Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

mit találtam

gondolkoztam már egy ideje ezeken is csak a név miatt nem tetszik, de belegondolva nem is sokkal drágább, viszont fék futómű talán még a desing is sokkal jobb mint egy sv-n
Nem hiszem. De a meghívólevelek plusz vízum miatt egy ilyen túra aszkétaként is közelebb lenne az 1 millához mint a félhez. Ehhez én még "gyenge" vagyok
Vársz még 70 leszel?
Egy ilyen túrára vagy egy 125-ös vagy egy 250-es léghűtéses faékkel mennék... olyannal amilyenekkel a helyiek is közlekednek. De ezt se jövőre fogom megcsinálni
Az segít?
ha karburátoros a motorod, vigyél hozzá fúvóka készletet, biztos ami biztos
nagy bensőséges a viszonyod a betyárkörtéiddel ha esténként így elszórakoztatnak
Igazad lehet...a harangjáték nem valós...
Ez így szerintem hülyeség. Vagy legalábbis túlzás.
A seggre simuló, de azért körömmel leválasztható betyárkörték harangjátéka álomba ringatja az embert akkor is ha a nyüvek már kissé megrágták is a pélót...
Majd ha olyan kell beújítom a tigert.
Na sziklás utat jártam montenegróban is.....13km 2,5 óra alatt......ronggyá nyúlott lánccal.......nem mondom elgondolkodtam pillanatokra,hogy mit is keresek én itt.....de újra megjárnám,azok a gyönyörű helyek a durmitorban.....
Ha valamiért pénzt kapok, vagy jelentős összeget spórolok meg, akkor képes vagyok majdnem mindent elviselni. Persze csak akkor ha a fogcsikorgatás mellé szép percek is járnak
Egyébként nagyon tuti a harlis srác
Mi itt a nagy többség kényelmesebbek vagyunk....
Szeretem a szilárd,kátyumentes széles aszfaltot.
Sziklás utak vannak. Nem is olyan rég volt a travel channelen egy kirgiz-tádzsik úti film, amiben egy 50-es új-zélandi leszbikus csaj volt a "kalandor" műsorvezető. A poros sziklás, 3-4ezer méteren futó utak és a nomád települések.. nekem tetszik.
Nem vagy picit mazohista?
Én ekkor azt gondoltam, hogy hiába szar dolog a sivatagban 40 fokban a bőrruha, ide mégis abban mennék, ha másra nem, aludni jó, de legalábbis biztonságos viselet lenne
Persze..........lapon a jó széles forgalommentes úton?
Kirgiz-Tádzsik-Üzbég területek vonzanának igazán a hegyekkel meg a selyemúttal. Fel lehet motorozni 4000 méter fölé is
"Később a helyi kocsmába is benéztem, ahol két vicsorgó, derékig érő kitömött farkas próbálta elriasztani az embereket a pulttól, kevés sikerrel. Állítólag a környéken lőtték őket, aminek hallatán kicsit átértékeltem a vadkempingezés veszélyeit: a fene se akarja, hogy kitömjenek és egy kocsmában állítsanak ki."

Ez is tetszett.
"Elmentem abba a homestay-be, ahol ő is lakik. 800 Ft-nak megfelelő összegért lehet sátorozni egy családi ház udvarán, lehet mosni és van meleg víz, meg angol WC. Ez utóbbi kettő olyan, mint Clark Kent és Superman, együtt még sosem láttam őket."

Nekem ez a szösszenet tetszett.
NA ez az. Ilyen vendégszeretetet európában nem lehet tapasztalni. A rossz utakért meg az olcsó (160ft) benzin kárpótol
Hogy tudjuk is hol jártunk!

A hágó az SR 48. számú, úúgynevezett Dolomitsztráda nevű kiemelkedő jelentőségű országos főúton található, a forgalomra tekintettel télen-nyáron járható.

Délről a Marmolata-csoport előhegyeiként a Belvedere (2510 m), és a Porta Vescovo (2562 m) tűnnek elő. Ezek az előhegyek olyannyira takarják el a Marmolatát, hogy a hegyek gyűrűjében a panorámában annak csak részei tűnnek fel.

