Hát kérdezz rá az eredeti idomokra. A válaszból kiderül, hogy milyen volt a motor előélete. Ha meg egy nagyon patent, nagyon tiszta külsejű gép mellé akarnak adni monjduk egy pályaidomot is, vagy akár egy utángyártottat, (árban benne van természetesen), akkor már gyanakodhatsz, hogy mire használták. Ha horzsolt, vagy kókányolt, vagy akármi... Egyértelmű ez, gondolom.
Attól függ, hogy hány alkalommal pályáznál, milyen sűrűn lenne ez nálad betervezve. Tutis a hatszázas K8-asán háromezrenként, DDT500 a Kawasaki ZX-10R-jén kétezrenként cseréli az olajat. No viszont ők pályahuligánok, elég rendesen. Én csakis utcán használom a sajátom, én ötezerre rövidítettem le a szervizintervallumokat.
Videóknak ne higgy. Más videón, más élőben. Mindenesetre egy első benyomásnak jó lehet.
Nos. igen. Ezek a húszezret futott motorok kicsit gyanúsak. Néztem most egyet a neten 46000km volt benne. Néztem róla videót, szerintem szépen jár a gép. A hibája annyi hogy biztos csúsztak vele mert újra van fényezve, gyári színű, de matricák nincsenek. Idő hiányában csak hétvégén tudok motorozni, szóval 5-6ezernél többet nem nagyon tudok belerakni évente. Szeretnék vele pályázni is. Kéréds hogy reálisan nézve mennyit mennek el ezek a gépek. Amit néztem most a grandemoto.com-on fent van, esetleg akinek van róla véleménye, szívesen meghallgatom. Idén már úgysem lenne nagy motozás, szóval többet meg fogok nézni, hideg fejjel akarok dönteni, nem beleugrani az elsőbe.
Szia Robi!
Idézném DDT500 kollégát: Futásteljesítménynél számolhatsz nyugodtan évi 6 000 kilóméterrel. Ennyit minimum beletolnak. Az eredmény hihetőbb.
Másrészt nem kell a kilómétert nézni, inkább hallgatni kell a blokkot, nem-e zörög, csörög valahol, folyik-e az olaj, telók működése, vázat is érdemes megnézni, az idomokat... Művészet lesz kifogni egy penge motort.
Bigoneoszi kolléga többet tudna neked mesélni a műszaki dolgok terén
Üdv Gixxeresek! Tanácsot szeretnék kérni a SRAD-os tulajoktól. Következő bringának Sradot néztem ki, az ok annyi hogy ki tudom fizetni, nem kell hitelezni. Még a K1-es jöhetne szóba, de az igazság az hogy kevésbé tetszik mint az elődje. Szóval a kérdésem hogy mi a tapasztalat a géppel, vannak-e típushibái, mire figyeljek oda vételnél, milyen futásteljesítményűt nézzek. Sok van fent használtautón 20ezertől-50ezer km-ig, a 20 ezreseket nem tartom hihetőnek. Válaszokat előre is köszönöm.
Erre a hamarabb bemelegszik témához csak annyit, hogy mielőtt elindulsz melegítstd fel a motort 60C-re utána még 5-10 km és baszhatod neki....
Amíg nem pályázol/versenyzel fölösleges a túl drága olaj egyszerűen nem használod ki pénzkidobás!
Olajshopon néztem ott per pill a motul 5100 1w-40 3050.- a 300v 5w-40 meg 6000.-.
Van egy szignifikáns különbség.
Na megyek hekkelni azt a szarkupac robit.
Fingom sincs az árakról. A Fuksz volt nekem 2 500Ft/liter, és ez 10W-40 volt. Az 5W-40 sem különbözhet annyira árban. A 15W-50 volt 3 500 Ft/liter. De azt nem veszek, felesleges. Nem pályázok, és nem kopott a gépem.
Az 5W-40, és a 0W-40 meg tökéletes utcára, nem? Megfelelő kenés biztosítva, és hidegebb időkben hamarabb bemelegszik, nincs megdermedve az olaj.
Mint már régóta mondtam mehet bele lehet csak minek?De lehet magyarázni hogy jó e de a legjobb a forgalmazónak.Ha van rá pénz mehet bele a MOTGP olaj is.Én inkább fánkot veszek belőle.6k után ugyis lekerül.
Mennyi a 0w-50-es fullszint és mennyi egy 10w-40-es sima?
