"bent van még egy buborék az első fékben"
Próbáld meg egy kicsit felpumpálás után fent a főfékhengernél megnyitni a fittinget, mert sok esetben ott a legmagasabb pont és beszorul a buborék.
1. A központi alapjárat állitó csavarral feltekered az alapjáratot 1800 -2000 körülre, ott csinálsz egy fojtó szinkront, úgy hogy az alapjárati PILOT csavarok gyári értékre vannak kitekerve.
2. visszatekered alapjáratra a központival (1200 körül) itt már csak a PILOT csavarokkal játszol egy kicsit , hogyha szétcsúszott volna a szinkron, hiszen ilyenkor az adja a "keresztmetszetet" a keveréknek.
Akkor jó a PILOT kitekert fordulat száma és a fojtó nyitási szöge, ha veszi és ejti rendesen a fordulatot. Nem torpan meg odarántva, nem akad meg ha elveszed a gázt valahol alapjárati fordulat felett több száz fordulattal. Utóbbi esetben zárni kell a központi csavarral a fojtókon, és Minden PILOT csavaron nyitni.
Ezen tekergetésnek viszont semmi köze a benzin levegő arányhoz. Ha kormól (sokat kap) akkor a fúvókák vannak felbővítve (belebarmoltak), túl magasan van a tolattyúban a tű, vagy magas a benzinszint az úszóházban. De tudni kell azt, hogy melyik tartományban kormól, mert mindegyiknek meg van a receptje, hogy hol kell beavatkozni, szegényíteni, vagy dúsítani.
Hétvégi szerelés eredménye:
- Valahol szerintem bent van még egy buborék az első fékben, fogni fog, de nem az igazi, nyúlós érzésű. Nem tudom hol lehet meg hogyan lehetne kicsalogatni egyelőre... De egyik nyereg se ereszt az már biztos.
-A karburátoroknál meg szerintem rosszul indultam neki az egésznek. Szinkron lett, de csak fordulaton, alapjárat szerűség az rossz, a pilot csavarok nem csinálnak semmit. Szerintem sikerült a fő rendszeren keresztül alapjáratot csinálnom, az alapjárati rendszer nem is megy szerintem rajta, mert nem zárnak itt az "alapjáraton" a pillangószelepek mert úgy állítottam be...
Az előrelépés az volt hogy lejjebb raktam a súbertűket 1-el, így nagy fordulaton már nem kormol (olyan iszonyat durván). A kis torkú karburátornál manual szerinti most már jó helyen van.
Összes fék felújítva ,(talán értelmesen légtelenítve... majd kiderül), töltés elvileg OK, karbi állítgatás holnap, + tesztkör 6 hónap kihagyás után. Olajcsere hátra van+ teljes befejezés (az utóbbi talán köv hétvége)...
Műanyagos bármelyik idomot hozzáigazítja, csak kérdés mennyiért pepecselne vele. Olyan amit simán rápattintasz az RF idom helyére, biztosan nem fogsz találni.
HA ezt nekem írtad akkor Lets akkor húsvét után visszatérünk rá... De ahogy nézem akkor maradjunk valamelyik hétvégénél. Ápr 10-től már ilyen 20 fokokat mondanak. MEgnézem a beosztásom és akkor utána konkretizáljuk majd.
A 600 és a 900-as RF burkolata is megegyezik a 400-assal azok jók hozzá. De ha nem nagyon sérült akkor elviszed egy műanyagoshoz és megcsinálja utána meg lefesteted ha kell. HA vadonatúj idom kell akkor asszem Majosházán van egy srác aki ezzel foglalkozik de drága de ott kapsz minden elemt a motorra.
Üdv mindenkinek!
Lenne egy olyan kérdésem felétek hogy az rf 400 asomon (94-es) az oldalsó és a hasidomok sérültek le szeretném cserélne de nem nagyon találok rá idomot.Az lenne a lényeg hogy melyik másik motornak az idomját lehet rárakni?
