Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

LoL
Egyébként nem szomorkodok már miatta, sőt szuper, hogy meg lett csinálva rendesen

Ez a bermuda 3szög ez nagyon király :) még most is nevetek rajta...
Megtörtént.
Egy motor életét a váltó "általában" át szokta vészelni.
De mint látjuk vannak kivételek .
Viszont most már van szállítójárművel rendelkező ismerősöd itt a bermuda háromszögben
Ha visszaolvasol, hogy az én mocimmal mi történt, akkor rájössz, hogy sajna nem mindig úgy van, ahogy írtad... (semmi zörgés, csörgés, csattogás, recsegés, csak az utolsó 3 km-en... kösz)

Egyébként, ha 700 km alatt megevett 1 l olajat, akkor nem hiszem el, hogy nem füstölt, mégis hol jött ki az olaj? csöpögött?
Ebbe most kissé beleugatnék, mert most újíttattam fel motort, annyiért ami pénzért motort szoktak venni.
Egy Africatwinről van szó, tavaly vettem elvileg jó állapotban, \"elvileg\" 61 ezer km-rel.Szép hangja volt, gyári kipuogóval. Mert általában klubrendezvényeken használtam http://www.africatwin.hu/, max 110, 120-as tempó, csapatban motorozva nem volt nagyon megkergetve, nem is volt vele gond.
Aztán észrevettem, hogy ha eleresztem a hajamat, mocskosul eszi az olajat, volt hogy 700km-en elment 1l olaj. Viszont elmentem Horvátországba nyaralni és normális túratempó mellett 2500-on nem ment el 1/2 l.
Viszont a motorból kezdtem kihallani valami klaffogást, ami ha sportdob lett volna fenn nem is lett volna észrevehető.
A lényeg, hogy megbeszéltem szervízzel, hogy megnézik. Kompresszió 7,5, ezért szétszedték, a henger és a dugattyúk még jók votak, a gyűrűk viszont elfogytak, a vezérműláncok végállásban, és a dugattúcsapszegeknek annyi.
A szervízben a srác azt mondta, hogy szerinte hülyeség volt szétszedni, lehet, de én nyugodtan szeretnék elindulni hosszabb túrákra is.

Amiért ezt írtam.
Az hogy egy motor sz@r, annak előjelei vannak( csörög, zörög, csattog, recseg). Az Africa nem füstölt, nem zörgött, és gond nélkül elment 18 ezer km-t, és jóllehet elment volna még ennyit.
Egy jól működő motor nem esik szét csak úgy útközben. A parasztvakító hülyeségeket, amik tönkre is szoktak menni, és ott azonnal gép állj van (lambdaszonda, injektor stb.), ezekbe a motorokba még nem szerelték be. . Azok a hibák amik miatt mégis megállhatna azt pedig típushibának hívják és eddigre kiderült volna.
Igazad van...
A 3. szabályt a széthajtásra értettem, ha a gép meg úgy gondolja, akkor úgyis megáll, ha elindulsz vele bárhová, ha nem...
De mi elindulunk, mert ilyenek vagyunk
Ne legyél ilyen negatív
Én is elindulok a 95-ös évjárattal bárhová,pedig csak az órába van 75.000,a többit meg ki tudja
Az új Audi is megáll,ha úgy gondolja és a veterán gépek is elmennek még akármeddig.
Ez van.
Vagy nem?
"3.Nem szabad eladni,amíg szét nem esik"

