"hosszú rugóúttal rendelkező kényelmes utazómotor" kategóriában milyen alternatívákat tudnátok mondani? kb Pegaso Strada stílus. XT660X sem rossz de a kis semmitmondó műszerfalával meg "krosszosabb" stílusával nem az utazómotor kategóriát erősíti. Szegény SVt sajnálom a minőségi borsodi utakon, elég alacsony, nameg elég kényelmetlen. Túra kormány sokat javítana a helyzeten?
ami kimaradt, a füldugó... a hangszita.hu féle alpine motosafe füldugóm elszakadt... egyszerűen elszakadt az a szilikonos izé, amibe a szűrőket kell rakni. mondom, én mégegyszer nem adok ki 9E-t... gyógyszertárba be, kezicsókolom füldugó. Rögtön kaptam 1300-ért, műanyag, nyakba akasztó izével, kemény tokkal. De ez nem szűrős, hanem tömör darab. Az ember beteszi, és a nyomásváltozással együtt hirtelen semmit se hall, + mélytengeri érzés a középfülben :-) Néhány nyelés és ásítás után ez a nyomás eltűnik, és onnantól épp annyit lehet hallani a kipufogóból meg a szélből, amennyit kell. Spóroltam 7-8 rugót. (Amit aztán el is benzineztem a tótoknál :-)).
gyári áttétel (N-es), 05...1 liter fogyasztáscsökkenés országúton. Ebben az is benne lehet, h 120-nál amúgy sem mentem volna gyorsabban, és így a fokozatok jobban eloszlottak. Eddig nagyon hosszú áttételem volt (nem S-es, hanem bazihosszú). Annyiból jobb volt, hogy még 140kmh-nál is kellemes fordulaton volt a motor, most meg már 120-nál kezdem visíttatásnak érezni. Aztán megszoktam és kész :-).
aztán... másfélsávos erdei út, semmi forgalom, gps-en becsillan a nap, takargatom árnyékolgatom erre felnézek és jönnekszembe! :-) nagyfék, persze közben nem fordul semerre, fékről leugrik bedönt és kikerülöm. de ő már a padkán volt... kicsit féltem h utánam jön gorombáskodni (bár megfordulni nem tudom hogyan tudott volna), ezért elsiettem és jópár elágazással később megálltam telefonozni.
ekkor ismét nem volt semmi forgalom, én az erdő közepén.. városi környezetben nem vagyok egy beszari, nade elkezdtem neszezést hallani a susnyásból. mondom rámront egy 300 kilós vadkan, nincs az a fej-test-fej kombó, amivel megállítom :-))) autóval még egyszerű, beugrasz és gáz, nade mire sisak-kesztyű-cuccozás, addigra 3x felnyársal :-))))
végül 511km mentem odafelé ismert utakon, visszafelé részben ismert részben pedig új útvonalon. Amit nagyon utálok az az amikor már a lapályos részről (horny nemecke vagy miafranc) kell Sahy-ig eljutni. Utána megint izgalmasabbá válik, de a fájó segg az egyenes utakkal és az 50kmh-s városi szakaszokkal nagyon uncsi.
egy ízben bocik voltak az úton, 3-an, elmegyek köztük, erre megugrasztó mozdulatokat tesznek, JQA. Breznó a szokásos, mintha indiában lenne az ember. Volt még pár nagyon lepusztult falu, faluban társasház (nálunk ilyet nem láttam) félig üresen, félig lakottan... visszaúton egy völggyel arrébi úton pedig takaros falvak, mintha osztrák és magyar keveréke lenne, barátságos és otthonos is.
RENGETEGET!
(de komolyan én el vagyok csodálkozva, hogy mennyivel jobban szeretem a motorom)