Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

29 évvel ezelőtt volt egy ronda autóbalesetem, azóta rossz a derekam sajnos, de ahogy öregszem, csak romlik tovább. Motorozni meg csak 8 éve kezdtem, először egy kis 125-ös Honda "csopperrel", azzal is kétszer végig jártam Erdélyt. Az pehelykönnyű volt, a GS500 nekem nehéz (földúton párszor már betakaróztam vele, volt hogy csak segítséggel bírtam talpra állítani a rossz derekam miatt - ez eléggé gondot jelent, mert szinte mindig egyedül motorozom). Nagyon szeretek egyedül, motorral csavarogni, amíg bírom, csinálom - de már egyre nehezebben szánom rá magamat.
Nekem (még) nem fájós a derekam, de a Versys-X 300-on klasszisokkal kényelmesebb (felegyenesedettebb) az üléspozíció! Előrébb van a lábtartója, így tehermentesíti a derekat és a csuklókat. Mellesleg sokkal könnyebb is, ami a toligatásnál (és esetleg egy borulás utáni felállításnál) nagy előny. A KTM még a Versys-nél is könnyebb, viszont rosszabb a szélvédelme és csak 1 hengeres. Próbáld ki mind a kettőt mielőtt döntenél. Ha találsz a derekadnak megfelelő üléspozíciójú motort, akkor nem kellene megfosztanod magadat még a kalandozás élményétől.
MÉG van motorom.
Akko nem irhacc ide se, max pipivel privátba
Hát igen. Ez így azért sokkal jobban néz ki!
Én is KTM 390 Adventure-ra, vagy Versys-X 300-ra szeretnék váltani, de sajnos annyira rossz a derekam, hogy lehet végleg leteszem a motort.
Gyimesbükkön, Székelyföldön - de két év óta már nem rozsdás (2017-ben voltam motorral) '19-ben autóval.
Látom te sem veted meg a földutakat. 9 év GS-ezés után ez volt a fő ok, amiért váltottam. Főleg, hogy nekem az F-es volt, az hamarabb elérte a talajt.
Jó képek! A rozsdás mozdony hol található?
67 ezer km van a 2007-es gépemben, és a karbik még nem voltak szétszedve, takarítva sem. Sőt a benzincsap is gyári. A benzincsöveket már kétszer cseréltem, azok pár év alatt kirepedeznek, bár úgy tűnik, hogy a 4 éve barakott GATES cső az bírja. Olajszivárgás sincs, bár az olajat a kezdetektől csipegeti kicsit: két olajcsere között bő fél litert kell utántölteni, 2 decis adagokban. De hát az öreg, léghűtéses motor az már csak ilyen. A kompresszió (sűrítési végnyomás) még gyári értéken van, 11,0 bar körül. 12 ezrenként szelephézagot ellenőrzöm, eddig egyetlen lapkát kellett cserélni valamelyik kipufogó szelepnél. Jó motor ez, és meghálálja a gondoskodást.

Eddig egyetlen igazi hibája volt a nálam töltött közel 6 év alatt: a gyújtás jeladó tekercse szakadozott, bemelegedve leállt. De így is hazahozott, és egy bontott darabbal lett orvosolva két másfél évvel ezelőtt.

Pedig szegénykém volt már "mindenütt".
Üdv! Valahogy kezdenek előjönni apróbb hibák így 60ekm után. Előbb a karbi tömítések fáradtak el, majd a szelepfedélnél "izzad", most a benzin csap, és a szívócsonk keménykedik. Nálatok is ez a 60e a választó vonal?
Nálam a membráncsere után volt ilyesmi, csak alapon és kicsit közepesen ment aztán fulladt. Valamiért a membrán pereme nem feküdt fel rendesen és gondolom áteresztett, és e miatt volt. Ha Te is a tisztításnál a membránt is megnézted, hátha ez az oka. (Másrészről még lehet a benzincsap elszűkült, vagy a benzincső, vagy, ha vákumos a csap akkor a vákumcsövek körül kéne megnézni. Írd majd meg mi lett!
Pilot csavar mennyire van állítva?
Sziasztok!
Pár éve boldog tulaja vagyok egy Gs500f-nek. Szét szedtem a karbiját, kipucolni. Nem volt koszos mindent normálisan összeraktam, olaj csere, gyertyacsere lev szűrő csere. Most azt csinálja, hogy beindítom szépen indul szívatóval, bemelegszik és már jár szívató nélkül is, de a gázt nem veszi fel. Ha gázt húzok nem emelkedik a fordulat, hanem megfullad a motor.
Van valakinek vmi ötlete?
Próbáld ki a vákuumcsapot is. Biztosan nem lesz egyszerű, de mondjuk kösd direktbe, hogy akkor tovább megy-e a motor mint fél tank.
Köszi, most ezt próbálom. Tele van a tank, szóval egy darabig eltart, mire kiderül, hogy a tankasapka szellőzővel van-e a probléma, de egyébként nem hallottam cuppanást egyszersem, ami vákumra utalna. Azon gondolkodom beleteszek spurit, hátha jót tesz neki.
Tanksapka szellőzője?
Ha ezt csinálja, nyisd ki a tanksapkát és ha utána megint jó egy darabig, akkor ott a hiba. A benzinszint feletti vákuum nem engedi lefolyni a benzint.
Szerintem.
Sziasztok!

Van egy 1995-ös Suzuki GS500E típusú motorkerékpárom.20 literes a tank, minden alkalommal, amikor 10 liter alá megy az üzemanyagszint elkezd rángatni, mintha nem lenne benzin. Le is áll ilyenkor. Elég zavaró, főleg, hogy fehérvárra is mennem kell vele többször és nem tudom így élvezni a motorozást, hogy folyton aggódom, honnan kell hazahozatnom. Kicseréltem a gyertyát, az üzemanyagszűrőt, a benzincsap csonkját, ami a tankba megy kipucoltam, levegőszűrőt is cseréltem. Ennek ellenére megmaradt ez a hibajelenség. Mi lehet a gond?

Köszi

Virág
Raptor dob eladó!
szellőző vagy üzemanyag cső meg van törve, vagy a csap nem enged át annyit..
Tanksapka nelkul probald ki, ha ugy jo akkor el van dugulva a szellozo.....
Kedves mindenki!
Sok oldalon olvasgattam kerestem, de nem találtam meg a hiba okát. Lehörög nagyjából 4 ./ 7000 5 6000 és 6 sebesség fokozatban már 5500-as fordulaton. Lassan felgázon megy szépen ki a világból...
Cseréltem mindent nagyjából. Csapokat, csöveket légszűrőt , karburátor kitisztítva. És semmi változás..
Valaki valami ötlet?? Akár email címre is irhattok mika7@freemail.hu
Üdv Attila
Sziasztok,
Itt találtok GS 500 alkatrészeket, ha valakit érdekel. :)
https://www.bmotor.hu/gs-500-348
Sziasztok!
Karbi szívócsonk alternatívát (Ali?) vagy konkrét helyet honnét rendelhetnék tudnátok ajánlani?
Melyik mocié lehet ugyan az? Évjáratok között lehet különbség?
Köszönöm a segítségeteket!
Sziasztok. Az utóbbi időben vettem észre, hogy terhelés váltás után (motorfékbőz hajtás üzembe váltáskor) gázra egy picit ránt valahol a hajtás, főleg alacsonyabb fordulaton jellemző. Üresben nem csinál ilyet, szépen pörög fel a motor. Láncfeszesség középsztenderen középen mérve 25 mm körül. Kézzel nézve nem kotyog a gumi menesztő sem. Mi okozhat ilyet és ez mennyire természetellenes?