Persze, ha ezt a 3as szabályt az előző tulaj is betartotta, akkor vagy szarban

Sorry, érdemben nem tudtam hozzászólni... szerintem is az az igaz, hogy 14-15 éves mociknál már senki nem tudja előre megmondani, hogy mikor mondja fel a szolgálatot...
Igen!
1.Meg kell venni.
2.Vigyázni kell rá.
3.Nem szabad eladni,amíg szét nem esik
És nem fog,elhiheted.
Még most is többet bír,mint a mostani könnyű,papírból és habszivacsból készült drága szarok.
Mint korábban már írtam hidegindítási gondokkal küzködtem a motorral . Úgy tűnik sikerült megoldani a problémát ami kicsit összetett volt . Kaptam a fórumból segítséget amit nagyon köszönök . Elsődlegesen a szelephézagot ellenőriztem illetve állítottam be , nagyon úgy tűnik igen érzékeny rá a paripa .Aztán azt a tippet kaptam , hogy a főfúvokát cseréljem ki 100-ra ez önmagában nem hozott átütő sikert bár jobb volt a helyzet mint a fúvókacsere előtt . A karburátor tűnetesebb átvizsgálása során jöttem rá a hiba igazi forrására . A karbi úgy van megkreálva , hogy a dúsítófúvóka az úszótartó műanyag egységbe van elhelyezve . Amikor ez az egység a helyén van egy gumigyűrűnek kell gondoskodnia a hidegindító csatorna tőmítettségéről . Ha ez a gyűrű nem tömít rendesen akkor a szívató használatakor nem benzint hanem levegőt szív be a motor így nem tudja megfelelően dúsítani a keveréket . Nekem ezek a gyűrűk voltak már előregedve nem tőmítettek már és ezek miatt nem indult a motor hanem csak beköpködte a gyertyákat . Szerencsére szabvány gyűrűk vannak benne így párszáz forintból orvosolható a hiba és nem kell sokezerért a karburátor felújító szettet megvenni .
Előszörre hülyeségnek gondoltam, hogy ezért öntvénymintákat variáljanak.
De lementem a garázsba és a 94-es motorom elsőkerekének küllője sarkábantaláltam 4 ilyen kódkarikát. A következők voltak rajta: 1/ , 1/7, 9/4, K, tehát a harmadik akár jelentheti az évjáratot.

Sajnos a többi alkatrész nem elérhető komoly rámolás nélkül.
köszi . Még valami amire oda kellene figyelni egy ilyen motornál?
Az évjáratra utaló kódok több helyen is fel vannak tüntetve de főként a műanyag idomok belső felületén találhatóak ehhez bontani kell . Viszont mindkét kerék egyik küllőjébe benne van a gyártási idő . Egy kör alakú öntött embléma a közepében a gyártási év .
Érdemben nem tudok hozzászólni, de egy 14 éves motornál nem mindegy?
Egyébként azt hiszem 94-től gyártották, tehát max 1 év az átverés. És akkor sem biztos, hogy átvernek mert nézelődhetett a szalonban is míg megvette valaki.
Ilyen idős motoroknál az állapot a lényeg, belelátni meg úgysem tud senki. Egy egykerék és gumifüstölő bajnok néhány hét alatt amortizálhat annyit, mint egy évtizedes, de gondos használat.
sziasztok. Most van szándékomban venni egy RF900-ast. Tudnátok mondani pár dolgot amire feltétlenül oda kell figyelni? Elvileg 95 évjárat. honnan lehet tudni hogy igaz -e? köszönöm előre is
Nem, azt máshonnan vettem, de ugyan az van rajta.
Szívesen, azt is onnan le tudodtad szedni ugye?
köszi szépen, letöltöttem. Ez is jó lesz, bár én elektromos rajzot kerestem. De közben találtam is, igaz, 600-ét, de az is több a semminél.
Hello innen szedtem le nemrég ezt a fájlt, hát ha van benne ami segít:
http://www.manualedereparatie....
sziasztok

Valahol már volt róla szó, de nincs kedvem ezer oldalt visszaolvasni. Inkább megkérdem: tudja e valaki, hol tudnám letölteni at rf400-as elektromos kapcsolási rajzát? Megvolt nekem, de sajnos computerhiba miatt elveszett sok mindenem. Égetően nagy szükségem lenne rá. Előre is köszi az esetleges segitséget.
Ha valakinek van a motoron CONTI ROAD ATTACK hátul, legyenszives megmérni hány mili széles!?
Igen ott(is) figyel az enyém is 1 ideje.
www.motor.hu
a www.motr.hu ott vannak rf eladok 400 es 600 sok is
Van 1 helyi szürke 600as kicsit piszkált blokkal, de csak este futottam össze vele én is. Na meg 1 szürke 400as kék (v. lila?) csíkkal az oldalán amit árultak.
Nem is emlékszem volt rajtunk kívül más RF es is ott? Pedig körbenéztünk.