Pesten egy illető SV1000S-hez készítette, vagy vette. Üvegszálas, nyers feketére lefújva. Aztán közben sikerült neki szereznie egy színrefújt és kifúrt oldalidomot, amit nem kellett igazgatni és beállítani. Így erre már nem volt szüksége és 12e-be megkaptam! :-) Nem passzolt, mert 1000-s koppintása, de nem volt nagy gond és sikerült simán összehozni, feltartózni, szépen álljon. Különben jobban is néz ki az 1000-s idomzata. :-) Aztán ezek is mentek a többi idommal a festőhöz. :-)
Ez ilyen gagyi 1500 pénzért, ha esetleg többet sátrazok jövőre akkor veszek vmi normálisat (az önfelfújósra gondoltam én is), ez amolyan hirtelen ötlet volt az erzbergi kiruccanás előtt.
köszi a beszámolót!
kaja-nemvivés és árak-leszarása: egyetértek! az ember nem azért nyaral, hogy "fizetés előtti utolsó három napot" játsszon! májkonzerv meg porleves, tudod mikor!
kemping: szerintem ez a túra sok szempontból volt Neked mélyvíz, a kempingezés meg önmagában is az :). Ha külön alkalommal szoktál volna hozzá (pl Tisza-tónál egy hétvége, kocsival), akkor most nem taglózott volna le az úgymond igénytelenségével (mert igénytelen és kész). Meg ugye a rutin is kell hozzá, mindent a táskában tartva kényelmetlenkedni egy pici sátorban... harmadik-negyedik alkalommal viszont már fel se tűnik, h nem hotelszobában vagy :). (túlzással).
Jó hogy ilyen hosszút írtál! És grat a teljesítményhez :)
sajna már el...hétfő reggel 7kor már robogtam nyugatnak és nem a mocimon
Na, akkor jöjjön az élménybeszámoló:
Én az egyik sráccal előre lementem az indulás helyére, mert első napra nem akartam a lejutást (180km) hozzadni az aznapra tervezett 600km-hez.Autópálzáztunk a szlovénoknál, egész olcsóért.A benzin elég drága volt amúgy végig.A rekord a szigeten volt, valami 1.5-ért sikerült euróban tankolni a literjét a 95ösnek.
Az autópálya egy rém unalmas dolog.Azt vettem észre magamon, h 1-2 óra pályázás után képes lennék elaludni .Nem vicc, nap közben 1-2 redbull lecsúszott, h ne aludjak el a volánnál...Persze csak a pályás szakaszokon, mert a szerpentint annyira élveztem, h totál felpörgetett!
[Henti, amúgy a 60-80 az tényleg kanyarsebesség, de saját bevallásom szerint is lassú...A hajtűkanyarokban még ok, de mivel a 99%-uk beláthatatlan sziklafal mögött végződött, nem mertem forszírozni a tempót]
Főleg, h a 8 motor + autó kombót össze kellett tartani, tehát az eleje max. 120at ment, h a kocsi ne maradjon le a csikicsukiban.Amúgz a yaris-os csávó bravúrosan tartotta a tempót!Este 6 körül értünk Trieszt-be.
A kemping, mint mindenhol tűrhető.Először kempingeztem, tehát nem volt mihez viszonyítani.Most már azt mondom, h nem nekem találták ki.Kényelmetlen, zajosak a népek, koszos, nem lehet pihenni.Inkább kicsivel többért valami diákszálló!
Szóval, a kempingcuccom nem dobom ki, mert itthoni 1-2 napos kiruccanásokhoz jó, de még egyszer nem mennék így Korzikára.
A tenger rém mocskos volt Triesztben, nem dobtam tőle magam hanyatt.Itt is 8kor indultunk, mint előző nap.A hőmérséklete kellemes volt mondjuk.
