Ha van lehetőséged és affinitásod otthon szerelni, akkor kezdd azzal, ami nem kerül pénzbe.
Szedd le a munkahengert, nyomd ki belőle a dugattyút, és takarítsd ki. Ha nincs rajta a gumisapka a munkahengeren,(és általában nincs) akkor a lánc telenyomja dzsuvával, és tud szorulni. A kosz meg felmegy egészen a tartályig. Ha fekete a folyadék, akkor meg is van. Szóval munkahenger takarítás, folyadékcsere, összerakásnál pálca helyreigazítás, a két csavar egyszerre lehúzása, és kész. Ha nem lesz jobb, akkor konzultálunk tovább.
Több TL-el mentem és nem éreztem, hogy különösebben szarabb lenne bármely más motortól a kuplung. . Az S-nek tipushibája, hogy alulméretezett a kuplung, igy ha erősebb rugó, meg alátét kerül bele akkor nehéz behúzni, de az is orvosolható bowdenesről hidraulikusra való átépitéssel.
Szóval előbb tetesd rendbe a motorodat, utána lehet olyanokon gondolkodni, mint PC, autotune, gyorsváltó, meg egyéb finomságok, addig halottnak a csók.
A gondolatmenet hozzá: Nálam jelenleg elég szar a kuplung és kezdeni kell vele valamit. Namost ha gyári újszerűre csinálva is csak annyi érhető el, hogy kicsivel lesz szarabb de még mindig nem valami jó - akkor már elgondolkoztató egy másik irány pl gyorsváltó beszereltetése mint a gyárilag szar váltást kikupálni...
Én csak jól használhatóvá szeretném tenni gépet és mivel nincs típusismeretem gondoltam körbekérdezek itt...
Ézt azért én nem így látom. Nem egy olyan bonyolult a szerkezet a motor váltója. Elhiszem hogy vannak olyan emberek akik szét tudják rúgni mert nincs érzékük hozzá de ez azért nem jellemző.
Inkább az elektronikát állítják a váltóhoz és nem a váltót tervezik az elektronikához.
Én ismerek olyan 990-es ktm-et amit szinte kizárólag terepen használnak, kuplungolás nélkül váltogatnak oda vissza és semmi baja a váltónak, 100ezer felett van a motorban 1gazdás
Azért van némi különbség, hogy a mérnökök kifejezetten gyorsváltó elektronikához tervezik meg a váltót, vagy ráakasztunk egy 20 éves technikára elektronikát, oszt hajrá.
Nekem pl olyan a váltóm, hogy bármelyik két fokozat közé tudok üreset váltani. Hiába van nulláról összerakva többször is, akkor is ilyen. Na most ha mondjuk 10000-nél háromból beverem félnégybe gyorsváltóval, akkor ott kb viszlát van mindennek.
Ennek ellenére tervben van a gyorsváltó
Aztán utána meg amikor váltót kell felújítani akkor megy a sírás. Láttam már 16e km-s busát gyorsváltóval, ami váltócserés volt. 300e Ft...csak a váltóalkatrész. Bár a TL váltó biztos olcsóbb...
Szia, nem tudod kiáltani teljesen. pl 1eshez kell kuplung, 1 bol 2 be szinten nem árt, utana már nem fontos de mint mondtam a gyorsváltót fordulaton kell használni nem tingli tangliba :)
A kipufogokra nem terek ki, hatalmas faszsag hangzik el, megint miert ne ervenyesulne a dugattyukat es szelepet huto benzin levego keverek egy masik kipufogonal.
Szegeny keverek ellenere is ervenyesulni fog, van jopar dolog, ami ennek keresztbetesz, pl detonalas, de megint kutyulja a dolgokat.
Atlagos gyorsvalto megszakitasa legyen mondjuk 20milisec. A nyomatekhullamot igenis megszakitod, nem csak elhiteti veled. Ez is milyen faszsag, hogy elhiteti veled. :D
Az a nyomatekhullam megszakad, hiaba van mindennek lendulete 10 000 es fordulaton. Annyira megszakad, hogy egy mondjuk 180 loeros motornal kanyarkozben nyelgazon gyorsvaltasz, akkor eleg instabil lesz tole a motorod. Plusz a megszakitasnal eltelt ido 10x esebe kerul, mig a gazlengesek ujra visszaallnak, es ugyanolyan eros lesz a motorod, mint a gyujtasmegszakitas elott volt. Tehat kb 200 milisec utan lesz nyelgaz ujra a nyelgaz. Ezert talaltak ki a GP ben seamless valtokat, hogy ne omoljon ossze ez a gazlenges.
Beallitani valoban be kell, de akkor artalmas, ha nem klattyan be a fokozat, de akkor aztan daral is mindent. Nem szepen lassan kinyirja. Amugy kuplung nelkuli valtas elobb vagja haza az egeszet.
Mivel akkor szakitja meg a gyujtast, amikor mar a valtovillat elkezded huzni, ezert pont hogy kimeletesebb egy gazelveteles, kuplungnelkuli valtashoz kepest. Termeszetesen a kuplungolasos valtasnal nincs kimeletesesebb a kapcsolokormok szamara, de kuplung nelkuli valtas az igazi pofon a kapcsolokormoknek, mert nem tudsz olyan preciz lenni, mint a gyujtasmegszakitas jo idopontban.
Nem cseszi szét a kuplungot a gyorsváltó? Normál használatban is használható nyugodtan?
Ha ilyen macerás a kuplungkar használat, azt ki lehetne váltani vele teljesen?
Nem, egyszerűen csak széthajtottam.
Volt főtengelycsapágyas, dobálta a sebességet, aztán szeéttört a váltótengely csapágy mindkét tengelynél...
