Egyetértek. Bár az előbb én erősebb gépeket is ajánlottam, de szerintem az SV az ideális motor losika81 számára. A bratyus idaadta hétvégére a CBR600FS-ét, hát kezdőt biztos nem ültetnék fel rá. Nyáron mentem vele utóljára, újra hozzá kellett szoknom. Ma is megyek gurulni vele, terveim szerint egész nap nyeregben leszek, csak ebédre jövök haza.
Csak az a baj hogy itt a környéken (vidéken vagyok a párom szüleinél látogatóba) elég szarok az utak. Néha kész életveszély. A főutakat szétbombázták a kamionok (olyan bordák vannak hosszanti irányba hogy a kerék félig eltűnik benne) a mellékutak meg tele vannak kátyúval. Nade előbb utóbb találok széles sima utat is
Na de visszatérve a motorokra: mégegy jó tanácsot adnék losika81-nek bár ez csak akkor érvényes, ha SV650S-t vennél (a kipróbálás persze mindig érvényes). Mindenképp próbálj ki egy SV-t a vásárlás előtt. A csutkakormány tud meglepetést okozni. Főleg ha nem ültél még ilyen motoron. Sajnos az ilyen kormányos motorokat (főleg városban) nehezebb terelgetni, mint a hagyományos kormánnyal ellátott vasakat.
Na én léptem reggelizni, aztán kapom fel a bőrruhát és pattanok is a vasra.
Ehhez még csak annyit, hogy ne akarj a kisesvénél kisebb motort, még kezdésnek se. A baráti körömben három srácnak is volt pl. GS500-a és mindenki egy szezon után rohant lecserélni. A 650-es tényleg barátságos, ugyanakkor nagyon élvezetes gép.
Skacok,
én most csinálom a Kresz-t, és az oktatásra nem kell elmenni, de ajánlott.. nem is a tanfolyamos részre, hanem amit írtatok már: a konkrétan motoros órára, ami a mi esetünkben egyszeri alkalom volt, 18-21 óráig (illetve 8-kor elmehettünk ). A többi csak agyfrissítésnek jó, mert pl én is csak a tesztkönyvet veszem elő otthon, aztán azt nyomom - bár bent voltam mind a két hétvégén.. de a másik motorossal (összvissz ketten voltunk mocisok, a többi mind autós) csak az első órán találkoztam meg a motoros órán, a többir enem jött be.. Kreszre meg már csak akkor lehet jelentkezni, ha befejezted a tanfolyást - addig nem jelentenek le.. ezt mondjuk nem értem miért így csinálják, hiszen ki tudom számolni elvileg mikor ér véget a tanfolyam, és rá pár napra már kérhetnénk is a vizsgát, de két-három héttel későbbi időpontokat adnak.. mindegy, ők tudják:) de szerencsére EÜ-re nem kell menni és fizetni sem, sajna B-nél ez volt az egyetlen, amiből meghúztak.. ahogyan a társaság felét is.. mondjuk sajna igaza volt az EÜ-t tartó dokinőnek, hogy nem a tudásunk alapján fogunk átmenni, hanem az alapján, hogy a vizsgáztatónak milyen napja van.. én hiába tudtam minden gyakorlati dolgot, a vén banya szerint az még mindig nincs meg a két pont, és meghúzott a rohadék (utóbb a bukottak százalékát nézve esett le, hogy ez nem másról szól, mint pénzről.. a Vöröskeresztnek is meg kell élnie valamiből.. de miért belőlünk???).. igazsághoz hozzátartozik, hogy négyen voltunk bent fiúk (senkit nem ismertem), és közülünk az ment csak át (és itt ez 75 százalékos bukást jelent, négyből egyet engedtek át..) akinek úgy remegett a lába, hogy még a stabil oldalfektetést sem tudta rendesen megcsinálni, de csendes volt és bemagolta a könyvet.. a második srác nem volt felkészült, jogos volt, hogy kirúgták, a harmadik viszont ügyes volt, de a nő mégis meghúzta.. nem értettem én sem.. erre a srác beszólt neki, amikor kiment az ajtón az újabb csekkel: "Büdös k**va, menj anyádba".. na és ezután jöttem én:)) Megcsináltam mindent frankón, és elkezdett csesztetni az elmélettel, ami viszont gyengébben ment, és persze meghúzott.. és még volt pofája azt mondani, hogy mennyire sajnálja, mert milyen szimpatikus voltam neki etc etc.. ja, mert én nem küldtem el a k**va anyjába:)) na de ennyi, bocs a privát kitérőért:)
losika81: sztem ne tavasszal kezdd el, hanem kb egy hónappal korábban, mint amikor bejön a jóidő, mert akkor leőrébb leszel és már az első jóidős napon mehetsz rutinra
Én GS 500-al kezdtem 2 éve (elötte 1 évet robogoztam) és 1 év után lecsereltem egy 1000-es sportmotorra és még nem volt semmi gondom (kop-kop-kop). Igaz nagyon visszafogom magam.
