Akkor megnyugodtam. Azt mondjuk eddig is tudtam, hogy az előző ECU túl volt írva. az előző tulaj biztos megunt a nehéz hidegindítást. 30 fokban persze nem is votl optimális.
Hidegen többször indul és azonnal leáll, csak sokadik indításra akar beállni az alapjárat. melegben csak másodikra, hideg időben már 3-5. indítás után nem fullad le. 40-től kb. 60-70 fokig bizonytalan alapjárat utána melegen stabil, szépen veszi a gázt. Tipikus TL, szegény alapjárati keverék. Az enyém is ilyen.
Aha. Alapjáraton az előző ECU túl sok benzint adott, ez meg keveset, amíg nem melegszik be a motor addig néha torpan kis fordulaton. Aztán utána már szépen veszi a gázt
Nem teljesen. Ne csak a kimenő feszültségből indulj ki. A szenzoroknak van egy változó ellenállás értéke amit az ECU fele mutat. Gondolom ha a másik vezeték is be van kötve akkor egy plussz áramkör is bekapcsolódik. Alapból minden változatnál be van kötve a kábel, csak a ECU-k térnek el. Ha nem fojtott változatnak az ECU-ja van neked, akkor tök mindegy.
Úgy nézem ma jó idő lesz. Alig várom, hogy kipróbáljam, hoz-e változást, mert most nem a francia fojtott ECU lett beletéve, hanem egy nyitott verzió. Lehet lesz különbség.
Az új kábelköteget én magam tuningoltam egy csípőfogóval, amitől előjött az erő. Azért működik tovább így is a motor, mert ugye másik lábra is csatlakozik ez a vezeték. Ez az egy láb csakis a folytásért felel.
Ha jól emlékszem, ez csak a Németországba és Ausztriába szállított motoroknál volt így, de aztán lehet, hogy az egész európai piac ilyen volt.
Csakhogy a motorvezérlőbe be marad kötve a másik csatlakozón keresztül. Ugyanis a kábelkötegben leágazik a nagyobbik csatlakozóra és a kisebbikre is egy szál. A másik irányba a szenzorok felé meg egy-egy áramkört ad ki szenzoronként, tehát ha levágnánák teljesen az ECU-ról a szenzorok áramkörét szakítjuk meg. Neked a "tuningolt" kábelkötegeden egy ilyen fekete alapon barna csík szál volt elcsípve?
Kicsit rossz irányból közelíted meg a dolgot. Nem az a lényeg, hogy a vezeték amit el kell vágni a 100 LE-s fojtás kiiktatásához milyen szenzorokhoz megy még tovább, hanem hogy a motorvezérlőbe ne legyen bekötve. Tehát nem legenda.
Én meg is szívattam magam az egyik újraépítés alkalmával, mert a sérült kábelköteget kicseréltem egy újra, ami nem volt "tuningolva".
Egy fél évig cserélgettem a gyertyákat meg az injektort, mert nem jöttem rá, hogy mitől megy olyan szarul a gép. Aztán kábelvágás után hirtelen megjavult.
Arra emlékszem, írtad, hogy el volt vágva. Külföldi fórumokról meg talán a TL1000.DE-ről eredő legenda, hogy azt elvágva kiiktatódik a tiltás. Elnézve ezt a vezetékdigramot, nem találom logikusnak. Valószínűleg mindkét csatiról megy rá az az 5V a szenzorokra, ezért nem okozott hibát az egyik elvágása.
Mondjuk ennek tavaly is utána nézhettem volna, és akkor nem csipkedem el feleslegesen a vezetéket. Ki tudja miért ágazik el mindkét ecu csatihoz az a vezeték? Biztos annak is van oka.
Biztosan. Megnézed a "wiring diagramon" az a vezeték összecsatlakozik a másik csati hasonló kábelével és megy tovább, leágazik mindegyik szenzorhoz: vízhőmérséklet, beszívott levegő hőm., légköri nyomás érzékelő, beszívott levegő nyomás érzékelő, pillangószelep állás érzékelő. Vagyis, ha elcsíptük a kisebbik csatin ezt a fekete alapon barna csík vezetéket, mit változtattunk? Semmit. Vagyis nem iktattunk vele ki semmilyen teljesítmény korlátozást vagy környezetvédelmi tiltást.
Vem szar,csak 20 éves.
Egyrészről bejön mert oldschool,olcsó,nem kell rá vigyázni,kimaradt a pályafutásomból a 90-es évek,és tényleg látszik már rajta a modernebb sportmotorok tudása,16 szelep,15jó,központi rugóstag,állítható futómű stb.
Másrészről meg egy béna kacsa a streethez képest.
Látszik az a 10 év különbség.És papíron ugyanaz a lóerő,nyomaték de ahogy fordul,mint egy csatahajó a motorcsónakhoz képest.
Viszont ezzel a vénséggel lazán megy a 220,a street-el mert naked a 200 untig elég.
Na csak azért mert hidegen ilyet nem produkált, vagy majd állitani kellene rajta?
Úgy nézem ma jó idő lesz. Alig várom, hogy kipróbáljam, hoz-e változást, mert most nem a francia fojtott ECU lett beletéve, hanem egy nyitott verzió. Lehet lesz különbség.
Ha jól emlékszem, ez csak a Németországba és Ausztriába szállított motoroknál volt így, de aztán lehet, hogy az egész európai piac ilyen volt.
Én meg is szívattam magam az egyik újraépítés alkalmával, mert a sérült kábelköteget kicseréltem egy újra, ami nem volt "tuningolva".
Egy fél évig cserélgettem a gyertyákat meg az injektort, mert nem jöttem rá, hogy mitől megy olyan szarul a gép. Aztán kábelvágás után hirtelen megjavult.
Egyrészről bejön mert oldschool,olcsó,nem kell rá vigyázni,kimaradt a pályafutásomból a 90-es évek,és tényleg látszik már rajta a modernebb sportmotorok tudása,16 szelep,15jó,központi rugóstag,állítható futómű stb.
Másrészről meg egy béna kacsa a streethez képest.
Látszik az a 10 év különbség.És papíron ugyanaz a lóerő,nyomaték de ahogy fordul,mint egy csatahajó a motorcsónakhoz képest.
Viszont ezzel a vénséggel lazán megy a 220,a street-el mert naked a 200 untig elég.
Bár most majdnem jó.