Nagyon köszönöm, sokat segítettél. De ahogy az első hsz.-ben írtam, se idő, se hely se elég tudás, hogy magam szereljem a bocit, ezért vittem szerelőhöz, néhány másik dolog mellett emiatt is.Korábban rendesen megjavított mindent, normális áron, de most, hogy már van egy kis rálátásom a dolgokra - az alapján amiket írtatok - látom, hogy csak bénázik.El kell hoznom tőle minél hamarabb a jószágot...
Ne az olajon változtass, hanem inkább feszítsd elő a rugót... A rugó tetején van egy alátét, illetve egy távtartó. Tegyél bele még néhány alátétet, hogy a rugó alaphelyzetben jobban össze legyen nyomva...
Az olaj sűrűségének változtatásával nem a rugó keménységét, hanem a csillapítás keménységét változtatod meg. A vékonyabb olajat teszel bele akkor gyorsabban rugózik ki (és jobban követi az út egyenletlenségét, cserébe jobban pattog); ha vastagabb olajat teszel bele, akkor lassabban rugózik ki (azaz a kerék többször veszti el a tapadását, cserébe nem pattog annyira)...
Mivel a rugód kilágyult így ha ráülsz (vagy ráültök ketten), jobban összenyomódik, hamarabb koppan fel, ezen a csillapítás nem változtat, csak az előfeszítés megváltoztatása....
Le kellene mérni milyen a rugó út. Jelöld be filctollal a kirugózott állapotot, rugóval együtt ülj rá és az összes súllyal az alapállapotot, és rugó nélkül a teljesen összenyomott állapotot,. Az összenyomott állapotot úgyis mérheted, hogy teszel a telora egy gyorskötözőt, elviszed a motort egy körre, és első fékkel bebólíntod, ameddig a gyorskötőző felemelkedik az a teljesen összenyomott állapot. Tűnődj el a centiken, és találd ki hogy legyen az alapállapot: fel és le mennyit rugózzon - és ennyit feszíts elő a telokon.
Igazad van, én is hasonlóan gondolom, amiket leírtál, csak kellett egy kis megerősítés. Noszogattam, hogy mérje meg a rugó hosszát, és kiderült, hogy 1mm-rel kisebb az enyém, mint a gyári.
Rugó marad, most vékonyabb olajat tesz bele...Kicsit kezd idegesíteni a dolog.
Mit jelent az, hogy nem az igazi? A boci alapvetően nem túl könnyen kormányozható, mert nehéz az eleje. Én sokszor éreztem úgy, hogy jobban tudok kanyarodni utassal mint egyedül, mert utassal jobb a hosszanti súlyelosztása.
Az enyémben kb 58e km volt amikor eladtam és semmi baja nem volt a rugóknak. Persze ki lehet nyírni ha az ember úgy használja, de igazából én nem hallottam hogy sokan cseréltek volna rugókat fáradás miatt.
Szia Bagg, alapvetően bevált, próbáltam ahogy írtad szépen be is indult, de biztos ami biztos hétvégén folytatom a karbi/tank takarítást. Sajnos nem volt sok időm így csak a olaj- olajszűrő cserét csináltam meg, plusz szépen letakaritottam a blokkot.
Köszönöm a tippet!
A benzincsapnál lévő O gyűrűt akartam kicserélni, bár nincs baja a réginek, de gondoltam, így 12 év környékén megérdemelné. Persze Motorradnál nincs, Németországi raktárból kell rendelni...egy ezer forintos tömítést basszus. Akkor kerestem volna a gumi bögyőt a tank oldalába, mert szakadt az enyém..ahová az idom bepattan... hát az sincs.
na, összeraktam így.
Leteszteltem a tankot is.
Kijárattam a karbiból a benzint, a száraz tankot feltettem, beleöntöttem kimérve kereken 1 liter benzint, amiből ugye valamennyi lecsorgott a karbikba.
Ezzel átgurultam a szemközti kútra és kereken 19,08 litert tudtam csurig beletankolni.
Heló!
Sajnos mindenhol általában ez van.
Én sokat vásárolok a Hosuba garázsnál.
Boráros téren vannak, Ferenc krt. 1.
Gyorsak,korrektek és talán olcsóbbak is egy kicsit.
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem.
Szerelőnél a motor, pár dolog mellett panaszkodtam a kormányzásra.Kormánycsapágycsere, első teleszkóp olajcsere stb.
