Nem szeretnem rajta hagyni a telefonomat, es nyilvan menet kozben kellene a navigacio miatt. A problema azert merult fel, mert ahogy direktben rakotottem, leszivta az akksimat az ures usb aljzat.
Nekem az alábbiak szerint van kötve:
- vettem egy usb ajzatot
- hipermarketben talalhato szivargyuto hosszabbítót (mindkét végén van csatlakozás), amit ketté vágtam.
A kettevagott hosszabbítót biztosítékkal direktben rákötöttem az akksira. Ennek a csatlakozója az ülés alatt van. Ezt csak arra használom, hogy a másik vége segítségével töltöm télen az akksit a csepptöltővel. Igy nem kell semmit kivenni, csak az ülést (nekem kulcsos) kell felemelni. A töltéshez a másik végét bedugom az ajzatba, es erre kötöm a töltőt.
A csatlakozó előtt leveszem a pozitivat (csatlakozó előtt, biztosíték után) és a "gyári usb ajzat" relével van megtáplálva úgy, hogy ha van gyújtás akkor van benne áram a kormányon. Ugyanerre az ágra van kötve a navigáció is. A navigáció úgy van beállítva, ha áramot kap automatikusan bekapcsol, ha nincs áram akkor ha 4 másodpercen belül nem döntök másképpen ki is kapcsol a navi.
B megoldásnak a helyzetjelző aljzatrol lopnám le a kraftot...akkor tényleg csak gyujtáskor van benne áram....meg hát igazad van, ha nem jár a motor, ne legyen már rjta fogyasztó....ahhoz a kis fika gs akksi elég harmatoslibafos....
Kérdések:
- milyen usb ajzat az ami "uresen" is szivja az akksit
- allo motornal mit akarsz tolteni? Rajta hagyod a telefont, miközben ebedelsz?
- kapcsolval egy a gond. Ugy fogod felejteni.
én az ilyen sufni megoldásokat kerülni szoktam, igazábol tennék 1-1 biztit a kapcsolo elé meg után is...
de vannak szerintemolyan kapcsolok is,amiben már van bizti...
Tehat a vezetekek maradnak az akksin, es a + ot megvagom es teszek bele egy kapcsolot. Az mindegy melyik vegere kerul? A biztositek es az akksi koze, vagy utana is jo?
azon az opelos linken elég jol leirják a dolgot...
én mondjuk simán kapcsoloval csinálnám meg...
vagy helyzetjelző szálát csapolnám meg...az ugyis csak akkor világit,ha gyujtás van....mondjuk a régebbi gs-eknék nem, ott a juzer kapcsol,ha jol rémlik...
Az utolsó mondat:" the charger is always on." Vagyis a töltő állandóan be van kapcsolva. Ezek után ne csodálkozz, ha lemerül az akkud. Vagy átkötöd a gyujtásra (és akkor csakk akkor lesz USB-d, ha megy a motor), vagy bekötsz egy kapcsolót a "+" vezetékbe. Így ha kell az USB bekapcsolod, ha nem kell kikapcsolod. Ennyi.
- vettem egy usb ajzatot
- hipermarketben talalhato szivargyuto hosszabbítót (mindkét végén van csatlakozás), amit ketté vágtam.
A kettevagott hosszabbítót biztosítékkal direktben rákötöttem az akksira. Ennek a csatlakozója az ülés alatt van. Ezt csak arra használom, hogy a másik vége segítségével töltöm télen az akksit a csepptöltővel. Igy nem kell semmit kivenni, csak az ülést (nekem kulcsos) kell felemelni. A töltéshez a másik végét bedugom az ajzatba, es erre kötöm a töltőt.
A csatlakozó előtt leveszem a pozitivat (csatlakozó előtt, biztosíték után) és a "gyári usb ajzat" relével van megtáplálva úgy, hogy ha van gyújtás akkor van benne áram a kormányon. Ugyanerre az ágra van kötve a navigáció is. A navigáció úgy van beállítva, ha áramot kap automatikusan bekapcsol, ha nincs áram akkor ha 4 másodpercen belül nem döntök másképpen ki is kapcsol a navi.
- milyen usb ajzat az ami "uresen" is szivja az akksit
- allo motornal mit akarsz tolteni? Rajta hagyod a telefont, miközben ebedelsz?
- kapcsolval egy a gond. Ugy fogod felejteni.
de vannak szerintemolyan kapcsolok is,amiben már van bizti...
én mondjuk simán kapcsoloval csinálnám meg...
vagy helyzetjelző szálát csapolnám meg...az ugyis csak akkor világit,ha gyujtás van....mondjuk a régebbi gs-eknék nem, ott a juzer kapcsol,ha jol rémlik...
görgesd lefelé..
Nem igazán értek ehhez, azért kérnék segítséget. Ha más megoldás nem lesz elviszem szerelőhöz.