Még 1 kérdés: ugye jól tudom, hogy a forró motorból nem szerencsés egyből kikapni a gyertyát, mert könnyebben károsodik a gyertyamenet? Régebben valami ilyesmit olvastam, ezért ezt szem előtt tartva leállítás után várni szoktam egy darabig, hogy hidegebb legyen a motor.
A rezós dolog nagy misztikum, van, aki szépérzék alapján csinálja, más tervezőprogrammal, és annyi biztos, hogy senki sem ért egyet a másikkal azzal kapcsolatban, hogy milyen a jó rezonátor. Kicsit olyan, mint a pörkölt vagy a halászlé!
Szerintem ne hallgass senkire, csináld meg, próbáld ki, úgyis csak így derül ki, hogy jó-e (én ugyanezt rádiós antennaépítés során játszottam el).
Feltétlenül ki fogom próbálni a Saxy-t félgázon és teljesen terhelésen is, most hozta meg a futár a "böllérkötényemet" (http://www.louis.de/_1062e0f5f...), ki akarom próbálni, hogy milyen, az elmúlt héten már hideg volt reggelente a motorozáshoz, még szerencse, hogy csak pár kilométer a melóhely, a térdemet és a bokámat nem szeretném hazavágni.
.Amit állítasz :jól megy szépen indul barna a gyertya.
Válasz : úgytűnik emgjavult a géped.
Amit állítasz: 1 kérdésre 3 különböző válasz.
Válasz: teljesen igazad van a legutób egy számítógépes progival tervezett rezonátornak a KÉPÉRE mondták azt, hogy ittnemjó ottnemjó vágjak le belőle (ők már ilyen szinten tudnak távgyógyítani)
Tehát amit írtál az már jól hangzik tudom drága a benzin de mivel csak 1,6-ot eszik százon egy utolsó kívánság : 5kilóméter félgáz (gyertyaszín leellenőriz) 5 kilóméter teljes terhelés közelében (próba után azonnal leállít) (ügyelve a motor hangjára) gyertyakép leellenőriz ha minden ok akkor meggyógyult amotorod.
Hagyom én magam, hiszen elismerem, hogy kezdő vagyok 2T ügyben. Ne vedd sértésnek, de nekem úgy tűnik, hogy néha nem a kérdésre válaszolsz, vagy egyszerűen nem veszed figyelembe azokat az információkat, amiket korábban már megadtak egy-egy dologgal kapcsolatban. Tudom, hogy a távgyógyászat nehéz műfaj (más témában én is sokszor szembesültem vele), de gépekről beszélünk, melyek működése tökéletesen logikus elv mentén zajlik, tehát a hibakeresés is logikai játék, ismerve a bemenő paramétereket (hibajelenség, beállítások, környezeti tényezők stb) egy csomó hibaok kizárható, kevés marad.
Furcsa, hogy ha valaki feltesz egy kérdést, akkor arra 3 válaszoló 3 eltérő dolgot mond, melyből legalább kettő teljesen ellentétes. Tehát valaki garantáltan téved, mégis mindenki olyan rohadt magabiztosan mondja a magáét (ezt se vedd magadra, általánosságban értem a topicban feltett kérdésekre), így tudatlan fejjel nehéz eldönteni, hogy kinek van igaza (hiszen pont azért kérdez valaki, mert nála okosabb és határozottabb ember véleményére kíváncsi). Mondom, ne vedd magadra, de pl. ennél a kérdésnél is szerinted így rövid időn belül hazavágom a gépet, Brumo szerint csak kopott a motor, és ezért viselkedik így, SlickRick szerint pedig nincs itt semmi probléma, nem versenygépről van szó. Akkor most kinek van igaza?
Mert most rugásra indul (ha nagyon kopott lenne, akkor nehezebben indulna a kis kompresszió miatt, nem?), és újból húz rendesen, hegynek felfelé is. Sík terepen végsebessége GPS szerint 57-60 km/h (ez gondolom óra szerint olyan 65 km/h környékét jelentheti, sajnos az enyém nem működik), de ennél a sebességnél már nagyon sokat forog, egy 3 fokozat vagy hosszabb áttétel esetén tovább is bírná. Én pedig bruttó 100 kiló vagyok, tehát nem a legkönnyebb eset.
Mivel érteni akarom a gépet, íme a kérdés: ha a gép jól indul, jól megy, nem füstöl és barnára ég a gyertya, akkor pontosan mi a hiba? Lehetséges az, hogy egy rosszul beállított karburátor mellett is jól égjen ki a gyertya? De az őzbarna gyertya nem a tökéletes égésnek a jele (jó benzin-olaj arány, jó benzin-levegő keverék, jó előgyújtás, jó gyertyahézag)? Mondom, én nem vagyok ebben szakértő, ezért is kérdezem, hogy előfordulhat-e, hogy a motor megy rendesen, a gyertya őzbarnára ég ki, mégis a lehető legrosszabbat teszem vele? Ebben szeretnék biztos lenni, hiszen nem akarom megölni a gépet.
