Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nem minden nap
most ezt minden nap copy/paste-elni fogod?
Sziasztok! Eladnam RF 400asom. 1995-os, nagyon jo allapot, minuszban is pocre indul! Akit erdekel irjon a reszletekert. Es most akcioban, az atirasi koltsegeket en allom!
Olajdoktor véleménye:
"A szintetikus olajok tisztábban tartják a motort, mert nem hajlamosak a kokszosodásra; jobban tartják a viszkozitásukat a csereperiódus során, mert nincs bennük viszkozitásmódosító adalék, ami elnyíródhatna, és jobban ellenállnak a hőterhelésnek. De a félszintetikus olaj is rendelkezik hasonló tulajdonságokkal, csak annak mértéke nem éri el a szintetikusét. Viszont lényegesen kevesebbe kerül, ezért a teljesen szintetikus olaj használata inkább hosszú távon - az autó várható élettartamára vetítve - kifizetődő. "
A DRZ-be ugyanaz a fullszint Castrol Racing megy, csak ezer km-ként.
Inkább azt szokták mondani, hogy azok a motorok amik akkor fejlesztődtek amikor még nem volt szintetikus nem is igénylik azt.
semi kozm hozza de en peldaul motult 10 v 40 est rakok igaz hogy draga de eszt sport motorokban hasznaljak ! 16 eur litere de jo !
igen, valszeg azért olcsó, mert ásványi! Mert a full-szintetikus 3300!

Amúgy van vmi "irányadó szabály", hogy most egy 4hengeresbe mondjuk szintetikus(fél/full) 1hengeresbe ásványi kell(gondolok itt a fordulatszám különbségre)?

Amúgy a 10w40es valvoline meg csak 1400 asszem!
Időközben ráolvastam.
Service manual szerint 10w40 olaj kell bele, de van mellette egy diagramm, miszerint a 10w30 -20 tól +30 C°-ig
a 10W40 -20 tól +40 ig, 15w40, 15w50 -15 től, a 20w50 -10 től használható.
Tehát ha nem akarod -10 °C alatt használni akár jó is lehet.
És gondolom nincs téligumi garnitúrád?!
köszi a pontos kimerítő választ
Ehhez sem igazán értek, de hozzászólok, mert nem kerül semmibe.
Az hogy egy olaj 20w50-es, az azt jelenti hogy azokat a paramétereket nagyjából produkálja is. Tehát a 20W50-es olajok nagyjából egyformák, csak hit kérdése ki mit választ közülük.
Nekem a szerwizben 10w40-es fullszint Castrol Racing olajat borítottak bele ami nem fogyott. Elvileg ha fogyogat, azt 15w40-50-el lehet korrigálni, de hidegindításnál kevésbé ken, eyébként meg kevésbé fogy.
20w50-es az már ritkán használatos ezért akár olcsóbb is lehet.
Azonkívül lehet azért is olcsó mert ásványi,(Africaba azt borítok 1400-ért) akkor viszont valószínű nekünk nem kóser.
Azt ha hülyeségeket adtam elő remélem kijavít valaki!
Lenne egy a köznek feldobott kérdésem!

Most láttam 20w50es valvoline olajat krva olcsón(1600/liter)

Van vkinek sejtése, hogy miért annyi?mennyire lehet rossz?tartok tőle belerakni a vasba....vajon miért ilyen olcsó?

Nekem tavaly az előző tulaj repsolt rakott bele, és mindenki riogatott, hogy csipegetni fogja erőteljesen a moci....hát olajcseréig lement maxról középre....na paff!
jajó hosszúra sikerült, meg átláthatatlanra a hozzászólás! :)

De kihagytam: zsírtalanító, dekorszalag, csiszolószivacs a gépbe(ennek is 2-3ezer darabja, és 3vagy több kell...vannak sérülések az idomon...visszacsiszolás) stb.stb!

Szal összejön az az 55...sajna!

