Képzeljétek el a minap mire leltem van itt mosonmagyaróváron még egy szerelő de ő mindent szerel puchot kreidlert simsont babettát egyszóval minden veterán motrot most van öcsém simsonja felújításon nála nademind1 is érdekesség van neki egy 1 világháborús bmw r 6 ja full restauráltan és egy kreidler rmc majd ha megyünk be öcsém szimójáért lefényképezem őket gyönyörűek!
Van állítási lehetőség a súbertűn (ne is mondd, Babettán szívtam vele eleget), itt látszik a karbi: http://www.bingpower.de/shared...
Csak alapjárati csavar van.
De felborul ezt a felborulás jó irányba kell tudni előidézni és akkor lesz jó a motor.A tűn valószínűleg 3-kis rovátka van amivel a tű helyzetét tudod változtatni ha a felsőbe teszed egy szegényebb ha az alsóba teszed egy dúsabb keverék alakul ki értelemszerűen ha a középső egy köztes arány.A tű helyzete meghatározza a motorba jutó keverék(benya/gáz) összetételét.Az egész karbibeállítás az úszószint és az alapjárati keverékösszetétel beállításával kezdődik ezt fülre ellehet végezni a "levegőcsavart" (ha van egyáltalán azokon a karbikon ha jóltudom nincs) tekered a megfelelő összetételt a kis motorod örömújjongásban fogdja vagy ha nincs levegőcsavar akkor a súber állíócsavarjával beállítasz egy neked tetsző alapjáratot meleg motornál.Aztán ha minden ok de még mindíg szar a motorod akkor a tűállásával kedesz el játszani az előzőeket szemelőtttartva (fellső rovátka szegény alsó dús).Halkan jegyzem meg hogy a gyertyakép alapján valószínűleg dúsítanék a keveréken mielőtt valami baja lesz a motornak, ezzel játszol 1 hétéig a végén rájössz mikor jó.Gyertya sosem hazudik szikraköz a gyertyánál0,4miliméter megszakító0,3 0,4között minden szépen kimérve hézagmérővel!
A megszakítófilcre egy csepp olaj.Előgyújtás a gyári szerint!
A kipu ha elvan rakódva akkor is legyengülhet a gép tisztícsd meg.A karbit pucold ki légszűrőt ha nincs új akkor porold ki.tömítéseket ellenőrizd főleg hoyg a légszűrő ne legyen lelazulva.Kb ennyi gyorstalpalón.A motorok általában más keveréket igényelnek +5 mint +30-C fokon.Télen talán a hideg levegő miatt de máshogy működnek a dolgok.Hengertalpnál ellenőrizd a leszorítóanyákat nincsenek-e lelazulva.
Megnézem, eddig Brisk N19C volt a gépben, ezzel vettem már a masinát. A neten azt találtam, hogy ez a Bosch W9AC-nek felel meg (125-ös hőérték, szemben a gyári ajánlás W7A 175-ösével). Tavasztól mostanáig jó volt, mindig őzbarnára égett, a motor is húzott rendesen (mondjuk a melegindítás mindig nehezebben ment, mint a hidegindítás, de ez gondolom tipikus gyertyahézag probléma, legalábbis ilyesmit olvastam pár helyen). Most a hidegben vannak problémák, nem tudom, hogy ez a viszonylag nagy gyertyahézagnak köszönhető, vagy túl szegény a keverék a hideg üzemhez, több benzint kellene neki adni.
A súbertű állításával nem borul fel a különféle gázállásoknál a benzin-levegő keverék aránya?
Esetleg tegyek egy próbát az előző gyertyával? Mármint a gyertyahézag kisebbre állításával? Mert az a gyertya őzbarnára égett mindig, csak a hideg beálltával előjöttek ezek az erőtlenkedések. Lehet, hogy csak a túl nagy gyertyahézagot nem tolerálja a gép ilyen hidegben? Mert az NGK-val (kicsi hézag) ugyan megszűnt a leállás, de szürkés fehérre ég ki, és emelkedőn még mindig erőtlen.
