Emlitettem, hogy miket táraztam be én is... de 4 gsxr 1100-hez ( 2 keréken, kettö épités alatt) nekem is kell alkatrész böven.
De ezeket a képeket csak hiatkozásnak tettem fel.
-Amin a blokkhéjak vannak, a kihajtásnál akartam szemléltetni az eltérést. Látszik, hogy egyik esetben kihajtás sikja egybe esik az elötte levö tengelycsapágyazás sikjával. A másik esetben meg szélesebb csapágyat kapott a kihajtás, így a nem esik eg sikba a két felület.
-A masiknál pedig a csavaros és korongos hengerfej közötti különbségek miatt tettem fel. Látszik hogy az öntvény száma azonos, de a korongos estében himbáknál másképpen van kimarva, mivel több hely kell a szimpla himbáknak, mint a duplának.
Amit neked még esetleg ajánlani tudok, hogy volt a 1100 családnak egy gsx 1100 f verziója is. Azok a típusok nagyon olcson cserélnek gazdát. A blokkjuk azonos szinte teljesen a GSXR 1100-essel. Annak a csavaros állitású hengerfejes verziójával. Talán csak a fent említett kihajtásnál volt eltérés, mert abban egy keskenyebb hátsó kerék van. Èn személy szerint nem dölök karóba, ha mondjuk egy korongos hengerfej helyett egy csavaros van egy 91-92-es gsxr 1100-ben. A csavarosas talán 500-al alacsonyabb a max fordulat a nagyobb tehetlenségek miatt, de cserében sokkal tartosabb is és ugye az árokparton ülve is lehet rajta hézagot állitani, nem kell hozzá korongkészlet. A 40-es porlasztohoz való csivócsonkokat arra is fel lehet csavarozni... https://www.ebay.de/itm/Motor-...
Az GSF 1200 Bandit blokk is sok közös elemet tartalmaz, de ott már más a vezérmü lánc így a fötengely, sem a lánckerekek a vezértengelyen nem passzolnak.
Hát igen ,arra nekem nincs időm se kapacitáson hogy kimennyek érte. Hátha találok itthon is blokkot egyszer ami használható . Ami benne van az is megy nem eszi az olajat ,úgyhogy nem égetően fontos csak jobb ha van a polcon ha kellene ,akkor ez miatt nem áll meg az élet csak átdobom és mehet tovább
Ezèrt irtam , hogy kb mikre lehet szamitani...
Mondanam, hogy meg most is vannak 1000-1500 korul alkalmi vetelek itt nemetben, de hat ugye arra azonnal ugrani kell, meg tobb ezer km.- t menni.
Köszönöm a válaszod. Volt már felújítva 7-8éve . Szelepek ,vezetők ,skolás dugó gyürü. Ha jól emlékszem már akkor 350 volt a vége. Tudom nem olcsó , szeretem mert 20éve megvan és a teljesítménye ,motorozhatosága nekem megfelel. De mérlegelni is kell hogy megéri e vagy vegyek másik motort, amivel mehetek
Magyarorszagon kicsi az eselye, hogy lesz ilyen. A korongos hengerfejjel nem sokat gyartottak, es legtobbnek pittinges a vezertengely butyke...
Nemetben 300- 900€ kozott vannak a komplett blokkok. Van amelyik ki van csontozva, deklik, generator, szivocsonk, onindito nelkul. Van olyan amihez meg aolajhutot, porlasztosort legszurohazat is adjak. Van olyan amit 30 ekm-- rel arulnak, es amit ismeretlen futasteljesitmennyel...
En folyamatosan tiprodok, hogy alkatreszenkent vegyem meg es pakoljam ossze( vagy valakit kerjek meg) vagy egyben vegyek aztan " csak " becsavarozom a vazba.
Amiket egyben vettem sincs ertelme nagyszerviz nelkul felhasznalni. Vagyis mind Meg kell bontani. Sok esetben nem ( csak) a kopott hengerek miatt veszit a vegnyomasbol, hanem be vannak egve kivetel nelkul a szelepek szinte mindegyiken. Ahhoz meg mar meg kell bontani hogy minimum egy csiszolast megcsinalj, es persze a szelepszarcssimeringek is el vannak igy 30 után oregedve azt is csereni kell, kulonben megeszi a kenoanyagot 2-3 ekm alatt. Egy tomitesszett 140€ a komplett blokkra. Ezt minden esetben bele kell kalkulalnj.
A valtoja is szinte kivetel nelkul mindegyiknek pittinges (3-4-5- os fokozatok valamelyike- mindegyike). Azert is bontani kell alulrol a kompletten vett blokkot.
Van hogy azert arulnak, mert beletortek a hengerfejbe a leömlö csavarjait...ezek kozott van olyan ami mentheto, van amelyik nem.
Ha jol szamolom, kb 3 blokkot vettem egybe raklapon. Egyet amit szetbontva adtak el, mert 35 ekm után nem ment az egyik henger...sikerult a komplett blokkra megalkudni, es 3 csomagban el is kuldtek. Tovabba vettem kb megegyszer ennyi fodarabot mint valtot, blokkhejat fotengellyel, hengersort, hengerfejet, kuplungot.. Nem biztos hogy egy blokkot ossze lehet beloluk allitani, de a leggazdasahosabb modja, hogy a kompletten vett blokkot fel lehessen ujitani.
