láttam a képeken valamelyikőtöknek a rendszáma meg van sportosítva:)
ez hogy érhető el? levágtátok a nem éppen sportos műanyag sárhányót amin a gyárilag a rendszám figyel?
Ezért szép az élet,mert mindenkinek más a jó,a szép az elfogadható !Van akinek a szőke , van akinek a barna. Van akinek HONDA nekem a SUZUKI . Van akinek a német autó , nekem nem . Ezt lehet folytatni bármilyen témában.A tapasztalatra mindig többet adtam,mint a reklámokra és hasonló dolgokra.Azt látom és tapasztalom , hogy 1 HONDA blokk hangja a legspécibb / ezt azért minden nem hozzá értő is hallja / A CASTROL- tól sem fog 1 motor sem meg állni,legyen az hamburgi vagy szlovák,ukrán csomagolás.
Tehát mindenki azt önt bele amit akar és biztos vagyok benne,hogy nem lesz semmi baja ha a szint megfelelő.
Ha viszkozítási értékek megfelnek a gyár álltal ajánlottnak és a kiemelt szabványokat is tudja teljesíteni az olaj, akkor jó.
Ez főleg a részecskeszűrős diesel autóknál kiemelten fontos, mert létezik látszólag mindenben azonos motorolaj, csak egyik tudja az előírt szabványt, a másik nem. Amelyik nem tudja, az tönkreteheti a részecskeszűrőt, ami nem fillérekbe kerül.
A skoda példád pedig nem konkrétum, mivel nem ismerjük a részleteket. Ebben még nincs semmi, ami magáért beszélne.
A Skoda nem azért "ette" meg az olajat, mert Castrol és nem azért nem eszi a Fuchs-ot mert az nem az.
A motorolaj viszkozítása (és hőmérséklet tűrése) nagyon döntő ebben! Elképzelhető, hogy nem ugyanolyan viszkozítású olaj volt a Castrol és ami utána belekerült Fuchs!
Egy hígabb olajból simán fogyaszt egy nem új kocsi, mert sokkal folyékonyabb és a nem 100%-os tömítéseknél (akár a motoron belül is) átjuthat. Ez a jelenség előfordul azonos márkájú olajoknál is, nem kell még a márkának sem különböznie.
Sokan elkövetik azta hibát, hogy vesznek az autóba drágább és ezáltal jobbnak hitt motorolajat (pl. vw csoport longlife-nak nevezi a 0w-st és ezel kitolja a szervízintervallumot) , hogy az majd jobb a motornak. De lehet a gyár nem javasolja bele, mert az nem olyan konstrukciójú motor (és még a futott km is beleszólhat) , ami az alacsony viszkozítású olaj használatára van tervezve. Ezért simán fogy belőle. Erre pedig az a reakció rendszerint, hogy " vettem bele drágább, jobb olajat -mert azt gondoltam az jobb a motornak- és fogyasztotta a motor.... de szar ez a drága olaj...."
Aztán meg ott vannak még a specifikus olajak, diesel és benzin motorokhoz külön. Nem véletlen, mert az adott körülményekhez van összeállítva.
Az autó és motor olajok sok mindenben különböznek, de a legfontosabb, az az, hogy a motorhoz való olajban speciális (a kuplung miatt) csúszásgátló adalék kerül!
Ezért nem jó keverni a két olajat, mégha mindenben azonos is, csak az egyik autókhoz a másik motorokhoz van.
A kawasakis ismerősöd esete is részlet szegény.....
Lehet egyszerűen a vezetési stílus/tudás miatt kopott el a kuplung vagy esetleg nem motorhoz való olaj került bele véletlenül.....
Valószínütlennek tartom, hogy az itthon és külföldön vásárolt mindenben azonos olaj nem ugyanaz lenne.
TL 1000.....tudom (abolcskei,thebear)----őskövület,múzeumba való,meg szar.
63000 km,mindíg-minden szervizen Castrol olaj.
Nem volt még kuplungozva sosem,és azért teker szépen.
Motorolaj témához az én voksom :CASTROL nem ajánlott !
Motoros ismerőseim / van köztük autószerelő is / MOTUL -t ajánlják ,nem volt még rá panasz részükről.Utcán DUCATIval , APRILIA RSV 1000-rel pályázik , régi motoros .A HONDAs ismerősöm REPSOLt
használ megelégedéssel .
Tapasztalat autónál SKODA SUPERB PD CASTROLból 2 litert töltött utána 2 olajcsere között !Áttért FUCHSra és nincs azóta utántöltés . EZ magáért beszél !
