Oh elnézést! Akkor tényleg tévesztettem.
De szerintem nem egyről beszélünk. Az én láncom soha nem volt feszes. Egyszer, amint leírtam a Full-Gas állította be, de abban a pillanatban visszarakattam, mikor hazaértem. Sőt a barátom a saját motorját is ugyan így állítja. Mint Pocsesznak írtam is, kicsit lazább, mint az előírt.
Összekevesz Csabu- val!. En 10 éve nem elek Magyarorszagon.
Kàr hogy egy ilyen iskolàs geometria feladvany is nehezseget okoz megerteni. Mivel a lengovilla forgaspontja-tengelye nem esik egybe a kihajtas ( elso lanckerek ) tengelyevel ezert valtozik a ket lanckerek ( elso - hatso) kozotti tàvolsag igy a lancfeszesseg is amint a lengovilla felfele vagy lefele mozdul el. A manual megmondja, hogy pl kozepelvanyon , vagy oldaltamaszon kell beallitani a lancfeszesseget es itt adja meg az erteket. Az nem szabadon ertelmezendo.
A te eset azert veszelyed mert tulfeszitett esetben komoly mechanikus terheles hatasara torik a kihajtas tengelye, szakad a lanc, kifekszik a csspagyazas...a foghegyre futo lancrol mar nem beszelek...
Úgy bizony! Az enyém is "lötyög" rendesen középsztenderen, de ha a kerekén van és rajta ülök, akkor pont kiadja a 25-30 mm-t. Ennél feszesebbre nem szabad a GS-t.
Nekem is inkább így állítja be a barátom. Én úgy szoktam figyelni, hogy a lengővillát épp hogy ne érje el alul. Amikor eléri, akkor huzatom meg kicsit.
De még érdekes, hogy a srácnak dettó olyan motorja van, mint nekem volt és pont annyinál lett kukás a lánca, mint nekem. Pedig ő másként ápolta. :)
István!
Mi anno már beszéltük az olajzót, és még ha jól emlékszem fel is ajánlottad, hogy beállítod, ha lemegyek Komlóra. Ha nem, akkor ne haragudj, de tévedek. Én anno már 2x futottam zsákutcába az olajzóval, így nem is állok neki többet. Nem véletlenül. Nem vagyok hajlandó nézegetni a felnit, meg a retkes környékét, meg a fél motort, fél bőrruhát olajosan.
Biztos, hogy be tudnád lőni faszára, de én nem akarok ezzel bajlódni.
Sőt nem vagyok már arra sem hajlandó, hogy láncot tisztítsak, mert annó a GS-en 5-600km-ként letisztítottam és ápoltam, mégis tönkre ment idő előtt.
De a láncfeszesség témában mondom ez csak az én véleményem. Sem fizikus, sem tudós nem vagyok, így paraszti észre hagyatkoztam.
De az biztos, ha beállítjuk a láncot az emelőn, akkor amikor ráülök, már nem az a feszesség fog fogadni. Ha egy szerelő a szervizben beállítja, mikor megy a muksó a motorért, ráül és a lánc másabb lesz, mint az emelőn. De ha otthon magunk csináljuk, akkor sem a legoptimálisabb, ha nem ülünk rajt, vagy tévedek? Aztán megy anyu, telerakja a dobozokat, meg felül hátra, szerintem nem az lesz majd a jó feszesség. És éppen a a falu egy szar bekötő úton van, biztos nem tesz pluszban jót.
Én két hete beálítattam a láncot kedden, lötyögött, mint a pöcsöm, majd elmentem a Full-Gashoz, ott azt mondták, mikor kinn voltam a szalon előtt, hogy olyan feszes volt a lánc, hogy én egy hülye vagyok, hogy ennyire meghúztam. Pedig én soha nem állítok láncot, mert nem akarok!
Előtte évben meg olyan feszesre húzták, hogy pengetni lehetett rajta, mikor hazaértem vele, a barátom állította vissza.
Szóval, lehet helytelenül tartom karban, de mivel nem tudom mi a jó karbantartás, így azt csinálom, amit a gyártó előírt.
"De én meg vagyok győződve róla, hogy a szakaszos nyúlásban az utak, kátyúk a ludasak.
Mikor normális tempóban mész és a hátsó teló erőteljesen dolgozik, az olyan durva dolgokat tud tenni, főleg két személlyel vagy testes pilóta esetén is, hogy nem csodálom a szakaszos nyúlást. Mivel nálunk olyan fosok az utak, szerintem ez nagyon közrejátszik ebben.
Akkor szerintem a 27e nem is rossz. De mondom ez az én véleményem."