Szoval a lenyeg, hogy pici az eselye, hogy otthon talalsz olyan blokkot ebbol a ritka szeriabol amit csak be kell csavarozni a vazba...a tipushibaknal, es koruknal fogva mind foglalkozos mar.
A
Szeretnék egy másikat ,egy jó állapotú egyszerűbb és olcsóbb belerakni mint darabokból felújítani. Kevés már a kompressziós. Csak 10 körül vannak. 91 évjáratú gv73a ami a vázon van ,,motorszám v712
Melyik evjarat?
Az 1052 ccm- GU 74- es blokk 86-88 kozotti?
1127 ccm- es keskeny kihajtocsapaggyal a 4.5"- os hatsokerekhez csavaros szelepallitassal
1127 ccm-es mar szeles kihajtocsapaggyal az 5.5"- is hatsokerekhez, csavaros szelephezag allitasu hengerfejnel
1127 ccm- es korongos hengerfejjel???
Vagy csak födarabok kellenek? Fötengely, hengersor, hengerfej, valto, kuplung?
Mi a hibaja a tiednek?
Koszonom a bizalmat ebben.
((( Csak igy sok zarojelben azert elmondon, mert szerintem sokakban téves kép alakult ki rolam. En soha nem voltam motorszerelo, nincs " muhelyem" . En mindig(!!!) csak sajat oromomre, es masok megsegitesere koszoltam ossze a kezem. A kihivasok kellettek a szakmai tapasztalatolhoz az igazi munkamhoz, szerszam, gep keszulek, stb tervezeshez, gyartasban...es visszafele is igaz volt amit a hivatados soran osszekapartam, ellestem, elloptam szakmai tapasztalatot azt felhadznaltam a jarmuvek szerelesenel, felujitasanal. Mostansag viszont csak a sajat jarmuvekkel koszolom ossze a kezem. De a csaladom miatt hatterbe szorult a hobby igy jelen pillanatban legtobbszor a gyerekek jatekat, meg bringait javitgatom csak. Eddigi tapasztalatom alapjan sokkal jobban megeri, mert az aprosagok nagyon hálásak és nagy mosollyal, bokokkal örömmel, öleléssel fizetnek...még a legtöbb felnött hálátlam , még az alapvetö illimszabalyokat sem képes betartani, nagyon ritka manapsag a kivetel. Kulon örömmel tolt el ha megis még ilyenbe botlok! )))
Koszonom! Menten elpirulok!;-D
Kulonben ez van mikor az ember az elso motorjat kosarba veszi meg...mai napig nem erzem magamenak igazan a hasznalati targyaimat még bele nem pillantottam a belsejukbe.
Valaki annak orul ha az ismeretseg nem kell tobb legyen egy tisztitasnal, nekem kezbe kell vennem minden alátétét...nálam kell hogy ùjjá szülessen...valoszinuleg beteges...de engem nem zavar.
Reszemrol fogadd gratulaciom a motorcseredhez. Nekem meg hianyzik a gyujtemenyembol egy 3 hengeres...1-2-4 már van. Fél ève nézegettem egy 20 éves patika 900- as triump- it teljes menetfelszerelessel, mar 1000 euro alatt hozzajuthattam volna . Talan 60 ezer volt az orajaban...de nincs helyem!!! Ezèrt is vasarolgatok vödörböl alkatreszeket, mert azt még a pincelyukban eldugdoson az " falrepedesekbe"...
De ezeket a képeket csak hiatkozásnak tettem fel.
-Amin a blokkhéjak vannak, a kihajtásnál akartam szemléltetni az eltérést. Látszik, hogy egyik esetben kihajtás sikja egybe esik az elötte levö tengelycsapágyazás sikjával. A másik esetben meg szélesebb csapágyat kapott a kihajtás, így a nem esik eg sikba a két felület.
-A masiknál pedig a csavaros és korongos hengerfej közötti különbségek miatt tettem fel. Látszik hogy az öntvény száma azonos, de a korongos estében himbáknál másképpen van kimarva, mivel több hely kell a szimpla himbáknak, mint a duplának.
Amit neked még esetleg ajánlani tudok, hogy volt a 1100 családnak egy gsx 1100 f verziója is. Azok a típusok nagyon olcson cserélnek gazdát. A blokkjuk azonos szinte teljesen a GSXR 1100-essel. Annak a csavaros állitású hengerfejes verziójával. Talán csak a fent említett kihajtásnál volt eltérés, mert abban egy keskenyebb hátsó kerék van. Èn személy szerint nem dölök karóba, ha mondjuk egy korongos hengerfej helyett egy csavaros van egy 91-92-es gsxr 1100-ben. A csavarosas talán 500-al alacsonyabb a max fordulat a nagyobb tehetlenségek miatt, de cserében sokkal tartosabb is és ugye az árokparton ülve is lehet rajta hézagot állitani, nem kell hozzá korongkészlet. A 40-es porlasztohoz való csivócsonkokat arra is fel lehet csavarozni...
https://www.ebay.de/itm/Motor-...
Az GSF 1200 Bandit blokk is sok közös elemet tartalmaz, de ott már más a vezérmü lánc így a fötengely, sem a lánckerekek a vezértengelyen nem passzolnak.
https://www.suzukicycles.org/A...
http://arhle.de/gsx1100f.html