Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Az nem egy "üres aljzat", hanem egy elég komplex elektronika, ami 12V-ból 5V-ot csinál. Akkor is van fogyasztása, ha nincs beledugva semmi.
akkor az nem jol van bekötve vagy rossz az ajzat.
Holnap motyorolás a Mecsekben, 300 km fölött van tervezve!
Mi van bikficek? viszket már a seggetek????
Nem szeretnem rajta hagyni a telefonomat, es nyilvan menet kozben kellene a navigacio miatt. A problema azert merult fel, mert ahogy direktben rakotottem, leszivta az akksimat az ures usb aljzat.
Nekem az alábbiak szerint van kötve:
- vettem egy usb ajzatot
- hipermarketben talalhato szivargyuto hosszabbítót (mindkét végén van csatlakozás), amit ketté vágtam.

A kettevagott hosszabbítót biztosítékkal direktben rákötöttem az akksira. Ennek a csatlakozója az ülés alatt van. Ezt csak arra használom, hogy a másik vége segítségével töltöm télen az akksit a csepptöltővel. Igy nem kell semmit kivenni, csak az ülést (nekem kulcsos) kell felemelni. A töltéshez a másik végét bedugom az ajzatba, es erre kötöm a töltőt.

A csatlakozó előtt leveszem a pozitivat (csatlakozó előtt, biztosíték után) és a "gyári usb ajzat" relével van megtáplálva úgy, hogy ha van gyújtás akkor van benne áram a kormányon. Ugyanerre az ágra van kötve a navigáció is. A navigáció úgy van beállítva, ha áramot kap automatikusan bekapcsol, ha nincs áram akkor ha 4 másodpercen belül nem döntök másképpen ki is kapcsol a navi.
B megoldásnak a helyzetjelző aljzatrol lopnám le a kraftot...akkor tényleg csak gyujtáskor van benne áram....meg hát igazad van, ha nem jár a motor, ne legyen már rjta fogyasztó....ahhoz a kis fika gs akksi elég harmatoslibafos....
Kérdések:
- milyen usb ajzat az ami "uresen" is szivja az akksit
- allo motornal mit akarsz tolteni? Rajta hagyod a telefont, miközben ebedelsz?
- kapcsolval egy a gond. Ugy fogod felejteni.
én az ilyen sufni megoldásokat kerülni szoktam, igazábol tennék 1-1 biztit a kapcsolo elé meg után is...
de vannak szerintemolyan kapcsolok is,amiben már van bizti...
Tehat a vezetekek maradnak az akksin, es a + ot megvagom es teszek bele egy kapcsolot. Az mindegy melyik vegere kerul? A biztositek es az akksi koze, vagy utana is jo?
2000.
mikori a tajiga?
Bármilyet ami vízálló, és amit el tudsz helyezni a motorodon.
Milyen kapcsolót vasaroljak ehhez?
Szerintem is egy kapcsolót építs be és meg van oldva. Jobb mint gyújtáson mert leállított helyzetben is tudod használni.
Fejleszti a képességeket.
azon az opelos linken elég jol leirják a dolgot...
én mondjuk simán kapcsoloval csinálnám meg...
vagy helyzetjelző szálát csapolnám meg...az ugyis csak akkor világit,ha gyujtás van....mondjuk a régebbi gs-eknék nem, ott a juzer kapcsol,ha jol rémlik...
Írta, hogy nincs otthon elektromosságban.... erre te meg reléztetnéd.
fénykürt nem jobb??
Tudtok valamilyen videóval segíteni?
Kosd kozvetlen,a pozitivra meg egy relet,kapcsolszalnak meg egy lampat,hatsot,helyzetjelzot vagy barmit amin csak gyujtason van aram.
Az utolsó mondat:" the charger is always on." Vagyis a töltő állandóan be van kapcsolva. Ezek után ne csodálkozz, ha lemerül az akkud. Vagy átkötöd a gyujtásra (és akkor csakk akkor lesz USB-d, ha megy a motor), vagy bekötsz egy kapcsolót a "+" vezetékbe. Így ha kell az USB bekapcsolod, ha nem kell kikapcsolod. Ennyi.
Azt hol találom? Forrasszam hozzá, vagy milyen módon?
Nem igazán értek ehhez, azért kérnék segítséget. Ha más megoldás nem lesz elviszem szerelőhöz.