Ahogy olvasom a hozzászólásaid, kicsit szakképzettebbnek tűnsz az átlag motorosnál!
Lesz kitől kérdezgetni
Egyébként nekem a visszajelzőn nyáron nagy melegben is max félig ment fel a hőmérő, és soha nem kapcsolt be a ventillátor... Ez vajon hiba?
Köszönöm bár van rajta javítgatni való dehát aki elvált nőt vesz el ne várja el , hogy szűz legyen
Amotorok kicsit érzékenyebbek a fagyállócserére mint az autók . A fagyállónak is van egy bizonyos kenőképessége mint az olajoknak és idővel ez a kenőképesség fogy el (nem a fagyálló képessége) . Ha nagyon "száraz" lesz akkor nem tudja rendesen kenni a vízpumpát az meg feladhatja a harcot .
A termosztátnak az a feladata , hogy a blokkban "szabályoza" a hütőfolyadék hőmérsékletét . Amíg hideg a motor addig a hűtőfolyadék csak a blokkban kering a termosztát zárja az útját a hűtő felé . Amikor elkezd melegedni , túlhevülni a hűtőfolyadék a termosztát elkezd nyitni és engedi a hűtőbe is ahol visszahülve jut vissza a blokkba . Amit Te említesz az a ventillátor kapcsoló az akkor indítja a ventillátort ha a hűtő nem tudja normálisan visszahűteni a folyadékot (araszolsz nyáron 40fokban ilyenkor a hűtőt nem éri menetszél nem tud hűteni) és már elég magas a hőmérséklete . A termosztátok 80-85 fok körül nyitnak a ventillátorkapcsolók 92 97 fok körül kapcsolnak be
A termosztát tulajdonképpen mit csinál?
Én eddig abban a tudatban voltam, hogy az méri a motor hőmérsékletét, és ha túl magas hőfokot mér, akkor bekapcsolja a hűtőn lévő ventilátort...
Van más feladata is?
Kicsit fáztam ahhoz , hogy belőjem a fényképezőt úgyhogy autómata módban sikerült ilyenre . Sajna autómatán érdekesen állít fehéregyensúlyt és felviszi az ISO-t ezért ennyire "zajos" a kép. A termosztát azért lett cserélve mert abszolúlt nem melegedett a motor álló helyzetben is elég sokáig kellett túráztatni , hogy megmozduljon a mutató . Mikor megláttam a furatos termoszt rögtön bevillant , hogy kukában a helye . Van egy cimborám aki szerel motorokat Ő mondta , hogy ezek a beltenyészetes motorok nem a mi klímaviszonyainkhoz lettek kitalálva .
Hi! Üdv :)
Megnéztem a képeid, az első elég furcsán néz ki, mivel fotóztad? Telefon?
A termosztátot alapból miért cserélted ki?
A fordulatszámos problémával én nem találkoztam...
Shell fagyállót rakatm bele előre van keverve 35 fokos ilyen zöld színű trutyi kb 1000 ft/liter 3 flaskával veszel és az elég is . Igazából arra kell figyelni , hogy olyan fagyálló kerüljön bele ami nem harcol az alumíniummmal . A termosztát a régi magyar swifté nem volt változtatás benne átmérő 44 mm , kétféle nyitási hőfokkal van 82 és 88 fokos . Én a 82 -est raktam az enyémbe de azzal sem melegedett normálisan így maradt a hűtő eltakarása .
A túra részemről OK
Üdv új kolléga!
Sokmindenre nem tudok neked választ adni, de megpróbálom a saját tapasztalataim levésni ha érdekel:
Először is az enyim az egy 97-es évjáratú váltakozó vezérlésű masina! Fogyasztását én télen sosem néztem mivel úgyis csak indítgatom meg egy két kör kerülgetés, de normális használatban olyan 5 és 6 között van százon az én 120 kilóm alatt! Én még fagyálót nem cseréltem, illetve a termosztátot sem! Ezzel kapcsolatan kérdezném meg tőled, h mien fagyálót mien arányban illetve hogy mien évjáratú swift termosztátot raktál bele(vagy van e egyálltalán külömbség köztük)?
Remélem a túrára eljösz?
