Én is erről tudok beszámolni. Bár nekem volt 4,3 is már ilyen 90-110-es túrázás során.
Ha idegbetegen, lendületesen, sokat gyorsítva megyek, akkor 5,1-5,3. Autópályán 160-180 -as rohanásban 5,6 körül volt. Kakucsringen körözve meg kerek 7 liter.
Ahhoz képest, hogy karbis, nem túl új technika, szerintem a fogyasztása nagyon rendben van.
Teljesen stílus függő, enyém 4.5 l ből is kijön de néha 6.5lityit is beszlopálja. Egyszeri mérésből nem igazán lehet megállapítani pláne rövid távon. Pont ma tettünk majdnem 500km 4.5 a fogyasztása nagyon laza tempóban.
Ez a fogyasztás ennél a motornál sok. Nyilván vezetési stílustól is függ, de ha normál tempóban közlekedsz, tehát ahol 90-el lehet menni ott nem mész 100-nál jobban, lakott területen meg nem mész 60-nál jobban, akkor meg kéne állnia 5 liter alatt. Én rendszeresen mértem a fogyasztást, nálam 1 személlyel sosem ment 5 liter fölé, de volt olyan hosszabb túra, ahol megállt 4,5 körül.
Ahhoz hogy 6,5 körül fogyasszon, szerinetm elég durván kell menni ezzel a géppel... vagy valami nem jól van beállítva.
Az enyém nem sport szűrő csak ezt a képet találtam nagy hirtelen . Amúgy van hozzá cucc mert az autón az van ,rendelkezem spec mosóval és olajjal is ,de nekem mindegy lenne nem ragaszkodom a direkt szűrőhöz jó nekem a belevaló gyári papír is . Most jöttem + kb 100 km útról majd megnézem a fogyit. A srác aki segített levenni a tankot egyébként amatőr motorszerelő és azt mondta szte ez a fogyasztás nem sok neki volt már olyan karbis vasa ami a 9 litert is bekapta .A kipuffra is azt mondta ,hogy nem vészesen kormos,az tény ,hogy több száz km-s etapokat nem mentem vele lehet egy hosszabb 2-3 száz km út kicsit kiégetné a vasat . Mondjuk nem gyári a dob hanem egy raptor értelemszerűen ehhez kellene beállítani ,de gondolom ez nem történt + mikor rátették, én már ezzel vettem és sajna a gyárit nem adták hozzá mert ők sem kapták már + .
Ez egy mosható-"sportszúró", csak spec folyadékkal szokták mosni, és "szennyeződés terheléstől függően" 1500-3000 km-ként. De csak hegyi levegővel, esőben is kb 6 ekm után.
Sziasztok , elkezdtem a nyomozást . Levettem a tankot (egy ismerős segített ) alatta volt a légszűrő ház , kivettem kipucoltam .
Sztem ez sem gyári mert szinte semmi nincs rajta az ,hogy Suzuki végképp nem ,amit találtam S10 , SM 17E00 ennyi ez volt ráírva .
A szűrő egyenes ovális szélekkel 21x19 cm érdeklődnék a tiétek a GSX750F milyen ?
Az enyém kb így néz ki a fenti méretekkel .
Erre a gyorsulásra van egy közeli sztorim nekem is. Elgurult a gyógyszer... 210-nél megtorpan, majd elkezd visszalassúlni 170-re... mondom, ennek meg mibaja.... megint húzom.... most 220-nál megtorpan....visszalassul... heee.... megint húzom... 230.... semmi gond... utána már beértem a forgalmas részre, nem tudtam kísérletezni. Fogalmam sincs mi lehetett.
Én amúgy sport légszűrőn gondolkodom. Havernak bevált. Mondta,hogy azért jobb, mert ugye a tank mögül, visszafele kell szívja a levegőt és a sport szűrő ezt kicsit könnyíti.
Mindenkinek köszönöm a segítséget , nekiállok és kipróbálom az itt olvasottakat remélhetőleg lesz eredmény .
A vas amúgy megy mint a veszedelem avval nincs baj,de a kormos kipuff nem természetes állapot .
Sziasztok! Csak egy gondolatot fűznék hozzá,lehet,hogy kiröhögtök de tényleg így volt.
Az egyik haveromnak is gsx 750 f gépe volt k5-ös. Semmi probléma nem volt vele aztán vett bele
egy utángyártott légszűrőt és ugyan ezt csinálta. Vitte egyik szerelőtől a másikig senki nem tudta mi a baj. Aztán az X-edik vissza állított mindent gyárira,vettek bele egy gyári új légszűrőt és olyan lett a motor mint új korában! Ő mondta,hogy ez a típus az átlagnál érzékenyebb a gyári légszűrőre.
