Újabb probléma merült fel nálam. Indítani próbálok, hallom a relé kattanását majd az önindító vonyít, és nem forgatja át a motort, csak erőlködik. Aztán újra próba és van, hogy egyből beindul van, hogy többször el kell játszani, de amikor elkapja akkor pöccre indul. Mindegy, hogy hideg vagy meleg a motor ugyanezt produkálja. Van jó töltésem, új akksim is, ezekkel nem szabad, hogy gond legyen. Nem tudom számíthat-e, hogy a tavasszal sajnos egy közel halott akksival erőltettem az indítást. Merre induljak el?
Szia, én ezt használtam a szelepfedélhez, sztem az oldaldeknihez is jó lehet, mert 300 fokig használható.A Szakál metál autósboltban vettem, nem volt vészes árban, biztosan van máshol is.
Sziasztok, tömítés cserék állok és kéne egy kis gyakorlati tipp mit mivel hogyan tömítsek szépen:
- a szelepfedél tömítést milyen pasztával kell bekenni, hogy ne szivárogjon,
- kuplungfedél tömítésnél milyen típusú, méretű klingerit lapot érdemes beszerezni és azt mivel érdemes bekenni, hogy jól tömítsen.
Ha tudtok jól bevált anyagokat linkekkel, akkor azt szívesen venném.
Én a feszszabályzó csatlakozóival voltam így: rosszul érintkeztek és gyakorlatilag szétolvadtak a műanyag csatlakozók. Gondoltam szakszerű és jófej leszek és rendeltem új csatlakozó (műanyagokat). Hát nem voltak pontosan kompatibilisek az eredeti gyárival, így csak a sarukat nyomtam össze (műanyag ház nélkül). A forrasztás a legtutibb megoldás szerintem is, de nem véletlenül vannak a csatlakozók sem.
A "létfontosságú" csatlakozókat le lehet cserélni újakra (nem kevés utána járással...), de van más megoldás is: én például (hasonló, és valóban pár havonta "megújuló" szívások után a generátor és a fesszabályzó összes bontható csatlakozóját megszüntettem, fixre forrasztottam őket még 3 évvel ezelőtt. Nem szép megoldás, de azóta is működik.
Egyébként az egyik legfontosabb az akku negatívra menő vékonyabbik (!!!) fekete vezeték csatijának javítása, cseréje vagy fixre kötése. Ha az nem érintkezik rendesen, akkor "minden sz@rul működik" a motoron.
Sajnos az idő vas foga mindenüt otthagyja a nyomát. Többek közt ez különbözteti meg az idős motort egy fiataltól. Csak ugye most találtál egy hibát, amit megjavítottál, de gondolom a többi csatlakozót nem pucoltad ugyan ilyen gondossággal végig?! Pedig sajnos az idő múltával máshol is fog jelentkezni kontakt hiba, és az a rossz hír, hogy ez már soha nem fog abbamaradni. Sajnos.
Sziasztok. Volt egy töltési problémám, részletek kb 10-20 poszttal ezelőtt. A lényeg fordulaton sem ment 13,3-13,5 volt fölé a töltés. 3x szedtem szét és takarítottam ki a generátor-fesszab-akksi kábeleket csatlakozót, fémtisztára csiszoltam a kontaktusokat és láss csodát visszatért a 14,4 volt. Köszi a tippeket
Igen, talán a legfontosabbat kihagytam, nem gyári érdekel! Viszont bármelyik bontós nem fog adni gyári dobot és összekötőcsövet sem, mivel az egész rendszer egyben van :)
Megkerestem, van két félig használt szett, az úgy értendő, nem mindegyik gumigyűrű lett felhasználva, 4-4 darab megmaradt, mert nekem a tűszelep kellett.
Kell a cucc postáért?
Valószínűleg áztatással is lehetne, de az hosszú idő. Az ultrahangos meg relatíve pikk-pakk és kész.
A Tourmax készlet úgy van, hogy gumigyűrűk és a tűszelep együtt. Valaki itt leírta, hogy ha nem készletben veszed, akkor milyen méretű, vitonos gumigyűrűvel válthatod ki.
Talán... megvan még a Tourmax zacsim, azon rajta van a típus, és ha nem dobtam ki, még van benne gumigyűrű is.
Holnap, ha nem felejtem el...
Köszönöm, értem már. :)
Még valami eszembe jutott. Tavaly nyáron vettem egy új kipufogó rendszert a motorra, érdemes lenne most, ha már úgy is szét lesz szedve nagyobb fúvókákat belettennem?
A membránok és a fúvókák eltérőek az egyes évjáratokban, de az ebben az alap készletben nincs. Szóval valószínűleg jó, de a nagy esküt nem merném rá letenni...
Az enyémben még a gyári alkatrészek dolgoznak hibátlanul (szintén 2007-es a gép, 65 ezer km-rel), de anno a Totalbike GS500 topikját végig olvasva sokan szívtak a nem túl tartós Tourmax készlettel. A gyári elment 10 évig, az utángyártottat meg évente - két évente ismét cserélgetni kell.
Itt találtam raktáron: https://motoralkatresz.eu/termekek/Tourmax/CAB_S17_karburator_felujito_keszlet/
Szia! Igen, részben a Te írásaidat is olvastam. Nem fogok nekiállni, megveszem az újat, nincs mese sajnos.
Tehát akkor a tisztítás csakis ultrahangos mosóval lehetséges?
Bogyó Bá
Felújító szett az tourmax lesz szerintem, ha nem válik be akkor majd a többi eldől.
2007-es a motorom. Tudnál linkelni esetleg ehhez illőt? Mert nem nagyon látom sehol feltűntetve, hogy más lenne.
bár én már eladtam a motort, de annyit mondhatok, hogy a benzincsappal neki se állj vackolni, mert nem fog sikerülni. Én párszor nekifutottam, mindig azt hittem, hogy megtaláltam a megoldást, de SOHA nem sikerült, és ahogyan olvastam, másnak sem nagyon.
Elég egyszerűnek tűnik, mert mindenki azt hiszi, mi bonyolult lehet abban, hogy rugó nekinyom egy gumigyűrűt egy nyílásnak és azt húzza el a vákum, de akármit teszel, nem fog sikerülni.
Meg kell venni a gyárit.
Mosót meg ne is vegyél, egyszerűbb ha keresel valakit, akinek van, autószerelőknél jó eséllyel találsz.
Újabb probléma merült fel nálam. Indítani próbálok, hallom a relé kattanását majd az önindító vonyít, és nem forgatja át a motort, csak erőlködik. Aztán újra próba és van, hogy egyből beindul van, hogy többször el kell játszani, de amikor elkapja akkor pöccre indul. Mindegy, hogy hideg vagy meleg a motor ugyanezt produkálja. Van jó töltésem, új akksim is, ezekkel nem szabad, hogy gond legyen. Nem tudom számíthat-e, hogy a tavasszal sajnos egy közel halott akksival erőltettem az indítást. Merre induljak el?