Miko
Új vagyok itt a topicban , tavaly novemberben lettem gazdája egy RF 400 -nak . Az ünnepek alatt nagy ubalmamban végigolvastam a hozzászólásokat és sok hasznos infót szereztem (köszönet a szerzőknek ) A szűk 2 hónapban belecsavartam olyan 1500 km-t és alapvetően meg vagyok elégedve a tecnikával . Az olaj , gyertya , fagyálló , benzinszűrő cserét rögtön megcsináltam rajta . A hidegebb időben az enyém sem melegedett ahogy olvastam ez másnál is probléma a gyári termosztátot kidobtam belőle , a suzuki swift-ek termosztátja megegyezik vele én azt építettem be . Amióta megvan a vas belecsavartam vagy 1500 km-t , a hidegindítás az katasztrófa attól fosok , hogy kinyíródik rajta az önindító . Egyébként is valami gabaly van a masinával 5-6 ezres fordulaton nagyon rángat üresben is ha túráztatom hallatszik , hogy ebben a tartományban fullad (ha valakinek van ötlete , hogy mi lehet a gyíkja örömmel venném ha megosztaná ) . A fogyasztása sem az igazi szerintem még így hidegebb időben sem kellen 7 litert fogyasztania pedig nem is hajtom . Tegnap be szerettem volna indítani még bikáról sem sikerült fel is szívtam gyorsan a fikát lekaptam róla a karbi sort nem igaz , hogy ekkora küszködés beindítani . Valakinek van infója , hogy a karbiban a szabályozó tűnek melyik rovátkában illik lennie .
Hellosztok!
Látom mindenki tevékenykedik, ezek szerint egyedül én vagyok ien lusti!
Ezzel a jampizós kollégákkal már én is találkoztam, de én nem szoktam felvenni! Nem érdemes, mert Murphi úgy is dolgozik!
A túrát jó ötletnek találom, s én is a hétvégét javallom!
Már várom nagyon! Ez az idő is most olyan jónak tűnik bentről, de kint hideg van mint az oroszfilmekben!
Hát sajnállak bár ha még szombaton is képes vagy tanulni biztosan szereted .A túrát szerintem április vége-május körül kellene egy szombat vasárnap.Akkor még nincs az a nagy meleg,de már szép idők szoknak lenni.Ha valakinek más ötlete van úgy is jó.
Igen, én is olvastam...
Félreértés ne essék, én nem leszólni akartam
Már most alig várom a túrát
Egyébként jó előre majd beszéljük meg, hogy mikor legyen, mert akkor mindenki tudja úgy alakítani, hogy jó legyen, és ne jöjjön közbe semmi...
tanulnom kell
Megnéztem a vidiket. Tetszik, de ez a sok "utánégetés" ez normális?
Vagy csupán ennyire környezettudatos vagy, hogy a kijövő szén-hidrogéneket, szén-monoxidot, valamint a nitrogén-oxidokat is is próbálod semlegesíteni még a kipufogón kívül is?
Köszi a pötyiket .Hát elég szar volt felvenni .A moci oldaltámaszon,bal kezembe a telcsi,amivel vettem jobbal meg pettingeltem a gázot:).Amúgy aztat mongyák jól szól,de én nem hallom hátúró.Majd nyáron próbáljuk. Én szeretem a kisebb mocikat (előtte egy APRILIA TUAREG 125-öm volt),most is van még egy HONDA robogóm.Sokszor ha leszállok az RF-ről,ráülök a robira(főleg ha nyomtam egy sört.)aztán élvezkedek vele.NEM a motor teszi az EMBERT.
nehogy nekem itt bárki besértődjön
az is lehet, hogy csak én vagyok tudatlan, de majd igyekszem
Lesz kitől kérdezgetni
Egyébként nekem a visszajelzőn nyáron nagy melegben is max félig ment fel a hőmérő, és soha nem kapcsolt be a ventillátor... Ez vajon hiba?
Amotorok kicsit érzékenyebbek a fagyállócserére mint az autók . A fagyállónak is van egy bizonyos kenőképessége mint az olajoknak és idővel ez a kenőképesség fogy el (nem a fagyálló képessége) . Ha nagyon "száraz" lesz akkor nem tudja rendesen kenni a vízpumpát az meg feladhatja a harcot .
Köszi az infókat lehet én is lecserélem majd a vizet frissre mert ki tudja hány éves
Én eddig abban a tudatban voltam, hogy az méri a motor hőmérsékletét, és ha túl magas hőfokot mér, akkor bekapcsolja a hűtőn lévő ventilátort...
