3 Ember mondta neked eddig hogy teljesen irreálisan nehéz szerelni a blokkját a Zündappoknak. Akik már több motort is láttak nem csak 'dappokat. Szóval csak tudjuk mit mondunk. A 3 emberes kuplungösszerakás nem frankó dolog. Igen tudom a Rigához meg 2 ember kell vagy legalábbis egy nagy satu. A golyós váltó az egy szörnyűség. De végülis a gépzsír megoldja.
Bocsánat, hogy közbeszólok de Puch nem is nagyon versenyezett? ?Mert azért átalakított Cobra blokkal tudtak volna mit kezdeni. Elvileg volt is valami csak ha jól tudom az a terepsportban. Verseny Puchológiában nem tudok szinte semmit.
Megértem az enyém is ezt csinálta. A végén majdnem felgyújtottam! Amúgy a végén már attól sem riadtam vissza hogy fogtam a dinitrogén oxid patront (N2O) bele a karbiba száraz nitróként 2 nap alatt sikerült kihoznom belőle 15% os dombon lefele 65 öt 1 kiszakadt váltócsapot. És elvileg kilyukadt dugót de ezzel is ment eladásnál 25 km/h t Valamiért 19 ezerért még megvették:D Első reakció.: Bemegyek garázsba megsímogatom a Verhó tankját: Mondom iiigen megtisztult a garázs az átoktól.
Kérlek kolléga ezzel most vérigsértettél! Rossz motor nincs csak rossz gazda vagy Babetta. Akik rendesen rakják össze és nem kókányolnak azokat szépen megy a Rigájuk-Verhovinájuk. Csak kell a nyelvükön érteni. Érdekes ott a Verhovinám lassan 1 éve még a karburátort sem szedtem le és megy. Akármikor pöccre indul. Pedig öntöttem bele olyan benzineket hogy ihajj! (30-40 éves Áfor benzin korabeli Arol 2t vel.) Indulni csak elzárt légszívónyílás után indult de pöccre. (Csak megjegyzem Jawa Mustang blokk be sem indult vele Cobraban meg sem próbáltam ) Füstfüggöny megvolt de ment rendesen. Csak megemlítem egy jól összerakott és bejáratott Verhovina kiakasztja az órát egyenes sík úton ami megvan 60 km/h biztos mert az enyémen jóval utána jár. Be is lett mérve az óra pontos rajta. 60 az biztos megvan akárhogyan csalt az óra. Pedig full gyári. Csak gondosan, szakszerűen kell összerakva. Persze nekem a Verhóról átülni a Cobrara nagyonnagy ugrás volt örültem neki. De a Verhovina pl nosztalgiázni iszonyatrossz úton menni városban kenyérért ezértazért eljárkálni tökéletes. Eddig nekem csak akkor állt meg amikor elfogyott a benzin. Fogyasztása olyan 2.5 liter ha húzom nyélgázon mindenhol. Hallottam 1.9 literről de én nem spórolok ennyire. A Verhovina kényelmesebb is mint egy Riga. De a Riga is lényegében egy és ugyanaz. Igen egy Puch sokkal jobb minőségű motor de egy Puch árából vett az ember jópár Verhovinát. Most kíváncsi leszek mit fog produkálni a "versenygép" amúgy meg lett kb tervezve. +2 csatornázott felömlő és +2 a dugattyús módszerrel. Elviekben elfér. Hengerfej elment maratásra. Eddig is meg volt reszelve a henger de ha lúd legyen kövér. Mindent kihozok abból. Még lesz valami a kuplungnál is erősítve. Ha minden jól megy ez lesz Magyarországon a leggyorsabb Riga. És igen az egész motor Riga alkatrészekből lesz nincs benne semmi típusidegen legfeljebb a 2 első idom ami teljesen át lesz alakítva. Ha minden jól megy 80 km/h felett fog menni. Mivel hátra megy 10 foggal kevesebb lánckerék (Mini Rigáé) Nagyjából már összeállt. Csináltam rá csutkakormányt nem lett túl szép majd kijavítom (Gecsei style ban csináltam meg) Ha megengeditek majd indulnék együtt egy motorozásban ha lesz rá alkalom. Kipróbálni pályán a pályagépet.
semmi bajom a simsonokkal,de nem ök a legjobbak ebben a müfajban.egyébként csak az dühitett fel,ahogy lenéztétek azt ami nem puch cobra vagy simo-nem tuningolhato,nehéz szerelni,stb.
