Szia, az OEM gumi cseréjénél én hosszas tökölés után Dunlop SportSmart párost tettem fel. Onnantól lett motorozható.... Ezekkel is ugyanaz, túra, város, szerpentin, pálya. Igaz, ennél muszáj a guminyomást állítgatni, viszont érdemes is. Most van a szettben 8 ezer, szezon végéig már kibírja (de lehet, hogy az eleje nem, de hát ez Busa...), az OEM 9 ezret bírt anno, és szarabb lett a végére. Most viszont a Battlax S20 lesz, azt hiszem, mert nagyon jó teszteket írnak róla.
Az utcai gumi alatt, az általad említett "gyárilag mintás versenygumit" (pl.: pirelli diablo supercorsa sp, pirelli rosso II, bridgestone battalax..., MICHELIN PILOT POWER 2CT. ) értettem. A zárójelben lévők közül sokan javasolják a pirellit. Bár nekem a gyári gumival sincs semmi bajom (lehet, h. maradnom kéne a Bridgestone-nál , csak valami sportosabb újabb fejlesztésű gumit kéne választani).
Én anno, míg ilyesmiket használtam, a Michelin Pilot Power, illetve ennek 2CT változatával, valamint a Pirelli Diablo Corsaval szereztem jó tapasztalatokat. Mivel ezeket már nem gyártják, ezeknek az utódaival kísérleteznék. Anno a Diablo Corsa 7000 kilométeres futásteljesítményt tett lehetővé, miközben a gyári Bridgestone, meg a fent említett Michelinek 5000 alatt elkoptak nagyjából azonos felhasználási körülmények mellett. Amit viszont én személy szerint nem javasolnék, azok a sima utcai gumik, illetve a sport-túrák. Anno a sima Diablot állandóan túlpörgette, még 3. sebességben is, így 2000 km alatt elfogyott, ráadásul tiszta para volt vele a motorozás, mert állandóan csúszkált. Én azért szeretem a használt, gyárilag mintás versenygumikat, mert a hegyesebb profiljuk jól segíti a kanyarodást, és az alatt a kb 2-2500 kilométer alatt, amit bírnak, nagyszerű tapadással, és szinte korlátlan bizalommal ajándékoznak meg, ráadásul a kilométerre vetített ár is kb. ugyanannyi, mintha vennél egy utcai hátsót, csak többször kell gumit cserélni...
Nagyon jó barátom kinn él Németországban, elmondása alapján a rendőrök a kedvelt motoros helyeken a parkolókban szokták nézegetni a gumikat, elképzelem, hogy mi lenne a reakciójuk, ha meglátnák a házilag vágott slick gumit... (el fog jönni ez még nálunk is, sőt! egy másik barátom elé fordult egy mama biciklivel, a rendőr bácsi első reakciója a gumi vizsgálata volt, mivel profilos versenygumi volt a motorján, rendes DOT számmal, ezért ez nem okozott problémát). Egy másik aspektus: valahogy nem tudnék nyugodtan száguldozni egy olyan gumival, ami alapvetően nem tartós, nagy sebességű igénybevételre lett tervezve, ráadásul még valami hozzáértő gumis még meg is vágja az összefüggő felületét.
Azért nem biztos, hogy mindenki számára a vágott slick a jó megoldás. Van, aki inkább túrázni szeret, vannak olyan fososok, mint pl. jómagam is, aki nem rakna fel olyan gumit, amire nagy betűkkel rá van írva, hogy csak versenyhasználatra (előbb utóbb a rend derék őrei ezt is fogják nézegetni, és nem nagyon célszerű ilyenekkel elindulni egy osztrák-német túrára már ma sem).
Üdv! Lassan gumit kellene cserélnem a motoron, és tanácsot szeretnék kérni. Ki, mit javasol? Szívem szerint maradnék a Bridgestone-nál, de ott sem tudom még pontosan mit választanék. Vagy esetleg Pirelli Diablo Rosso II ?
Én sem hallottam sok jót a Kawáról de nem is érdekel különösebben! Lehet felőlem rajta annyi kacat amennyi csak rá fér! Janikám te meg az adatlapod egészítsd ki bakker! És ne dicsekegy hogy mentél a nagy csörgőkígyóval mert itt senkit nem érdekel!
Nincsen semmi különös baj a Kawákkal, ha meg tudod szokni, hogy olyan hangosan veszi az első 3 fokozatot hogy mögötted 2 autóval is hallják ! Engem nem zavart, sőt szerettem a zizimet ! Sok szép emléket köszönhetek neki !
Jó mondjuk ha kinn éjszakázott, reggel 10°C-ban ha betted egyesbe addig nem vetted ki amíg be nem melegedett !
Na, szóval szeretni kell aztán ennyi, most a Busán olyan fura hogy nincsenek ezek az apró hülyeségek ! Bár ehhez biztos könnyebb lesz hozzászokni mint fordítva, de nagy durcásan túlteszem magam rajta !
Mondjuk nekem biztos nem kéne ZZR,még ha 50LE-vel lenne erősebb se!
Amiket eddig hallottam a kawákról,hát......nem éppen bizalomgerjesztő
És ezt nem garázsban hallottam,hanem elég komoly helyen
Én ezt tudom legbelül
Már lett volna lehetőségem menni vele,de nem tettem
Én hű maradok a nagy legendához
Csak pozitív véleményem van a gépről! Talán az ára az ami túl sok szerintem de ezt leszámítva kitűnő a vas! Miben más mint a Busa? Szinte mindenben! A fék a Zizin sokkal jobb ABS a kipőrgésgátló kitűnően dolgozik nagyon jó a futóműje és hát ne feledkezzünk meg a lóerőről sem! Az utóbbi nem igazán érzékelhető a Busához mert legalább is én nem tudnám el dönteni hogy ez most 211 Le vagy 197! Remélem nem kapok most hideget meleget! De sajnos ez az igazság! Legbelül ezt mindannyian tudjunk!
Szép a motorod!
Hát igen,kinek mi tettszik.
Jó mondjuk ha kinn éjszakázott, reggel 10°C-ban ha betted egyesbe addig nem vetted ki amíg be nem melegedett !
Na, szóval szeretni kell aztán ennyi, most a Busán olyan fura hogy nincsenek ezek az apró hülyeségek ! Bár ehhez biztos könnyebb lesz hozzászokni mint fordítva, de nagy durcásan túlteszem magam rajta !
Amiket eddig hallottam a kawákról,hát......nem éppen bizalomgerjesztő
És ezt nem garázsban hallottam,hanem elég komoly helyen
Én ezt tudom legbelül
Már lett volna lehetőségem menni vele,de nem tettem
Én hű maradok a nagy legendához
Csak pozitív véleményem van a gépről! Talán az ára az ami túl sok szerintem de ezt leszámítva kitűnő a vas! Miben más mint a Busa? Szinte mindenben! A fék a Zizin sokkal jobb ABS a kipőrgésgátló kitűnően dolgozik nagyon jó a futóműje és hát ne feledkezzünk meg a lóerőről sem! Az utóbbi nem igazán érzékelhető a Busához mert legalább is én nem tudnám el dönteni hogy ez most 211 Le vagy 197! Remélem nem kapok most hideget meleget! De sajnos ez az igazság! Legbelül ezt mindannyian tudjunk!