Nem egy kategória! De a Busa - Kawa azért véleményem szerint hasonló! Nem mindegy, hogy 250 kg 200 le vagy 200 kg 200 le! Stb!
Ennek a Busának sem volt lehúzva az eleje se nem volt toldva a villa! Széria váz viszont a tulaját ismerem és mondta a Blokkja teljesen at van faragva + Akrapovic rendszer + Efi ha jól emlékszem!
Én se szeretnék személyeskedni. csak tényleg ez a gyorsulás dolog, meg a számok számomra nem sok infót adnak.
Egy széria (kipuff, pc) busával lehet 9.8-at menni.
Ha jól emlékszem, akkor 9.89-et ment czinder robi a széria (bodis slip-on) ZX-14R-rel.
Amig nem kapcsolta ki a kipörgésgátlót, addig csak 10.2-t tudott, másnap kikapcsolta és a szamabedzésen elsőre 9.9, másodikra 9.8-at ment.
Szóval nem minden csak a tuning.
Van egy szivó 270LE-s busánk és most építjük át az embernek 300LE-re, de nem biztos hogy sokkal jobb időt lehetne vele menni street kategóriában.
Pl egy alap tuningolt busa tud 9.5-et menni, lehuzatva 9.3 körül ( ha jól emlékszem egri gábor ennyit ment a 230LE-s motorjával.
A bi-turbós busa, ami állítólag 320-350LE 9.0-9.2-t megy.
Écsen láttam 9.8-at menni ugyanezt a Busást! A Prop-Tech tuningolta neki a Blokkot! Nem írnám ki a nevén mert nem személyeskedek. De itt van közöttünk. Keresem a vidit a kawa vs Busáról és be linkelem ha megtalálom! Érdekes lesz. 0-200 ra és 100-300 ra is jobb a Busa! Legalább ki elemezhetjük. Úgy sincs nagy pörgés itt hátha felgyorsulunk mi is!
Ez a gyorsulás téma kicsit "gázos".
Sajnos - vagy nem sajnos -, mindenki azt hiszi, hogy csak oda kell menni, a gázt mindenki tudja húzni, nem nagy dolog főleg mivel csak egyenesen kell menni, stb...
Erre jó példa az, hogy egy átlag motoros kb 10.5-11.00 között megy egy busával vagy egy zx14-gyel.
A 600-as kategória eleje 10.3-10.4 körül megy, de ha jól tudom 10.15 körül van a magyar rekord.
Tehát ha egy busát megver egy haccázas, akkor az jobb/erősebb/stb..?!
Egy megcsinált busával - ami NÁLUNK kb 230LE -, azzal egy profi versenyző széria futóművel - nem lehuzatott/leültetett/stb... - 9.4-9.5 körül megy.
Leültetve/lehuzatva/stb olyan 9.2-9.3 körül lehet vele menni
Semmi gond, én se azért irtam.
Sokszor belefutunk olyanba, hogy hivatkozna erre meg arra...
Sokan szeretik úgy eladni a motort, hogy lánccsere után, friss olajcsere, leszervizelt, PC itt vagy ott bepadozva, 200megagiga lóerővel, stb... jaaa.. 3000km-rel, svájci doktornőjé vót, aki nem dohányzott, stb...
Fére ne értsd! Én nem rosszindulatból írtam ezt neked! Csak kíváncsi voltam mint sokan mások! Egy 2012 zöld Kavával versenyzett egy Busás kollégánk is aki hiszed vagy nem elverte mint jég a határt! 2005-ös Busa volt! A youtubon is nyomatták a vidit!
Csak hogy biztos egyrol beszelunke
Amit en neztem az 2009es..