Hát igen nekem volt vagyis van is egy babettám csak hengerfejes lett és azota nem foglalkozok vele.De nálam is pont ugyan így volt a szikra + azzal mentem egy kört valamere holnap már be se röffent minden 2-odik napon volt valami gondja.És ez halál komolyan így volt.Isten a tanúm.
Az urak valamit kihagytak a nagy csatározás közben!
Mégpedig ezek nagyon megbízható motorok!
Érdemes néha romet os vagy rigás vagy akármilyen más hulladék fórumot olvasni!Az leszűrhető hogy általában mindíg van baj a megbízhatósággal!
Van aki annak örül hogy ha 2 heti szenvedés után szikrát csihol a gépébe aztán még bese röffen!
Jók ezek a gépek önmagukért beszélnek!
Ha jobban megnézted volna az általam berakott képen az adattáblát, akkor talán észrevetted volna, hogy nem 16 lóerőről van szó, hanem 16,9 KW-ról. Ez meg ugye 23 lóerő 14000-es fordulatnál. Persze ez sem egetrengető teljesítmény, de a VB győztes Zündappnak sem lehetett sokkal több 1984-ben. Mivel ebben az évben bezárt a Zündapp művek, ezért 85-ben már Krauser néven indultak a Zündappok.
Én nem vagyok se Zündapp se Kreidler se más motor ellen, sőt csodálom ezeket a kis rakétákat. Itt egyedül te köpködsz a Simsonra valamiért.
A 60as év suzuki egyeduralkodásának egyetlen nagyon egyszerű oka volt.
Ernst Degner, és Valter Kaaden 1961 ben ellopták az mz teljes fejlesztési dokumentációját, és szépen disszidáltak a suzukihoz.
HA nem teszik, mert mondjuk a keleteurópai gyár hajlandó lett volna őket rendesen megfizetni, akkor nem a suzuki a hatszoros világbajnok, hanem az emzé.
Akkor, amikor az Mz egyeduralkodó lehetett volna, a nyugatnémet motormárkák kb a fasorba sem voltak, sem a kreidler, sem a zündapp, sem mások.
Kíváncs volnék hogy ha egy eredetileg fekvőhengeres blokkra másik ugyanolyan DE eredetileg döntött hengert tteszek az befolyásol e valamit?
A feketére kéne egy henger dugóval újunan.
A támogatóik közt volt: michelin uvex castrol motul valvaline stb...
Na ezt nézze meg akit érdekel valami kis versenytörténelem.
Asszem, a puch gyár, hiába is volt úttörörő, egyszerűen tól kicsi volt, mont mint az MZ
Mégpedig ezek nagyon megbízható motorok!
Érdemes néha romet os vagy rigás vagy akármilyen más hulladék fórumot olvasni!Az leszűrhető hogy általában mindíg van baj a megbízhatósággal!
Van aki annak örül hogy ha 2 heti szenvedés után szikrát csihol a gépébe aztán még bese röffen!
Jók ezek a gépek önmagukért beszélnek!
1/1ben megismétlődött a 60as évek elejéről a sztori, valaki dezertált, és odavitt egy kis okosságot keleteurópából.
Én nem vagyok se Zündapp se Kreidler se más motor ellen, sőt csodálom ezeket a kis rakétákat. Itt egyedül te köpködsz a Simsonra valamiért.
A 60as év suzuki egyeduralkodásának egyetlen nagyon egyszerű oka volt.
Ernst Degner, és Valter Kaaden 1961 ben ellopták az mz teljes fejlesztési dokumentációját, és szépen disszidáltak a suzukihoz.
HA nem teszik, mert mondjuk a keleteurópai gyár hajlandó lett volna őket rendesen megfizetni, akkor nem a suzuki a hatszoros világbajnok, hanem az emzé.
Akkor, amikor az Mz egyeduralkodó lehetett volna, a nyugatnémet motormárkák kb a fasorba sem voltak, sem a kreidler, sem a zündapp, sem mások.
Ezek a tények.