Viszont 2ért felpolírozzák a plekómat...így az is szép(majdnem) új lesz :P
Hát most jött be vmi zöldek által kisírt körny.védelmi rendelet, miszerint korlátozva van az oldószertartalom a festékekben(legalábbis a festékboltos szerint :P:O)...ergo az újabb festékekben kevesebb oldószer lehet....és nekem a váz nem lesz festve...úgyhogy az idomzat "új"(marad piros:P) színét úgy keverték a váz színéhez....persze keverni már cska az "újabb" típusú festékből tudtak....így drágább(vizes bázisú, 14ezer/liter..1liter megy rá)...meg 12 a szórógitt...meg asszem 1,5 liter lakk megy rá....és lesznek ezüst részek benne(az új matricaszett világos ezüst...asszem a kék színű Rf-eken van ilyen világos matrica...és ahhoz illő ezüst részek lesznek(kopoltyúk, tükrök, végsúlyok, kapaszkodók, csík az oldal-farokidomon, felnik)...de az ezüst festéket a srác adja, aki fújja...szal ha úgy vesszük 15ért olcsón fúj :P jah...és a gittet is ő adja...meg a műanyagalapozót :P:O már majdnem ingyéééé fújja le :P:D

Már nála vannak az idomok...ma vittem le a műhelyébe....holnap már kezdjük az végelsimításokat csinálni...ugyanis én már nagyrészt mindent lecsiszoltam!
Üdv.

480-ér adom, és van benne 34 ezer km! Kurva jó a gép, csak sürgősen el akarom adni máásik vétele miatt, és addig nem megy, míg ez meg van. Így áron alul adom akcióval:)
szia
55 az anyag? mivel fujják? milyen szinü lesz?
Mennyibe adod?
ha sikerülne eladni az RG-m, lehet érdekelne...
Sziasztok! Eladnam RF 400asom. 1995-os, nagyon jo allapot, minuszban is pocre indul! Akit erdekel irjon a reszletekert. Es most akcioban, az atirasi koltsegeket en allom!
Hát kicsit több lesz, mint amit előre kalkuláltak!

55 az anyag, meg egy haverom fújja 15ben(szépen fúj)!

Plekót akartam még venni, mert már rohadtul karcos...de felpolírozzák 2papírért!
Lesz még markolat, tankpad....meg olajcsere....megcsapja a költségvetést :)
Még az a szerencse, hogy gumi, meg lánc nem kell :P
köszönjük a bíztatást :)
Biztos szép lesz fényezés után Mennyibe fáj a teljes fényezés?
Sziasztok!

Már lassan egy éve, hogy írtam ide a fórumba...inkább passzív olvasótok vagyok :)

Szóval GejzaR hozzászólásával egyetértek! De szerintem ez minden motorra igaz...egy motoros mindig szereti a motorját, hiszen azt valamiért megvette! Persze, ha sok gond van vele, meg tudja utáltatni magát!

Én az Rf-et leginkább a külseje/termete miatt választottam! És a mai napig nézegetve a motorokat az 1 milliós árkategóriáig nem találtam olyan vasat, ami ennyire tetszene!

Hál'isten eddig komolyabb probléma sem volt vele...szóval imádom! És még egy-két évig tuti ez lesz!

Most esik át egy újrafényezésen....majd teszek fel róla képeket, ha kész lesz!

Kitartás mindenkinek tavaszig!
Üdv: Norbi
De mégse híjják motorosberkekben ipari hulladéknak .
De nem érdemes
Sztem nincs is olyan Röfi tulaj, aki ne szeretné a mociját, és ha belevesszük a saját gondjait-bajait, akkor is imádom én is
Az utolsó mondatodat nagyon könnyű megcáfolni
Nem azt mondtam hogy rossz motor, sőt!Én személy szerint imádom a Röfit.Csak arra próbáltam rávilágítani, hogy sajnos minden elromolhat váratlanul...
De ettől még a Suzuki igenis jó motor

kezditek lerombolni a pozitív hozzáállásomat ,
pedig a reklám is megmondja Suzuki az ász
Hát sajnos én is ennek az ellenkezőjét tudom állítani.Budapestről mentem haza anyámékhoz, (kb 180km), a jól megszokott saját tempómban. Semmi gond nem volt, nem hallottam csörgést, kopogást, semmit(gyári kipufogóm van).Végig húzott a motor, úgy mint előtte, semmit nem vettem észre.A hőfokmérő s szokásosan lent volt ahol szokott. Otthon hagytam kihülni, aztán pár óra mulva lemostam, és eltettem a garázsba.
3 hét múlva jó idő volt szombaton, mondom megyek egyet. És nem indult.úgyhogy most szervíz, mert a két középső hengerben NINCS kompresszio, és kicsit megsültek a gyűrűk.Csomót tudtam a gyűrűre kötni........ és ez minden előjel nélkül.Nem gyengült, nem rángatott, nem adott fura hangot,semmi nem volt. Állítólag a hűtő döglött be, egyszerre a hőfokmérőnek az érzékelőjével, vagy pont azon a részen dugult el a hűtő, ahol az érzékelő van...