Van amit irigylek a bmw-től, pl a gázreakciót és a váltó pontosságát (légolajosgs). De ezen kívül a ktm mindenben jobb futómű, fék, ergonómia. Telelever, az elején odavoltam érte, de amit ők megcsinálnaka teleleverrel azt a ktm-em tudja nélküle+lehet mélyre fékezni, kanyarban rámarkolhatsz a fékre, akkor sem akarjobban felallni mint a gs. A légolajos blokk egy életérzés, ezt a vizes már szerintem messze nem tudja, de olyannal nem mentem még.
Vagy példálózhatnánk a ducatival vagy a triumphal, bár a triumph még azért messze le van maradva, de már a japánok előtt van :) túrarendurokra írom amit írok!
Semmi gond! Egészségedre!
A Z6-ról: na olyat meg egy másik cimborám használ, és most jön a lényeg: cb 1100 XX-en. Imádja! Ennek ékes bizonyítéka, hogy egyik éven fényezni kellett az XX oldalidomait a blokk oldal dekliei környékén mert kanyarban leért mindkét oldalon! Z6-al, utcai körülmények között! A BMW K 1600 tulajok egybehangzó panasza a Z8-ról éppen ezért lepett meg, de ez biztosan motor különbözőségeiből fakad.
A BMW-ről: nem vagyok magam se BMW ellenes, de az exkluzívabb gépeket jobban szeretem ezért vettem GSX 1250 fa-t, az nem jön szembe minden sarkon. Én úgy voltam vele, hogy azt a pénzt amit motorra szántam azon lehetett venni új GSX-et 2014 végén, vagy hat-hét éves használt BMW-t. Én a Suzuki mellett döntöttem, és ezidáig nem bántam meg.
Egyébként a telelevertől fázom, nekem nem tetszik mert elhazudja a valóságot az első kerék felől. Vezettem vizes GS-t és az ergonómiája fantasztikus! Fantasztikus fékjei vannak, egyszerűen jó vele motorozni, azt gondolom baromi könnyű vele tempósan menni, míg a Gsx-el nem olyan magától értetődő az élet egy szerpentinen. De továbbra is tartom, hogy ha valaki igazán érti a motorozást, akkor egy hagyományos felépítésű motorral gyorsabb lehet, ideális körülmények között. (jó aszfalt).
Én egyébként inkább vennék egy R1200 RS-t mint GS-t, egyfelől mert a túra sport jelleg jobban tetszik, mint a bokorugró stílus, meg aztán mégis csak egy fordított teló van az elejében...
Én holnap megyek délután kanyarogni Mariazell környékére, de azért egy sört már én is ittam, tehát itt is jönnek a gondolatok!
Itt a fórumon nem sokan vannak elragadtatva vele, de én már a Z6-tal is nagyon elégedett voltam. Plusz itt németben az egyik nagy gumis lánc vezetője mesélte nekem két éve, hogy a nagy, nehéz túra/sporttúra tulajdonosoknak - akik két személlyel és felpakolva is sokat mennek - a 90 százaléka még mindig a Z6-ot kéri... Pedig két éve a Z6 már enyhén szólva se volt újszülött... Olyan ez, mint a bölcsesség, miszerint: Egyél tehénszart! Tízmilliárd légy nem tévedhet... Egyébként mindig ezt hangoztattam a GS-re is (BMW). Keresztül-kasul bejártam Európát kamionnal (motorral és autóval privát is elég sokat), és a nagy túrázókból, akik hosszút mennek, és sokat, 10-ből 8 GS-sel megy. Azért nyolc, mert 1 RT-vel. És ez mindenféle ország lakosaira (rendszámaira igaz). Szóval a BMW elleneseknek szoktam mondani, hogy akkor egész Európa hülye? Persze, ilyenkor lehet az ár-érték aránnyal jönni, de az meg az életszínvonalad függvénye, hogy megéri-e, meg annak, hogy mennyire van a BMW a prioritási lista elején. Én megengedhetném magamnak, plusz elkötelezett híve is vagyok a BMW-nek, mégse fizetem ki érte. A világ legjobb motorja, nekem mégse ér annyit. Hát ilyenek ezek a "pap-papné dolgok".... Na, megint jót szófostam... Hiába, megittam motorozás után egy sört, úgyhogy jönnek a gondolatok...
