Köszi a beszámolót.
Nekem mondjuk a Wankel felni jobban tetszik, stílusosabb. Ha minden jól megy, akkor lesz olyan is mint neked volt, mert erre az alkatrész autóra hajtok most.
'97-'99 körül volt nekem, (elvileg van még róla papírképem, beszken és beteszem majd) egy '84-es RX-7, röviden tömören : imádtam :-)
gyári ezüstmetál, azokkal az extrákkal amiket te is írtál, a ritkábbik (szögletes mintás) polír alufelnivel, plüss belsővel, extra bőr kormány, szintén már a nagy lökhárítós nagy hátsólámpával és nekem még volt rajta hátúl egy nagy fekete, puha kacsacsőr szárny is mint a lenti cikkben is látható autón (ez az új műszerfalas volt nekem is).
Már pontosan nem emlékszem, de olyan nyolc-kilenc ezerig, simán kipörög a motor, a lágy, csendes villanymotor hang ekkorra átvált ordító sugárhajtómű hanggá és közben a relatív kis súlyának köszönhetően ment mint a rakéta...rizsrakéta :-)
típushiba : ekkor, nagy fordulatról gázelvételkor kurva nagyot robban a kipufogó, a leömlőjénél a tömítés cseréjével ez orvosolható.
Van kis motor generálja is, ekkor még elég a bolygómozgást végző trochoid "dugatyú" három élén lévő "pengéket" lapocskákat cserélni.
Én nekem anno ezekkel nem kellett foglalkoznom hibátlan volt az autó amikor vettem ( a Black to Black zenekar tagja hozta be svájcból) és amikor eladtam. Tizenegykét éve, egy huszonéves srácnak ez igencsak pinamágnes volt
Rossz hírem van a számomra.
Itt nincs fúrfaragás. Kamra csere van, ha nagy a gáz (kb. 150 000 Ft/db). A kamra azonban nicasilos, így igazából a rotor tömítés kophat el, azt érdemes 120-150 ezrenként cserélni. Az enyémben 96 000 km van. Amúgy ezek a motorok sokat kibírnak (250-300 ezret is). Itt viszont nem lesz szelepégés, meg vezérműszíj/lánc átugrás, vezérműtengely kopás.
DE őszintén szólva engem bár régóta érdekelt a wankel működése őszínén.
És volt olyan is hogya vaterán vki eladta egy wankelmotoros stabilmotort. és asszem 150 vagy 300 köbcentis és csak az baj hogy drágán kínáltak. ÉS pedig érdekelne és építenék volna egy vankelblokkos motort:) :D
értem.
és az ilyeneknél hogyan csinálják a motorgenerált? gondolom nem egyszerű. mert máskép kell csinálni. BÁr a két és négyüteműeknél egyzserűen megcsinálják fúrás gyűrűzés oszt jóvan. De a wankelnél meg hogy ? gondolom nem fúrnak hanem síkolnak? Már a utóbbi érdekes lehet mert ha síkolnának akkor a köbcentije nem nő hanem csökken? BÁr a hengerfúráskor a köbcenija nő. vagy tévedek? :S
Na a feelinggel nincs gond. Nincs alatta kipufogó és úgy szól, mint egy nagyon komoly versenyautó. 1146 ccm, 115 LE. Két rotoros Wankel. Motoros ablakok, tükrök, elektromágneses tank és csomagtér nyitás. Leszedhető tető, kvázi kabrió. Elöl-hátul tárcsa. Nagyon szép belső, kivéve a középkonzolt. Ott sajnos volt egy kis barmolás.
tényleg elég pöpec állapotúnak tűnik :) és egész tiszta a motorja is. na írhatnál azért hogy milen a motorja meg mik az extrái? utolsóban üdv ismét a fórumban :)
Én nem így tudom a besorolást.
A gép első generációs Mk2-es. Pár kép a hazahozatalról és pár nap - főleg tisztogatás - után. Bitang lesz a gép. Ha mondanál pár szót a tapasztalataidról az RX-7-el kapcsolatban, azt megköszönném. Remélem nem hajtanak el emiatt a kollégák bennünket.
Nekem mondjuk a Wankel felni jobban tetszik, stílusosabb. Ha minden jól megy, akkor lesz olyan is mint neked volt, mert erre az alkatrész autóra hajtok most.