Valami nem szazas mert ha nem rugdalom mint a vaklo olyan fogaskerek krattyogasokat csinal mint az MTZ 50-es tanulokoromban.Es az aszinkron valto volt meg vagy 50 eve elhanyagolt foshalom.
Pedig hogy bedoltem a honda vajpuha balzsamos valtodumanak.
Na ez elképzelhető, vasárnap meglesem hogy csinálják hátul ,megyek,de nem mondom miért.Mármint a motorozásra írtam: "hogy csinálják" ,nehogy valaki félre értse...
Nálam az előző szerviznél volt valami szoftver frissítés, de fogalmam sincs mit volt hivatott orvosolni, mivel előtte se volt vele semmi bajom, meg most sem és semmilyen változást sem tapasztaltam. Mondjuk nem is hívták vissza, csak a rendes szerviz során csinálták.
Hát a stíluson sok múlik. Most jöttem haza egy 6 napos túráról Montenegróból és láttam a többieknél, hogy sokan csinálják az "egyenesben húzatom, mint a barom, a kanyar előtt meg satu" kombót, ami nem a hosszú fékbetét élettartam titka
Na a HONDA megbizhatosag,en meg ilyen karcos csoffadek valtot mibt ami az F3 ban van nem lattam.
Megy huzza a belit hosiesen,de varom mikor kell kirangatnom a,vazbol a blokkit egy bontott cseredarab miatt.
Hála az egnek van sok fetisiszta igy van olcso bontás dogivel.
Sokkal finomabb vaj puha váltója van teljesen hangtalan csattogás mentes,egyesbe rakva sincs hangja.Igaz kb 35ezret bír a fékbetét az xtz-n,de itt kb szűk 20-nál cserélte a srác és már szinte vason volt és együtt motoroznak,de lehet más a stílus a tempo azonos.
"..A váltó jobb az XTZ-n.." Gyorsváltóval próbáltad a bömöst? Egyébként a fékbetétek dupla annyit bírnak kitételt picit vitatnám, mert hogy az enyémben most van 22e km és még elmegy min 5e-t. 50e fölött meg szerintem nincs fékbetét, ami elmenne
A legemlekezetesbb a kopasz kollega japo sv 650-ese amin sikerult ugy medogleszteni a fesszabot hogy az akku felrobbant,vitte magval a generatort es az ecu-t.
Viszont mivel olyan biztit kotott fizettek a szervizbe szallitast,a hazaszallitast es a 4 csillagos pkazmateves willachi szállodát is.
De volt olyan nem regi tura olaszban ahol minden japonak baja volt csak az egy aprilianak nem.
Szoval mi ez a nagy para egy 2-3-5 eves motoroknal?
En eddig barhova nyultam csak japo alkatreszhez jutottam,denso,nissin stb.
Csak sajat magam altal elkovetett gebasz volt eddig.Meg egy csopgő vizpumpa.majd 50e alatt.Es egyszer nem hagyott ott se boszniaban se szardinian se sehol.
Khm, igen, éreztem én is, hogy az a mondat "kicsit" nagyképűre sikeredett Dehogynem mehet, de nem ment Igazából ez az egész részemről inkább a cikk írójának szól, és megcsak nem is a motor márkáját inkább állapotát tekintve tálalom "felelőtlennek " vagy ha úgy tetszik, kalandosnak a döntését. Ez számomra olyan, mintha emberünk házhoz menne a lófaszért . Hogy végül minden kb rendben ment, azt csak a vakszerencsének köszönheti. Még egy dolog az európai -motorok megbízhatatlan mivoltát nem én terjesztem, sosem tettem, főleg mert semmilyen tapasztalatom nincs velük. A Honda megbízhatósága ettől független és megkérdőjelezhetetlen. Ebben viszont van némi tapasztalatom, legalábbis néhány ezer kilométert beletekertem már a cb1000r -be is, a jóval régebbiekről nem is beszélve. Mindegy is, ez úgyis "vallási kérdés " Vagy azzá válik. Élménymotorozásról meg annyit, én őt szeretem, kapok tőle annyi élményt, ami nekem kell, amennyit a tudásom megenged. Le tud szakadni az arcom ezen is,ha megtekerem a szarvát, szépen, élvezetesen hagyja terelgetni magát erősebb szerpentinen is. 100 szónak is egy a vége: Ő az enyém és szeretem. PONT! További szép napot mindenkinek
