Sziasztok!
Segítséget kérnék.
Van valakinek ötlete a következő tünetre?
12 éve hűséges társam egy gsx1400. Egyébként imádom, erről is tudnék oldalakat írni. Szóval az idén kezdett bele egy olyan mutatványba, hogy néhány km után felmelegedve egyszerűen megáll. Ilyenkor villog az FI viszajelző, a motort forgatja az önindító, de amig teljesen ki nem hül a gép be nem indul. Kb 1 óra! Aztán megint 3-4km és megint megáll. Megint 1óra... Az ilyenkor szokásos dolgokat már ellenőriztem. Kontakt hibák, üzemanyag ellátás, szenzorok ellenállása, stb. Van hozzá gyári szerelési könyvem is. Ezek szerint az, hogy 40 éve motorozok még nem jelenti azt, hogy már mindent tudok, de mivel pannóniával kezdtem, nem félek ezt azt megjavítani. Ennek a motornak még tényleg soha semmi gondja nem volt, csak a szervíz alkatrészeket igényelte.
Ami még érdekes, hogy az udvaron álló helyzetben nem tudom előidézni a tünetet, pedig már tojást lehetett sütni rajta.
Köszönöm előre is az ötleteket!
Zoli
Ha a fizikai felfogatási-csatlakozási méretek passzolnak is, nem biztos, hogy csak az egyik orrjukán vehet levegöt, vagy is fújhatja ki. Azt feltételezném, hogy kétcsövesenke az egy dobja nem annyira nyitott, mint a szolo dob.
A lábtarton a csavarozási pont az mindkét rendszernél ugyan ott van...de a motor alatt a gyüjtö az a 4-1 rendszer esetében hosszabb, ez miatt ezeken a modeleken a nagy álvány is hátrébb került. ìgy azt mondanám, hogy a csatlakozási pontja is is a dobhozhátrébb lehet. Ez miatt ha erre feltolod a rövid dobot a felfogatási pont hátrébb fog kerülni... Persze simán el tudom képzelni, hogy a suzuki megoldotta, hogy a gyüjtö csatlakozási pontja ugyanoda esik, és tudták használni a gyártó szerszámokat a dobhoz, csak a hátsó tölcsér lett hosszabb-runcájsz -puska...kétesélyes a dolog...
Ha nem olyan sürgös, akkor pár hét múlva meg tudom nézni, ha lesz idöm. Van 4-2 meg 4-1 gyüjtöm, majd egymás mellé teszem és összefényképezem...De ha addig valakinek egyenes válasza lenne, akkor nem töltöm vele az idöt.
Igen, dereng valami, pedig nem ma volt...11-12 éve is van talán?
Az eredménnyel nincs is semmi gond, csak mostanra az ilyen illegális átalakítások, meg a jelöletlen "verseny" fémhálós fékcsövek sokkal jobban a hatóságok figyelmének központjába kerültek...
Üdv mindenkinek. Meg szeretném kérdezni,hogy az egy csövesre rá lehet-e tenni a 2 csöves jobbosát mindenféle alakítás nélkül,
vagy kell még egyéb dolog is hozzá az elszántságon kívül.
Választ előre is köszönök.
Anno mikor még görbevázas Banditom volt, a vásárlást követő első fékbetétcserénél szembesültem vele, hogy a gyári négydugós Nissin féknyergek menetei szét vannak barmolva, ezért hirtelen felindulásból vettem a későbbi egyenesvázas modellről származó hatdugós Tokico nyergeket. Aztán lehet pont a tőled származó súgás eredményeképpen rendeltem Amerikából B-King fék / kuplungpumpát. Miután megvolt minden, az X-bike szabott rá fém fékcsőszettet. Nekem nagyon tetszett a végeredmény :-)
Válaszodból nekem az jön le, hogy nem azonos "szemszögböl" közelítjük meg a dolgot...Sajnalom azt is hogy neked ez csak egy hiusági kérdésnek tünik. Részemröl maximálisas szakmai a téma megközelítése.
Mivel kb zéro lehet annak az esélye, hogy én az általad megálmodott konfigurációval (b-kin fékcsö szett a gsx 1400-re) foglalkoztam volna, ezért olyan a válaszom amilyen, ezt persze neked jogod úgy érezni és értelmezni ahogy akarod...