Az időjárásról pár szót.Itthon még istenes volt az idő, de ahogy haladtunk délre, egyre durvább lett.A napi 4-5L víz(!) simán lecsúszott.Enni alig bírtam, max. este valamicskét.Így levarázsoltam magamról két hét alatt 6 kilót .Persze, ez főként vízveszteség volt.
Ugyanis és fullra beöltözve gurultam.A baleset óta különösen óvatos vagyok.Nem rizikózom egyébként a közeledésben.Ha húzom is neki, mindig ésszel.A táblákat általában nem tartotuk/tam be, főleg olaszban.Tipikus szitu, h az alagútban a belső sávban megyek 100-zal, 80as táblánál és levillognak .
Az olasz szakasz második nap sok leckét adott.Meg kellett szokni a felezőn való motorozást.Az olaszok a mocist úgy tisztelik, mint a hollandok a bringást.Egyszerűen felsőbbrendű és több joga van közlekedni mint bárki másnak az utakon.Automatikusan lehúzódnak az úton, ha észrevesznek.Ha nem, akkor ledudálják az autóst a gecibe .
Szóval a városi közelekedés elsajátításához pont jól jött az olasz szakasz!
A kényelem kérdése.Nos, egy ezres SV-n, ha csutkakormányos, aligha beszélhetünk ilyenről.Apró praktikákkal mégis megúsztam komoly problémák nélkül.A lajosos gasgriff jól jött, mikor elzsibbadt a csuklóm a pályán.Simán tenyérrel vagy két ujjal is tudtam adagolni finoman a gázt.Később persze rájöttem, h ha ráhasalok a tanktáskára akkor jön el a kánaán! .Mert egyressze élvezem a szélvédelem előnyét és a kényelmes csuklópozíciót, mert jut bele vér.
A lajosos zselés ülés is segített valamit.Azért a seggem kezdetben 50-100km-et kibírt egyben, később már csak 20-30at.Egész egyszerűen azért, mert ahogy Tommot is mondta, ezek szabvány ülések és nekem pont túl keskeny.Vagyis a combcsontomon ültem, nem a seggpárnáimon.Tehát ezt mindenképp meg kell csináltatnom.
Ami sokat segített a túlélésben, az a menet közbeni tornászkodás.Lehet,h vicces látványt nyújtottam, miközben felálltam 130nál a pályán, de micsoda élvezet kinyújtóztatni az elgémberedett lábakat!A végén már 150-200at is kibírtam megállás nélkül (az SV azért igényelte max. 200onként a tankolást)
Ráadásul esőben értem el a fenti rekordot.
A tankolás.Étvágya a drágámnak igen széles skálán mozgott.Sikerült többször is 4.8L körül ennie.Ha 6ikban, pályán úgy 110-120 körül tartottam.Általában 6L-ig megállt a fogyasztás, még szerpentinezés közben is.A városi szüttyögésekkor, vagy a lecsorgás a partra tette be a kertkaput, akkor bizony 8-9ig elment a fogyasztás
Triesztből Livornóba 450km-nyi út vezetett, autópálya nélkül.Igazi vadvizi evezés ez egy városi csikicsukihoz nem szokott magamfajtának.
Innen kompoztunk át Bastia-ba.Ahol mindenki szétszéledt.Ki tankolni, ki a hegyek közé, ki pedig mint én harmadmagammal északnak, végig a tengerparti úton.
Ruházat.Full beöltözve a legbrutálabb melegben is!Egyszer próbáltam ki, h kordurás nadrág nélkül mentem 90km-et.Párszor megégetve a lábam a kurva kipuval.Meg mikor megálltam a pirosnál, azt ömlött rám a meleg a blokkról.Nem kössz!Szóval, lehet, h meleg van a kordurában is, de azért kívülről szigetel annyira, h nem jut be még több meleg és elmaradt a grillcsirke feeling.