KAWASAKI 1500 -as ismerősöm 35000KM-nél kuplung csere,mert megcsúszott. Ausztriából hozta mindig a CASTROL olajat,mert ő szerinte itthon nem az a minősége és még is ?
EZ számomra azt jelenti , jól át vagyunk kú....va !
ez hogy érhető el? levágtátok a nem éppen sportos műanyag sárhányót amin a gyárilag a rendszám figyel?
(amúgy látszik, hogy van-e benne)
Tehát mindenki azt önt bele amit akar és biztos vagyok benne,hogy nem lesz semmi baja ha a szint megfelelő.
A CASTROL JÓÓ OLAJ, DE VAN NÁLA JOBB IS.....
az én kutyulimban Castrol csordogál és nem vettem észre semmi negatív dolgot.
Az előző gépemben (Yamaha Fazer) is ez volt.
Ez főleg a részecskeszűrős diesel autóknál kiemelten fontos, mert létezik látszólag mindenben azonos motorolaj, csak egyik tudja az előírt szabványt, a másik nem. Amelyik nem tudja, az tönkreteheti a részecskeszűrőt, ami nem fillérekbe kerül.
Van jeletkező a kutyulidra?
tegyé bele fűrészport az majd el csendesíti és nem fog csörögni
Szia twini!
Azért az erős, hogy a Castrol nem ajánlott!
A skoda példád pedig nem konkrétum, mivel nem ismerjük a részleteket. Ebben még nincs semmi, ami magáért beszélne.
A Skoda nem azért "ette" meg az olajat, mert Castrol és nem azért nem eszi a Fuchs-ot mert az nem az.
A motorolaj viszkozítása (és hőmérséklet tűrése) nagyon döntő ebben! Elképzelhető, hogy nem ugyanolyan viszkozítású olaj volt a Castrol és ami utána belekerült Fuchs!
Egy hígabb olajból simán fogyaszt egy nem új kocsi, mert sokkal folyékonyabb és a nem 100%-os tömítéseknél (akár a motoron belül is) átjuthat. Ez a jelenség előfordul azonos márkájú olajoknál is, nem kell még a márkának sem különböznie.
Sokan elkövetik azta hibát, hogy vesznek az autóba drágább és ezáltal jobbnak hitt motorolajat (pl. vw csoport longlife-nak nevezi a 0w-st és ezel kitolja a szervízintervallumot) , hogy az majd jobb a motornak. De lehet a gyár nem javasolja bele, mert az nem olyan konstrukciójú motor (és még a futott km is beleszólhat) , ami az alacsony viszkozítású olaj használatára van tervezve. Ezért simán fogy belőle. Erre pedig az a reakció rendszerint, hogy " vettem bele drágább, jobb olajat -mert azt gondoltam az jobb a motornak- és fogyasztotta a motor.... de szar ez a drága olaj...."
Aztán meg ott vannak még a specifikus olajak, diesel és benzin motorokhoz külön. Nem véletlen, mert az adott körülményekhez van összeállítva.
Az autó és motor olajok sok mindenben különböznek, de a legfontosabb, az az, hogy a motorhoz való olajban speciális (a kuplung miatt) csúszásgátló adalék kerül!
Ezért nem jó keverni a két olajat, mégha mindenben azonos is, csak az egyik autókhoz a másik motorokhoz van.
A kawasakis ismerősöd esete is részlet szegény.....
Lehet egyszerűen a vezetési stílus/tudás miatt kopott el a kuplung vagy esetleg nem motorhoz való olaj került bele véletlenül.....
Valószínütlennek tartom, hogy az itthon és külföldön vásárolt mindenben azonos olaj nem ugyanaz lenne.
Jó étvágyat....kész a vacsi!
63000 km,mindíg-minden szervizen Castrol olaj.
Nem volt még kuplungozva sosem,és azért teker szépen.
Majd figyelem a FÓRUMot
Motoros ismerőseim / van köztük autószerelő is / MOTUL -t ajánlják ,nem volt még rá panasz részükről.Utcán DUCATIval , APRILIA RSV 1000-rel pályázik , régi motoros .A HONDAs ismerősöm REPSOLt
használ megelégedéssel .
Tapasztalat autónál SKODA SUPERB PD CASTROLból 2 litert töltött utána 2 olajcsere között !Áttért FUCHSra és nincs azóta utántöltés . EZ magáért beszél !
KAWASAKI 1500 -as ismerősöm 35000KM-nél kuplung csere,mert megcsúszott. Ausztriából hozta mindig a CASTROL olajat,mert ő szerinte itthon nem az a minősége és még is ?
EZ számomra azt jelenti , jól át vagyunk kú....va !
Gondolom a gyülekező az M5 kivezetőjénél, a Mc parkolójában, ahol anno...