Az, hogy más motoroknál mi volt a hiba még nem jelenti azt, hogy nálad is az lesz.
Nem akarom ismételni magam, de az első válaszban leírtam mindent is.
Ez inkább hagyjuk most, mert nem ilyen jellegű a dolog.
Hidegen, bemelegedési szakaszban van OL és nyélgázon. Köztes állapotokban mindig CL van, ha nincs direkt kiprogramozva a lambda szabályozás, ami bizony hátrány lenne utcai használat során.
Az alapjárat és felette "rakoncátlankodó" motorokon nem a lambda kiiktatása a megoldás! Az csak elfedi a problémát, mivel az A/F ratio nem szabályozott, ezért a nem kiszámolt keverési aránnyal működő motor elfedheti a hibát. Nem szűnik meg csak nem észlelhető vagy máshol.
Ha jó a szelepzárás, hézag, tömítettség a szívóoldalon, TPS helyzet és érzékelő működése, fojtószelep szinkron....stb. Akkor megfelelően kell működjön úgy, azzal a programmal, ami gyárilag rajta van az ECU-n és minden szenzor, érzékelő működik.
Az ellenőrzéshez nem kell semmi extra. Műszercsoporton kiírja a pozíciót. Szerviz módba kell kapcsolni az ülés alatti csatlakozónál és ennyi. Az alap állás a C00.
Ahogyan az első válaszomban írtam, mindent szépen sorban végig kell ellenőrizni, korrigálni ha szükséges. A legvége a szelepházag ellenőrzés és beállítás, ha kicsi vagy nincs.
Szia blackiex, örülök, hogy ezt írtad, mert épp a minap beszéltem egy szerelő sráccal, aki azt mondta, hogy 3 , 2006-os évjáratú motornál a poti csere oldotta meg, így te is ráerősítettél :).
2 poti van ugye ezekben a dupla pillangószelep végett, egyiket mi állogatjuk a gázkarral és általában ez az , amit állítani vagy cserélni kell. Így ezek után már egész valószínűnek tartom erre a problémára ez lesz a fix megoldás (ha egyébként a motor rendben van műszakilag).
Legalábbis én jövő héten erre fogok rámenni és remélem megoldódik, de legalábbis kiderül.
...ami még eszembe jutott, de ez tényleg csak zárójeles.
Több injektoros motor működik úgy, hogy alacsony gázkarálláson/fordulatszámon a befecskendezőrendszer figyeli a lambdaszondát, zárt hurkú módban működik, azaz a kipufogógázból mért "adattal" korrigál a befecskendezett mennyiségen a lehető legkisebb fogyasztás és emisszió elérése érdekében.
Magas fordulaton viszont nyílt hurkú vezérlésre vált, simán az ECU táblázata alapján (főképp fordszám és gázkarállás) alapján dolgozik.
A két eltérő üzemmód közötti táncolás néha darabos, főleg ha mondjuk a kipufogódob sem teljesen odavaló vagy efféle.
Az alacsony fordulaton (alapjárat és közvetlen felette) rakoncátlanul működő motorok esetén szokott segíteni a lambda kiiktató dugó.
Ismét: nem ezer százalék, hogy a ti esetetekben ez van, csak most nézem, hogy említették azt is a GSR esetén. Rákerestem, lőn, tényleg van hozzá ilyen.
Külföldi fórumokra lestem rá, mert épp volt egy kis időm. Többeknél látom, hogy a TPS-t kellett basztatni - beállítani avagy cserélni.
(A TPS a pillangószelep elfordulását "mérő" potméter a fojtószelepház-soron.)
Mivel a GSR-rel konkrét tapasztalatom nincs tekintve, hogy öregebb motorokkal foglalkozom, ennél közelebbi információm nincs, azaz nem tudom, kell-e diagnosztikai műszer/laptop vagy efféle hozzá, igényel-e márkaszervizt, stb.
Nyilván ez nem azt jelenti, hogy 100% ez a baj, de pl. mások írták az alapjárat feltekerését 1500-re (ami ugye szintén más kezdőpozícióba teszi a szenzort), szóval lenne benne logika. Csak egy ötlet.
Nekem a légszűrőház mögött volt valami csatlakozó biszbasz leesve a helyéről, miután visszatettem megszűnt a jelenség. Valószínűleg nem létezik hogy köze legyen a dologhoz, de azóta se jött elő (1-2 fórumot anno én is körbejártam a témában).
