Az enyém a legjobb, és kész...
Mindenki le van sz@rva...
Itt van pár érdekesség.
Sorba:
1. Puch Transportmoped
2. Famel Carga - asszem a portugál Zündapp. De lehet, hogy a spanyol
3. 4. 5. - Simson Duo Extreme - DVD lejátszó, teli tuninggal...
Lehet én fogalmaztam rosszul, de nem fikáztam egyik márkát sem(kivéve a Zündapp kuplungmegoldását). Tényleg jó kis motorok ezek még ma is. Az 51-es Simson is kb. 30 éves konstrukció és jóval kevesebb pénz jutott a fejlesztésükre a szoc iparban, mint a nyugati piacgazdaságban. Ott ugye voltak versenytársak, a Simsonnak nem volt a KGST-n belül. Ezért nem is volt indok a nagy fejlesztésekre. Amikor a nyitás megtörtént, akkor próbálkoztak fejleszteni, mert ekkor már kellett. Ekkor került bele az 5-ös váltó, meg valamilyen Vape-gyújtás. De mondjuk hiába is volt olyan "isteni" a Zündapp, ha 84-ben bezárt a gyár, mert ő sem bírta tartani a lépést a japcsikkal. Pedig a japcsik Zündapp kartárs szerint szarabbat gyártottak a saját kategórián belül. Érdekes módon valamilyen okból kifolyólag, a Simson gyár tovább bírta tartani magát. Gondolom mert egy ideig még nem volt konkurencia.
A 30 40 éves motorok technikai fejlettségét nem kéne a majiakhoz hasinlítani!
Azok az idők elmúltak ma már javarészt szemét robogóból áll a világ!
Az tény hogy a spanyol viaszt nem ma szarták és a 60 as 70es években voltak korukat megelőző kitalációk!
A nyugati színten hihetetlen prcíz gépek születtek.
Még errefelé maradt a romet komar és hasonló szemetek meg a simson (ami azért használható mind a mai napig)
A lényeg hogy ha valakinek sikerül beszerválni egy komolyabbnak mondható akkoriban ütős versenygépet akkor könyörgöm ne azon vesszetek össze hogy melyik szarabb!
Ha szerinted a húzóékes váltó technikailag jobb megoldás, mint a léptetővillás megoldás, akkor a mai modern motorokat miért nem húzóékes váltóval gyártjág? Pedig jóval egyszerűbb megoldású a húzóékes, ezt el kell ismerni. Egyébként a Cobrát és az 5 sebességes Simson váltót is lehet kuplung nélkül váltani. Tehát itt megint nincs előny. Hogyan lehetne TOP-on egy 6,25 lóerős henger? Egy Simson hengerből egy óra alatt faragok egy hasonló erejű hengert! És mindössze egy kis áramot fogyasztok. Végezetül hozzáteszem, hogy egyik márkával szemben sem vagyok elfogult, volt mindegyikből egy-egy példányom. Ami biztos, hogy a korabeli nyugati kismotorok jóval kifinomultabbak és igényesebben kialakítottak, mint a keletnémet Simson. Ebben nincs vita. De a szavaidból leszűrt ég és föld különbséget nem kellene terjeszteni, még ezen a fórumon sem, mert egyszerűen nem igaz.
ja és még valami:ha nem vetted volna észre a zundapp henger már gyárilag is a top-on van,amit a simsonnál csak kemény pénz és idöbefektetéssel érsz el!ezenkivül a teljesitménynövelésnek nem az a módja hogy nagyobbra furjuk,mert az már nem 50-es kategoria!
tisztelt santyi kollega!mielött félrevezetnéd a forum olvasóit, a müszaki ismereteidet nem minösitvén közlöm veled,hogy az általad kritizált zundapp válto a legzseniálisabb szerkezet,amivel idáig találkoztm!1:kuplung nélkül válthato 2:ha olaj van benne,gyakorlatilag tönkretehetetlen 3:nincs léptetövilla ami kophatna,törhetne mint a magasztalt kobránál!nem a levegöbe beszélek mert nekem is van kobrablokkos gépem,és zundappom is!
Én speciel mentem volna Simsonálisra csak kiderült mennyi a belépő aztán benzinre csak meglett volna meg a belépőre csak nem lett volna elég. Bár most az enyém sincs a top on. Télen megy fel tábori mesterhez egy hengerem hüvelyezésre fúrásra meg felpiszkálásra. Elvileg a MiniGP re ők csináltak régen egy Cobra blokkos valamit (Gorcsa mondta) Legalább 60 ccm et akarok belőle. Nemrég mértük erős szembeszélbe teljesen befeküdve 6. ban nem akart felpörögni. 6 ezer után volt egy hajszálnyival. Haver digitális halálpontos cateye óráján 91-92 volt
bocsesz hogy nem hivtalak még sajnos majnem egész hétvégén dolizok :(( a nyamvadt fönököm szivat reggel megint megyek dolizni :((és ma reggel jöttem haza 2 éjszakás után
13-14 évvel ezelött eladtam. Ez régi kép, még Szmenával készítettem:) Egy szakadt barna roncs volt a motor, aztán kicsit kikupáltam. Az a baj, hogy itt nem álltam meg és elkezdtem tuningolni ezt is. 67ccm, szívómembrán. Nem volt rossz, de nehéz motor volt. Még lecsupaszítva is nehezebb, mint egy B-s Simson. van még pár képem róla.