Jó lett volna amúgy bőrben menni, mert szebb, meg a meleg vele jjobban elviselhető mint a műanyagos (volt is bőrgondom a kordurával, merthogy 14 nap alatt bele lehet rohadni rendesen!) vacakkal, csakhát szem előtt kellett tartnom, ha megázom, a bőrgúnyám minősége jelentősen romlani fog.Így nem kockáztattam
A nagy melegben amúgy előfordultak hibák.Nálam is.szerencsére az őrangyalom és a jó gumi mindig kihúzott a szarból.Az elején mivel nagy volt a tudáskülönbség a rutinosabb játékosok és köztem, próbáltam becsületből tartani a tempót.Na ilyenkor jöttek elő olyan dolgok, h lemaradtam egy kamionos közúti előzésnél és az egyik balos nagyívűnek látszó, ámde befelé szűkülő kanyart majdnem a füves árokban sikerült befejezni.50 centivel mentem mellette...Akkor letettem a sebesség hajszolásáról.130 körüli tempóról lassítottam le és úsztam meg.
A másik dolog, amire megtanított a túra.A HÁTSÓ FÉK hihetetlen értékére!Kanyarba úgy be lehet rakni az SV seggét vele, h ihajjcsuhajj...Ez a játék meg úgy adódott, h elindultam elég vastag fékbetétekkel, de a túra felére sikerült vészesre koptatnom.Így jött a kihívás, a szerpentinen lehetőség szerint motorfék és hátsófék kombóval kanyarogni úgy, h a többiektől nem maradok le.Nem kis kihívás volt.De megérte.Megtanultam kanyar előtt úgy visszaváltani, h közepes fordulattal tudjak kanyarodni, h legyen miből kigyorsítani a kanyar felétől .
Maga a hely lebilincselő.Sok helyen jártam a világban, de ez mindent odavert!Egyszerűen egy kincsesláda.S itt hevert az orrom előtt, anélkül, hogy tudtam volna róla!Ez kicsit baszta a fejem
Képzelj el egy tökéletes aszfaltcsíkkal ellátott utat.Jobbról a tenger, alattad a sziklák, világoskék tengerszínnel.Balról a hegyek, lábainál gránitsziklák és kanyaroghatsz százkilómétereket és soha nem fogy el.Olyan minőségű volt az út, olyan sima, olyan tapadós, h nincs rá szó.Tehát, ha idén befejezik az északi rész felújítását, akkor lesz ám ultrabrutál aszfaltcsík korzika körül.
De, h ne legyen semmi se tökéletes, azért a délkeleti partszakasz 180km-je időnként foltos volt.Nem lennék meglepődve, h ha azt is újrahúznák.Akkor lenne egy szigetnyi méretű versenypálya .
Az időjárás kegyes volt hozzánk.Árnyékban simán megvolt a 30-35C, mikor hogy.A tenger csak az első napokban jelentett hűsölést, később már olyan kellemes volt, h csak délen a sziklák közt maradt hideg.
A tenger olyan tiszta, h sokan a horvátokkal hasonlítgatták.Hátténnemtom, de láttam fotókat a horvát részekről, azért nem dobtam el az agyam.Viszont láttam már más tengereket, óceánokat.Ez csapvíz tiszta volt.A sziklák közt hatalmas élettel, tengernyi hallal.Öröm volt búvárkodni!
Kaja.A többség konzerv-levespor kombón élt.Én több okból sem vittem semmit.Egyrészt, elég szemetet eszem, minek még több a májamnak.Kettő, két olyan országban vendégeskedem, mely messze földön híres a konyhájáról (olasz, francia), akkor mi a faszomnak vigyek műkaját magammal?Tehát én picit gourmet túrának is felfogtam ezt a kalandot.A hűtő nagyon hiányzott a repertoárból, így éppen csak annyi cuccot (sajtok, tejtermékek stb) vehettem amennyi belém fért.Persze, mivel nem vagyok egy nagy kajás, így időnként megpróbálkoztam a tárolással (a múmiazsák kiválóan szigetel amúgy, ha beletekertek bármit ), hellyel közzel sikerrel.F*sni nem f*stam, tehát nem nyúltam mellé.
