10kor indultunk nagyivánrol,de az lett a vége h átugrottunk haverhoz karcagra egy malacsültre utána meg visszagurultunk tiszaörsre strandra pancsolni. 3körül meguntuk,hazamentünk nagyivánra, felhuztunk a motorokat trélerre és mentünk haza pestre.
Aki városban használja a gépet (sajnos néha araszolgatáshoz) annak mennyit fogyaszt? Elkezdjek utánajárni az 5-5,5-ös fogyasztás okának, vagy betudható a hidegnek, 10km-es távoknak, 2 személynek, városnak?
nem zabálja az olajat, valamivel Full felett van egy picivel, 02. hóban cseréltem az olajat azóta kb 1200kb-t mentem vele és változatlannak tűnik az olaj mennyiség.
Az enyémen is gyári volt 9 évig, tavaly lecseréltem - a kora miatt - Gufero-ra (ezt kaptam a helyi autósboltban), annak meg egy év elég volt hogy kirepedezzen a külső rétege. Most kapott GATES-t, remélem m ez jobban fogja bírni. A hátsó kerék csapágyakkal semmi gond nem volt, így csak kimostam belőlük a régi zsírt, és újra zsíroztam. Tavaly az első kerékben viszont cserélni kellett, azok szépen lötyögtek.
Érdekes a benzincsövek témája. Tudom hogy a gyári leírás szerint 4 évente cserélni kellene de én nem látok semmi repedést vagy öregedést rajtuk. (gyári van rajta)
Nem kevés meló, de muszáj volt megcsinálni: ha végre egyszer tényleg jön a jó idő, akkor kifogástalan motorral szeretnék elmenni túrázgatni. Saját munka minden, szép apránként begyűjtöttem a szükséges szerszámokat.
Köszi, már rájöttem hogy kell szinkronizálni (hova kell kötni a csöveket).
Kompresszió mérés meg volt, ha lassan is, de kopik a szerkezet: másfél éve, 37 ezer km-nél 11,2 bar volt mindkét hengerben, most (49k) a bal 10,9, a jobb henger meg kerek 11,0 lett. Megkapta az új gyertyákat is, valamint újfent kicserélhettem az összes benzincsövet: a másfél éve berakott Gufero nevű rettenetek mára kirepedeztek a külső felükön, most Gates került bele.
Ez nem kevés meló! Egyedül csináltad?
A csapágyak ellenőrzésén már én is gondolkodtam de még csak 34 ezer van benne nem tudom érdemes-e megbontani.
Lánc nekem is ez a fajta van rajta, patentszemes kötéssel.
Ma nem unatkoztam, kicsit megkésve, de nekiláttam a 48 ezer km-es szerviznek (49k km-nél, de az olaj még csak 700 km múlva lesz cserés, azt egyelőre nem - nem pocsékolunk! Amit eddig végeztem:
- Teljes hátsó futómű kiszerelése, szétszerelése, minden elem takarítása, ellenőrzése. Tűgörgők, csapágyak újra zsírozva, a lengővilla korróziós nyomai rozsdátlanítás után lefestve 2 rétegben.
- Láncszett cseréje szép arany színű DID 520VX2-re.
- Szelephézagok ellenőrzése (nem kellett lapkázni, minden tűrésen belül van: a két szívó szelepnél egyformán 0,04 mm, a két kipufogónál egyformán 0,07 mm a hézag).
- Hengerfej csavarok meghúzási nyomatékának ellenőrzése (mind rendben volt).
- Hátsó fékolajcső (ami a tartály és a főfékhenger között van) cseréje 3 cm-rel hosszabbra: a lábtartókat, főfékhenger-konzolt lejjebb szereltem a múltkor, és a cső így eléggé feszült.
- Új, qrva hangos Hella kürt felszerelése a régi satnya helyére.
Ami hátra maradt: karburátor szinkron elkövetése, gyertyacsere, kompressziómérés, némi villanyászkodás. Nem biztos hogy holnap megcsinálom, lehet inkább motorozni kellene...
Más: egy kis segítséget kérnék szerelésben járatos topiktársaktól: a PAIR- systemmel, és "új fajta" karbikkal szerelt 2007-es GS500-on hogy kell szinkront állítani? Egész pontosan a karbira menő ezer gumislag között nem találok a karbikon olyan (ledugózott, lezárt?) vákuumcsonkokat, ahová a mérőt kötni kellene....
Én meg kidobtam a visítós Trw hátsó betétet és vettem helyette EBC hfa63-at. Semmi hangja nincs és jobb a fékhatás is. Nagyobb a fékező felülete is , a trw kb. 5 mm-t elhagyott a tárcsa belső peremén.
Na a mai napon megcsináltam a ledes háttérvilágítást a mocin,tényleg nem nagy dolog volt szétkapni az óracsoportot.
Közben a visszajelzőket is felragasztottam,bár nagyobbak mint a gyári így nem ment bele a lyukba,ezért csak a peremét ragasztottam,nemtudom meddíg bírja de egy próbát megértek ennyi pénzért..
Kompresszió mérés meg volt, ha lassan is, de kopik a szerkezet: másfél éve, 37 ezer km-nél 11,2 bar volt mindkét hengerben, most (49k) a bal 10,9, a jobb henger meg kerek 11,0 lett. Megkapta az új gyertyákat is, valamint újfent kicserélhettem az összes benzincsövet: a másfél éve berakott Gufero nevű rettenetek mára kirepedeztek a külső felükön, most Gates került bele.
Holnap ha nem esik akkor nincs kedvetek Kunmadarasra elgurulni a versenyre?
A csapágyak ellenőrzésén már én is gondolkodtam de még csak 34 ezer van benne nem tudom érdemes-e megbontani.
Lánc nekem is ez a fajta van rajta, patentszemes kötéssel.
- Teljes hátsó futómű kiszerelése, szétszerelése, minden elem takarítása, ellenőrzése. Tűgörgők, csapágyak újra zsírozva, a lengővilla korróziós nyomai rozsdátlanítás után lefestve 2 rétegben.
- Láncszett cseréje szép arany színű DID 520VX2-re.
- Szelephézagok ellenőrzése (nem kellett lapkázni, minden tűrésen belül van: a két szívó szelepnél egyformán 0,04 mm, a két kipufogónál egyformán 0,07 mm a hézag).
- Hengerfej csavarok meghúzási nyomatékának ellenőrzése (mind rendben volt).
- Hátsó fékolajcső (ami a tartály és a főfékhenger között van) cseréje 3 cm-rel hosszabbra: a lábtartókat, főfékhenger-konzolt lejjebb szereltem a múltkor, és a cső így eléggé feszült.
- Új, qrva hangos Hella kürt felszerelése a régi satnya helyére.
Ami hátra maradt: karburátor szinkron elkövetése, gyertyacsere, kompressziómérés, némi villanyászkodás. Nem biztos hogy holnap megcsinálom, lehet inkább motorozni kellene...
Más: egy kis segítséget kérnék szerelésben járatos topiktársaktól: a PAIR- systemmel, és "új fajta" karbikkal szerelt 2007-es GS500-on hogy kell szinkront állítani? Egész pontosan a karbira menő ezer gumislag között nem találok a karbikon olyan (ledugózott, lezárt?) vákuumcsonkokat, ahová a mérőt kötni kellene....
Közben a visszajelzőket is felragasztottam,bár nagyobbak mint a gyári így nem ment bele a lyukba,ezért csak a peremét ragasztottam,nemtudom meddíg bírja de egy próbát megértek ennyi pénzért..
földuton/régi majori betonuton meg 14km...