Szerinte csak nem igazi a dolog, ki kellene cserélni az első teleszkóp rugóit. Bontóban relatív jó áron - 16e/pár - kaphatnék másik rugót.Most a bociban kb. 57e km van, 2003-as.
Létezik, hogy egy ilyen alkatrész ennyit bír csak ki, és cserélni kell? Miről tudom, hogy a bontott jó lesz? A rugók új ára horror, ráadásul szerintem az sem, biztos, hogy ez a probléma...
Ha tudna valaki segíteni, vagy van tapasztalata, kérem írjon.
Köszi!
Ha jól emlékszem én utoljára 2012 v 2013-ban jártam 200 fölött, azóta nem forgott a pirosnak környékére sem. Szóval lehet hogy nálam is megvolt ez a hiba, csak nem volt alkalma előjönni.
Pont tegnap voltunk Tasinál. Hárman voltunk ott bocisok. Mindhármunknak ez történik, ha 200 körül érünk. Tasi azt mondta, hogy nem gyári a szűrő és a csövek. Eleve nem íves kialakítású, ezért valahol hajlamos kicsit megtörni hő hatására és szűkül a benzin átfolyás keresztmetszete...
Mennyit jár a motor a két lefulladás közt? Nekem egyszer a pályán csinálta hogy elfogyott a benzin a karbiból. Visszslassult. Kis idővisszaengedett gázzal és újratöltődött, ment tovább.
Nem, itt más gond van vagy volt .Arra gondolok, hogy mivel többször lett széthúzva a szintjelző csatija, rosszúl mutatta a szintet. Vagy nem tudom. Ahogy tankoltam rá, rögtön mentünk tovább, stabil alapjárattal.
Tank levéve, benzin leeresztve (kb. 8 liter).
Az átfolyós utólagos szűrőben nem láttam semmi szutykot.
Szétszedtem elemeire a benzincsapot, patyolat tiszta, a tankban lévő szűrő része is. Igazából ugyanazon a lyukon folyik normál esetben, mint tartalékon, csak fél centit odébb tolod a lukat, hogy ne az emelt részen lévő csövön, hanem az alsó cső nélküli részen folyon a benzin. Tehát csak egyetlen lyuk lehetett volna dugulásban, ami okozhatta.
Vákum van, a karbikban lévő benzinnel elindítottam a motort, az ujjbegyem is becsípné, olyat produkál. A cső sértetlen.
Én viszont kezdek az utólagos szűrőre gyanakodni, hogy mivel fekszik nincs olyan lejtése, esetleg valami szívóhatás elveszik...nem tudom. Örülnék ha kosz lett volna, mert meglenne a hiba oka egyértelműen.
Amúgy benéztem a tankba endószkópos kamerával és patyolat, rozsdának nyoma sincs.
Én már egyszer tankoltam valamivel több, mint 18 litert. Behúztam a nyakam, úgy vártam a következő benzinkutat, de nem volt semmi gondom. Alapjáratod rendben van? Levegő nem falsol? Nekem akkor fulladt le állandóan az előző mocim gázadásra, amikor a szívó csonk el volt törve...
Na, az új tényállás.
Dugulás nincs, minden tiszta, tank nem rozsdás. A gond más lehet.
Leengedtem a benzint, 8 liter jött le kb.
Amikor tegnap a második leállás bekövetkezett, pontosan 6 litert tettem bele. Létezhet, hogy ez a 2 liter az alján már kevés volt,hogy felszívja?
Hát ha ON és PRI állásban is megy, RES állásban meg nem, akkor nyilván ott lesz a hiba. Gondolom egy csap szétszedés-tisztítás meg fogja oldani.
Csak mellékesen jegyzem meg, hogy nekem akárhányszor le lett szedve a tank, utána az üza. szintjelző óra mindig kicsit máshogy mutatott. Eleinte kb 7 liternél már pirosat mutatott, a következő szerelés után meg akkor ért a pirosba, amikor már tartalékra kellett kapcsolni, aztán a következő után megint változott valamennyit.
Még a decemberben tankolt benya volt benne, mert csak rövidtávokra jártam vele a városban. MOndom legalább kimotorozom.
Jövünk már visszafele. Mondom, áttekerem tartalékra, nem szeretem akkor amik rángatni kezd, inkább előbb. Jövünk, beesik a pirosba, pont ahol a tartalékra vált át...hörög, nincs erő, áll le. Az anyád...