Engem az érdekelne, hogy alapjáratot mikor állítsak? Illetve a bal kéz váz alatt van egy kis csavar, én azt tekertem... Már csak azért, mert ha kicsit vagányabban húzom neki, megálláskor visszaesik majd 1000 alá. Egyébként olyan 1200-1300 környékére megy vissza. Vagy ez mennyire normális dolog? Nem vagyok meggyőződve, hogy az elektromos rendszernek így jót tesz. Egyébként egy kis idő múlva, vagy 1-2 gázfröccs után visszaáll normálba.
Vélemény?
Szintén fórumon olvastam, hogy 2007-től felfelé EZ a hiba nem volt tapasztalható, ezért írtam azt , amit.
Illetve mivel nem vagyok szaki, azt feltételeztem laikusként, hogy ugyanarra a hibajelenségre valszeg ugyanaz lesz a megoldás .
Ezért vagyok kíváncsi olyan hozzászólásra, aki tapasztalta és megoldotta.
Te is felsorolsz pár dolgot, ami okozhat ilyen jelenséget....
Aztán meg szeretnéd megtudni, hogy fixen mi okozza ezt...NÁLAD! 😄
Hát ezt egész biztosan tudom, hogy senki nem fogja tudja megmondani! 😎
Látatlanban, ellenőrzések, vizsgálatok nélkül? Varázslók nincsenek. 🙄
El kell kezdeni végignézni, vizsgálni, ellenőrizni, beállítani a dolgokat. Nyilván az egyszerűbbtől a bonyolultabb dolgok felé.
Ahol hiba van, javítani vagy ha megfelelő, akkor kizárni azt. Máris csökkenni fog a lista, hogy mi válthatja aki ezt és a végén meg lesz.
Ezt másképpen nem lehet, csak így működik, csak így lehetséges! Nincs varázsige, nincs fix dolog.
Az, hogy 2007-es évjárat felett nem kellene lennie...Ez hogyan érted? 2007 utáni GSR-nél nem történhetnek műszaki hibák? Dehogynem.
Mivel sok dolog kiválthatja ezt a jelenséget, így a nem kellene lennie még furább, hogy nem szabadna elhasználódnia, kopnia semminek 17 alatt? De jó is lenne, de ilyen nincs....
Le is vágtam ...........amikor már felesleges volt . 😃
Tisztítással kell majd folytatnom ...
Nem akarok beleszólni, de szerintem a gyorskötöző "patentszem" nem tart sokáig! 🤣
Én holnap tervezem ébreszteni a Mennydörgést. 😎
Ma megtörtént a sz.lánc cseréje. Jöhet a túrázás...indulhat a szezon !
A GSR-esek örökké fiatalok maradnak 😊
...de az is igaz hogy újra vágom a centit , még 131 nap és nyugdíj .... 😉
Basszus....a régi GSR 600 csapat az egyik képen.....ami 2006-os! 18 éve de szépek (és fiatalok) voltunk! 😆
Öröm - boldogság , nagykorú lett a GSR , holnap betölti 18. évét !
Eddig hibátlanul , megbízhatóan tette dolgát.
KÖSZÖNÖM SUZUKI !!! 🤗 💓 💪
Nem akarom ismételni magam, de az első válaszban leírtam mindent is.
Hidegen, bemelegedési szakaszban van OL és nyélgázon. Köztes állapotokban mindig CL van, ha nincs direkt kiprogramozva a lambda szabályozás, ami bizony hátrány lenne utcai használat során.
Az alapjárat és felette "rakoncátlankodó" motorokon nem a lambda kiiktatása a megoldás! Az csak elfedi a problémát, mivel az A/F ratio nem szabályozott, ezért a nem kiszámolt keverési aránnyal működő motor elfedheti a hibát. Nem szűnik meg csak nem észlelhető vagy máshol.
Ha jó a szelepzárás, hézag, tömítettség a szívóoldalon, TPS helyzet és érzékelő működése, fojtószelep szinkron....stb. Akkor megfelelően kell működjön úgy, azzal a programmal, ami gyárilag rajta van az ECU-n és minden szenzor, érzékelő működik.
Ahogyan az első válaszomban írtam, mindent szépen sorban végig kell ellenőrizni, korrigálni ha szükséges. A legvége a szelepházag ellenőrzés és beállítás, ha kicsi vagy nincs.
Legyen szerencséd.