Ha 140 felett megtorpan, akkor elsősorban a benzin csap a hibás - állítsd PRI állásba és úgy próbáld ki. Ha úgy megy, akkor csap membránja vagy a mozgató vákuumcső a hibás... Sajnos mikor teljes gázon húzod, akkor a torokban már kicsi a vákuum, és ekkor elkezdhet lezárni a benzincsap, főleg ha kicsit sérült a membrán, vagy nincs jól összeszorítva a csap és falsot kap... Másik megoldás, hogy gyárilag egy hengerre (4-esre) van rákötve mind a benzin csap vákuuma, mind a kipufogó gáz levegő szelep vezérlése - utóbbi pont azt csinálja, ha nagy a vákuum (alapjárat), akkor lezár és nem kever a kipufogó gázhoz friss levegőt, viszont ha lecsökken a vákuum, akkor nyit és az áramló kipufogógáz friss levegőt fog beszívni.... Szóval azzal is megpróbálkozhatsz, hogy a két vákuum vezetéket két hengerre kötöd rá (pl. 1-4), így nagyobb vákuum jut a benzincsapra.
Ha persze nem a benzincsap a ludas, akkor inkább az a baj, hogy felforr a benzin - ilyet már láttam. A gyári benzinszűrő kicsi és vékony, így gyorsan megy át rajta a benzin... Az utángyártott szűrő szép nagy, lassan áramlik, és felforr benne a benzin - a benzingáz megy vissza a tank felé, és amúgy lecsökken az átömlő képessége... Találkoztam már olyannal is hogy a magyar utángyártott kicsi szűrő hőrelágyuló volt, és megolvadt a szűrő háza a felforrt benzintől. Annyira nem hogy kilyukadjon, de annyira igen hogy eldeformálodva már alig folyt át benzin... Gyári benzinszűrőt betéve nem volt gond.... Esetleg próbáld meg a csövet és szűrőt alufóliával, vagy bandázsszalaggal hővédeni - az átfolyó benzin hűti.
A karbi alján lévő csavar az üresjárati keverékarányt állítja be, ez kb. 3000 fordulatig hat.
3000 felett a subertű szabályozza mennyi benzin folyjon be.
Szerintem ha kisebb fogyasztás akarsz, akkor megpróbálkozhatsz, hogy a subertűt lejjebb állítód.
A karbi tetejét kell levenned, vigyázz a gumitömítésre - van egy kicsi kör alakú tömítés is és szeret elveszni - kiveszed a harangot, kihúzod a subertűt, és a zégert egy fokkal magasabbra állítod (gyárilag középen van). Így a tű mélyebben belemegy főfúvokába és kevesebb benzint ad. Mind a négy hengernél egyszerre állítsd át. Próbáld ki, aztán ha nem tetszik állítsd vissza.
Taschner motor szerviz Zsambek es Many kozott. Az garantalt, hogy ott nem dobod ki a penzed az ablakon. En, ha Nyiregyhazan elnek is hozza vinnem a mocit.
Üdv mindenkinek ha már így ( tollat vagy klaviatúrát ragadtam ) nekem is lenne egy kérdésem a tisztelt fórumtársakhoz !
Az én problémám a sztem kicsit sok fogyasztás 6-6.5 liter és a enyhén kormos kipufogó . Az még nem is érdekelne ,hogy ennyit fogyaszt hiszen hobbinak vettem és gyorsulgatok vele, ha ilyen hajtás során ennyit eszik hát egye + ha kell neki ,de láthatóan sokat kap mivel a kipuff fekete .
A vason kei hin karbik vannak és az érdekelne ,hogy az alul található csavarokkal lehetne-e elvenni egy kis üzemanyagot avagy valahogy több levegőt adni neki a tökéletesebb égéshez ? Sajna a környékbeli szerelőkről nem sok biztatót hallani és akivel én beszéltem erről a bajról már tavasszal valahogy sosem ért rá így nem lett a dologból semmi . Ekézni nem akarok, tehát ha a karbi csavarok tekergetésével esetleg elmegy a szinkron avagy nem javasoljátok műszer nélküli bármilyen beavatkozást én nem piszkálom ,viszont nem dobnék ki 20-30 rugót a nagy semmiért . Akitől vettem az azt mondta ,hogy karbi szinkronra vitte és egy tisztítás után vette észre ,hogy nem minden alkatrészt sikerült nekik visszarakni a karbi sorban
No most ezekhez vigyem én vissza , nagy választék + nincs .
