Viszont le akartam menni óvatosan egy padkán és megakadtam.....240 kilót visszahúzni azért elég komoly volt Szerencsére nem sérült semmi, de basszus alacsonyabb mint a GSR volt.
Én az előbb láttam a Bp-n Moszkva téren a Dékán (Fény) u.-ba bekanyarodni, egy ezüst B-Kinget, Yoshimura-val.
Sokat még nem láttam így gyalogosként, de kívülről nézve kisebb volt, mint gondolnám.
Ki jött velem szembe az Esztergom-Szentendre szakaszon, Lepencén? Bking volt, ha jól hallottam és láttam gyári kipuval.
Elhoztam az olajat is, lassan levizsgázok és szervíz
Ez is igaz, nem is termelünk és tartunk akár tyúkot is a kertben. De ez is csak egy bizonyos határig mert ha már minden drága, a kaja is annyira, hogy mivel eladni nem lehet akkor előállító sem lesz tehát ha már akarsz akkor sem tudsz venni, na akkor újra elő kell venni a háztájit. Erre a közelben az utolsó példa románia volt a 80'-as évekig ahol csak jegyre vagy arra sem lehetett megvenni még az alap élelmiszereket sem. Ott (kolozsváron volt rokon) még a városban is nyulat-csirkét tartottak.
Gondolod volt raktáron pár db és azt még olcsóbban adták?
Nem hiszem.
Ha pedig tényleg ekkora áremelést kell elszenvedni egy olyan tárgyon, amiből évente eladnak 2 db-ot, akkor tényleg nagy a baj. Nyilván vannak gyorsabban fogyó árucikkei, amiken 10-20% emelés elfér és azon hozza be a kiesett vásárlókat.
Erről van szó. De a kapitalista is úgy van vele, ha nincs elég haszna akkor inkább nem csinálja, neki van elég, hogy megéljen a munkások senkit nem érdekelnek. Ha belegondolunk csak azért, hogy a dolgozóknak legyen melóhelye senki nem csinál vállalkozást. És ha minden drága lesz akkor ha valaki mégis akar valamit kénytelen annyiért megvenni. Ez volt régebben, én is mint mindenki, csak ábrándoztam arról amit mostanában meg tudtam venni, de a jómódu nép nem célja a hatalomnak, azoknak igényei és követelései vannak. Legyen szegény és sakkban lehet tartani az éhbérrel is, persze a nyomorgó nép pedig épp a fordítottját eredményezheti. Ezt a célt valósítják meg most! Minél butább-tanulatlanabb és szegényebb a nép annál kevésbé kér számon bármit is a hatalmon lévőkön.
Maminak számítással alátámasztottuk, hogy nem érdemes 10-15 csirkét tartani, olcsóbb megvenni. Úgyhogy pár héttel később már telepítettük a füvet a tyúkól helyén
Hiába emeli, ha nem fogja megvenni senki.
Hanem ezt mondja inkább: "amúgy is szebb nélküle"
És nem veszi meg inkább. Mindenki így gondolkodik (teljesen jogosan). Ha nem létkérdés, akkor nem veszi meg. Senki nem fog semmit venni, max kaját, de az is inkább megtermeli. Csirke az udvarban(erkélyen), répaültetvény stb.
Mikor elkezdődött októberben a "válság" lehetett olvasni erről és ide írtam is, hogy nemsokára mindennek emelkedik az ára és nem csak a forintgyengülés miatt hanem mert kevesebb eladott termékből kell minden cégnek kb ugyanakkora profitot termelnie különben tönkremegy. Ez csak egyféleképp megy, ha mindent drágábban adnak. Ezért kell a még pár akciós régebbi gépet megvenni aki újat akar mert most már tényleg nem sokáig lesznek olcsók.
Maci, annyit még a túrához hozzátennék, hogy olvasgatom az újabban szokott tempódat és erre azért nem nagyon lesz mód, mert pl. Anita cruiserrel(M800) jön velünk és ugyan köztük kiemelkedő tempót diktál, de annyira nem lehet gyors. A pályán 130-140, országúton 100-110, szerpentin ennek megfelelően lassabb. Nyilván ha jó lesz az út pl. Senj előtt akkor előremegy aki szeretne. Ha a tél után letakarították már a hegyi utakat akkor van egy pár jó kanyargós rész. Ott nem sóznak hanem kaviccsal szórják fel az utat és azt takarítják le ilyenkor.
Olajos témához csatoltam a service manual ide vágó részét. Remélem azért még olvasható és érthető. Ez alapján nagyjából mindenkinek igaza van. Használati mód is befolyásolja az olajat. Túrás használathoz 10w-40, pályázás és rendszeres magas fordulató (nagy hőterhelésű) használathoz meg jobb az 50-es.
12 cm a szabad magasság, ami keveseb, mint amennyinek tűnik...