A franciák pékárui (1 rúd bagett 80centért), meg tejtermékjei nagoyn odabasznak.Főleg a házi cuccok, vagyis minden aminek IGAZI ÍZE van.Olaszok pizza/pasta/tésztás dolgai szintén.Sosem ettem paradicsomos tésztát tonhallal.Az agyam mégis ledobta a szíjat, mert olyan finom volt, friss tonhal, friss paradicsom (nem tasakos szutyok szósz!), házi tészta)
Igaz, nem volt ócsó mulatság ez a kajálósdi, de nem szabadott kihagyni.
Árakról nagyjából.Nagyjából leszartam, h mi mennyi.Azért güriztem és spóroltam jó sokáig, h ne ott kelljen garasoskodni.1-1.5Les palackos víz az utcán kb. 3-4euró.boltban a fele.Spar és Casino (francia lánc, vicces egy neve van az fix) minden városban található.
1kiló gyümi 2-4euró.De az a friss gyümölcsíz ÁÁÁÁÁ, igazi sárgadinnye, görögdinnye, barack, grapegruit, banán, narancs, mandarin.Szóval minden ami nem a ládákban érik be, csúcs volt.
Najó abbahagyom, mert átcsaptam ételkalauzba útikalauz helyett .
A kempingek.Baromi olcsó szálláslehetőségek.Nagyjából fejenként 1 sátorral 1 motorral 8-18euró közt lehet lakni.A drágábbjánál benne van a forró víz, az olcsóbbjánl 50centes dobálható és 5-8 percig ad melegvizet.
Sosem kempingeztem, tehát nekem minden vicc új volt.Az is, h mennyire népszerű ez a forma a franciáknál és az olaszoknál.Elsősorban a családok és a diákok közt.Ennyi jó muffot életemben nem láttam, minta kempingekben .
Ja, Korzikán nagy divat a monokini.Szerencsére csak a fullos testtel rendelkezők dobálták el a felsőiket, nagy megelégedésünkre!
Pesten egy illető SV1000S-hez készítette, vagy vette. Üvegszálas, nyers feketére lefújva. Aztán közben sikerült neki szereznie egy színrefújt és kifúrt oldalidomot, amit nem kellett igazgatni és beállítani. Így erre már nem volt szüksége és 12e-be megkaptam! :-) Nem passzolt, mert 1000-s koppintása, de nem volt nagy gond és sikerült simán összehozni, feltartózni, szépen álljon. Különben jobban is néz ki az 1000-s idomzata. :-) Aztán ezek is mentek a többi idommal a festőhöz. :-)
Ő az
Én ilyen decathlonost néztem önfelfujóst de vékonykának találom.Pumpásat meg nem kéne.
kaja-nemvivés és árak-leszarása: egyetértek! az ember nem azért nyaral, hogy "fizetés előtti utolsó három napot" játsszon! májkonzerv meg porleves, tudod mikor!
kemping: szerintem ez a túra sok szempontból volt Neked mélyvíz, a kempingezés meg önmagában is az :). Ha külön alkalommal szoktál volna hozzá (pl Tisza-tónál egy hétvége, kocsival), akkor most nem taglózott volna le az úgymond igénytelenségével (mert igénytelen és kész). Meg ugye a rutin is kell hozzá, mindent a táskában tartva kényelmetlenkedni egy pici sátorban... harmadik-negyedik alkalommal viszont már fel se tűnik, h nem hotelszobában vagy :). (túlzással).
Jó hogy ilyen hosszút írtál! És grat a teljesítményhez :)
itt
endzsój
Na, akkor jöjjön az élménybeszámoló:
Én az egyik sráccal előre lementem az indulás helyére, mert első napra nem akartam a lejutást (180km) hozzadni az aznapra tervezett 600km-hez.Autópálzáztunk a szlovénoknál, egész olcsóért.A benzin elég drága volt amúgy végig.A rekord a szigeten volt, valami 1.5-ért sikerült euróban tankolni a literjét a 95ösnek.