Mondjuk 180ezernél járok kb nem túratempóban, szóval ez benne van.
Jókat mondtak róla, elvileg a motorversenyzők is szereltetik a gépeikbe, de nem olcsó mulatság és feltétele egy stabil, kiforrott gyújtástérkép (azaz PCV elektronika)..
Kérdés hogy TL-en ami gyárilag nem egy kifinomult vajpuha dinamikájú azon mit mutat ez az autotune ketyere..
Arra az 5 blokk történetre én is kíváncsi lennék.. :-)
Még nincs bekapcsolva az autotuner, az csak padozással működik rendesen. Csak unalmamban beszereltem.
A váltóm akárhányszor volt szétszedve, megnézve, újra összerakva, akkor is nehezen kapcsolható. Gyorsváltóval szerintem leszakadna a lábam mire beerőltetném a fokozatokat. Állítólag ezzel a FactoryPro csillaggal sokkal könnyeben veszi, úgyhogy kipróbálom. Persze attól még egy gyorsváltó esélyes.
Szedd le a munkahengert, nyomd ki belőle a dugattyút, és takarítsd ki. Ha nincs rajta a gumisapka a munkahengeren,(és általában nincs) akkor a lánc telenyomja dzsuvával, és tud szorulni. A kosz meg felmegy egészen a tartályig. Ha fekete a folyadék, akkor meg is van. Szóval munkahenger takarítás, folyadékcsere, összerakásnál pálca helyreigazítás, a két csavar egyszerre lehúzása, és kész. Ha nem lesz jobb, akkor konzultálunk tovább.
Szóval előbb tetesd rendbe a motorodat, utána lehet olyanokon gondolkodni, mint PC, autotune, gyorsváltó, meg egyéb finomságok, addig halottnak a csók.
Én csak jól használhatóvá szeretném tenni gépet és mivel nincs típusismeretem gondoltam körbekérdezek itt...
Inkább az elektronikát állítják a váltóhoz és nem a váltót tervezik az elektronikához.
Én ismerek olyan 990-es ktm-et amit szinte kizárólag terepen használnak, kuplungolás nélkül váltogatnak oda vissza és semmi baja a váltónak, 100ezer felett van a motorban 1gazdás
Nekem pl olyan a váltóm, hogy bármelyik két fokozat közé tudok üreset váltani. Hiába van nulláról összerakva többször is, akkor is ilyen. Na most ha mondjuk 10000-nél háromból beverem félnégybe gyorsváltóval, akkor ott kb viszlát van mindennek.
Ennek ellenére tervben van a gyorsváltó
A kipufogokra nem terek ki, hatalmas faszsag hangzik el, megint miert ne ervenyesulne a dugattyukat es szelepet huto benzin levego keverek egy masik kipufogonal.
Szegeny keverek ellenere is ervenyesulni fog, van jopar dolog, ami ennek keresztbetesz, pl detonalas, de megint kutyulja a dolgokat.
Atlagos gyorsvalto megszakitasa legyen mondjuk 20milisec. A nyomatekhullamot igenis megszakitod, nem csak elhiteti veled. Ez is milyen faszsag, hogy elhiteti veled. :D
Az a nyomatekhullam megszakad, hiaba van mindennek lendulete 10 000 es fordulaton. Annyira megszakad, hogy egy mondjuk 180 loeros motornal kanyarkozben nyelgazon gyorsvaltasz, akkor eleg instabil lesz tole a motorod. Plusz a megszakitasnal eltelt ido 10x esebe kerul, mig a gazlengesek ujra visszaallnak, es ugyanolyan eros lesz a motorod, mint a gyujtasmegszakitas elott volt. Tehat kb 200 milisec utan lesz nyelgaz ujra a nyelgaz. Ezert talaltak ki a GP ben seamless valtokat, hogy ne omoljon ossze ez a gazlenges.
Beallitani valoban be kell, de akkor artalmas, ha nem klattyan be a fokozat, de akkor aztan daral is mindent. Nem szepen lassan kinyirja. Amugy kuplung nelkuli valtas elobb vagja haza az egeszet.
Mivel akkor szakitja meg a gyujtast, amikor mar a valtovillat elkezded huzni, ezert pont hogy kimeletesebb egy gazelveteles, kuplungnelkuli valtashoz kepest. Termeszetesen a kuplungolasos valtasnal nincs kimeletesesebb a kapcsolokormok szamara, de kuplung nelkuli valtas az igazi pofon a kapcsolokormoknek, mert nem tudsz olyan preciz lenni, mint a gyujtasmegszakitas jo idopontban.
https://m.facebook.com/permali...
Ha ilyen macerás a kuplungkar használat, azt ki lehetne váltani vele teljesen?
Tudnátok e mondani olaj mennyiséget villa száranként?
Volt főtengelycsapágyas, dobálta a sebességet, aztán szeéttört a váltótengely csapágy mindkét tengelynél...
Mondjuk 180ezernél járok kb nem túratempóban, szóval ez benne van.
Kérdés hogy TL-en ami gyárilag nem egy kifinomult vajpuha dinamikájú azon mit mutat ez az autotune ketyere..
Arra az 5 blokk történetre én is kíváncsi lennék.. :-)
A váltóm akárhányszor volt szétszedve, megnézve, újra összerakva, akkor is nehezen kapcsolható. Gyorsváltóval szerintem leszakadna a lábam mire beerőltetném a fokozatokat. Állítólag ezzel a FactoryPro csillaggal sokkal könnyeben veszi, úgyhogy kipróbálom. Persze attól még egy gyorsváltó esélyes.