Ha 600 (nem látom szürke vagy fekete a blokkod)
Zárókupak meglazít a a helyén. Féknyergek le, kerék ki, sárvédő le. Villahídcsavar meglazít, szár kihúz. Kupak kiteker, de közben szorítsd, mert kilövi. Tévtartó ki, alátét ki, rugó ki, villa fejreállít, olaj kipumpál. Féktiszító gazdagon bele, pumpál, forgat. Mindezt addig, míg ellenállás nélkül szalad a szár. Akkor kicsit félreteszed, a fékpucc kipárolog, kinézed a villaolaj nívószintjét. Beletöltöd kb az előírt mennyiséget, utána fel le mozgatva lelégteleníted, amíg már nem szörcsög. Ekkor koppig lenyomod a krómszárat, mérsz olajnívót. Utána ötesz kim vagy hozzá, amíg a kívént szintet el nem éred. Utána kihúzod a krómszárat, rugó bele, alátét bele, távtartó bele, kupak beleteker. Uez ismétel a másikon.
Ha 1200:
Az előfeszítésállító a csillapítórúdra van tekerve, azt két 13-as kulccsal tudod oldani, miután a kupakot kitekerted, sima jobbos, de kell hozzá elszántság. Kb ennyi a különbség, meg persze más a légrés értéke.
Szerintem ne tegyél bele más olajat, mint a 10w, mert attól a rugó ugyanolyan puha marad, csak épp kevésbé fogja tudni követni a helyenként mogyorós csokira emlékeztető közutak felületi egyenetlenségeit.
Mert nem a gyári 10W-t töltöm bele hanem a 15W-t és a nagyobb nyomás kinyomja a már amúgy is megfáradt szimeringet, de a 10W-nél is előfordul, hiába kisebb a hő mint a motorban akkor "vékonyodik" az olaj és a friss ugyanolyannal is nagyobb lesz a nyomás legalábbis úgy gondolom.
Hát, dehogynem. Szépen elmagyaráznám nekik, hogy néz ki egy telóolajcsere és miben különbözik a szimmeringcserétől. Továbbá azt, hogy ez olyan, minth telóolajcsere után visszajönnének garanciában egy karbitisztításra, mert csak én csináltam a motort, biztos valamit rosszulcs csináltam. Amúgy fel nem fogom, hogy mitől folyósodik meg egy addig jó szimering attól, hogy kiveszed a villát, feljreállítod,, kifolyik,, visszatöltesz gyári viszkozitású olajat, aztán meg visszatreszed a villát. Elhiszem, hogy így volt, félreértés ne essék, csak nem értem.
Azé' 2.15-nél hirtelen átugrották azt a jelenetet ahol az a csavar könnyedén kijött egy sima krowával.....na ott szokott megállni a tudomány...... ....a többi igazából nem nagy kunszt, de ha az be van gyógyulva..... .....ezért esik neki a tapasztalt azonnal a légkulccsal és közben fohászkodik, hogy ne forogjon meg.
Jobban járnál ha elvinnéd szerelőhöz.A jól kivitelezett cseréhez kelleni fog némi szakismeret és pár olyan szerszám amit nem lehet megtalálni egy átlag motoros garázsában.
Ha érzel magadban annyit nézd meg ezt a videot,igaz honda de kb ugyanaz a menete csak én sose fognám be a satuba,sehogy.A felső zárósapkát még a kiszerelés előtt lazítsd meg,és ott is húzd nyomatékra.
Sziasztok!
Néhány napja folyik már itt az eszmecsere, hogy a teleszkóp felújítás alkalmával miket is szükséges cserélni és hogyan. Amikor én csináltam a motoromon, szétszedtem, eltakarítottam, a szimeringet és olajat cserélve összeraktam. Most is megcsinálnám, de a többi kopó alkatrészt (pl. csúszópersely) nem találok egyik alkatrész forgalmazónál se. Hol lehetne beszerezni a teljes felújításhoz szükséges alkatrészeket? Ha tudtok segítsetek már legyetek szívesek. Köszi.
Én ezt a szerencsédre fogom. Ha majd gariba jönnek csoportosan, hogy te figyu má, nemrég cseréltél olajat 8 rugóért párban és ereszt a teló akkor csináld má meg úgy, hogy ne engedjen........persze ingyé hisz gariban kell..... .....pár ilyen után soha többé nem cserélnél magadnak sem csak olajat...