Mondanom se kell, pont a rakparton. Félretolom, ráhúzom a szivatót. Szivatóval indul, visszatolom, leáll, szivatóval megint indít, gázhoz hozzáér, azonnal leáll. Tekergetem a Pri és Res között a csapot, bőgetem szivatóval. Pár perc után érzem elkapta, szivató vissza, van alapjárat, odahúzom többször, kipörög 12ezerig. Indulás. A benzincsap Pri állásba.
Jövünk 5km-t, mondom csak áttekerem Res-be (tartalék)..oké, jövünk újabb 5km-t. Orczy út, villamosmegálló melett, ezer etnikum... megint áll le. Szivatóval megint indul, de gázra azonnal leáll, alapjárat nincs. Pri állásba sincs változás. Aztán már szivatóval se pörög.
Szerencsére kb. 200 méterre volt egy benzinkút, áttoltam oda. Nem a kedvenc 200 méterem lesz a 250kg-s motorral.
Tankoltam bele 6 litert, amivel bőven felment tartalék fölé. Visszatekertem normál állásba a benzincsapot és pöc röf indult, go haza, a következő 6 km hibátlanul ismét.
Belevilágítottam a tankba itthon így előzetesen, de se rozsdát nem látok, se úszkáló dzsuva nincs látszólag. Ennek ellenére valószínűleg leveszem holnap a tankot, kiveszem a benzincsapot, aztán meglátjuk mit találok.
Más ötlet?
1996-os GSX 750 F-hez keresnék bontott hátsó doboz tartó konzolt .
ami most rajta van mondjuk úgy hogy nem az igazi.....
segítséget előre is köszönöm
Az olaj sűrűségének változtatásával nem a rugó keménységét, hanem a csillapítás keménységét változtatod meg. A vékonyabb olajat teszel bele akkor gyorsabban rugózik ki (és jobban követi az út egyenletlenségét, cserébe jobban pattog); ha vastagabb olajat teszel bele, akkor lassabban rugózik ki (azaz a kerék többször veszti el a tapadását, cserébe nem pattog annyira)...
Mivel a rugód kilágyult így ha ráülsz (vagy ráültök ketten), jobban összenyomódik, hamarabb koppan fel, ezen a csillapítás nem változtat, csak az előfeszítés megváltoztatása....
Le kellene mérni milyen a rugó út. Jelöld be filctollal a kirugózott állapotot, rugóval együtt ülj rá és az összes súllyal az alapállapotot, és rugó nélkül a teljesen összenyomott állapotot,. Az összenyomott állapotot úgyis mérheted, hogy teszel a telora egy gyorskötözőt, elviszed a motort egy körre, és első fékkel bebólíntod, ameddig a gyorskötőző felemelkedik az a teljesen összenyomott állapot. Tűnődj el a centiken, és találd ki hogy legyen az alapállapot: fel és le mennyit rugózzon - és ennyit feszíts elő a telokon.
Rugó marad, most vékonyabb olajat tesz bele...Kicsit kezd idegesíteni a dolog.
Orulok, hogy tudtam segiteni... :)
Az enyémben kb 58e km volt amikor eladtam és semmi baja nem volt a rugóknak. Persze ki lehet nyírni ha az ember úgy használja, de igazából én nem hallottam hogy sokan cseréltek volna rugókat fáradás miatt.
Köszönöm a tippet!
na, összeraktam így.
Leteszteltem a tankot is.
Kijárattam a karbiból a benzint, a száraz tankot feltettem, beleöntöttem kimérve kereken 1 liter benzint, amiből ugye valamennyi lecsorgott a karbikba.
Ezzel átgurultam a szemközti kútra és kereken 19,08 litert tudtam csurig beletankolni.
Sajnos mindenhol általában ez van.
Én sokat vásárolok a Hosuba garázsnál.
Boráros téren vannak, Ferenc krt. 1.
Gyorsak,korrektek és talán olcsóbbak is egy kicsit.
Egy kis segítségre lenne szükségem.
Szerelőnél a motor, pár dolog mellett panaszkodtam a kormányzásra.Kormánycsapágycsere, első teleszkóp olajcsere stb.
