Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Itt még meleg van. Rövidgatya+pólóban megyek. Amúgy Veszprémi vagyok. Úgy gondoltam aki ide írogat. Emzoli, Santyi, stb szóval mindenki aki ide ír. Amúgy én a Balatonpartra gondoltam a színhelyül.
Meleg?!
Merre élsz te?

Szombat este rövidujjú, felső, kötött felső, és vastag dzsekiféleség volt rajtam. Alul pedig kettő nadrág.
Hogy hogy ,,Puch fórum találkozó"? Nem egészen vágom hogy ez mit is takar.
A MI MŰSZAKI kiírásunkat gyakorlatilag ránk bízzák, azt csinálunbkamit akarunk, csak ne ütközzön az általános szabályokakl.
(ne csepegjen, fogjona fék, tükör leszerel,lámpa leragaszt, iylesmi)

Jött már velünk egy futamban a hivatalos kupában kis nsr től kezdve, pit-bike, 125 ös kínyanyi 4t, a Cobrának vagy másnak sem volna akadálya.
Valaki bennelenne egy országos Puchfórum találkozóban? Valamelyik hétvégén ameddig ilyen meleg van?
Szívsen elmennék a versenyre. Kár hogy erre nincs semmilyen ilyesfajta rendezvény. Legfeljebb gyorsulási verseny de az ló****.
Kíváncsi lennék mit tudna a Cobra a Simsonokhoz képest. Amúgy ha pl a Cobraval mennék akkor milyen csoportban indulhatnék? Mert nem Simson de Oldtimer mivel 1978 as az enyém. A tábori tuning kb mennyiért hüvelyez hengert? Én gorcsától 10 vagy 15 ezret hallottam de már ha hüvelyezik akkor kérnék bele valami tuningot is.
Nekem az is jó, csak rendezd le vele az anyagiakat...
Hidd el, hogy nagyon örülnék neki, ha a 85 kilós Simsonom csak 50 kg lenne. Egy N-es Simson, ami a legegyszerűbb kivitel 75 kg-os volt. Az enyémen csak a réz hűtőradiátor 5 kg és ehhez jön még kb. másfél liter víz. A motoron nagyobb és nehezebb kerék van, a dekli alatt aksi és tele szerszámmal, bowdenekkel. Ráadásul az én "versenysúlyom" is 86 kg. A régi GP 50-esek voltak 55 kg körüliek. Bocs hogy Simson képet teszek ide, de legalább az első kerék Zündapp. Ja és a fordimérő Sachs-ról való. :)
Annyira értek hozzá hogy haver csinálja!
Puchinátor!

Elektromos bekötéshez mennyire értesz?
Bekéne kötögetni a 125-ösöm elektromosságát, amivel akár lefaraghatnánk a Puch alkatrészek árából.
Mi maradna?
Idén, egy verseny edzésén végig detonált a motor, mert kiszakadt az egyik tőcsavar a blokkból.
Gyujtáskapcsoló dettó nincs, az utolsó körben már elcsukott gázon is nyélen ment, ahogy kimentem a boxba, fékkel lehetett csak kézbentartani, a gázra nem reagált.
Kivettem sebességből,(ezt nem kellett volna) nem tudtam leállítani, ott ordított nyélen üresben.
Sebességbetenni nem lehetett, annyira forgott, nem vett semmiylen sebességet.
Letéptük a pipát, megbaszott mint az állat(gokartgyujtás) de már nem gyujtásról ment, hanem beizzott a gyertya, nem állt le.
Ott néztük, hogy mi legyen percekig ordított, már jöttek oda a suprmotosok, hogy mit csinálunk.
A rezgéstől lelazult a karburátor, falsolt, mégjoban üvöltött.
Végül elzártam a benzincsapot, attól állt le...

Nem 2 percig ment üresben nyélen, és nem 15 öt forgott üresben....

Továbbá, a 80as években sok simsonblokkos gokartot építettek, mind 15 ezer felett forogtak,(terhelésen) gyári főtengelylel, simán bírták, durván túlméretezett darab, mint a 80as sportmociké akkora..

Persze, akit nem érdekelnek a téynek, mint téged, hanem HISZ valamiben, annak magyarázhatunk napestig.
Nah ez az elszántság gyerekek, EZ !


A szobámba nincs ilyen kupleráj, csak a fotón látszik igy.
NAh, ilyen nem fordulhat elő simsonnal

Hegeszteni is lehetne, lánggal, vagy avival, de jóval nagyobb részen tenné tönkre a fényezést, mint forrasztással.