A további esetleges félreértések elkerülése végett, szívesen állok segítségre bárkinek a gyári konfigurációju motorral felmerülö problémákat illetöen, egyéb átalakításokból adodó problémákra csak akkor tudok érdemben reagálni, ha behatóan foglakoztam a témával, tudásom, tapasztalatom felér a témához. Minden más esetben "nyomatékosan" jelzem, vagy kussban maradok.
Mivel már hosszú évek óta csak eredeti állapotu motorokkal foglalkozok, nagyon ritkán van szükségem más alkatrész utána gyártó cégekre. Még Magyarországon éltem terveztem egynéhány alkatrészt amit barátai CNC-tek le...ma már ezzel sem foglalkozom, mert nem érdemlik meg jellemzöen az emberek. (magasabb szinvonalu alkatreszét kaptak olcsobban, de még az is drága volt nekik.)
"Nem okozna gondot például megtervezni és cnc-vel legyártani egy közbetétet sem egy másik fékhengerhez,/és ide még írhatnék pár dolgot/"
...én erre csak azt meghivatkoznám az elözö posztomból: "Ma már mindent lel lehet gyártatni/gyártani, meg lehet venni,meg esetenként nem is olyan bonyolult..."
...annyit tennék hozzá megint csak szakmai oldalról megközelítve, hogy egy tisztességes nyomáspróba nélkül biztos be nem épiteném legyen az akármennyire tulméretezve, vagy akármilyen minösitésü anyagból is gyártva...
Egyáltalán nem várok semmilyen felelősséget , de úgy gondolom , hogy Én inkább maximalista vagyok mint "kókler".
Nem okozna gondot például megtervezni és cnc-vel legyártani egy közbetétet sem egy másik fékhengerhez,/és ide még írhatnék pár dolgot/
de pontosan a minőségi gyári vagy profi utángyártott alkatrészeket preferálom ebben az esetben .
Valószínű , hogy nem a wezmoto-nak írtam volna , ha nem így lenne//elég profi cég nézzél utána.
Amikor Én jóhiszeműleg írok vagy kérdezek valamit , az nem azt jelenti , hogy hülye vagyok , hanem esetleg még nem csináltam konkrétan ezt.
De már megint csak azt érzem , hogy hiúsági kérdést csinálsz az egészből , pedig észrevehetted volna , hogy épp azért neked írok,
mert tisztelem ez a motor iránti kitartásodat és tapasztalatodat.
Részemről a kérdés vitába fajulba le van zárva.
."Megfelelő megoldás lehet a közvetlen csatlakozású 2 csöves b-king első szettet megrendelni?"
Ez gondolom, csak költöi kérdés volt, vagy hangosan gondolkodtál?!
A gyári megoldásokat megtervezik, tesztelik, minösitik. Hosszú költséges és fáradságos procedurával...utána rákerül a gyártható, és forgalmazható pecsét. Nagy vonalakban ez biztosítja a jármü biztonságos üzemeltetését. Ès a gyártó felelösége, ilyen meghibásodásból sérülés, vagy akár halál következik...
Jelen esetben te azt várnád el, hogy valaki (én?) részben vagy teljesen vegyem át ezt a felelöséget...mind beépités megvalósithatása, mind annak hibátlan, balesetmentes müködése tekintetében, tesztek és minösítések nélkül.
Nem tudom, hogy újat mondok-e vele, de én föfékhenger modosításnál körbejártam az esetet, meghatároztam a fékcsö hosszát, definiáltam a fittingeket, és ennek megfelelöen gyártattam le saját felelöségre a módosított fékcsövet. Könyebb dolgom volt, mert egy fix csöröl van szó, és egyszerübb volt a kockázatanalizis, tesztelés mint egy esetben....
Biztos csak én csinálok belöle ekkora ügyet, de ahhoz nekem túl sok mérnöki tapasztalatom van, hogy egy legyintéssel, vállránditással elintézzem a dogot. Ma már mindent lel lehet gyártatni/gyártani, meg lehet venni,meg esetenként nem is olyan bonyolult kicserélni sok alkatrészt...ez nem jelenti azt hogy aki ezt el is követi tisztában van a következményeivel amit csinál...
A javaslatom, hogy add el a b-king föfékhengert, vegyél egy gyárit helyette, és szereld össze egy gyári konfigos fékcsöszettel...
Közben visszaírtak , hogy egyedit nem csinálnak.Megfelelő megoldás lehet a közvetlen csatlakozású 2 csöves b-king első szettet megrendelni?