Igazad van Oldpiet, igaz én még csak 5 éve tettem le a B-t, de azért inkább elmennék, hogy a számítógépes új teszt furfangjait megismerjem, azért én is felejtettem, meg kérdeznek olyan dolgokat, aminek semmi köze nincs a rutinos közlekedéshez. Ráadásul én még kék fénnyel is szoktam közlekedni, az meg 10 szer annyi figyelmet és rutint igényel.
Amugy az SV650 szerintetek nem túl nagy kezdőnek? Bár már kifejettem, hogy anyagi helyzetem nem engedi meg, hogy évente, vagy 2 évente cseréljem.
Elvileg kell menni a tanfolyamra azért kell beíratkoznod és fizetni- ennyiben nem pontossan fogalmaztál, de egyetértek hogy igy nincs értelme ha már van B-d. É n azért jártam -majdnem minden órára- mert 32 éve csináltam a B-t ráadásul külföldön. Azért a tesztek furfangját jó ha kiismeri az ember, de nem volt gond.
Minek tévednék? Te félreolvastál valamit. Nem azt mondtam hogy nem kell beiratkoznod kresszre, hanem oktatásra nem kell járnod. A kettő között van külömbség. Én nem jártam oktatásra és simán letettem a kresz vizsgát. Amit egyszer megtanulsz azt nem kellene elfelejtened. Vagy ha elfelejted, akkor kár kimenni a forgalomba, mert csak gond van belőle. Bár vérfrissítésnek jó a tanfolyam, de szerintem inkább otthon vedd elő a könyvet. Plusz a csigavérnél van a kresz tanfolyamon kívül motoros összefoglaló órák, ezekre kellene inkább elmenni.
Tévedsz, igenis ha már van B jogsid akkor is be kell iratkozni a Kresz-tanfolyamra (és fizetned) ha nem jársz az a te bajod. A vicc az hogy együtt van a tanfolyam az autosokkal.
A többivel egyetértek: vigyázni kell hogy a lehető legturásabb mocival rutinozz, ne amelyik tetszik, mert nem egyformán fordulékonyak. Egy GS olyan fordulékony mint egy MZ. A chopperrel még nehezebb fordulni mint egy sportmotorral. Én meg is szivtam egy Honda VT-vel le is raktam a lábam.
Régóta szemezek a TL1000/SV1000 kategóriával. A TL1000 jobban bejön mondjuk, akár az R akár az S, de az SV-t korszerűbbnek mondják, ami el is hihető. Így hadilábon állok a rangsorban. Van valakinek tapasztalata a kettőt összehasonlítva? Kicsit mondjuk feltűnő az SV eléggé alacsony újonnani ára. Ez tükröz valamit a motorról is? Tesztet olvasva a fogyasztását nem dícsérik. Túrásabb tempóban mennyire lehet ezt letornázni? Esetleg mik az akár egyszer tapasztalt hibák, és ezekkel kapcsolatos vélemények?
Ha van B-s jogsid, akkor nem kell menned még kresz oktatásra se. Én se mentem, csak bejelentkeztem vizsgára. Utána mehetsz rutinra, ami kb 6 alkamat jelent. Először megkérdezi az oktató hogy motoroztál már-e és mivel. Utána odaadnak egy 125-ös vagy 250-es mocit. (Nekem egy 250-es TZ jutott)
Először mennem kellett gurulni pár kört szabad területen hogy szokjam a mocit, utána mehettem be a pályára. 3 féleképp kell végigmenni a pályán, de ezt fokozatosan tanulod. Utána átülhettem egy 250-es Hondára, hogy szokjam a 4 ütemet:) Hát a TZ után olyan volt mint egy svájci óra
Ezek után jött az 500-as Honda. Ezzel vizsgáztam. Ha megvan a rutin, mehetsz forgalomba. Kb 8 alkalom.