Csak a 4 vákuum csonkra van rádugva, a műszer semmi másra.
Következő hétvégén tudok majd megint foglalkozni vele ha a másik műszaki problémát megoldom...
Csináltam egy kis videót a vákum teszterről. A videón még nagyon kevés volt állítgatva a karburátorokon, épp hogy csak valami, inkább csak ismerkedtem vele. Közben lemérgeztem magam kipufogógázzal. Bízok benne hogy legalább ment a 4 henger, mert a teszternek való örülés lekötött annyira hogy meg se tapogattam a leömlőket...
Alakulnak még a jelalakok is, amik a videón (alig)látszanak, összerakáskor kapott szlikonsprayt meg lightosan szilikonzsírt, majd kimossa a felesleget...
Mindenesetre bíztatóan meg szerintem használhatóan működik. :D Legközelebb értelmesebb videót készítek erről, ahol jobban látszódik. https://www.youtube.com/watch?...
Sajnos korán abba kellett hagynom, mert felforralta az akkut a generátor. Jött belőle a sav, meg is ijedtem hirtelen hogy mi van.Jó hogy még a régi akksival próbálgattam. Nem értem teljesen mi történt . Valamiért 16-17V felett tölt. Ebayes generátor van benne, tanulópénz miatt az előzőtől elbúcsúztam. Beszerelés előtt még Pesten ellenőriztem pedig hogy 14.7V-on veszi le a gerjesztést, pont úgy mint a régi generátorom, meg a fesszabályzója. Jó kör lesz köv hétvégén kitalálni mi van...
Feladtam a generátoros vackolást, leszedtem az összes féket, meg szétszedtem őket, mindkét első féken volt 1-1 dugattyú ami alig mozgott, egyiken egy kis rozsdafolt, még ki kéne találni hogy ilyenkor kuka-e. A főfékhengeren lehet érezni azt az akadozó érzést ami baja volt, de még azt szét kéne szedni, a héten talán jönnek a felújító szettek.
A hátsó nagyjából rendben volt, a féknyeregben belül koszos sár volt, az egyébként szép fékfolyadékban amit múltkor cseréltem.
Oldalrekeszben van kis csavarhúzóm ha ketten megyünk. Ha ránksötétedik lejjebb állítom a fényszórót. Nem egyszerű megtalálni sötétben a csavart de érdemes küzdeni vele.
Ha tiédben még a gyári Japán fényszóró van akkor az európai asszimetrikus vetítésképet ne keresd.
Próbáld meg egy kicsit felpumpálás után fent a főfékhengernél megnyitni a fittinget, mert sok esetben ott a legmagasabb pont és beszorul a buborék.
1. A központi alapjárat állitó csavarral feltekered az alapjáratot 1800 -2000 körülre, ott csinálsz egy fojtó szinkront, úgy hogy az alapjárati PILOT csavarok gyári értékre vannak kitekerve.
2. visszatekered alapjáratra a központival (1200 körül) itt már csak a PILOT csavarokkal játszol egy kicsit , hogyha szétcsúszott volna a szinkron, hiszen ilyenkor az adja a "keresztmetszetet" a keveréknek.
Akkor jó a PILOT kitekert fordulat száma és a fojtó nyitási szöge, ha veszi és ejti rendesen a fordulatot. Nem torpan meg odarántva, nem akad meg ha elveszed a gázt valahol alapjárati fordulat felett több száz fordulattal. Utóbbi esetben zárni kell a központi csavarral a fojtókon, és Minden PILOT csavaron nyitni.
Ezen tekergetésnek viszont semmi köze a benzin levegő arányhoz. Ha kormól (sokat kap) akkor a fúvókák vannak felbővítve (belebarmoltak), túl magasan van a tolattyúban a tű, vagy magas a benzinszint az úszóházban. De tudni kell azt, hogy melyik tartományban kormól, mert mindegyiknek meg van a receptje, hogy hol kell beavatkozni, szegényíteni, vagy dúsítani.