Ma délben mentem egy kört a városban, langyos napsütésben. Viszonylag jól ment, kevésbé volt erőtlenebb a nyáron tapasztaltnál. Este, amikor jöttem haza, már rendesen gyenge volt ugyanazon az emelkedőn, amin délben még jobban teljesített.
Ma raktam légszűrőt a Cobrába egy Verhovináét mert pont jó bele. Meg felpolíroztam a fék/kuplung kart. Beállítottam a karburátort. Holnap jön az első fék.
6-os NKG nemigen abba a motorba való elég alacsony a hőértéke mint azt a gyertyakép is mutatja (bár tél van szóval lehet jó).Ha tudsz állítani a súberen (nemtudom hoyg ez a tűs vagy a hosszú kehelycsöves kivitel) de ha tudsz adj neki több anyagot: karbiteteje leszed megnéz hogy van e valami állítási lehetőség és a meglévő beállításból kiindulva ha lehet kissé dúsítani a keveréken.úszószintet megállícsd be lehet csak az a baja egyszerű kísérletezéssel vagy ha van gyári adatok alapján könnyen beállíthatod.
Pár napja írtam nektek a Sachs Saxy emelkedőn tapasztalható erőtlenségéről, lefulladásáról. Kicseréltem a gyertyát NGK B6HS-re (a katalógusok ezt hozzák az itteni boltokban nem kapható Bosch W7A helyettesítésére), és a probléma részben megszűnt. A gyertyahézag szemre is nagyon eltérő volt a régi és az új gyeryán (a régin sokkal nagyobb volt).
A probléma azonban - ahogy írtam - csak részben oldódott meg: a régi gyertya hőértéke nem a motorba való volt, az új viszont igen. Ennek ellenére a régi gyertya mindig szép őzbarnára égett ki (az erőtlenkedések során is), az új NGK viszont fehéres-szürke, ráadásul emelkedőn fölfelé ugyan nem áll meg, de még mindig eléggé gyenge, legalábbis a korábbi tapasztalatokhoz (melegebb idő) képest.
A gyertyakép alapján ugye vagy túl sok levegőt kap, vagy túl kevés benzint. Hidegebb időben (őszi-téli üzemeltetéshez) állítanom kellene a benzinszinten, hogy többet kapjon a motor? Az eladó (akitől vettem a motort) arról beszélt, hogy télre magasabb szintet kér a gép. Bocs, ha béna a kérdés, de ez az első évem 2 keréken, eddig csak tavaszi és nyári tapasztalatom van.
A két gyertya közti gyertyakép-különbség betudható az eltérő hőértéknek?
tudom de nem az enyém csak megcsináltam neki. bár az a baj hogy ez közép méretű vagyis gyerek quad. és ezért nem olyan jó.
de nagyon nyomatékos volt leteszteltük és 3-an elbírt!
Bár a szomszéd el akarja adni akár 20-25ért így ahogy van....
Az lesz még szép . Én Zündappomnál is berohadt.
Én tudok egy címet ahol egyedileg csinálnak 1000 Ft/ darab áron.
Gyáriban SEHOL nem tudtam venni. SE Ebay se sehol.
mi van lerokkantál? bár ha futárkodni akarsz akkor mindenkép max 80 ccm-es 50 es papírokkal inkább jobb!
bár ha 3-4 kerekűnél kicsit veszélyesebb ha gyors mert egész más a egyensúlya.. mert csináltam már szomszédnak olyan quadot ami 60-as blokkja volt és az lazán 60 -70-et ment de a irányítás nem volt stabil vmi.
3 kerekűvel van valakinek tapasztalata?
50-esek nem nagyon érdekelnek, Gyro, Stream, meg ilyenek, azok nem mennek 60 fölé még akkor sem, ha rúgják hátulról. Ezzekel nem lehet dolgozni.
Inkább Yamaha, Honda, ezekben gondolkozok:
persze leszámítva az első villát-kereket...