Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Köszönöm a reagálást, végül marad a gyári új, meglepett, hogy lehet akár egyesével is kapni hozzá elérhető áron porvédőt, nem kell szettben megvásárolni. A karmantyú jó állapotban van, egyelőre abból marad a régi.
Az sajnos nincs, de a helyedben én csak gyári újat tennék bele. Sőt a többit is kicserélném. Ha már szétszeded, akkor az olajfogókat is cserélni kellene, mert az elszakadt/hiányzó porvédő miatt az is sérülhetett. Szóval a legjobb (ha már hozzá kell nyúlni) ha veszel egy felújító készletet és az összeset kicseréled. Ez a korrekt megoldás. Ezt én is végigcsináltam. Csatolok néhány képet is mellé:
Sziasztok!
Nincs valakinek véletlenül Tokico féknyereg dugattyújához egy felesleges porvédője? Az egyik gumi megadta magát...
Én sthill szintetikus lánczfűrész olajat.

Nekem van bent cipős pasztás tubusban (szivacsos végű) és néha áttörlöm minden oldalát egy több napos túránál. Csak körbe forgatom és kész. Tudom ez már majdnem olyan mintha sprézném de takarítani jóval könnyebb.
Én sűrű, 80W90-es hajtóműolajat használok, nálam még egy 0,7-es injekciós van a végén, de ebben a hidegben is csöppen az olaj,lassabban, mint nyáron, már rég lezárt a mágnesszelep, de amit átengedett, az egy idő után lecsöppen. Nekem magasan van a tartály, nem szokott visszalevegősödni.Ez a kefés megoldás szimpatikus, motorozás közben még kefélni is lehetne!!
Köszi!
Itt várd ki a slide show végét és látod...

http://www.pdoiler.co.uk/product.htm
Maga a rendszer egy független olajtartály (ezt könnyebb elhelyezni, de van tartállyal egybe épített szivattyú is) egy szivattyú, ami a potméterrel állítható időközönként 2 másodpercig nyom egyet a csőbe. Vagyis pot méter azt állítja, hogy 25 másodpercenként menjen 2 sec-ig vagy 90 másopercenként 2 sec-ig. Igy ha el kap egy eső csak felcsavarom maximumra.

A különbség annyi, hogy mit a többség egy injekciós tűbe vezeti az olajat, nekem egy szilikoncsőben végződik (kb olyan vastag és kemény mint a cserélhető tollbetétek). E köré van húzva egy kétrétegű kötél aminek a belseje ki van húzva. Ez lett ráhúzva a szilikon csőre. Mivel az olaj felszívódik a kötélen aminek a hosszúsága úgy van beállítva, hogy a kötélhez ér a lán berugózás esetén (de a csőhöz nem) igy mivel a kötél telítve van olajjal amikor berúgózik a lánc akkor az égész lánc felületét (de főként a görgőket) keni. Úgy képzeld el, mintha menetközben egy olajos szivaccsal folyamatosan kennéd olajjal.
Esetleg ha egy képet tudnál róla küldeni az nagyban segítené a te rendszered működésének megértését, és itt a hozzászólásod szerinti csővégre gondolok elsősorban. Köszi! Minden megoldás érdekel.
kép a keféről, igaz nekem ez a rendszer van fent..