Az autópálya egy rém unalmas dolog.Azt vettem észre magamon, h 1-2 óra pályázás után képes lennék elaludni .Nem vicc, nap közben 1-2 redbull lecsúszott, h ne aludjak el a volánnál...Persze csak a pályás szakaszokon, mert a szerpentint annyira élveztem, h totál felpörgetett!
[Henti, amúgy a 60-80 az tényleg kanyarsebesség, de saját bevallásom szerint is lassú...A hajtűkanyarokban még ok, de mivel a 99%-uk beláthatatlan sziklafal mögött végződött, nem mertem forszírozni a tempót]
Főleg, h a 8 motor + autó kombót össze kellett tartani, tehát az eleje max. 120at ment, h a kocsi ne maradjon le a csikicsukiban.Amúgz a yaris-os csávó bravúrosan tartotta a tempót!Este 6 körül értünk Trieszt-be.
A kemping, mint mindenhol tűrhető.Először kempingeztem, tehát nem volt mihez viszonyítani.Most már azt mondom, h nem nekem találták ki.Kényelmetlen, zajosak a népek, koszos, nem lehet pihenni.Inkább kicsivel többért valami diákszálló!
Szóval, a kempingcuccom nem dobom ki, mert itthoni 1-2 napos kiruccanásokhoz jó, de még egyszer nem mennék így Korzikára.
A tenger rém mocskos volt Triesztben, nem dobtam tőle magam hanyatt.Itt is 8kor indultunk, mint előző nap.A hőmérséklete kellemes volt mondjuk.
Az időjárásról pár szót.Itthon még istenes volt az idő, de ahogy haladtunk délre, egyre durvább lett.A napi 4-5L víz(!) simán lecsúszott.Enni alig bírtam, max. este valamicskét.Így levarázsoltam magamról két hét alatt 6 kilót .Persze, ez főként vízveszteség volt.
Ugyanis és fullra beöltözve gurultam.A baleset óta különösen óvatos vagyok.Nem rizikózom egyébként a közeledésben.Ha húzom is neki, mindig ésszel.A táblákat általában nem tartotuk/tam be, főleg olaszban.Tipikus szitu, h az alagútban a belső sávban megyek 100-zal, 80as táblánál és levillognak .
Az olasz szakasz második nap sok leckét adott.Meg kellett szokni a felezőn való motorozást.Az olaszok a mocist úgy tisztelik, mint a hollandok a bringást.Egyszerűen felsőbbrendű és több joga van közlekedni mint bárki másnak az utakon.Automatikusan lehúzódnak az úton, ha észrevesznek.Ha nem, akkor ledudálják az autóst a gecibe .
Szóval a városi közelekedés elsajátításához pont jól jött az olasz szakasz!
A kényelem kérdése.Nos, egy ezres SV-n, ha csutkakormányos, aligha beszélhetünk ilyenről.Apró praktikákkal mégis megúsztam komoly problémák nélkül.A lajosos gasgriff jól jött, mikor elzsibbadt a csuklóm a pályán.Simán tenyérrel vagy két ujjal is tudtam adagolni finoman a gázt.Később persze rájöttem, h ha ráhasalok a tanktáskára akkor jön el a kánaán! .Mert egyressze élvezem a szélvédelem előnyét és a kényelmes csuklópozíciót, mert jut bele vér.
A lajosos zselés ülés is segített valamit.Azért a seggem kezdetben 50-100km-et kibírt egyben, később már csak 20-30at.Egész egyszerűen azért, mert ahogy Tommot is mondta, ezek szabvány ülések és nekem pont túl keskeny.Vagyis a combcsontomon ültem, nem a seggpárnáimon.Tehát ezt mindenképp meg kell csináltatnom.