Nem feltétlen kell kimenni külföldre alkatrész miatt.
Ma már rendkívül fejlett az internetes kereskedelem. Én pl. ma kaptam meg a 125-öshöz a gyújtáskapcsolót valahonnét németorszából.
Nah, nem akartam én itten keleti kontra nyugati kismotor vitát keltni, ahogy írtam, lényeg, hogy valaki a kicsi régieket kedveli.
Én igazán örülnék neki, ha valamelyik túrához, vagy versenyhez,vagy akármihez csatlakozna pár Puchos, kreidleres bánomisénmis.
Nekem volt két Zündappom és egy Puch Cobrám is. Jók és szépek voltak, de nem cserélném el a Simsonomat egyik márkára sem. A Cobra blokk magas technikai szinvonalú volt, csak ámultam rajta mikor szét lett húzva. A Zündappokról ugyanez nem mondható el, majdnem Simson kategória, a váltója húzóékes és a kuplungkiemelés megoldása valami szörnyű.Lehet a 80-asokat már máshogy készítették, én az 50-esekről beszélek. A viszonylag rövid löketük miatt a tuningolásuk(furatnövelés) is behatároltabb, mint a Simsonnál(S51). A hengerük keménykrómos vagy nikasilos, amibe megintcsak nem érdemes belenyúlni, mert vége is a hengernek.Ami előnyük van, az a kiváló hűtésük. Bordázott forgház és hatalmas hűtőbordázatú henger, hogy a vizes verziókról már ne is beszéljünk. A Simsonnál ez igen alulméretezett, talán ez a legfőbb oka, hogy viszonylag hamar tönkremennek a tuningolt motorok. Az alkatrészellátás a Simsonnál nagyon jónak mondható, jó minőségű alaktrészeket is be lehet szerezni hozzá tűrhető áron. A német és osztrák kismotorok alkatrészutánpótlása hogyan is néz ki? Vagy vesz az ember pár bontott cuccot hozzá és abból kókányol, vagy ki lehet menni németbe és a szomszédba aranyáron alkatrészt venni.
Üdv
Különben nézegettem a kreidlereket egész kis történelmet volnultattak fel pár percbe!
Nem azért hogy védjem a simsont de kipörög 14 15 öt is csak nagyon sokba kerül.
Veszel egy kreidlert 50 ért és simán otthagya mert az versenyre lett tervezve a simson meg bevásárolni!
Ezt ne felejtse el senki!
Egyébbként, versengésre hajlamos uraknak mondom, hogy e hó 27.-én Balassagyarmaton háztömb körüli verseny, lesz simson futam is, lesznek szériák is, be lehet szállni, jó balhé.
VAgy eseglet csak eljönni megnézni, oszt pacsizni.
Pár éve, hasonló hangnemben hitetlenkedett egy kolega egy másik fórumon.(Nincsolyansimson, nemmegyannyit nemforogannyit satöbbi)
Már 30 évvel ez előtt is volt oylan speciálgép(forgótárcsa 6gang 32es karbi satöbbi) ami 16 ba beforgott hatodikban, egy öreg szaki építette szériából, a mai napig versenyez vele, 2 éve pölö megnyerte a német Oldtimer speciál 50es kategoriát.
Itthon is volt hasonló gép már a 80as évek elején is, iylenekkel versenyeztek az éles sarkon a MInigp nevezetű versenyben.
A 90 es években, az utolsó hivatalos simsonkupa sorozatot egy olyan, szintén szériából épített motor nyerte, aminek 130 feletti végsebességet mértek a Hring célegyenesében.
Hivatalos adat, visszakereshető.
Ha nem hiszed, nem az én bajom.
Persze,a széria motor, az más tészta, eredetileg strapagépnek építették, nem versenyezni.
Köszi köszi.
Bár nem megy olyan jól, mint amikor februárban megvettem...
Lehet nem ártana egy kis olajcsere, meg karbantartás.
A hétvégi összejöveleten hazafelé kaptam egy defektet, 2 km múlva a láncom is elszakadt. Úgy kellett hazacipelni szegényt.
Azóta vettem rá egy új láncot, és elmúlt a rángatás. (tudod, amit néztél)
Jövő héten hogy vagy otthon délután? Átugrok hozzád.
megnézném egyébként hogy a simson hol pörög 12-14 ezret,még tuningosan se! régebben irtam,hogy nézzétek csak meg pld. a verseny kreidlert a you tube-on,de senkit nem érdekelt....
tisztelt kollega!nem tudom hogy süvit a géped, de a zundapp mellett sehol sincs a simson,meg a yamaha. tudom,mivel volt rd 50-esem,és uj dugoval és gyürüvel is hervadtul ment! probáld ki mondjuk a slampixx mester zundappját,és megváltozik a véleményed.
Erről az Einfield sztoriról asszem nem is hallottam.