2 poti van ugye ezekben a dupla pillangószelep végett, egyiket mi állogatjuk a gázkarral és általában ez az , amit állítani vagy cserélni kell. Így ezek után már egész valószínűnek tartom erre a problémára ez lesz a fix megoldás (ha egyébként a motor rendben van műszakilag).
Legalábbis én jövő héten erre fogok rámenni és remélem megoldódik, de legalábbis kiderül.
Több injektoros motor működik úgy, hogy alacsony gázkarálláson/fordulatszámon a befecskendezőrendszer figyeli a lambdaszondát, zárt hurkú módban működik, azaz a kipufogógázból mért "adattal" korrigál a befecskendezett mennyiségen a lehető legkisebb fogyasztás és emisszió elérése érdekében.
Magas fordulaton viszont nyílt hurkú vezérlésre vált, simán az ECU táblázata alapján (főképp fordszám és gázkarállás) alapján dolgozik.
A két eltérő üzemmód közötti táncolás néha darabos, főleg ha mondjuk a kipufogódob sem teljesen odavaló vagy efféle.
Az alacsony fordulaton (alapjárat és közvetlen felette) rakoncátlanul működő motorok esetén szokott segíteni a lambda kiiktató dugó.
Ismét: nem ezer százalék, hogy a ti esetetekben ez van, csak most nézem, hogy említették azt is a GSR esetén. Rákerestem, lőn, tényleg van hozzá ilyen.
https://www.carpimoto.it/en-ID...
(A TPS a pillangószelep elfordulását "mérő" potméter a fojtószelepház-soron.)
Mivel a GSR-rel konkrét tapasztalatom nincs tekintve, hogy öregebb motorokkal foglalkozom, ennél közelebbi információm nincs, azaz nem tudom, kell-e diagnosztikai műszer/laptop vagy efféle hozzá, igényel-e márkaszervizt, stb.
Nyilván ez nem azt jelenti, hogy 100% ez a baj, de pl. mások írták az alapjárat feltekerését 1500-re (ami ugye szintén más kezdőpozícióba teszi a szenzort), szóval lenne benne logika. Csak egy ötlet.
Nekem a légszűrőház mögött volt valami csatlakozó biszbasz leesve a helyéről, miután visszatettem megszűnt a jelenség. Valószínűleg nem létezik hogy köze legyen a dologhoz, de azóta se jött elő (1-2 fórumot anno én is körbejártam a témában).
Engem az érdekelne, hogy alapjáratot mikor állítsak? Illetve a bal kéz váz alatt van egy kis csavar, én azt tekertem... Már csak azért, mert ha kicsit vagányabban húzom neki, megálláskor visszaesik majd 1000 alá. Egyébként olyan 1200-1300 környékére megy vissza. Vagy ez mennyire normális dolog? Nem vagyok meggyőződve, hogy az elektromos rendszernek így jót tesz. Egyébként egy kis idő múlva, vagy 1-2 gázfröccs után visszaáll normálba.
Vélemény?
Illetve mivel nem vagyok szaki, azt feltételeztem laikusként, hogy ugyanarra a hibajelenségre valszeg ugyanaz lesz a megoldás .
Ezért vagyok kíváncsi olyan hozzászólásra, aki tapasztalta és megoldotta.
Te is felsorolsz pár dolgot, ami okozhat ilyen jelenséget....
Aztán meg szeretnéd megtudni, hogy fixen mi okozza ezt...NÁLAD! 😄
Hát ezt egész biztosan tudom, hogy senki nem fogja tudja megmondani! 😎
Látatlanban, ellenőrzések, vizsgálatok nélkül? Varázslók nincsenek. 🙄
El kell kezdeni végignézni, vizsgálni, ellenőrizni, beállítani a dolgokat. Nyilván az egyszerűbbtől a bonyolultabb dolgok felé.
Ahol hiba van, javítani vagy ha megfelelő, akkor kizárni azt. Máris csökkenni fog a lista, hogy mi válthatja aki ezt és a végén meg lesz.
Ezt másképpen nem lehet, csak így működik, csak így lehetséges! Nincs varázsige, nincs fix dolog.
Az, hogy 2007-es évjárat felett nem kellene lennie...Ez hogyan érted? 2007 utáni GSR-nél nem történhetnek műszaki hibák? Dehogynem.
Mivel sok dolog kiválthatja ezt a jelenséget, így a nem kellene lennie még furább, hogy nem szabadna elhasználódnia, kopnia semminek 17 alatt? De jó is lenne, de ilyen nincs....