Ami sokat segített a túlélésben, az a menet közbeni tornászkodás.Lehet,h vicces látványt nyújtottam, miközben felálltam 130nál a pályán, de micsoda élvezet kinyújtóztatni az elgémberedett lábakat!A végén már 150-200at is kibírtam megállás nélkül (az SV azért igényelte max. 200onként a tankolást)
Ráadásul esőben értem el a fenti rekordot.
A tankolás.Étvágya a drágámnak igen széles skálán mozgott.Sikerült többször is 4.8L körül ennie.Ha 6ikban, pályán úgy 110-120 körül tartottam.Általában 6L-ig megállt a fogyasztás, még szerpentinezés közben is.A városi szüttyögésekkor, vagy a lecsorgás a partra tette be a kertkaput, akkor bizony 8-9ig elment a fogyasztás
Triesztből Livornóba 450km-nyi út vezetett, autópálya nélkül.Igazi vadvizi evezés ez egy városi csikicsukihoz nem szokott magamfajtának.
Innen kompoztunk át Bastia-ba.Ahol mindenki szétszéledt.Ki tankolni, ki a hegyek közé, ki pedig mint én harmadmagammal északnak, végig a tengerparti úton.
Ruházat.Full beöltözve a legbrutálabb melegben is!Egyszer próbáltam ki, h kordurás nadrág nélkül mentem 90km-et.Párszor megégetve a lábam a kurva kipuval.Meg mikor megálltam a pirosnál, azt ömlött rám a meleg a blokkról.Nem kössz!Szóval, lehet, h meleg van a kordurában is, de azért kívülről szigetel annyira, h nem jut be még több meleg és elmaradt a grillcsirke feeling.
Jó lett volna amúgy bőrben menni, mert szebb, meg a meleg vele jjobban elviselhető mint a műanyagos (volt is bőrgondom a kordurával, merthogy 14 nap alatt bele lehet rohadni rendesen!) vacakkal, csakhát szem előtt kellett tartnom, ha megázom, a bőrgúnyám minősége jelentősen romlani fog.Így nem kockáztattam
A nagy melegben amúgy előfordultak hibák.Nálam is.szerencsére az őrangyalom és a jó gumi mindig kihúzott a szarból.Az elején mivel nagy volt a tudáskülönbség a rutinosabb játékosok és köztem, próbáltam becsületből tartani a tempót.Na ilyenkor jöttek elő olyan dolgok, h lemaradtam egy kamionos közúti előzésnél és az egyik balos nagyívűnek látszó, ámde befelé szűkülő kanyart majdnem a füves árokban sikerült befejezni.50 centivel mentem mellette...Akkor letettem a sebesség hajszolásáról.130 körüli tempóról lassítottam le és úsztam meg.
A másik dolog, amire megtanított a túra.A HÁTSÓ FÉK hihetetlen értékére!Kanyarba úgy be lehet rakni az SV seggét vele, h ihajjcsuhajj...Ez a játék meg úgy adódott, h elindultam elég vastag fékbetétekkel, de a túra felére sikerült vészesre koptatnom.Így jött a kihívás, a szerpentinen lehetőség szerint motorfék és hátsófék kombóval kanyarogni úgy, h a többiektől nem maradok le.Nem kis kihívás volt.De megérte.Megtanultam kanyar előtt úgy visszaváltani, h közepes fordulattal tudjak kanyarodni, h legyen miből kigyorsítani a kanyar felétől .
Maga a hely lebilincselő.Sok helyen jártam a világban, de ez mindent odavert!Egyszerűen egy kincsesláda.S itt hevert az orrom előtt, anélkül, hogy tudtam volna róla!Ez kicsit baszta a fejem
Képzelj el egy tökéletes aszfaltcsíkkal ellátott utat.Jobbról a tenger, alattad a sziklák, világoskék tengerszínnel.Balról a hegyek, lábainál gránitsziklák és kanyaroghatsz százkilómétereket és soha nem fogy el.Olyan minőségű volt az út, olyan sima, olyan tapadós, h nincs rá szó.Tehát, ha idén befejezik az északi rész felújítását, akkor lesz ám ultrabrutál aszfaltcsík korzika körül.