Ezt csak akkor lenne igy, ha láncfeszesség állításnál nem hagynál az utasításnak megfelelö 2-3 cm lazaságot, mely biztosítja a berugózáskor megváltozó maximális lánchosszat. De ez is "csak" akkor kell, ha nem úgy állítasz láncfeszességet, hogy a kihajtó tengely, lengövilla forgásfontja, és a hátsó kerék tengelye nem esnek egy egyenesre. Ekkor kell a "leghosszabb" lánc. Alatta / felette "lazul" a lánc. Ezért nevetséges, mikor ráültetnek 2 elhízott USA polgárt a motorra, mert hogy akkor kell "leghosszabb lánc" és akkor biztos nem fog "megfeszülni". A legtöbb ilyen baromság, mind azért van, mert a legtöbben nincsenek tisztába alapvetö geometriai dolgokkal.
Szóval egy rendesen beállított feszességü láncra, berugozáskor olyan minimális eröhatás szuperponálódik rá a meglévö -hajtásból adodó eröhatásra, hogy az nem okoz olyan mértékü élettartam rövidülést, mint ami itt elhangzott.
A te lánchajtásaid a helytelen karbantartás, vagy annak hiánya miatt miatt mennek idöben tönkre. Nekem kb 5 motoromon van automata olajozás. A beszerlés-beállítás ideje viszontagságos, meg az újdonság ereje, utána karbantartásmenes a hajtás. Ha nagyon nincs mit csinálnom, akkor pócselekvés képén áttörlöm egy ronggyal. Télen kell kicsit jobban odafigyelni, ha túl sok sót kap... és utána hosszabb ideig nem tudok menni a leesett hó miatt. Ha mélyebben érdekel a téma, tudok még tapasztalatokkal szolgálni. Kb 94-töl- 2009-ig spray-vel rongáltam a láncokat én is, és hoztam a 20-25 ekm -es átlag futásteljesítményt. 2009 óta vannak a motorjaimban olajzók...A gsx 1400-et ugyan utobbi években nem használom, de 47 ekm van a láncszettben...Egy Sr 500-ason még meg tudtam menteni a gyári elhanyagolt 85-ös gyártásu láncot..., de használtam ogyürü nélküli láncnál is, és nem várt módon tudtam kitolni még a élettartamát.
Köszi a válaszokat!
Úgyis ezer éve szeretnék láncolajzót, eddig a lustaság meg az "úgyis van itthon spray" miatt nem csináltam.
Van is egy vadiúj 8 mm-es csatlakozású (igaz kézi) benzincsapom elfekvőben, legalább hasznát venném annak is.
Az láncvezetőn átszúrt tűvel, annak az alját kenő megoldás tetszene leginkább, ahogy nézem ott a legnehezebb elrontani az adagolást.
Annak milyen buktatói vannak?
Szerintem logikusan gondold át a dolgot.
A többiek leírták a technikai részét, amivel egyet is kell értenem. A láncspray egy bizonyos ragasztó, ami ott tartja a port a surlódó felületek közt. Mint a csiszoló vászon! Én ezért szoktam le a lánctisztításról, amikor a GS-en és az RV-n a sokadik láncot kukáztam, kb 10-15e km után. Sőt, szerintem a Duke-om sem ment el volna többet, mert 10-12e után az is cserés lett volna.
De én meg vagyok győződve róla, hogy a szakaszos nyúlásban az utak, kátyúk a ludasak.
Mikor normális tempóban mész és a hátsó teló erőteljesen dolgozik, az olyan durva dolgokat tud tenni, főleg két személlyel vagy testes pilóta esetén is, hogy nem csodálom a szakaszos nyúlást. Mivel nálunk olyan fosok az utak, szerintem ez nagyon közrejátszik ebben.
Akkor szerintem a 27e nem is rossz. De mondom ez az én véleményem.
Csak nekem fura, hogy a 47 lóerő, majd a 14 és a 44 ugyanúgy 10-15ezret megy el alattam, hiába is veszek mindegyikre erősített láncot. Ezért manapság vagy végigkenem zsírral, vagy olajjal ecsettel, azt jól van, a tököm tisztítgatja és ápolgatja, meg vesz 4-5 ezres láncsprayt, amikor ugyanúgy, ha nem előbb szarrá is megy a lánc.
"mit csinálhattam rosszul?"
Hasznaltal spray-t! A szakados nyulasnal a lanc egyes részein megsérült a tömités, bejutot a szennyezodes es elkoptak a csapok. A tomitest a spray-vel odaragadt abraziv szemcsek teszik tonkre. Ha csak olajjal kened az ledobja magarol. Vagyis pontosabban a kent felulet dobja le a felesleges olajat, azzal egyutt a koszt. Az olajjal kent lancon minding csak egy vekony olajfilm van. Ha valamelyik tömités megis serulne, az ott levo olaj kuszik be. A megszaradt spray erre csak a felhordas pillanataban kepes. Ezert az ellettartambeli kulonbseg hatalmas a olajjal apply lanchajtas javara.
Kis lánckereket cseréltél a 27 ezres futás alatt? Mert ha nagyon elkopott már, az elintézhette a láncot. Miközben a hátsón alig észrevehető a kopás ekkora futásnál...
Sziasztok!
DID VX2 (75LE-ig ajánlott) erősített láncszettem 27.000 km után szakaszosan megnyúlt, emiatt most cseréljük.