A nyélgázon megtett köröknek nem sok köze van a Winter jelzésnek. Másrészt minél kisebb ez a szám, annál hamarabb melegszik a gép. Ezen áll a dolog, az üzemhő elérésén, meg persze, amint írta a gyerek is (meg Tutis is mondta egyszer), hogy hidegben mennyire szivattyúzható biztonságosan. Nem a megtett körökön.
Tündibündi a végén lévő két mondat fogott meg.Használd azt amit a gyár mond.Jelen esetben minek a 0w,5w meg a -csillio w-s olaj ha nem tiltáson dönget ezerötszáz Km-t a nürnburgringen?
Bár azt sem értem az ilyen drága extra olajok fogynak e egyáltalán.Hisz az összes eladó gsxr sosem látott még pálya környékét sem és csak papás túrázásra használták.Amúgy meg ha van az edmbernek pénze rá nyugiban beleönthető csak minek?
SV medián nemrég olvastam HSz-ben.Remélem nem sértődig meg hogy belinkelem de szerintem elég jól leírja a srác az olajtémát:
"vegyük például ezt: 10W-40, azaz egy kétfokozatú kenőanyagról beszélünk, olyan ami télen-nyáron használható.
az első szám mögötti W a winter rövidítése és azt mutatja, hogy az olaj milyen alacsony hőmérsékletig szivattyúzható még megfelelően.
15W-s -25°C-nál megdermed, így az kb -15-ig szivattyúzható biztonsággal, tehát mint folyékony kenőanyag, addig alkalmazható. a 10W-s -20-ig szivattyúzható, a 5W-s -25-ig, a 0W-s -30-ig. ez alatt már csak egyfokozatú olajok jöhetnek szóba, azokból még van olyan is ami -60-nál is megfelelő. ennek persze európában nem sok gyakorlati jelentősége van...
a második szám azt muttaja, hogy a motorban lévő olaj üzemi hőmérsékletén (nem a környezetén!) kb. 100-150°C-on az olaj milyen visszkozitással rendelkezik. a 40-es olaj 100 fokon 12,5...16,3 mm2/s kinematikai visszkozitással rendelkezik. a ma használt legtöbb járműbe ez való, mert (és itt a lényeg!) a szokásos csap-lyuk tűrések olyan nagyságúak, hogy a 40-es visszkozitási fokozatú olaj esetében alakul ki a legjobb minőségű olajfilm, ami a legnagyobb stabilitással tartja fent a tiszta folyadéksúrlódást, így a legkisebb kopást eredményezi. az 50-es 100 fokon visszkúzusabb vagyis kevésbé folyékony, a 30-as kevésbé visszkózus azaz folyékonyabb.
30-as fokozatú olajat csak olyan autókba szabad tenni, ahol ezt előírják, azaz a motor finom illesztésekkel, azaz kisebb tűrésekkel rendelkezik. itt a hígabb 30-as is elvégzi a feladatot, hiszen kisebb rés, így a nyíró gradiens is, a hígab is meg tud tapadni rendesen. eközben persze némi energiát is megtakarít a tulaj, mivel a veszteség is kisebb az alacsonyabb visszkozitással... az sv-be rakva azonban elégtelen kenést fog okozni, és hamarabb el fog kopni a blokk...
50-es és 60-as fokozató olajokat oda szoktak rakni ahol az illesztés nagyobb valami miatt, pl. kopott blokk, tuningolt szett, vagy magasabb üzemi hőmérsékleten működő erőforrás! tehát 50-est akkor érdemes használni, ha öreg a gép, vagy állandóan pályázunk vagy cibáljuk neki és az olaj üzemi hőmérséklete folyamatosan magasabb a tervezési hőmérsékletnél... ekkor a magasbb hőmérsékletű 50-es olaj fogja biztosítnai azt a visszkozitást amit a 40-es tud alacsonyabb üzemi hőmérsékleten... persze ezzel a fogyasztás is nőni fog némiképp, mert a mechnikai veszteség is megnő a visszkozitással...
az első és a második számnak csak közvetve van köze egymáshoz, visszkozitási index adja kapcsolatot, ami azt mutatja, a visszkozitás milyen mértékben függ a hőmérséklettől. minél kisebb mértékben az annál előnyösebb...
röviden ennyi, a lényeg, hogy nem érdemes eltérni az előírtaktól, nem véletlenül adják meg az alkalmazandó típusokat..."
Nekem volt olyan motorom, amibe 2001-2004 között kerek 1000 km -t tettem bele, miért nem hihető a kevés km?