Minimális eltérés van dőlésszögben , illetve a hosszát sem tudom , hogy megegyezik-e és a menetemelkedést sem a fékhengerben.
Amennyiben így nem lehetséges , akkor marad a "bohóckodás" .
Megrendeltem Angliából , majd kiderül hogy jó lesz e.
"Nem igazán értem, hogy miért okoz gondot neked a most " feleslegesnek tünö" felsö szakasz, ha ott marad a szatyorban..."
Azért , mert nekem nincs meg az eredeti főfékhenger csak a b-king.
Na mindegy , nagyon remélem , hogy megoldódik a probléma ezek lecserélése után, tudom, hogy nem lesz olyan mint egy KTM-en, Bmw-n vagy Mv-n ,
de ha megközelíti, akkor már OK.Nekem nagyon számít , hogy menet közben rögtön tudjak reagálni fékre , tehát muszáj a kétujjas fékezés.
Ha ez nem megvalósítható , akkor még marad az sv1000 k3 fékhenger és még egy szett , ha így sem akkor.....nem tudom
Anno a X-bike -ba csinátattam meg csak a egyedi felsö szakaszt...miután már volt egy komplett rendszerem az gyári 1400 föfékhengerhez fémhálós fékcsöböl...Nem igazán értem, hogy miért okoz gondot neked a most " feleslegesnek tünö" felsö szakasz, ha ott marad a szatyorban..., de ha valami oknál fogva vissza kell alakítani, éltávolítva a b-king föfékhengert, akkor ott van hozzá a passzoló fékcsö szakasz. ( én is azzal a darab fékcsövel zacskóztam be föfékhengert, és tettem el késöbbre. szerintem ez nem bohóckodás.)
Lényeg, nem tudok abban segíteni, hogy ki az aki árul csak töredék készletet...
Tisztában vagyok vele , hogy nálad is így van , de Én a hirdetés miatt írtam , úgy, hogy nem kell ebből hiúsági kérdést csinálni .
A konkrét kérdés , akkor az ,(mint már leírtam)hogy van e olyan hely , ahol csak az alsó kettőt árulják, és nem kell bohóckodni . Nem árulgatni akarom a maradékot.
Amúgy meg nem szállít Magyarországra , könyörögni meg nem fogok neki , hogy 20-30€-ért küldje már el.
Erre a megoldásra nekem is van beszerzési helyem, aki szállít , na mindegy majd megoldom Kösz.
Mint írtam korábban nekem is B-king föfékhenger van fent. Képben vagyok teljesen. (Megkockáztatom, hogy én tölem száramazik az ötlet az országban, de most teljesen irreleváns).
sonderwunsch a 2. vagy 3 . sorban azt jelenti, hogy külenleges kivánságokat is tudnak teljesíteni. Mint pl ebben az esetben mondod, hogy a fenti fittin a b-king -hez passzoljon az alsó meg a gsx 1400 elosztó csatlakozójához....De ha csak sima gyári 1-2-ben gyári konfigurációt rendeled meg, akkor fel tudod használni az a két szakaszt a féknyereg és elosztó között, a fenti szakaszt meg elteszed tartalékba, vagy eladod...
Nálam azért kicsit faramuci a helyzet, mivel b-king a főfékhenger és annak máshogy van a felfogatása mint az gyári gsx 1400-nak.
Általában csak szettbe láttam ezeket //mondjuk a linken levőnél nem tudtam eldönteni.Nekem csak a két alsó része kellene épp
azért amit leírtam(gsx1400 szett --> felső rész nem stimmel, gsx1300 szett --> alsó rész nem stimmel).
Csak az alsó részhez nincs valami link, vagy gyártassam le.Persze az itthoni gyártó vagy gyártatónál ez már eleve többe kerül,
mint egy komplett minőségi verseny szett szett kintről ideszállítva.Ez a vicc kategória.
A képen 3 fontos dolog.
- lehet rendelni gumiboritással is ami szerintem gyakorlatilag a gyárival lesz azonos kinézetü csökkentve a lebukás veszélyét
-ABE az egyik ami németben kell, hogy feltegyük a motorra
-KBA szám ami rajta van a fékcsövön a beazonisitáshoz...
Utobbi kettö alapján van magyarországon cég a ki kiállítja a mübizonylatot a bepítéshez...
