, de TL 1000 szív dobog benne :) Milyen olaj vált be nálatok? Vízhőfok normális, hogy lassú városi tempóban 105 fok? Előre is köszi
Szeretik lehagyni a leírásokban, de szerintem egy ilyen cuccnak alapfeltétele az elektronikus gázkar.
Mert az oké, hogy valahogy felszerelsz jeladókat a kerékre (de mégis hogy, meg hova?), aztán a forgáskülönbségből számolgat a cucc, de aztán hogy avatkozik be? Max a gyújtással tud játszani, az meg nagy élmény lehet mondjuk vizes úton...
Ha valami fasza ABS-t találnának ki a régi motorokra, arra én is vevő lennék, de ennek nem látom értelmét.
Ha pályázol lehet vagy ha fosósabb pl esőben vagy szarabb úton de egyébként szerintem nem. Annyira nem erős a TL. Ha van rajta egy ragadós gumi akkor az nem fog megcsúszni.
Szembejött velem a neten ez az új ketyere: https://www.healtech-electroni...
Kipörgés gátlás szempontjából lehet jogosultsága a TL-eken?
(Kérem mellőzzük a 'tanulj meg előbb motorozni' , meg a pl "múlt században teljesen analóg vasakon ültek ükapáink, mit akarok ezzel?" - jellegű hozzászólásokat, - lejöttünk már a fáról egy ideje, hova lenne a fejlődés a világban máskülönben..?)
Az autotuner meg ezen felül finomít folyamatosan a lambdaszondák értékei szerint. Leginkább a Mátrába fel-le szaladgálásnál van értelme, de igazság szerint semmi szükség nincs rá, csak kellett.
Gyorsváltóval meg eskü sokkal finomabban veszi be a fokozatokat, mint a legszebb kuplungos vagy kuplung nélküli váltásaim. De ez is csak egy lehetőség, mert alacsony fordulaton / részterhelésen váltogatok simán ahogy akarok, csak küldésnél van értelme használni. Még rendesen tanulnom kell, nem is olyan egyszerű NEM visszaengedni a gázt váltáskor, ha 20-30 éve úgy csinálja az ember.