Ha barna a gyertya akkor minden rendben. Egy gyertyától nem fog megdögleni a motor. Ez nem tizenezret forgó minarelli blokk ami elcsöppenti a gyertyát.
én szerkesztettem a hímzőprogival :) bár ha van vkinek vmi logója ami szeretné azt is megpróbálom szerkeszteni :) lényegében ne legyen színátmenetes! és 5-6 színnél több ne legyen.
itt sztem már hengerfúrás vagy gyűrűzés kell mert annyira gyenge lehet a kompressió! mert ha gyengébb a kompresszió akkor alacsonyabb hőértékű gyertyával műxik jobban
de azért kell növelni a kompressziót.
és akkor jobban bírná a hegymenetelt. itt hiába szórakozol a gyertyákkal.
érteed?
Eszerint dolgoztam egykét adatot én átírtam, többekközött a gázsebességet illetve a végcsőhosszt.
http://simson4ever.atw.hu/cikk...
Szerintem ne hallgass senkire, csináld meg, próbáld ki, úgyis csak így derül ki, hogy jó-e (én ugyanezt rádiós antennaépítés során játszottam el).
Feltétlenül ki fogom próbálni a Saxy-t félgázon és teljesen terhelésen is, most hozta meg a futár a "böllérkötényemet" (http://www.louis.de/_1062e0f5f...), ki akarom próbálni, hogy milyen, az elmúlt héten már hideg volt reggelente a motorozáshoz, még szerencse, hogy csak pár kilométer a melóhely, a térdemet és a bokámat nem szeretném hazavágni.
Válasz : úgytűnik emgjavult a géped.
Amit állítasz: 1 kérdésre 3 különböző válasz.
Válasz: teljesen igazad van a legutób egy számítógépes progival tervezett rezonátornak a KÉPÉRE mondták azt, hogy ittnemjó ottnemjó vágjak le belőle (ők már ilyen szinten tudnak távgyógyítani)
Tehát amit írtál az már jól hangzik tudom drága a benzin de mivel csak 1,6-ot eszik százon egy utolsó kívánság : 5kilóméter félgáz (gyertyaszín leellenőriz) 5 kilóméter teljes terhelés közelében (próba után azonnal leállít) (ügyelve a motor hangjára) gyertyakép leellenőriz ha minden ok akkor meggyógyult amotorod.
Furcsa, hogy ha valaki feltesz egy kérdést, akkor arra 3 válaszoló 3 eltérő dolgot mond, melyből legalább kettő teljesen ellentétes. Tehát valaki garantáltan téved, mégis mindenki olyan rohadt magabiztosan mondja a magáét (ezt se vedd magadra, általánosságban értem a topicban feltett kérdésekre), így tudatlan fejjel nehéz eldönteni, hogy kinek van igaza (hiszen pont azért kérdez valaki, mert nála okosabb és határozottabb ember véleményére kíváncsi). Mondom, ne vedd magadra, de pl. ennél a kérdésnél is szerinted így rövid időn belül hazavágom a gépet, Brumo szerint csak kopott a motor, és ezért viselkedik így, SlickRick szerint pedig nincs itt semmi probléma, nem versenygépről van szó. Akkor most kinek van igaza?
Mert most rugásra indul (ha nagyon kopott lenne, akkor nehezebben indulna a kis kompresszió miatt, nem?), és újból húz rendesen, hegynek felfelé is. Sík terepen végsebessége GPS szerint 57-60 km/h (ez gondolom óra szerint olyan 65 km/h környékét jelentheti, sajnos az enyém nem működik), de ennél a sebességnél már nagyon sokat forog, egy 3 fokozat vagy hosszabb áttétel esetén tovább is bírná. Én pedig bruttó 100 kiló vagyok, tehát nem a legkönnyebb eset.
Mivel érteni akarom a gépet, íme a kérdés: ha a gép jól indul, jól megy, nem füstöl és barnára ég a gyertya, akkor pontosan mi a hiba? Lehetséges az, hogy egy rosszul beállított karburátor mellett is jól égjen ki a gyertya? De az őzbarna gyertya nem a tökéletes égésnek a jele (jó benzin-olaj arány, jó benzin-levegő keverék, jó előgyújtás, jó gyertyahézag)? Mondom, én nem vagyok ebben szakértő, ezért is kérdezem, hogy előfordulhat-e, hogy a motor megy rendesen, a gyertya őzbarnára ég ki, mégis a lehető legrosszabbat teszem vele? Ebben szeretnék biztos lenni, hiszen nem akarom megölni a gépet.
Ha út szélén vagyok vagy lusta vagyok hézagmérőt keresni akkor a hüvelykujjamon lévő körömmel állítom a hézagot mert az kb 0.4 mm
Tegnapi szerzeményem: Simson S51n Tuning babetta gyujtásos stb stb bomlik!
de azért kell növelni a kompressziót.
és akkor jobban bírná a hegymenetelt. itt hiába szórakozol a gyertyákkal.
érteed?