Itthon is van forgalmazó pl. "EBC", de műbizonylat ott se jár.Különben megfelelne a gyári fékcső is ujjonnan , persze , ha nem nyúlik.Közben megvizsgálgattam ,
szinte biztos , hogy fékcső,mivel nem létezik , hogy kézzel nagyon könnyen érezhető legyen a tágulása, sajnos nálam ez így van.
A fémfékcsövel javul majd a helyzet. De ha nagyon erölködök, én is be tudom húzni a markolatik, de addigra már átfodulnék a kormányon. A gyári meg a b-king föfékhenger eltérö méretü, ezért nem "keményedik fel" annyira, hogy ne tud markolatig beeröszakolni, de akkor már minden rugalmasan deformálodik a rendszereben. Azt vedd számításba ha cserélni akarod a fékcsöveket, hogy ellegális a´talakításnak számít. Egy esetleges országúti müszaki ellenörzésnél ezzel el lehet vérezni, vagy egy müszaki viszgán is, ha nem "olyan " helyre viszed. Még gyerekcipöben jár a dolog, de ahogy olvasgatom elég progresszíven fut fel a dolog... Elvileg a legális módja, hogy mübizonylatost veszel, és aztán azt be kell vezettetni a forgalmiba...
Ez nem új dolog, eddig is illegális volt, csak nem érdekelt senki. kisebb a kockázat, ha "álcázod" a dolgot, és nem citromsárga bevonatúra, hanem pl feketére cseréled, így kevésbé szúr szemet elsöre: https://www.ebay.de/itm/Stahlf...
Szóval igen, a gyári fékcsö, el tud fáradni, és veszít a szilárdsagából, de nehéz megmondani, hogy ez mikor következik be...30 év felett gyakorlatilag kezelhetetlen a dolog, ott már nem lehet megállni vele...nem véletlen, hogy elvileg 4 évente (!!!) cserét ír elö a szervizkönyv. Ezért lenne tökélktes a fémhálós fékcsö, mert ott a gyártó, mar nem ad meg ilyen idökorlátot, csak az otthoni hozzánemértés miatt egy burokratikus zsákutca.
Hibakod life lett olvasva?
Segítséget kérnék.
Van valakinek ötlete a következő tünetre?
12 éve hűséges társam egy gsx1400. Egyébként imádom, erről is tudnék oldalakat írni. Szóval az idén kezdett bele egy olyan mutatványba, hogy néhány km után felmelegedve egyszerűen megáll. Ilyenkor villog az FI viszajelző, a motort forgatja az önindító, de amig teljesen ki nem hül a gép be nem indul. Kb 1 óra! Aztán megint 3-4km és megint megáll. Megint 1óra... Az ilyenkor szokásos dolgokat már ellenőriztem. Kontakt hibák, üzemanyag ellátás, szenzorok ellenállása, stb. Van hozzá gyári szerelési könyvem is. Ezek szerint az, hogy 40 éve motorozok még nem jelenti azt, hogy már mindent tudok, de mivel pannóniával kezdtem, nem félek ezt azt megjavítani. Ennek a motornak még tényleg soha semmi gondja nem volt, csak a szervíz alkatrészeket igényelte.
Ami még érdekes, hogy az udvaron álló helyzetben nem tudom előidézni a tünetet, pedig már tojást lehetett sütni rajta.
Köszönöm előre is az ötleteket!
Zoli
A lábtarton a csavarozási pont az mindkét rendszernél ugyan ott van...de a motor alatt a gyüjtö az a 4-1 rendszer esetében hosszabb, ez miatt ezeken a modeleken a nagy álvány is hátrébb került. ìgy azt mondanám, hogy a csatlakozási pontja is is a dobhozhátrébb lehet. Ez miatt ha erre feltolod a rövid dobot a felfogatási pont hátrébb fog kerülni... Persze simán el tudom képzelni, hogy a suzuki megoldotta, hogy a gyüjtö csatlakozási pontja ugyanoda esik, és tudták használni a gyártó szerszámokat a dobhoz, csak a hátsó tölcsér lett hosszabb-runcájsz -puska...kétesélyes a dolog...
Ha nem olyan sürgös, akkor pár hét múlva meg tudom nézni, ha lesz idöm. Van 4-2 meg 4-1 gyüjtöm, majd egymás mellé teszem és összefényképezem...De ha addig valakinek egyenes válasza lenne, akkor nem töltöm vele az idöt.