https://www.google.hu/search?q...:
Miért nem tesztek "kefét" a végére? Nekem az van rajta. A vékony szlikoncsóre rá van húzva egy "kötél" aminek a belseje ki lett húzva. A szilikoncső rövidebb 1,5-2 cm-e mint a kefe igy az olajat a kefe felszívja és az keni szét a láncon.
Eddig én is a fojtásos szabályozással adagoltam az olajat és nekem is az állandó állítgatással lett tele a hócipőm. Idéntől én is idő szabályozású olajozásra állok át. Készítettem egy tesztpadot. Egyenlőre itt áll mellettem az íróasztalnál, mert még nem került beépítésre. A tesztpadi tapasztalatok a következők: Az olaj cseppenési ideje 3-7 mp. Ez nagyban függ (még mindig) a hőmérséklettől és a hidrosztatikai magasságtól. A tű helyett ferdére vágott végű szilikon csövet fogok beépíteni, mert a tesztpadi tapasztalat alapján a tű a kapilláris hatás miatt "megszívja" a rendszert és így hajlamosabb lesz a rendszere a fellevegősödésre. A fellevegősödést a tű (kifolyás) szöge is befolyásolja. A tapasztalat szerint a vizszintessel bezárt 30°-ig szinte mindig levegősödöt a leállítást követő 24 órán belül. Újraindítást követően nem volt elég nagy az olaj áramlása, hogy kidolgozza a levegőt a csőből. Ellenben 45°< szögnél nem jelentezett levegősödés több napi állást követően sem.
Cblacival volt már "szakmai egyeztetésem" ezügyben. Itt találsz infókat még: https://www.sportmotor.hu/albu... .
Egyébként pontosan milyen olajat használasz? (Ásványi/szintetikus, viszkozitás)
Sziasztok, tavaly többször beszéltünk a láncolajzóról, akkor gyártottam egyet, szerintem most eljutottam a végleges összeállításig, ha valakinek tudok segíteni, leírom a tapasztalataimat.
Az alap már tavasszal bekerült, egész szezonban használtam, ahogy írtátok is, az adagolással kellett állandóan játszani, ettől függetlenűl egész szezonban működött, a láncon nem kellett feszítenem. Egy akváriumi állítható tűszelep volt beépítve, de nagyon függött a hőmérséklettől a cseppek sűrűsége.Ősszel találtam egy debreceni, szintén motoros műszerészt, potom pénzért küldött egy elektronikus szabályzót, amit 5mp-20percig lehet pótméterrel állítani, akkor nyitja a mágnesszelepet 1-6mp-ig, ez is állítható,ezt egyszer kell beszabályozni, az a lényeg, hogy 1-2 cseppnél ne legyen több, ami egyszerre a láncra csöppen.Ezzel ki van védve, hogy melegben hígabb, vagy hidegben sűrűbb a láncolaj.Ha valaki ilyet barkácsolna a hosszú téli estéken, szívesen segítek, ha tudok.
A képen direkt felhúztam hogy látszódjon a hézag.
Szerintem úgy lesz jó, ha a 2. fényképen látszódó hézag eltűnik. A kép szerinti állásban lefelé kellene tolnod és rögzítened (valahogy) a forgó részt. Valamennyi játékot kell hagyni neki, mert ha megszorul, akkor a bowden nem tudja megtekerni. Nem tudom hogy fog sikerülni, mert GS órát nem szedtem szét.
Ma újra szétszedtem és megnéztem amit mondtál. Igazad volt. A második képen látható hajtó tengely 2-3 tizedet lóg. Most majd megpróbálom valamilyen úton módon kihézagolni, hogy ne legyen játéka.
Köszönöm a segítséged. Egy próbát megér azért. Ha nem lesz jó akkor természetesen óracsere lesz.
Sok jóval nem tudlak kecsegtetni .Bármilyen megoldás jó, ami a forgó mágneses rotort nem engedi fölcsúszni. Pl. kitakarítod a zsírt/olajat a bowden foglalatából és a legenyhébb csavar-rögzítővel beragasztod a bowdent úgy, hogy azt a legjobban (koppanásig) beletolod a rotorba. Száradás után rakod össze a rendszert úgy, hogy először az óra felöli részt szereled készre, majd csak utána a keréknél lévő fölhajtást. A bowden alsó végének a fölhajtásba való csúsztatása előtt meg kell egy kicsit finoman húzni a bowdent ki a házából. Ekkor eltávolodok a műszerben a rotor az állórésztől. Ha jól beolajozod a keréknél lévő kihajtást, akkor olyan finoman tudod belecsúsztatni a bowdent, hogy az nem tolódik fölfelé. Ha nem sikerült, azt észre fogod venni, mert rángatózik a mutató, ekkor kezdheted előlról az alsó bowdenvég beillesztését.

