Üdv.
Apósom kicserélte a mociba a kiskondit és a megszakítót,és az említett szaggatás teljesen megszűnt hálistennek.
Ajánlottátok itt páran hogy a kiskondit vezessem ki a dekni alá,de apósom mondta hogy hagyjuk így,ha netán hamar beadja az unalmasat majd akkor kivezeti,de az övével sem szokott gond lenni.
Nagy kő esett le a szivemről hogy csak ennyi gondja volt,most öröm és boldogság van.
Keményen tartotta magát az MZ teleszkóp ! Amikor már a satupadot kirángattam a sufniból , kellett egy B-terv ! Sajna nagyon össze voltak rohadva , szimeringház dugattyú meg minden , hogy a felújítás annyit ért mint múmiának egy műszív ! Amíg jobbak nem lesznek ezek is megteszik , valamit csinálnak , de a csillapítástól messze vannak ! Pár évvel ezelőtt , vagy 10 gazdával ezelőtt még megmenthető lett volna !
51-esnél a baloldali főtengely csapágy koppig bele a főtengely és a jobb oldalon a olajterelő és a zégergyűrű között hézagolni. A hajtott tengelyt a bal csapágy és a szimering fedél között hézagoljuk.
50-es macerásabb ott érdemes középre hézagolni a főtengelyt. És akkor mindkét oldalon kell hézagolni. Szerelési könyvben vannak potos méretek is. Most nem keresném meg. :) Itt a hajtott tengely ugyanúgy mint az előbbinél.
Nem kéne mert a hajtókar csinálna világot , rendbe rakná az ágyat ! Feri k a hézagolásról mesélhetnél , csapágy helyzetet hézagolsz adott helyre , vagy csapágyak koppig , és maradék helyet hézagolod k gondolok a váltótengelyre , ill. a fótengöre !?
Pont én is erre gondoltam , hogy ott órázom , 300-as az enyém 125 elfordulással , simán belefér !
Ja és íme a teló robbantott 3D-be ! Össze fele kb 5 perc alatt megvan készre ! Sajna a szimering házat nem tudtam szét venni nagyon összenőtt az idők kezdete óta , így a visszaperemezés maradt , hamar rá tettem a zárókupakot ne is lássam a randa ekecselést ! A tingli-tangli rugózásához képest elég jó lett , bár én szívem szerint keményebbre tettem volna , de már nem szedem szét , így is ok ! Végül hidraulika olajat tettem bele , de az alsó rugót feszesebbre tehettem volna , ez állítja a csillapítás intenzitását ! Ezt is megekecseltem !
A helyzet a star blokkal , a berugó tengelyt cserélni kell az 3500 , a főtengely hajtókar görgő csere szakműhelybe 7500 az üres s50 blokk min 2000 . Viszont s50 blok üzemképesen van már 10000Ft-ért , Szóval nem egészen rendtábilis a belső csere ! De mégis érdekes lenne kipróbálni !?
Van egy ilyen kósza gondolatom a kettesbe star blokk fityegett a hátul egycsavaros szilentes , persze tök ferdére cibálta . Most veszek s50 üres házat átpakolom , így nem lesz kuka a star blok, inkább ahhoz is veszek s50 vázat
Ilyen kb jó is hozzá. Rákötöd a testre és a gyk 2-es pontjára. Vagy a gytrafó 1-es és 15-ös kivezetésére. Amelyik jobban tetszik.
http://www.a-k-f.de/moser/s51-1b3.pdf