Az eredménnyel nincs is semmi gond, csak mostanra az ilyen illegális átalakítások, meg a jelöletlen "verseny" fémhálós fékcsövek sokkal jobban a hatóságok figyelmének központjába kerültek...
vagy kell még egyéb dolog is hozzá az elszántságon kívül.
Választ előre is köszönök.
Mivel kb zéro lehet annak az esélye, hogy én az általad megálmodott konfigurációval (b-kin fékcsö szett a gsx 1400-re) foglalkoztam volna, ezért olyan a válaszom amilyen, ezt persze neked jogod úgy érezni és értelmezni ahogy akarod...
A további esetleges félreértések elkerülése végett, szívesen állok segítségre bárkinek a gyári konfigurációju motorral felmerülö problémákat illetöen, egyéb átalakításokból adodó problémákra csak akkor tudok érdemben reagálni, ha behatóan foglakoztam a témával, tudásom, tapasztalatom felér a témához. Minden más esetben "nyomatékosan" jelzem, vagy kussban maradok.
Mivel már hosszú évek óta csak eredeti állapotu motorokkal foglalkozok, nagyon ritkán van szükségem más alkatrész utána gyártó cégekre. Még Magyarországon éltem terveztem egynéhány alkatrészt amit barátai CNC-tek le...ma már ezzel sem foglalkozom, mert nem érdemlik meg jellemzöen az emberek. (magasabb szinvonalu alkatreszét kaptak olcsobban, de még az is drága volt nekik.)
"Nem okozna gondot például megtervezni és cnc-vel legyártani egy közbetétet sem egy másik fékhengerhez,/és ide még írhatnék pár dolgot/"
...én erre csak azt meghivatkoznám az elözö posztomból: "Ma már mindent lel lehet gyártatni/gyártani, meg lehet venni,meg esetenként nem is olyan bonyolult..."
...annyit tennék hozzá megint csak szakmai oldalról megközelítve, hogy egy tisztességes nyomáspróba nélkül biztos be nem épiteném legyen az akármennyire tulméretezve, vagy akármilyen minösitésü anyagból is gyártva...
Nem okozna gondot például megtervezni és cnc-vel legyártani egy közbetétet sem egy másik fékhengerhez,/és ide még írhatnék pár dolgot/
de pontosan a minőségi gyári vagy profi utángyártott alkatrészeket preferálom ebben az esetben .
Valószínű , hogy nem a wezmoto-nak írtam volna , ha nem így lenne//elég profi cég nézzél utána.
Amikor Én jóhiszeműleg írok vagy kérdezek valamit , az nem azt jelenti , hogy hülye vagyok , hanem esetleg még nem csináltam konkrétan ezt.
De már megint csak azt érzem , hogy hiúsági kérdést csinálsz az egészből , pedig észrevehetted volna , hogy épp azért neked írok,
mert tisztelem ez a motor iránti kitartásodat és tapasztalatodat.
Részemről a kérdés vitába fajulba le van zárva.
Ez gondolom, csak költöi kérdés volt, vagy hangosan gondolkodtál?!
A gyári megoldásokat megtervezik, tesztelik, minösitik. Hosszú költséges és fáradságos procedurával...utána rákerül a gyártható, és forgalmazható pecsét. Nagy vonalakban ez biztosítja a jármü biztonságos üzemeltetését. Ès a gyártó felelösége, ilyen meghibásodásból sérülés, vagy akár halál következik...
Jelen esetben te azt várnád el, hogy valaki (én?) részben vagy teljesen vegyem át ezt a felelöséget...mind beépités megvalósithatása, mind annak hibátlan, balesetmentes müködése tekintetében, tesztek és minösítések nélkül.
Nem tudom, hogy újat mondok-e vele, de én föfékhenger modosításnál körbejártam az esetet, meghatároztam a fékcsö hosszát, definiáltam a fittingeket, és ennek megfelelöen gyártattam le saját felelöségre a módosított fékcsövet. Könyebb dolgom volt, mert egy fix csöröl van szó, és egyszerübb volt a kockázatanalizis, tesztelés mint egy esetben....
Biztos csak én csinálok belöle ekkora ügyet, de ahhoz nekem túl sok mérnöki tapasztalatom van, hogy egy legyintéssel, vállránditással elintézzem a dogot. Ma már mindent lel lehet gyártatni/gyártani, meg lehet venni,meg esetenként nem is olyan bonyolult kicserélni sok alkatrészt...ez nem jelenti azt hogy aki ezt el is követi tisztában van a következményeivel amit csinál...