Sajnos a leírt módszer sem tökéletes. Macerás az összerakás és persze nem tart örökké. A legtökéletesebb megoldás ha veszel egy másik műszert.
Hasonló az óramű belseje.
Köszi az infót.
Mit tudták csinálni vele?
Erről az egész "nyugati üzemanyag sokkal jobb" dologról nekem az a véleményem, hogy mióta az eszemet tudom, épp ott tankolok ahol világítani kezd a sárga lámpa, de se motorral, se kocsival nem éreztem még különbséget soha, és a fogyasztás is állandó a járműveimnél. És még soha nem rohadt bele a benzin semelyik motoromba a téli állás alatt, igaz, a karbik úszóházát én mindig leengedem ha úgy néz ki hogy sokáig nem használom. lerakódást én még csak akkor láttam a motorjainkban, mikor a megvétel után először szétszedtem. Szerintem az a legnagyobb baj, hogy mások nem engedik le aztán hónapokig áll benne a benya, miközben a finom rész elpárolog a karbi szellőzőjén, a maradékból meg a párából bekerülő vízből meg lesz jó adag trutyi.
Azért a felesben keverés meg a 10% között van egy kis különbség, főleg ha már úgyis benne volt 5%. Viszont edig is volt benne 5%, és semmi nem halt meg tőle. Hogy mit hoz a 2x ennyi, majd meglátjuk, de hogy akkora halált nem, mint amit kiszenzációhajhásznak belőle az újságok, az tuti. Kb 10 éve volt a nagy etanol őrület, míg be nem szüntették az adókiesést, akkoriban többbször nyomtam a tdm-be felesbe, leginkább azért hogy a vizet felszívja a tankból, annyitól az még csak nem is köhintett. Vannak listák, hogy melyik gyártó mit mond. A yamaha pl 1990 után az összest, a kawa csak 2006 utániakat. De én valahogy nem hiszem hogy a yamah már 30 éve külön kevertette volna magának a karbitömítés anyagát. Szerintem inkább csak az van, hogy a gyártók nem akarnak maguknak semmi cécót, oszt inkább a lustábbja rávágja hogy ne használd, abból neki biztos nem lesz baja, te meg baxd meg magadnak. Próba cseresznye, majd meglátjuk. De 10% miatt én nem aggódok különösebben. A tőmény ecetsav lemarja a nyelőcsövedet, a 10%-os meg ott van a konyhaszekrényetekben, csak finomabb lessz tőle a csemiubi.
Igen lehet tiszta etanollal járni, csak át kell hangolni a gépeket: más (nagyobb) fúvóka, más tömítések, esetleg 1-2 fém alkatrészt is ki kell váltani, növelni a kompessziót, stb... Szerintem itt az a probléma, hogy az európai járgányok nem voltak és nincsenek felkészítve az etanolra (még részarányban sem).

Sok ilyen témájú cikket lehette olvasni 5-8 évvel ezelőtt. A tapasztalat szerint annyival fogyasztott többet a gép, amennyivel olcsóbb volt az etanol (E85). Csak azzal nem számolt senki, hogy az átalakítás is pénzbe kerül, és a gép sem fog utána úgyanúgy viselkedni rendes benzinnel, mint az átalakítás előtt. Átalakítás nélkül meg károsodhatott a motor és/vagy az üzemanyag ellátó rendszer. Ekkor már viszont tiszta ráfizetés volt az egész. Sokan kisérleteztek, sokan jutotak ugyanarra a következtetésre (hogy nem éri meg). Ki is vonták a forgalomból az E85-t kereslet hiánya miatt.

Privát véleményem szerint baromság ez az etanolosdi.Olcsósítják a benzint a minőség (eltarthatóság) rovására. Újabb és újabb bőrt akarnak lehúzni a benzinmotoros társadalomról. Inkább a jövedéki adót kellene (jelentősen) csökkenti, rögtön nem lenne gond a kereslettel és akkor már az etanollal való pancsolás sem lenne kifizatődő. Mindenki jól járna (még az állam is!). Nem kellene mezőgazdasági területeket elvonni az élelmiszer-termeléstől az etanol gyártáshoz. Még a kaja is olcsóbb lenne. (A biodieselre ugyanez vonatkozik)
Mi a helyzet az echte osztrák OMV benzinnel? Mindenki azt mondja, hogy olyat kell tankolni (főleg télen), mert az nem romlik meg tavaszig. Bár itt a magyarországi OMV kutaknál sem látok már etanolmentes benzint.
én mindenféle hulladék csövekkel járok ami épp kimarad az lpg szettből
van ami egy évig megy és repedezett de van ami 5-6 évig bírja, a legjobb közös tulajdonságuk hogy ingyen vannak, így nem érdekel meddig bírja
Szervíz,csere és go.