Mindig nagyon figyeltem rá, hogy olaj vagy láncspray legyen rajta, nem futott szárazon.
Szerelő szerint és szerintem is ez kevés, mit csinálhattam rosszul?
Sziasztok!
Teszek itt is egy próbát, hátha.
Egy pár piros/bordó Rizoma kormányvégsúlyt cserélnék, gyári nagy acél GS500-as, vagy hasonló NAGY fekete súlyra.
Minősége tökéletes, hibamentes ergo én is olyant keresek.
needee@indamail.hu
Igen, arra. Bár nem vagyok motorszerelő, de szerintem tuti, hogy egy felújításra szoruló, kopott, lukas membrános, koszos karburátoros motornál MÁS hibatünet is van, mint csak az, hogy sokat fogyaszt.
A srác nem írt semmit...én nem is fog...De ha nagyon unatkozól mi elvitatkozhatunk a semmin. :)
Nekem ilyen fostalicskám ugyan nem volt, de az elsö "komoly" (Yamaha xs 400 DOHC-nem belpiacos fos) az elözö évezredben még így mutatkozott be nekem is. Elsö 100 km bohóckodás után 8 liter. Azzal a lendülettel irány haza. Porlasztók szét, kitakarít, úszószint állítás, membrán ragasztás-->következö tankolás 5 kb liter 100-ra...
...nem írta, hogy hústorony, rövideket megy, sokat szivatóval... és sok kérdöjelet felsoroltam.
Amúgy meg azt írtam "porlasztó felújítás". Te meg egy elkoszolódásra , elállítódásra kérdezel vissza?
Egy piszkos (elállítódott?) karbitól felmehet a fogyasztás a duplájára?
Mert a srác nem írta, hogy kihagy-durrog-füstöl-izzik-folyik-akármi, mert azt azért akkor írta volna gondolom...
Esetleg picit több informacióval nagyobb az esélye, hogy használható választ is kapsz!
Pl.: milyen gyertyakép, mennyit tankolsz pontosan, milyen vehemenciával hajtod a gépet... mennyire van a motor állapota a bontószökevénytöl...
Amúgy meg szerintem célozd meg vele egy szerelöt, mert a kérdésböl következtetve, hiába kapnál pontos diagnosztikát, nem mennél vele semmire...
Ágyúval galambra tippem: ha nem kopott a motor, zárnak a szelepek rendesen, tiszta a légszűrő, akkor egy alapos porlasztó felújítás a kulcsa a talánynak....
Sziasztok!
Van egy GS500 motorom, ez egy 2004-es gyárilag 25Kw-os motor. / GS500U BK4111 /
Az eladó szerint nincs fojtva már a motor, de én ennek szeretnék jobban utána járni. Ugye ezeket már nem csak a karbiban folytották ha jól tudom, hanem a CDI elektronika is más mint a nyitott verzióban?! HA ebben esetleg valaki jobban képben van az tudna segíteni, hogy esetleg gyári cikkszám alapján meg tudnám nézni milyen van az enyémben?
Köszi előre is a segítséget.
Ott a pont! Én erről elég sokat és sok helyen írtam!
..mi több a full szintetikust még kevésbé eszi..és a hőleadása is jobb
Kb. 10 évet nézzen vissza a kolléga..hátha
Az én - amúgy hibátlan - gépem így 68 ezer km tájékán (gyári értékű sűrítési végnyomás mellett - 11 bar) a 6000 km-es csereperiódus alatt kb. 6 deci olajat kér (4*1,5 decit), de ez túratempó, 100-120 km/h között. Ennyi volt mikor 6 éve megvettem (36 ezer km-rel), és nem nőtt azóta sem számottevő mértékben.
Viszont autópályán, végig nyélgázzal / végsebességgel hajtva 300 km alatt képes volt 3 deci olajat beszlopálni, akkor én is meglepődtem. De normál (túra-) tempó mellett nem látom vészesnek az olajfogyasztását.
A túlzott olajfogyasztás hatására lekokszosodik az égéstér, megnövekszik a sürítési viszonyszám. Ez , meg a folyamatosan ízzó koksz a dugattyú tetején, és a hengerfejen, szelepeken idö elött tudja begyújtani a keveréket. Kopogásos-detonációs égés jöhet létre, mely rövid idö alatt kinyirja a mechanikát...(átéghet a dúgó, szétveri a hajtókar-, fötengely csapágyakat, szétveri a szelepeket...)
Viszont nem hiszem, hogy egy ilyen alsópolcos bontószökevényt gazdaságosan generálozni lehet. Föleg ha nem magadnak csinálod. Ha talász bele egy-kétszáz euroért bontott keveset futott eröforrást, biztos forrásból, akkor...
De szerintem nem egyről beszélünk. Az én láncom soha nem volt feszes. Egyszer, amint leírtam a Full-Gas állította be, de abban a pillanatban visszarakattam, mikor hazaértem. Sőt a barátom a saját motorját is ugyan így állítja. Mint Pocsesznak írtam is, kicsit lazább, mint az előírt.