De, h ne legyen semmi se tökéletes, azért a délkeleti partszakasz 180km-je időnként foltos volt.Nem lennék meglepődve, h ha azt is újrahúznák.Akkor lenne egy szigetnyi méretű versenypálya .
Az időjárás kegyes volt hozzánk.Árnyékban simán megvolt a 30-35C, mikor hogy.A tenger csak az első napokban jelentett hűsölést, később már olyan kellemes volt, h csak délen a sziklák közt maradt hideg.
A tenger olyan tiszta, h sokan a horvátokkal hasonlítgatták.Hátténnemtom, de láttam fotókat a horvát részekről, azért nem dobtam el az agyam.Viszont láttam már más tengereket, óceánokat.Ez csapvíz tiszta volt.A sziklák közt hatalmas élettel, tengernyi hallal.Öröm volt búvárkodni!
Kaja.A többség konzerv-levespor kombón élt.Én több okból sem vittem semmit.Egyrészt, elég szemetet eszem, minek még több a májamnak.Kettő, két olyan országban vendégeskedem, mely messze földön híres a konyhájáról (olasz, francia), akkor mi a faszomnak vigyek műkaját magammal?Tehát én picit gourmet túrának is felfogtam ezt a kalandot.A hűtő nagyon hiányzott a repertoárból, így éppen csak annyi cuccot (sajtok, tejtermékek stb) vehettem amennyi belém fért.Persze, mivel nem vagyok egy nagy kajás, így időnként megpróbálkoztam a tárolással (a múmiazsák kiválóan szigetel amúgy, ha beletekertek bármit ), hellyel közzel sikerrel.F*sni nem f*stam, tehát nem nyúltam mellé.
A franciák pékárui (1 rúd bagett 80centért), meg tejtermékjei nagoyn odabasznak.Főleg a házi cuccok, vagyis minden aminek IGAZI ÍZE van.Olaszok pizza/pasta/tésztás dolgai szintén.Sosem ettem paradicsomos tésztát tonhallal.Az agyam mégis ledobta a szíjat, mert olyan finom volt, friss tonhal, friss paradicsom (nem tasakos szutyok szósz!), házi tészta)
Igaz, nem volt ócsó mulatság ez a kajálósdi, de nem szabadott kihagyni.
Árakról nagyjából.Nagyjából leszartam, h mi mennyi.Azért güriztem és spóroltam jó sokáig, h ne ott kelljen garasoskodni.1-1.5Les palackos víz az utcán kb. 3-4euró.boltban a fele.Spar és Casino (francia lánc, vicces egy neve van az fix) minden városban található.
1kiló gyümi 2-4euró.De az a friss gyümölcsíz ÁÁÁÁÁ, igazi sárgadinnye, görögdinnye, barack, grapegruit, banán, narancs, mandarin.Szóval minden ami nem a ládákban érik be, csúcs volt.
Najó abbahagyom, mert átcsaptam ételkalauzba útikalauz helyett .
A kempingek.Baromi olcsó szálláslehetőségek.Nagyjából fejenként 1 sátorral 1 motorral 8-18euró közt lehet lakni.A drágábbjánál benne van a forró víz, az olcsóbbjánl 50centes dobálható és 5-8 percig ad melegvizet.
Sosem kempingeztem, tehát nekem minden vicc új volt.Az is, h mennyire népszerű ez a forma a franciáknál és az olaszoknál.Elsősorban a családok és a diákok közt.Ennyi jó muffot életemben nem láttam, minta kempingekben .
Ja, Korzikán nagy divat a monokini.Szerencsére csak a fullos testtel rendelkezők dobálták el a felsőiket, nagy megelégedésünkre!
Első blikkre ennyi.
Jöhetnek a kérdések.
a kompresszió 11,valamennyi volt.
Köztük én.
Megpróbálok nem stoppi-zni.
Nehogy annyi legyen.