Két cimborám is van, akik ezt Z8- at használják K 1600-on. Mindegyik panaszkodik a gumira, hogy 140 felett kígyózik a motor. Ezért nem mertem bevállalni, pedig a Motorrad tesztgyőztesnek hozta ki. Lehet a Gsx- en nem csinálná, de nem mertem kockáztatni.
Ugyan ez volt nekem is a tervben, ugyanezekkel specifikációval amit írtál. De azt tanácsolták, (mivel kifutó modell a Z8 és csak régebbi DOT számúak érhetőek el belőle) hogy másban gondolkozzak. Ennek az utódja a Roadtec 01 ami nálam is számításba jön. Nekem legalább 3 évig fent lesz a motoron előreláthatólag, az én futásteljesítményemet figyelembe véve és nem akarok egy eleve 2015-ös gumit felszerelni. Már egy ideje agyalok rajta mondjuk, de ez legyen a legnagyobb gondom! :-)
Szia! Nekem Angel ST van az FA-n. Ha elfogynak, én tuti, hogy Metzeler Roadtec Z8 Interact-ra cserélem. Hátul O specifikációval (plusz egy réteg). Én az a típus vagyok, aki hisz a teszteknek. Még nem is csalódtam. A Metzeler rávert a PR4-re és az Angel GT-re is, különös tekintettel a futásteljesítményre, és a tulajdonságokra félig kopottan.
Én is most cseréltem gumit a Gsx 1250 fa-n. Kikértem a revolutionmotor gumikerskedés tanácsát a választást illetően. Az én dilemmám az Angel St. vagy Angel Gt. kérdést illetően merült fel. Tehát jellegét tekintve ugyanabban a cipőben jártam mint te.
Megkérdezték, hogy utassal és dobozokkal motorozok, vagy jellemzően nélkülük? Mivel én többnyire egymagam megyek, egyetlen túradobozzal, azt javasolták, hogy legyen az St, amennyiben utassal felcuccolva használom inkább a gépet akkor a Gt. változat a nyerő!
Köszönöm a választ. Létezik túrakormányos, bár lehet anyagilag nem ér meg annyit az átalakítás, olyan hosszú távon nem használom.
Csak azért kérdeztem amúgy , mert a csutkakormány felfogatásánál két lyuk van, az egyik ugyebár a villába belemenő nagy csavar, meg van egy ami a poziciót fixálja, sztem egy 8-as csavar.....és amikor néztem a kormánybefogókat, azok egy csavarosak, ezért gondoltam, hogy ha leveszem a csutkát, villába vissza a csavar és ott marad a másik furat, és gondolatom szerint ilyenkor ebbe mehet a kormánybefogó csavarja...
Nem tudom, én biztos PR2-t tennék, ha mégegyszer túragumi lenne a banditon(de többet nem lesz) Ez a 4 pofátlanul drága, és kevesebbet is megy el. A kettő is elég ahhoz, hogy tövig koptasd a lábtartót, és hatvan 1-2 ezerből megvan.
Rég jártam itt, üdvözlök mindenkit!! Kis segítségre lenne szükségem. Új gumikat szeretnék vásárolni az 1250-es Banditomra és egy kicsit tanácstalan vagyok. Két típus szimpatikus a Michelin Pilot Road 4 és a Metzeler Roadtec 01. Mindkét tipusnak van nehéz motorokra kifejlesztett változata is, ami úgy tudom annyiban tér el az alap verziótól, hogy dupla karkasszal készül. A Michelinnek a Pilot Road 4 GT a Metzelernek a Roadtec 01 HWM. A motor típus szerinti gumikatalógusok egyiket sem hozzák ki a Banditra, csak az alap változatokat. A gumikereskedők viszont ajánlják hozzá. Akinek van ezen irányú tapasztalata, vagy tanácsa az kérem ossza már meg velem legyen szíves!! A motort általában két személlyel (össz.kb. 150 kg ) egy felszerelt dobozzal, hosszabb utakra, és legtöbbet egyenes úton, normál tempóban használom.
A parasztosabb módszer a villahíd kifúrása, befogóval. Viszont én egy ilyen művelet után megröntgeneztetném, hogy megrepedt-e.
Az igényesebb a másik felső villahíd vásárlása, ha egyáltalán létezett a típusból egyenes kormányos. 10W-s olaj kell az elejébe.
