Kedves Doki. BKING-em megérett az 1000-es szervízre. A márkakereskedő Castrol act evo 10w-40-et mond bele, viszont én nem tartom jó ötletnek, hogy egy 186 LE-s motorba félszintetikus menjen. Évente max.10.000 km-et megyek, három-négy pályanap, Mecsek, Mátra, kisebb osztrák túra. Mit javasolnál? Köszönettel, Maci
Motordoki válasza
Szia Maci !
Nem tartom túl vad ötletnek a szerviz álltal ajánlott olajat. Igaz lehet más típust is ajánlani, de egy kis kompromisszum árán. Jellemzően a Suzuki váltó a full szintetikus pl. 10w50 olajjal kicsit zakatolós, kattogós lesz. Sokan ezt nem szeretik, ami érthető is. A szerviz ezen zakatolás elkerülése miatt ajánlhatta a félszintetikust, na meg azért mert igen nagy az olajhűtő, így megfelelő lehet az act evo is.
Egy megtörtént példa, és dönts belátásod szerínt. Egy régi ügyfelem GSX 1300 R mindig ragaszkodott a 15w50 - hez. A motor eladása után az új tulaj hozta magával a jó drága 10w50-et. Másnap visszajött és azt mondta, nem érdekli az egy napos olaj, cseréljük vissza a 15w50-re. Ez is egy eset a sok közül.
Az előírt a 10w40 szintetikus. Ettől bár melyik jobb lehet.
Üdv Lázár Tibor a Motordoki - szervizszám élőben 06 20 2556100
2009-03-29 19:19:56
nem...700....péntekeen 1000-es szervíz. Még jó hogy szar az idő, így tanulok, ha nem lenne tutira kirúgnának...mondjuk így is valószínű. Ezért csak 150. Annyit megy 6-ban 5000-nél.
A telószimering szerintem a hidegben motorozástól mehet tönkre, egy darabig persze bírja, de az első fékezésnél, bukkanónál a sűrübb olaj a merev gumit kitolhatja. És ha már egyszer engedni kezdett akkor azt nem hagyja abba.
Motordoki válasza
Szia Maci !
Nem tartom túl vad ötletnek a szerviz álltal ajánlott olajat. Igaz lehet más típust is ajánlani, de egy kis kompromisszum árán. Jellemzően a Suzuki váltó a full szintetikus pl. 10w50 olajjal kicsit zakatolós, kattogós lesz. Sokan ezt nem szeretik, ami érthető is. A szerviz ezen zakatolás elkerülése miatt ajánlhatta a félszintetikust, na meg azért mert igen nagy az olajhűtő, így megfelelő lehet az act evo is.
Egy megtörtént példa, és dönts belátásod szerínt. Egy régi ügyfelem GSX 1300 R mindig ragaszkodott a 15w50 - hez. A motor eladása után az új tulaj hozta magával a jó drága 10w50-et. Másnap visszajött és azt mondta, nem érdekli az egy napos olaj, cseréljük vissza a 15w50-re. Ez is egy eset a sok közül.
Az előírt a 10w40 szintetikus. Ettől bár melyik jobb lehet.
Üdv Lázár Tibor a Motordoki - szervizszám élőben 06 20 2556100
2009-03-29 19:19:56
www.motorrevu.hu...
Tegnap volt először időm és időjárásom gurulni. Messze még az ezres.
Tegnap próbálgattam a gépet, továbbra is a futóművet dicsérném.