A Pordoi-hágótól délkeletre, a venetói oldalon ered a Cordevole patak, amely a Fodom-völgyön áthaladva, 70 kilométernyire délen - mint annak legnagyobb jobb oldali mellékfolyója - a Piavébe torkollik. A keleti látványt az Arabbán túli Kreuzkofel-csoport és a Tofanák (Le Tofane) uralják.
Története [szerkesztés]

A Pordoi-hágót északnyugatról a 3181 méteres Langkofel, a Sella-masszívumhoz tartozó Sass Pordoi (2950 m) sziklaplató, a Sass Forca (2917 m) és a legmagasabb sziklacsúcsként a Piz Boè (3152 m) övezi.

A Pordoi-hágó születését a nagy dolomitút építésének köszönheti, ennek létesítését 1901-ben kezdték el és 1905-ben fejezték be. A hágó első megszállóhelyei a Hotel Savoia és a Hotel Pordoi voltak. Ezek részben máig megtartották eredeti Jugendstil-freskó-díszeiket.

Emlékkövet állítottak ennek az első korszaknak az emlékére, amelyen a Nagy Dolomitút technikai adatai is szerepelnek. Ezen a területen a turizmust az első világháború megszakította, mivel keleten a Pordoi-hágótól, közeli harcszíntér alakult ki.

Arabbánál volt a német-osztrák frontvonal. Az olaszok 1916. április 17-én estétől 18-áig lőtték Col di Laná-t, s ennek következtében az osztrákok a védőállásaik feladására kényszerültek. Mindennek ellenére az akciót nem követte az olaszok frontáttörése.

A hágótól gyalogosan el lehet érni azt az emlékhelyet, ahol az első világháború 8582 osztrák áldozatának, valamint a második világháborúban elesett 847 katona temetője található.

Az 1950-es években felszámolt háborús károkat követően a régió ezen részén az üdülő-idegenforgalom újabb gazdasági fellendülést eredményezett. 1962-ben Maria Piaz és fia, Francesco létesítették azt a Sass Pordoi-ra vivő kötélpályát, amelyik a Dolomitokban elsőnek számít.

Ezt követően a Sellára további felvonó-berendezéseket, turistaösvényeket és sziklamászó-helyeket létesítettek. A háborúban elpusztult szálloda ismét megnyílt, s további szálláshelyek, restaurantok és szuvenír-árudák létesültek. A nyári hónapokban a hágó parkolóhelyének közelében a régió kereskedőinek árusítóhelyei működnek.

Passo Pordoi

Passo Pordoi a Sass Pordoi (2950 m) tövében

Passo Pordoi: Sella-csoport, Piz Boe (3152 m)

Pordoi: Távoli keleten a Kreuzkofel és a Tofanák

Keleti rámpa, háttérben a Sella-csoport
Turisztikai infrastruktúra [szerkesztés]

A Pordoi-, a Sellajoch (2244 m), a Gröden(2121 m),- és a Campolongo-hágó (1875 m) együttes bejárására szól a „Vierpassenfahrt rund um den Sella” útiprogram (Sella-körüli négyhágós túraút).

Könnyebb vándorösvények vezetnek Canazei-be és Arabbába. A Pordoi-résen (Pordoischarte) át a Sass Pordoi-ra, és távolabbra, a Piz Boè-ra vezet a „2. sz. Dolomiten-Höhenweg”. A kötélpálya, amely 4 perc alatt 700 métert emelkedik, jelentős mértékben megkönnyíti és lerövidíti a Sass Pordoi elérését.

A Marmolata előhegyeinek bejárását az úgynevezett „Bindelweg”- panorámaösvényen, a Trentino és Velence közti történelmi kalmárútvonalon lehet megtenni, meglátogatva a Marmolatát, a Fassa-völgy-et és a Fedaia-hágó-t, Fedaia-tavat. Ezek a programok mindegyike a Dolomitok természeti szépségét tárja fel.

Télen a Pordoi-hágó alternatív lehetőséget kínál a Belvederéhez, mert a Sellaronda szegélyén haladó lesiklópálya kapcsolatot teremt Lupo Bianco/Belvederével. Ez a „Dolomiti Superski” regionális síterületnek a részét képezi. Gyakorlott síelőknek való túra a Sass Pordoi, és a Pordoi-résen (Pordoischarte) át, vissza a hágóhoz, vagy egy másik magashegyi sítúra a Sella magasplatón át az északon nyíló Val Mesdi (Mittagstall)-hez.

További lesiklópályák és síliftek találhatók a trentinói oldalon Col di Ross térségében, valamint a venetói oldalon, Arabba irányában is

A Pordoi-hágón található az ötszörös Giro-győztes Fausto Coppi (1919-1960) emlékműve.