Sziasztok. Van egy csutkakormányos 400-as Banditom........, olyan kérdésem lenne, hogy milyen módon lehet csutkakormányt lecserélni túrára, elég egy kormánybefogó/ kormány, vagy az egész felső villaösszekötőt ki kell cserélni?
Valamint, hogy milyen villalolaj ajánlatos előre...10W, 15W, 20W ?
Van amit irigylek a bmw-től, pl a gázreakciót és a váltó pontosságát (légolajosgs). De ezen kívül a ktm mindenben jobb futómű, fék, ergonómia. Telelever, az elején odavoltam érte, de amit ők megcsinálnaka teleleverrel azt a ktm-em tudja nélküle+lehet mélyre fékezni, kanyarban rámarkolhatsz a fékre, akkor sem akarjobban felallni mint a gs. A légolajos blokk egy életérzés, ezt a vizes már szerintem messze nem tudja, de olyannal nem mentem még.
Vagy példálózhatnánk a ducatival vagy a triumphal, bár a triumph még azért messze le van maradva, de már a japánok előtt van :) túrarendurokra írom amit írok!
Amúgy a yamaha gyárt élvezetes motorkákat mostanság.
A Z6-ról: na olyat meg egy másik cimborám használ, és most jön a lényeg: cb 1100 XX-en. Imádja! Ennek ékes bizonyítéka, hogy egyik éven fényezni kellett az XX oldalidomait a blokk oldal dekliei környékén mert kanyarban leért mindkét oldalon! Z6-al, utcai körülmények között! A BMW K 1600 tulajok egybehangzó panasza a Z8-ról éppen ezért lepett meg, de ez biztosan motor különbözőségeiből fakad.
A BMW-ről: nem vagyok magam se BMW ellenes, de az exkluzívabb gépeket jobban szeretem ezért vettem GSX 1250 fa-t, az nem jön szembe minden sarkon. Én úgy voltam vele, hogy azt a pénzt amit motorra szántam azon lehetett venni új GSX-et 2014 végén, vagy hat-hét éves használt BMW-t. Én a Suzuki mellett döntöttem, és ezidáig nem bántam meg.
Egyébként a telelevertől fázom, nekem nem tetszik mert elhazudja a valóságot az első kerék felől. Vezettem vizes GS-t és az ergonómiája fantasztikus! Fantasztikus fékjei vannak, egyszerűen jó vele motorozni, azt gondolom baromi könnyű vele tempósan menni, míg a Gsx-el nem olyan magától értetődő az élet egy szerpentinen. De továbbra is tartom, hogy ha valaki igazán érti a motorozást, akkor egy hagyományos felépítésű motorral gyorsabb lehet, ideális körülmények között. (jó aszfalt).
Én egyébként inkább vennék egy R1200 RS-t mint GS-t, egyfelől mert a túra sport jelleg jobban tetszik, mint a bokorugró stílus, meg aztán mégis csak egy fordított teló van az elejében...
Én holnap megyek délután kanyarogni Mariazell környékére, de azért egy sört már én is ittam, tehát itt is jönnek a gondolatok!
http://www.motorrevu.hu/motorteszt/turaabroncsok_2015_1
Persze az enyém is csak egy vélemény a sok közül. Hallgasd meg mindet, összegezd, aztán döntsd el józan paraszti ésszel...
Megkérdezték, hogy utassal és dobozokkal motorozok, vagy jellemzően nélkülük? Mivel én többnyire egymagam megyek, egyetlen túradobozzal, azt javasolták, hogy legyen az St, amennyiben utassal felcuccolva használom inkább a gépet akkor a Gt. változat a nyerő!
Csak azért kérdeztem amúgy , mert a csutkakormány felfogatásánál két lyuk van, az egyik ugyebár a villába belemenő nagy csavar, meg van egy ami a poziciót fixálja, sztem egy 8-as csavar.....és amikor néztem a kormánybefogókat, azok egy csavarosak, ezért gondoltam, hogy ha leveszem a csutkát, villába vissza a csavar és ott marad a másik furat, és gondolatom szerint ilyenkor ebbe mehet a kormánybefogó csavarja...
Az igényesebb a másik felső villahíd vásárlása, ha egyáltalán létezett a típusból egyenes kormányos. 10W-s olaj kell az elejébe.
Valamint, hogy milyen villalolaj ajánlatos előre...10W, 15W, 20W ?