Tasi mester mondta, hogy a benzin tank alatti csovek vannak neha kicsit deformalodva ( nincs rendesen a helyen, vagy ilyesmi) es amikor nagy ho jon lentrol a melegtol kicsit meg engednek es annyira osszenyomodnak, hogy elfogy a keresztmetszet. Aztan, amikor 100 korulre vissza lassulsz es kicsit visszahul, akkor visszanyeri a formajat.
Egyebkent nekem is ezt csinalja... Es azota, amiota csereltem a levego szurot. Akkor mozgattam a tankot...
Az enyém ugyanezt csinálja csak kb 10 000 ppr környékén , igaz ez már 6. fokozatban 200km/h körül lenne ,de annyira még nem mentem vele, újrakezdőként jobb vigyázni . Alacsonyabb fokozatokban fogy el, sztem alul van fúvókázva bár ez csak egy tipp ,de mivel az enyém karbis és
ugyanez a motor több teljesítménnyel is bír ( van 76 le 86le 106 le ) azt hiszem ez csak a fúvóka mérete és üza szint levegő miatt lehet hiszen itt
nincs más amivel be lehetne avatkozni . Nagy a valószínűsége,hogy nálad is ez a helyzet , igaz ez csak tipp ,de valahol itt kellene kutakodni .
Sziasztok! Volna egy kérdésem ha tudnátok segiteni nagyon örülnék.
Van egy gsx 750-f -em.
Olyan problémája van ha 170 fölött megyek vele kb 1percen belül el kezd megtorpanni (olyan mintha kifogyna a karburátorbol a benzin, de a siberek max-on vannak) Innentől kezdve csak hörög kb 10 másodpercig addig vissza csökken a sebesség kb 100-ra.utánna helyre áll és megint lehet neki húzni kb 170 ig. Akkor szintén ugyan azt játsza. Tartósan kb 140-150 el lehet menni. Több szerelőnél voltam de nem tudták megoldani a problémát. Előre is köszi Zoli
A gsxr 1100 doksiban benne van az érték a lánc kopásának, mikor csere érett lesz.
Futásteljesítményhez nem lehet kötni, mert komoly terhelés váltások koptatják a láncot.
A probléma az, hogy nem egyszerű megmérni, kezdve ott, hogy az alap tolómerő nem elég "hosszú". Plusz a gixernél van egy lánckerék a két tengely között, hogy nagyobb legyen az átfogás, és nem csapkod annyira...
Sziasztok! Kézzel érezhető volt a nyúlása. A szétszedett motoron én is megnéztem. Most a kezemben a régi lánc oldalirányban is hajlik rendesen és a tagok is mozognak elég sokat.
Fent hagyták volna ha kérem, de nem ajánlották mert így csak 1 órával lett hosszabb a munkaidő és bent az új lánc. Nem vagyok teljesen laikus a szerelésekhez sok mindent magam oldok meg,de el kellett ismernem a diagnózist: a vezérműlánc csereérett. Mint màr említettem minden rutin munkát én végzek a gépen az olajcserére különösen odafigyelve. Meleg motoron engedem le mindíg cserélek szűrőt (gyári), minőségi ellenőrzótt forrásból származó olajat használok.
Jó tanácsként írom mindezt mert a lánccsere még mindig olcsóbb mintha szakad vagy átugrik.
Ja és a hangja is sokkal szebb lett terhelés váltáskor.
Itt mar csak az a szent, amit Tasi szenszej mond! :)
Nekem volt gyenguska minosegu koreai Hyosungom. Abban 60 ezer kilometer volt az intervallum a lancra. Akkor is lett cserelve. Meglepodnek, ha egy hiresen elnyuhetetlen japan motorban ennyivel kevesebbet birna.
Ellenben, ha valoban ennyi ido alatt csere erett, akkor lehet erdemes korbejarni a dolgot, hogy miert. Nem-e esetleg valami mas bajnak a tunete... Tasinak volt egy videoja multkoriban. Abban egy 100 ezer km koruli sor negy volt ( mar nem tudom melyik ). Mondta, hogy annyi km utan kb ugy kell kineznie egy ilyen motorban a lancnak. Cseres volt, de messze attol, ami szethajtott ezereves solymokat is szoktak hozza vinni.
12 ezer km-ként szelepállításkor meg lehet nézni a vezérműlánc állapotát. Ha kézzel le tudsz húzni egy szemet a fogaskeréktől, akkor az kopott, cserélni kell. Persze lehet várni a szakadásig is...
Ha idegbetegen, lendületesen, sokat gyorsítva megyek, akkor 5,1-5,3. Autópályán 160-180 -as rohanásban 5,6 körül volt. Kakucsringen körözve meg kerek 7 liter.
Ahhoz képest, hogy karbis, nem túl új technika, szerintem a fogyasztása nagyon rendben van.