Én nem érzetem azt drasztikus különbséget a BMW javára.Az első futómű picit érzékenyebben finomabban reagál az úthullámokra ez tény,közepesen érezhetően könnyebb dobálni ez tény,na itt azért volt különbség ,meg egy picivel jobban megy,de ezek csak mind pici eltérések,kivétel a könnyedebb irányváltások..,ez tuti! 70km-t mentem a vizessel mielőtt a KTM-et vettem.Igaz nekem az elektronikus fojtás ki volt véve a motorból,ez sokat ill rengeteget számít 1-2-3-ban,Sztem kis fordulaton így az XTZ jobban tol aztán meg a BMW elmegy ennyi.A váltó jobb az XTZ-n,a fék semmivel sem rosszabb kb dupla annyit bírnak a betétek és nincs semmilyen típushibája, bírja az extrém gyötrést is,csak user legyen a talpán,pedig az egyik srác többször elindult vele ralikon is.Még a teló szimering se ment tönkre,a helyi homokos cross pályán ill a homokos talajú bányában IS edzett sokat.90ekm van benne kívülről ütött kopott de semmi baja,pedig kapott rendesen.90ekm, az aszfalton lenne 150ekm a motorblokknak,Van még kettő db egyikben kb 70e van a srác állat módra járja vele az aszfaltot,de semmi baja.a másikban még kevés van.2en BMW-ről váltottak,mert....igaz azok olajosak voltak ,de tized ennyit nem kaptak ,de.....Söt van még egy nem idevalósi srác is ,sivatagi ralikon ő is ment vele és többet használta terepen mint aszfalton és semmi baja,itt terepen sem törik a gyenge váznyúlvány....,nem kotyogósodik ki az eleje stb,kardánhiba???miről beszélünk és sorolhatnám...persze tudom a gyártó szerint az már nem megfelelő használat,ment is a pereskedés.Írom ezt úgy,hogy most nekem európai gépem van-eddig semmi gond.......ne is legyen.de szoftver frissítés már volt...nekem a Banditon sem volt semmi gondom kb 67ekm alatt közepes használat mellett.Én még mindig úgy látom a Japók megbízhatóbbak általában, kevesebb élménnyel.,Ismerősömnek van egy nagyon szép vizes Adventurer fullos ,semmi baja,de a srác parázik,már elakarta adni ,mer olvasgat állandóan.Mondtuk neki ne olvasson.Remélem nem sértettem meg senkit(kb 10 japó gépem volt) ezek tapasztalatok nem találgatások sziasztok Banditák.
Egyébként amellett, hogy vágyom a "szívre ható" gépekre, én is az a típus vagyok, akit szétb@szna az ideg, ha lerobbanna lépten-nyomon. Ráadásul a szerelési érzékem és szeretetem egyaránt a nullához konvergál. Épp ezért mindig szemezek a Ducatikkal és hasonlókkal, de mindeddig nem vitt rá a lélek... Talán egyszer majd elég bátor leszek... Persze azt se tudom biztosan, hogy például a Duc tényleg ilyen fos, vagy a java csak rémhír. Nulla tapasztalatom van velük. Viszont nem hörög a paraszt, ha a kés nem szúrja...
A csodahondán nem mehet tönkre akármikor a fesszab pl ? Mert hondád van... a te hondád már nem az az életbiztosítás honda :) fiatal így még nem jönnek elő a bajai, mint ahogy egyik ducatinak sem, vagy aprilianak sem. Nem is értem ezt, mégis mi a tököm baja lehet egy 10 éves motornak ?! Mi ez a megbízhatóság?! Mivel rosszabb egy ducati bmw triumph vagy ktm mint egy japán ?! Azárt rosszabb mert ezek élménymotorok?! Próbálj ki egy ilyen motort és azt mondod hogy kell a francnak a "megbízható" hondád. (semmivel semmegbízhatóbb mint hasonló korú/állapotú európai!)
Ehhez én csal annyit tennél még hozzá. Bármilyen márkájú motorról legyen szó. Baszhatom a "vezetési élményt", ha közben folyton attól kell félnem, hogy ez a szép élmény mikor fordul át problémamegoldás/motor -tolás/mentésbe. Értem én, hogy csoda hogy kibírt a gép alig 450 km-t . Ezt én inkább eltitkoltam volna.... Persze nekem könnyű mert hondám van. A felkészülés az 5k km-es túrára nálam kimerült a hiányzó felszerelések (esőruha, üléstámla, vész esetére defektjavító) megvásárlásából valamint olaj és gumicseréből. Ha nekem olyan motorom lenne (olyan állapotú és nem márkájú), valószínűleg a legközelebbi fagyizóig s3m viszem, nemhogy a dolomitokba Biztosan az én hibám, de hiányzik belőlem az effajta kalandvágy
Pedig hogy bedoltem a honda vajpuha balzsamos valtodumanak.