80-100 wattos pákával már meg lehet csinálni, vagy gázzal.
Viszont, a tankot mindneképpen NAGYON ALAPOSAN ki kell mosni brigivel, és vízzel, mert különben felrobbantod még pákával is.
Forasztás után természetesen igeh hamar fel kell tölteni benzinnel, mielőtt belól berozsdál.
a zundapp váltohoz pedig szakértelemmel és célszerszámmal kell hozzányulni,a gyárban nem a kokányoloknak tervezték a blokkot.de ez igaz más motorra is!azért nézzünk meg egy simo fötengelyt,vagy pld. zund. vagy cobra ft.-t.az utobbi ugy van tulméretezve-a csapágy is-hogy 125-ig is birja a hengert.arrol nem is beszélve,hogy a tuningolt simok meddig birják....egyszer a zundikémen fennakadt a suber a bowden miatt,és állóhelyben pörgött kb.2 percig ugy 15ezren,mivel nem volt gyujtáskapcsolom.és csodák csodája tulélte! megnézném mi maradna egy tuning simoból....
Szept 27.-én Balassagyarmaton hagyományos szalmabálás- utcai háztömbkörüli verseny lesz.
Nevezés gondolom a szokásos módon reggel 9ig a helyben lévő versenyirodán.
Több kategoria lesz, Robogó, Old Timer, MZ, Simson.
tisztelt santyi mester! igaz hogy jol megy a simo-d,de hát ennek már köze nincs a gyárihoz.egyébként van 2,9-6,5-8 le-s zundapp henger és nekem az utobbibol is van 1 db-om.de azt ne felejtsd el,hogy a tied 50 kg-osan megy ugy,a zundike pedig 80 kg!
Gondolom akkor a festés is elszállt körülötte. Szóval fogsz egy méretes forrasztópákát meg forrasztóónt és beforrasztod. Hegeszteni felejtős.
Vácon lakom. Igazad van, a Laverda is használta a motorjaiba a Zündapp blokkot.
Tankhegesztéssel kapcsolatba tud valaki segíteni?
Van egy pici lyuk a tankom alján, kidörzsölte a váz. Bekéne foltozni valahogy.
Hol is laksz Santyi kolléga? Én is szívesen mennék a tieddel:)
Meg Laverda néven is nyomták mint kutya a kölyköket!
Nem Kobra hanem Cobra.:) És a Zündapp váltója kuplungja egy tragédia összerakás és szétszedés szinten. Haver KS50 es ét 3 man raktuk össze. Egy combos legény nyomta le a rugókat a kuplungnál 1 fogta, hogy el ne tekeredjen, és egy csavarta! Szétszedésnél meg van egy seeger gyűrű 10 cm mélyen ahova még seeger gyűrű fogóval sem lehet benyúlni csak csavarhúzóval kipiszkálni (1 órába telt mert mindíg visszacsúszott) Azon kívül viszont jó a motor csak egy idő után kikopik a 3 mas fokozat ha jól emlékszem és kidobálja. A Cobrat úgy hogy nem szedtem még szét olyat szétkaptam kicsit több mint fél óra alatt. össze meg 1 óránál többe egy kicsivel mert sokat kellett szenvedni a berúgórugóval. A váltóval nincs gond csak legyen benne olaj normális. És ezzel is lehet kuplung nélkül váltani minden erőltetés nélkül. Csak megmondom hogy egy jobb Simsonnal is lehet.
Még erre válaszolva. Nekem van tapsztalatom nyugati motorokkal is és Simsonnal is. Olyannal is ami azért elég jól megyeget. Zündapp kolléga fikázza a Simsont, de még nemigen ment egy erősebb példánnyal szerintem. Tehát én tudok hasonlítani, ő meg max. csak az én motoromat látta menni autóból, bár igencsak nézett, ahogy emlékszem. Mondjuk más kívülről nézni egy bizonyos motorral való haladást és más dolog menni vele. Ha igényt tart rá, akkor szívesen odaadom neki egy próbakörre a Simsonomat. Kiváncsi vagyok akkor is leszarozza-e a márkát. :)
http://www.sportmotor.hu/motor...

http://www.spor
tmotor.hu/motor...
Mustang Anaconda
Mustang Cross Special
Mustang Mamba.


Szintén Zündapp licenszek.