A jó oktató türelmes, és simán fel tudja mérni ránézésre a motorozás tudásodat. Sose félj a motortól, csakis élvezd. Jó tanács hogy ne görcsösen ülj a motoron, hanem ereszd el magad. Ha görcsölsz, kanyarban tuti leteszed a lábad. (rutinnál fontos ez a szűk fordulóknál). A forgalomban először csőlátásod lesz, de ahogy tellnek az órák száma, úgy tágul ki a látásod is
Nem kell túlparázni a dolgot, mert attól görcsös leszel. Az oktató motorok nem erőgépek, hanem városi körülmények között jól kezelhető barátságos kis masinák. Ha nem izomból szorongatod a kormányt, nem lehet baj.
A motor borogatásával meg még ne foglalkozz. Ha már elkezelgeted a gépet, zárt pályán egy nap alatt rendesen megtanulod a döntögetését is. Egy a lényeg: ne tarts semmitől, csak élvezd a motorozást!
Ja és még egy kérdés, mivel motorozási rutinom tényleg csekély, az oktatók fokozotosan egyre nagyobb gépre ültetnek, vagy rögtön bele a közepébe? Illetve milyen türelmesek ?
Ugy látszik nekem a Szent István krt. lesz a legközelebb. Az olvasottak szerint 2 hét alatt lezajlik a Kresz oktatás, aztán meg a vizsga? Nem semmi, amikor még 6 éve a B jogsin a kreszre 1 hónapig jártam.
Egyébként ti hogy álltok a motorozással? Van már tapasztalatotok? Én nagyon nagyon kezdő vagyok, tényleg csak robogóztam, meg bicikliztem ezelőtt, de egy kollégám elvitt egy pár túrára és azóta szerelmes vagyok a motorozásba. Jövő nyáron remélem felülhetek egy Sv re, de csak óvatosan persze.
És a gyakolati oktatások hol vannak, arról van infótok? Azért kicsit tartok, amikor majd dönteni kell a motort, de majd megtanulom.
Szia losika81,
én pl. a munka miatt hétvégés oktatásra mentem. Most kezdtem, még a Kresz vizsga előtt vagyok. Befejezni már csak tavasszal fogom, mert a rossz idő beálltával nincs oktatás.
A Csigavért csak ajánlani tudom, korektek és az áraik sem rosszak, sőt, ahogy néztem, a legolcsóbbak. Nekem úgy, hogy már van B-s jogsim (12-vel olcsóbb emiatt) 73.700 HUF lesz, ha mindenből elsőre átmegyek.
"Iskolák:
Buda
XI. Fejér Lipót u. 63. (203-19-99)
XI. Fehérvári út (Bocskai út és Fehérvári út kereszteződésénél - 279-03-91)
Pest
V. Szt. István krt. 17. (a Vígszínház közelében - 331-88-43)
VIII. Fiumei út 10. (215-86-38)
VIII. Festetics u. 2-4. (C,D,E kategóriák)
VII. Alsóerdősor 32.
IX. Boráros tér (Dunaház aljában - 0670/318-34-67)
IX. Haller u. 16. (215-42-71)
Tanfolyamok minden héten szerdán indulnak, és egymást követő hét munkanapon át tartanak. Egy foglalkozás kb. 3 órát vesz igénybe. A kezdési időpont 17 ill. 18 óra (tanfolyamonként váltakozóan). Igény szerint indítunk hétköznap délelőtti tanfolyamokat is.
Ezen kívül lehetőség van hétvégi intenzív tanfolyam elvégzésére is. Ezek szintén heti rendszerességgel indulnak, és két hétvégét vesznek igénybe, ill. a második hétvége utáni hétfőt és keddet (konzultációs időpontok). A kezdési időpont délelőtt 10 óra, és a foglalkozások ebben az esetben is kb. 3 órásak.
