Legutóbb túl lett húzva és összenyomódhatott a középső távtartó ami miatt összébb megy meghúzáskor a két csapágy szorulni kezd....feltéve ha minden jól van összerakva benne mert ilyen akkor előfordul ha kimarad valamelyik távtartó (bár írtad, hogy mind a helyén van) főleg az szokott elkeveredni amelyik a lánckerék és a kerék között van. A túlhúzásos jelenet meg nem annyira ritka, ha nem nyomatékra húzzák le hanem ahogy sikerül akkor előfordulhat főleg ha légkulcsot vesz elő a gumis (volt már rá példa nem egyszer), igaz a suzuki erre nem annyira érzékeny mint a honda.
Persze, nem mondott nagy baromságot, mert van olyan, de nem a GS-en. :-)
Félreértés ne essék! Nem támadásból írtam, igazából mindenkinek szólna,, csak Bogyó hozta ki belőlem. Teljesen értem a segíteni akarást is, becsülöm is, csak így terjednek a félrehallott, ki tudja honnan származó téves infók, amiket aztán tuti tippként terjesztünk.
De itt van egy konkrét bibi a zasszony GS-én, ezen agyaljatok! Ganja! Te is! MIndenkit meghallgatok!
Szóval: a gép egyszer csak elkezdett "sétálni" az úton! Úgy, mint a hosszú aszfaltfelmarásokon, jobbra-balra kitért. Megérkezés után ránéztem, a hátsó keréktengely anyája talán egy fordulatnyit le volt lazulva. Ez nem lehet a hiba oka - gondoltam - és meghúztam. Megszorult a kerék. Ez pedig ugye nem lehetne!
Kivettem a kereket, minden a helyén, bár nem volt módom komplett kerékvizsgálatra. Távtartók rendben, kerék beszerelve nem kottyan semerre. A hiba fennáll, a kerék meghúzáskor megszorul, ugyan úgy "sétál".
Holnap nem leszek, de agyaljatok, én nem tudok mire gondolni már. Majd visszaolvasok.
Jah, a lényeg : a kerék nem volt kivéve kb 2 éve. Se a fék megbontva!
Idén valóban nem vagyok a topon - összesen négyszer ültem a gépen, 1200 km össztávval. Tényleg szégyellem egy kicsit.
Amúgy meg egyedül járok, a társas "gépesített pöcsméregetés" nem az én műfajom, abból előbb-utóbb baj szokott lenni. Én meg még élnék egy kicsit ha lehet...
De baromságot mondtam, mert másfél éve és 12 ezer km óta hajtom a GS-emet, de még rá sem néztem a karbikra. Nem volt rá szükség. Első főtengely fordulatra indul hidegen-melegen, jól megy, jól fogyaszt, gyertya őzbarna, kompresszió meg a gyári értéken, 49 ezer km-nél. De hát ezért szeretjük a GS-t nem? Szívjanak a Kawások!
Szerintem nem mondott akkora baromságot. ( és nem azért mert én is írtam )
Régebben sok karbiban vólt túlfolyó. Az hogy előfordúlnak ilyen balesetek ( folyik a blokkba a benzin, vagy a légszűrőházból jön ki) mutatja hogy nem vólt akkora hülyeség.
Persze a vákumcsapok, meg a Gumis végű tűszelepek csökkentették fontosságát így sok gyártó elhagyta.
OK bocs, benéztem, de valahogy fel sem tudtam tételezni hogy az 1983-ban tervezett kis Honda csopperem magasabb műszaki színvonalon állt, mint szeretett GS-ünk.
Kérhetnék valakitől - akinek van persze - egy magyar nyelvű használati-kezelési útmutatót? Egyre jobban erre kell gondolnom, amikor sok-sok problémát olvasok itt a fórumon, hogy egyszer nekem is eljön az az idő, amikor olvasgatnom kell majd. Igaz, a karbantartás miatt meg mindig kell majd.
Köszönöm.
GS karbiját még nem néztem meg közelről, a kis CBX125-ös Hondám karbijain volt az általad említett sárgaréz túlfolyó cső a benzinszint fölött 2 mm-rel. Amikor sz*r volt a tűszelep, akkor a karbi alján ürült a "fölösleg", nem folyt a motorba. Azt hittem, az összes karburátoron van ilyesmi - a józan ész ezt diktálná legalábbis.
A karburatorokon NINCS tulfolyo. Regen volt PL a honda CB750 amikor az uszohazba egy rezcsovet tettek ami epp a benzinszint fole ert. A GS-en nincs tulfolyo. A benzincsap (ON es RES allas) es a tuszelep hivatott ellatni a dolgat es ha mindketto atenged akkor a benzinszint az uszohazban emelkedni kezd. Namost ha nagyon gyorsan emelkedik akkor igen felul a SZELLOZO jaratokon omolhet a benzin a foldre. Ha lassu a szivargas es lassan emelkedik a benzinszint akkor az alapjarati fuvokakon es a fofuvokan a venturi csovon feljovo benzin vagy a motorba vagy a legszurohazba folyik. Ez a karburatorok allasatol fugg. Van ahol csak a motor fele folyik van ahol a legszurohaz fele.
Ahogy írtam lejjebb, ha a szívószelep zárva van akkor csak a karbi felé tud folyni ahonnan a légszűrőházba megy tovább mert hiába van feljebb a szűrőház mint a karbi, de az üzemanyag még feljebb van és hát a gravitáció meg ilyenek ott is dolgoznak.
Pedig ott van.Az akku és a karbik tetejével van egy síkban,a felett meg a tank.Csak nem alatta.De lejjebb mint a benzinszint.Úgy tizenakárhány literrel.
Félreértés ne essék! Nem támadásból írtam, igazából mindenkinek szólna,, csak Bogyó hozta ki belőlem. Teljesen értem a segíteni akarást is, becsülöm is, csak így terjednek a félrehallott, ki tudja honnan származó téves infók, amiket aztán tuti tippként terjesztünk.
De itt van egy konkrét bibi a zasszony GS-én, ezen agyaljatok! Ganja! Te is! MIndenkit meghallgatok!
Szóval: a gép egyszer csak elkezdett "sétálni" az úton! Úgy, mint a hosszú aszfaltfelmarásokon, jobbra-balra kitért. Megérkezés után ránéztem, a hátsó keréktengely anyája talán egy fordulatnyit le volt lazulva. Ez nem lehet a hiba oka - gondoltam - és meghúztam. Megszorult a kerék. Ez pedig ugye nem lehetne!
Kivettem a kereket, minden a helyén, bár nem volt módom komplett kerékvizsgálatra. Távtartók rendben, kerék beszerelve nem kottyan semerre. A hiba fennáll, a kerék meghúzáskor megszorul, ugyan úgy "sétál".
Holnap nem leszek, de agyaljatok, én nem tudok mire gondolni már. Majd visszaolvasok.
Jah, a lényeg : a kerék nem volt kivéve kb 2 éve. Se a fék megbontva!
Amúgy meg egyedül járok, a társas "gépesített pöcsméregetés" nem az én műfajom, abból előbb-utóbb baj szokott lenni. Én meg még élnék egy kicsit ha lehet...
Régebben sok karbiban vólt túlfolyó. Az hogy előfordúlnak ilyen balesetek ( folyik a blokkba a benzin, vagy a légszűrőházból jön ki) mutatja hogy nem vólt akkora hülyeség.
Persze a vákumcsapok, meg a Gumis végű tűszelepek csökkentették fontosságát így sok gyártó elhagyta.
Köszönöm.
de hogy megy a tankbol a légszürőbe?
a légszürö meg a tank alatt pöcsnél...?