CSak, a teljesség kedvéért
1962 és 1985 között ezek a gyárak nyertek 50ccm es gyorsasági Vb címet:
suzuki Hatszor,
Derby háromszor
Kreidler hétszer
Bultaco négyszer
Honda egyszer
Zündapp egyszer, de az már 80ccm volt.
A 60as éveket egyértelműen a suzuki uralta, a 70est a kreidler, a 80es évek elejét a bultaco.
Gondolom, halvány fogalmad sincs, a korabeli motorversenyzésről, ezért had mondjam el, hogy keleteurópai márkának semmiylen esélye sem volt, a sokkal több pénzből dolgozó nagy nyugati gyárakkal szemben.
Míg a nyugati gyárak profi pilótái hatszámjegyű összegeket kerestek, a keletiek, saját zsebből finanszírozták jórészt a versenyzést, nagyrészt saját kezüleg reszelt motorokkal.
Ennek ellenérre, az MZ nek majdnem összejött egy vb cím,és a simson Európabajnok lett enduróban.
Össze nem hasonlítható dogokat akarsz összehasonlítani, almát a körtével.
Ennek ellenére, egy Kalaus HAnisch nevü pofa, megnyerte tavaly a német veterán 50ccm es bajnokságot a saját kezüleg szériából reszelt simsonjával.
A mezőny többi része, mind, gyári nyugati speciál versenymotor volt Kreidler és hasonlók, valamikor vb motorok.
Ez lehetett volna, ha lett volna lehetősége a keleteurópaiaknak,
De nem volt.
tisztelt santyi kollega!nem akartam már irni,de a "csoda" verseny szimo miatt kénytelen voltam.az ugye 80-as volt és 16 le,namármost az általad tuningolhatatlan kromhengerü kreidler pedig 50-es és 21 ló! na akkor melyik a jobb konstrukció?mellyikböl lehet többet kihozni?
Ja ja megy csak elszált minden elektronika kivéve a gyújtást mert úgye az külön megy.Nem tudom hogy hol és mi de valami nagyon zárlatos lett pont ma sikreült egy másik kábelel feléleszteni a ford szám mérőt de a lámpáknál még semmi majd holnap.De azért az a rajz segít amit még anno küldtél.
Na én is autó szerelőnek tanulok de az unoka tesóm motor szerelőnek tanul és még egyszer a múltkor ilyet szól hogy a 2t hez nem is kell olaj mert úgy is csak a kicsapódó pára keni a henger falat az a kicsi meg úgy se számít.Hirtelen komolyan nem tudtam hogy sírjak vagy nevesek.De inkább sírtam.Na most ha ilyenhez viszed be a még portól is féltet gépedet a végén viszakapsz egy marék csavart és még te fizetsz a szerelésért.Úgy hogy mindenkinek ajánlom az otthon szerelést még akorr is ha nem ért hozzá majd belejön.
Dehogynem, szokott is.
Erősen le kell kerekíteni a sarkokat.
Azoka dugók, emelyikek eleve ablakosra készülnek, az abla körül meg vannak erősítve.
MAszek ablakolásnál lehetőleg nem kell nagy likat csinálni.
Egyébként semmi nem lett úgyhagyva. Erősített hajtókar. 1 milivel síkolt hengerfej. 3 milivel nagyobb karbi minden öntési hiba eltávolítva. Lesz gyári rezonátor is hozzá (gyári tuningleírás szerinti rezó) Csonkos 12 voltos autógyújtás. Már így is nagyon forgós lett a motor.
a tuning az nem arról szól, hogy tésztaszűrőt kell csinálni a hengerből.
A felömlő/beömlő/kipu áramlási keresztmetszete és időkeresztmetszete arányos kell legtyen egymáshoz.
Pölö, ha egy széria simsonba befaragsz 20 darab felömlőt 2mm es fúróval, az vélhetően nem fog nagyon jól üzemelni.
Az egész motor egy komplex rendszer, úgy kell értelmezni, nem darabokban.
Vagy, ha mondjuk a kétszeresére növeled a felömlők kerszetmetszetét, attól még nem fog jobban menni, mert nincs ami táplálja(beömlő) és nincsa mi ürítse(kipufogó) a hengert.
Ha befaragsz +2 felömlőt, sé minden mást úgyhagysz ahogy volt, az vélhetően semmit sem fog javítani, esélyesen inkább rontani fog.
És ez a vékonyfelömlős megoldás jobb vagy az előre vastag járatot mart hengerhülvely+öntvény a jobb? Ja jól értelmezem a dugattyúlyukaszgatásosnak csak a hely szab határt hány felömlő legyen. Ha jól nézem a hengert akár 6 is megoldható (ha már lúd legyen kövér. Amúgy az ilyen mélyedést a köves marófejjel érdemesebb elkezdeni ugye? Utána meg lefinomítani fémessel. A dugattyút milyen módszerrel tudom kilyukasztani? Valami fúróval körbelyuggatom és utána kimarom fémfejes maróval? Hány lóerőt növelhet egy ilyen 4 illetve 6 felömlősítés? Gondolom azért a gyűrűk is szabnak valamiféle határt mert ha pont a stift nél van akkor megakad és eltörik? Gondolom még az az előnye hogy nem kell kivenni a hüvelyt.
1962 és 1985 között ezek a gyárak nyertek 50ccm es gyorsasági Vb címet:
suzuki Hatszor,
Derby háromszor
Kreidler hétszer
Bultaco négyszer
Honda egyszer
Zündapp egyszer, de az már 80ccm volt.
A 60as éveket egyértelműen a suzuki uralta, a 70est a kreidler, a 80es évek elejét a bultaco.
Gondolom, halvány fogalmad sincs, a korabeli motorversenyzésről, ezért had mondjam el, hogy keleteurópai márkának semmiylen esélye sem volt, a sokkal több pénzből dolgozó nagy nyugati gyárakkal szemben.
Míg a nyugati gyárak profi pilótái hatszámjegyű összegeket kerestek, a keletiek, saját zsebből finanszírozták jórészt a versenyzést, nagyrészt saját kezüleg reszelt motorokkal.
Ennek ellenérre, az MZ nek majdnem összejött egy vb cím,és a simson Európabajnok lett enduróban.
Össze nem hasonlítható dogokat akarsz összehasonlítani, almát a körtével.
Ennek ellenére, egy Kalaus HAnisch nevü pofa, megnyerte tavaly a német veterán 50ccm es bajnokságot a saját kezüleg szériából reszelt simsonjával.
A mezőny többi része, mind, gyári nyugati speciál versenymotor volt Kreidler és hasonlók, valamikor vb motorok.
Ez lehetett volna, ha lett volna lehetősége a keleteurópaiaknak,
De nem volt.