Ja és megnézném a rugót is menyire ül össze jó é a kirugózás nincs elfáradva...Tavaly teljesen felújítottam a telókat minden kopó persely cserélve lett de az enyém nem keveset ment és a rendszeres olajcsere ellenére is elkopott.
Annak nyoma lenne a telószáron már ha ereszt, inkább csak erősen "fáradt" lehet benne az olaj. Kipróbálhatod csak az olajcserét, de nagy eséllyel ereszteni fog az újjal, persze ez nem biztos mert volt már sikeres is ez a művelet.
Ha ki is akarod takarítani akkor teljesen, de ha csak az olajat cseréled akkor szinte alig viszont ha csak az olajat cseréled és a szimeringet nem akkor nagy az esély, hogy a friss, esetleg "sűrűbb" (15W-s) olaj kinyomja a régi szimeringet. (többszörös tapasztalat, ma semmiképpen nem cserélek csak olajat).
Fent kell tekerni az előfeszt sima lapos csavarhúzóval, tekerd be koppig, nézd meg, hogy akkor is felüt-e.
Mióta van nálad a gép? Csak mert nekem az életben nem ütött fel nem lehet, hogy nincs már benne elég olaj?
Power/pr2-vel jártam nem tudom meddig, az egyetlen negatívum, hogy minél jobban lekopott a hátulja, annál inkább erővel kellett a kanyarban benntartani.
Na, most a power hátulra tevésével ez úgy tűnik, megszűnt, de várjunk egy 5000km-t (bár bele mehetne idén....)
Eni Ride-ot mostanában.
Zárókupak meglazít a a helyén. Féknyergek le, kerék ki, sárvédő le. Villahídcsavar meglazít, szár kihúz. Kupak kiteker, de közben szorítsd, mert kilövi. Tévtartó ki, alátét ki, rugó ki, villa fejreállít, olaj kipumpál. Féktiszító gazdagon bele, pumpál, forgat. Mindezt addig, míg ellenállás nélkül szalad a szár. Akkor kicsit félreteszed, a fékpucc kipárolog, kinézed a villaolaj nívószintjét. Beletöltöd kb az előírt mennyiséget, utána fel le mozgatva lelégteleníted, amíg már nem szörcsög. Ekkor koppig lenyomod a krómszárat, mérsz olajnívót. Utána ötesz kim vagy hozzá, amíg a kívént szintet el nem éred. Utána kihúzod a krómszárat, rugó bele, alátét bele, távtartó bele, kupak beleteker. Uez ismétel a másikon.
Ha 1200:
Az előfeszítésállító a csillapítórúdra van tekerve, azt két 13-as kulccsal tudod oldani, miután a kupakot kitekerted, sima jobbos, de kell hozzá elszántság. Kb ennyi a különbség, meg persze más a légrés értéke.
Szerintem ne tegyél bele más olajat, mint a 10w, mert attól a rugó ugyanolyan puha marad, csak épp kevésbé fogja tudni követni a helyenként mogyorós csokira emlékeztető közutak felületi egyenetlenségeit.
Csak jobban tuggya mint én.
Ez nem a lemosom petróval és ecsettel kategória.
Ha érzel magadban annyit nézd meg ezt a videot,igaz honda de kb ugyanaz a menete csak én sose fognám be a satuba,sehogy.A felső zárósapkát még a kiszerelés előtt lazítsd meg,és ott is húzd nyomatékra.
http://youtu.be/wdUwq8-fKuI
Néhány napja folyik már itt az eszmecsere, hogy a teleszkóp felújítás alkalmával miket is szükséges cserélni és hogyan. Amikor én csináltam a motoromon, szétszedtem, eltakarítottam, a szimeringet és olajat cserélve összeraktam. Most is megcsinálnám, de a többi kopó alkatrészt (pl. csúszópersely) nem találok egyik alkatrész forgalmazónál se. Hol lehetne beszerezni a teljes felújításhoz szükséges alkatrészeket? Ha tudtok segítsetek már legyetek szívesek. Köszi.
Mióta van nálad a gép? Csak mert nekem az életben nem ütött fel nem lehet, hogy nincs már benne elég olaj?
Na, most a power hátulra tevésével ez úgy tűnik, megszűnt, de várjunk egy 5000km-t (bár bele mehetne idén....)