Van más feladata is?
Megnéztem a képeid, az első elég furcsán néz ki, mivel fotóztad? Telefon?
A termosztátot alapból miért cserélted ki?
A fordulatszámos problémával én nem találkoztam...
Shell fagyállót rakatm bele előre van keverve 35 fokos ilyen zöld színű trutyi kb 1000 ft/liter 3 flaskával veszel és az elég is . Igazából arra kell figyelni , hogy olyan fagyálló kerüljön bele ami nem harcol az alumíniummmal . A termosztát a régi magyar swifté nem volt változtatás benne átmérő 44 mm , kétféle nyitási hőfokkal van 82 és 88 fokos . Én a 82 -est raktam az enyémbe de azzal sem melegedett normálisan így maradt a hűtő eltakarása .
A túra részemről OK
Sokmindenre nem tudok neked választ adni, de megpróbálom a saját tapasztalataim levésni ha érdekel:
Először is az enyim az egy 97-es évjáratú váltakozó vezérlésű masina! Fogyasztását én télen sosem néztem mivel úgyis csak indítgatom meg egy két kör kerülgetés, de normális használatban olyan 5 és 6 között van százon az én 120 kilóm alatt! Én még fagyálót nem cseréltem, illetve a termosztátot sem! Ezzel kapcsolatan kérdezném meg tőled, h mien fagyálót mien arányban illetve hogy mien évjáratú swift termosztátot raktál bele(vagy van e egyálltalán külömbség köztük)?
Remélem a túrára eljösz?
Miko
Új vagyok itt a topicban , tavaly novemberben lettem gazdája egy RF 400 -nak . Az ünnepek alatt nagy ubalmamban végigolvastam a hozzászólásokat és sok hasznos infót szereztem (köszönet a szerzőknek ) A szűk 2 hónapban belecsavartam olyan 1500 km-t és alapvetően meg vagyok elégedve a tecnikával . Az olaj , gyertya , fagyálló , benzinszűrő cserét rögtön megcsináltam rajta . A hidegebb időben az enyém sem melegedett ahogy olvastam ez másnál is probléma a gyári termosztátot kidobtam belőle , a suzuki swift-ek termosztátja megegyezik vele én azt építettem be . Amióta megvan a vas belecsavartam vagy 1500 km-t , a hidegindítás az katasztrófa attól fosok , hogy kinyíródik rajta az önindító . Egyébként is valami gabaly van a masinával 5-6 ezres fordulaton nagyon rángat üresben is ha túráztatom hallatszik , hogy ebben a tartományban fullad (ha valakinek van ötlete , hogy mi lehet a gyíkja örömmel venném ha megosztaná ) . A fogyasztása sem az igazi szerintem még így hidegebb időben sem kellen 7 litert fogyasztania pedig nem is hajtom . Tegnap be szerettem volna indítani még bikáról sem sikerült fel is szívtam gyorsan a fikát lekaptam róla a karbi sort nem igaz , hogy ekkora küszködés beindítani . Valakinek van infója , hogy a karbiban a szabályozó tűnek melyik rovátkában illik lennie .
Előre is köszönöm
Üdv mindenkinek
Jozee
Látom mindenki tevékenykedik, ezek szerint egyedül én vagyok ien lusti!
Ezzel a jampizós kollégákkal már én is találkoztam, de én nem szoktam felvenni! Nem érdemes, mert Murphi úgy is dolgozik!
A túrát jó ötletnek találom, s én is a hétvégét javallom!
Már várom nagyon! Ez az idő is most olyan jónak tűnik bentről, de kint hideg van mint az oroszfilmekben!
2. Egyetértek
jó favágást
Félreértés ne essék, én nem leszólni akartam
Már most alig várom a túrát
Egyébként jó előre majd beszéljük meg, hogy mikor legyen, mert akkor mindenki tudja úgy alakítani, hogy jó legyen, és ne jöjjön közbe semmi...
tanulnom kell
Vagy csupán ennyire környezettudatos vagy, hogy a kijövő szén-hidrogéneket, szén-monoxidot, valamint a nitrogén-oxidokat is is próbálod semlegesíteni még a kipufogón kívül is?
de kiváncsi vagyok élőben mien hangja van!