A javaslatom, hogy add el a b-king föfékhengert, vegyél egy gyárit helyette, és szereld össze egy gyári konfigos fékcsöszettel...
Minimális eltérés van dőlésszögben , illetve a hosszát sem tudom , hogy megegyezik-e és a menetemelkedést sem a fékhengerben.
Amennyiben így nem lehetséges , akkor marad a "bohóckodás" .
"Nem igazán értem, hogy miért okoz gondot neked a most " feleslegesnek tünö" felsö szakasz, ha ott marad a szatyorban..."
Azért , mert nekem nincs meg az eredeti főfékhenger csak a b-king.
Na mindegy , nagyon remélem , hogy megoldódik a probléma ezek lecserélése után, tudom, hogy nem lesz olyan mint egy KTM-en, Bmw-n vagy Mv-n ,
de ha megközelíti, akkor már OK.Nekem nagyon számít , hogy menet közben rögtön tudjak reagálni fékre , tehát muszáj a kétujjas fékezés.
Ha ez nem megvalósítható , akkor még marad az sv1000 k3 fékhenger és még egy szett , ha így sem akkor.....nem tudom
Lényeg, nem tudok abban segíteni, hogy ki az aki árul csak töredék készletet...
A konkrét kérdés , akkor az ,(mint már leírtam)hogy van e olyan hely , ahol csak az alsó kettőt árulják, és nem kell bohóckodni . Nem árulgatni akarom a maradékot.
Amúgy meg nem szállít Magyarországra , könyörögni meg nem fogok neki , hogy 20-30€-ért küldje már el.
Erre a megoldásra nekem is van beszerzési helyem, aki szállít , na mindegy majd megoldom Kösz.
sonderwunsch a 2. vagy 3 . sorban azt jelenti, hogy külenleges kivánságokat is tudnak teljesíteni. Mint pl ebben az esetben mondod, hogy a fenti fittin a b-king -hez passzoljon az alsó meg a gsx 1400 elosztó csatlakozójához....De ha csak sima gyári 1-2-ben gyári konfigurációt rendeled meg, akkor fel tudod használni az a két szakaszt a féknyereg és elosztó között, a fenti szakaszt meg elteszed tartalékba, vagy eladod...
Általában csak szettbe láttam ezeket //mondjuk a linken levőnél nem tudtam eldönteni.Nekem csak a két alsó része kellene épp
azért amit leírtam(gsx1400 szett --> felső rész nem stimmel, gsx1300 szett --> alsó rész nem stimmel).
Csak az alsó részhez nincs valami link, vagy gyártassam le.Persze az itthoni gyártó vagy gyártatónál ez már eleve többe kerül,
mint egy komplett minőségi verseny szett szett kintről ideszállítva.Ez a vicc kategória.
- lehet rendelni gumiboritással is ami szerintem gyakorlatilag a gyárival lesz azonos kinézetü csökkentve a lebukás veszélyét
-ABE az egyik ami németben kell, hogy feltegyük a motorra
-KBA szám ami rajta van a fékcsövön a beazonisitáshoz...
Utobbi kettö alapján van magyarországon cég a ki kiállítja a mübizonylatot a bepítéshez...
szinte biztos , hogy fékcső,mivel nem létezik , hogy kézzel nagyon könnyen érezhető legyen a tágulása, sajnos nálam ez így van.
Ez nem új dolog, eddig is illegális volt, csak nem érdekelt senki. kisebb a kockázat, ha "álcázod" a dolgot, és nem citromsárga bevonatúra, hanem pl feketére cseréled, így kevésbé szúr szemet elsöre:
https://www.ebay.de/itm/Stahlf...
http://youtu.be/H2bWHeGLEEM
http://youtu.be/4Hbm4JXlk1s
Szóval igen, a gyári fékcsö, el tud fáradni, és veszít a szilárdsagából, de nehéz megmondani, hogy ez mikor következik be...30 év felett gyakorlatilag kezelhetetlen a dolog, ott már nem lehet megállni vele...nem véletlen, hogy elvileg 4 évente (!!!) cserét ír elö a szervizkönyv. Ezért lenne tökélktes a fémhálós fékcsö, mert ott a gyártó, mar nem ad meg ilyen idökorlátot, csak az otthoni hozzánemértés miatt egy burokratikus zsákutca.