Szerinte csak nem igazi a dolog, ki kellene cserélni az első teleszkóp rugóit. Bontóban relatív jó áron - 16e/pár - kaphatnék másik rugót.Most a bociban kb. 57e km van, 2003-as.
Létezik, hogy egy ilyen alkatrész ennyit bír csak ki, és cserélni kell? Miről tudom, hogy a bontott jó lesz? A rugók új ára horror, ráadásul szerintem az sem, biztos, hogy ez a probléma...
Ha tudna valaki segíteni, vagy van tapasztalata, kérem írjon.
Köszi!
Én a meghülyült szintjelzőre gondolok.
Tank levéve, benzin leeresztve (kb. 8 liter).
Az átfolyós utólagos szűrőben nem láttam semmi szutykot.
Szétszedtem elemeire a benzincsapot, patyolat tiszta, a tankban lévő szűrő része is. Igazából ugyanazon a lyukon folyik normál esetben, mint tartalékon, csak fél centit odébb tolod a lukat, hogy ne az emelt részen lévő csövön, hanem az alsó cső nélküli részen folyon a benzin. Tehát csak egyetlen lyuk lehetett volna dugulásban, ami okozhatta.
Vákum van, a karbikban lévő benzinnel elindítottam a motort, az ujjbegyem is becsípné, olyat produkál. A cső sértetlen.
Én viszont kezdek az utólagos szűrőre gyanakodni, hogy mivel fekszik nincs olyan lejtése, esetleg valami szívóhatás elveszik...nem tudom. Örülnék ha kosz lett volna, mert meglenne a hiba oka egyértelműen.
Amúgy benéztem a tankba endószkópos kamerával és patyolat, rozsdának nyoma sincs.
Dugulás nincs, minden tiszta, tank nem rozsdás. A gond más lehet.
Leengedtem a benzint, 8 liter jött le kb.
Amikor tegnap a második leállás bekövetkezett, pontosan 6 litert tettem bele. Létezhet, hogy ez a 2 liter az alján már kevés volt,hogy felszívja?
Alul, középen a túlfolyó csöve?
Ha jól néztem, akkor a hátsó két csavar ki, csövek lehúz, tank ki a műveletsor?
Ha kiveszem a benzincsapot, tömítést cseréljek?
Csak mellékesen jegyzem meg, hogy nekem akárhányszor le lett szedve a tank, utána az üza. szintjelző óra mindig kicsit máshogy mutatott. Eleinte kb 7 liternél már pirosat mutatott, a következő szerelés után meg akkor ért a pirosba, amikor már tartalékra kellett kapcsolni, aztán a következő után megint változott valamennyit.
Még a decemberben tankolt benya volt benne, mert csak rövidtávokra jártam vele a városban. MOndom legalább kimotorozom.
Jövünk már visszafele. Mondom, áttekerem tartalékra, nem szeretem akkor amik rángatni kezd, inkább előbb. Jövünk, beesik a pirosba, pont ahol a tartalékra vált át...hörög, nincs erő, áll le. Az anyád...
Mondanom se kell, pont a rakparton. Félretolom, ráhúzom a szivatót. Szivatóval indul, visszatolom, leáll, szivatóval megint indít, gázhoz hozzáér, azonnal leáll. Tekergetem a Pri és Res között a csapot, bőgetem szivatóval. Pár perc után érzem elkapta, szivató vissza, van alapjárat, odahúzom többször, kipörög 12ezerig. Indulás. A benzincsap Pri állásba.
Jövünk 5km-t, mondom csak áttekerem Res-be (tartalék)..oké, jövünk újabb 5km-t. Orczy út, villamosmegálló melett, ezer etnikum... megint áll le. Szivatóval megint indul, de gázra azonnal leáll, alapjárat nincs. Pri állásba sincs változás. Aztán már szivatóval se pörög.
Szerencsére kb. 200 méterre volt egy benzinkút, áttoltam oda. Nem a kedvenc 200 méterem lesz a 250kg-s motorral.
Tankoltam bele 6 litert, amivel bőven felment tartalék fölé. Visszatekertem normál állásba a benzincsapot és pöc röf indult, go haza, a következő 6 km hibátlanul ismét.
Belevilágítottam a tankba itthon így előzetesen, de se rozsdát nem látok, se úszkáló dzsuva nincs látszólag. Ennek ellenére valószínűleg leveszem holnap a tankot, kiveszem a benzincsapot, aztán meglátjuk mit találok.
Más ötlet?