Jelentkezni személyesen lehet bármelyik irodánkban, a tanfolyam kezdése előtt kb. négy nappal (a budai helyszíneken ajánlott akár egy héttel előbb beiratkozni). Kérjük hozza magával a személyi igazolványát, ill. az adókártyát (vagy csupán az adószámot) és az elméleti tanfolyam árát (20.000 Ft)."
Ja és mennyi most egy A, ha nem bukom semmiből és van már B, ezért eü oktatás és vizsga már nem kell.
Hányszor kell menni kreszre összesen és hogy vannak az oktatások? Mivel dolgozom, nehézkes minden oktatáson ott lennem.
Jogsit jövőre tervezek én is. Ha télen beiratkozok nagy A-ra akkor a kresz lemegy gondolom egy hónap alatt és utána mikor lesz vezetés, csak tavasszal, mikor jön a jó idő? A csigavért néztem ki én is, annak hol az oktatási helye, én a XIII. kerben lakom.
Igen, igen.. .. nem kicsit, hanem nagyon, de szerintem tökjókat mond és korrekt srácnak tűnik:)
Akkor egy emberhez jártunk..
És oktatód ki volt? Nekem ajánlottak egyet, de ő újpesti, miközben Dél-Budán kellene..
üdv,
***sharpei
Szia Jimbo!
Tulajdonképpen Te magad remekül összefoglaltad, hogy mik a kisSV legfontosabb jellemzői. A V2-es blokk által szolgáltatott nyomatéknak köszönhetően ebben a kategóriában ez talán a legrugalmasabb motor, tehát kirándulni, országúton közlekedni (különösen 2 személlyel!!) talán a legalkalmasabb.
A hang és a vezetési élmény tekintetében igazából erősen csodálkoznék, ha a Hornetet (vagy más kisebb sor4-et) favorizálná valaki. A kényelem szempontjából pedig eldöntendő, hogy melyik kormányállás a szimpatikusabb/megfelelőbb számodra.
A baráti körben előforduló jónéhány darab alapján elmondható, hogy motorikusan igen stabil darabról van szó: az 50 ekm körüli futásteljesítményű gépekhez még nem kellett hozzányúlni (többet futottal meg még nem nagyon találkoztam).
Menetteljesítményeit Hornet 600-al még nem hasonlítottuk össze, de egy új GSR600-al pl. már igen és Yaqsz barátom utólagos engedelmével ezt át tudom Neked küldeni. Hasonlóan a kért diagrammokat és táblázatokat is. Ha érdekel, küldj egy mail-t a kocamotoros@suzukisv.hu címre.
Üdv: Koca
Én is gondolkozom az SV 650 S-en. De alternatívaként a Honda 600-as Hornete is bejött a képbe. Nem titok, rákérdeztem abban a Fórumban is, hogy melyiknek mi az előnye/hátránya.
Megtennétek Ti is? Mik a tapasztalatok? Mert viszonylag jó áron van az SV, nagyon tetszik a nyomatékossága, hangja és természetesen, h. hasonló menetteljesítményekért kevesebbett kellene fizetni - ugye a KW után.
Kb. 1 millió Ft-om lesz, vagy max 1,2M és néztem néhány modellt.
Kezdő vagyok, vagyis leszek, szóval ez is szempont.
Többnyire túrázásra használnám, néha 2 személlyel is. Fontos lenne, hogy olyan első mocim legyen, ami kényelmes, rugalmas, nem olyan alattomos az ereje és h. élvezetes legyen!
Jön 1-2 hülye kérdés, de remélem tudtok válaszolni!
1. A kérdéseim: Milyen fordulatszámon lehet tartósan utazni az SV-vel?
2. Van valakinek ötlete, h. hol találnék olyan diagrammot, ahol az meg lehetne nézni az adott fordulatszámhoz tartozó sebességértékeket az adott sebességfokozatokban? Ha hülyén fogalmazok, vagy van speciális neve, akkor leírom így: Pölö 6-ban mennyit pörög 130-nál, 180-nál, stb... És mi az egészséges fordulatszám ennél a masinánál.
3. A következő kérdés lenne, hogy mennyi km-t bírnak ezek a típusok anélkül, h. motorikusan teljesen hozzá kellene nyúlni.
Ha tudtok dobni linket részletes infokkal, vagy videokkal, kérlek ezt is tegyétek meg!
***Zoli