Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Viszont ha ezer ajrót keresnél (EU-s minimálbér tervezete) akkor simán kijönnél belőle.
az jó eséllyel megkeresi
de pl magamat alapul véve miután megszűnt a mávos karrierem elmentem melót keresni
egyetlen olyan hely nem volt amit meg tudtam volna közelíteni busszal vagy vonattal, mindenhol 2 vagy 3 műszak, olyan kezdésekkel hogy nincs egyetlen járat sem
szóval kocsival kellett járni
ha ehhez új kocsit kellett volna vennem akkor mostani értékben számolva 75 ezer+ 30 kamat lenne a kocsi vételára a jelenlegi olcsósított üzemanyaggal 25 ezer az üzemanyag aminek kb a felét állja a cég
keresnék kb 220-250 ezeret szóval megmaradna 100-130 ezer a havi rezsim kb 80 ezer szóval ehetnék májkrémes kenyeret egész hónapban
vagy egy lom kocsi 300ért és máris 100ezerrel több jut kajára

na ezért nem lesz sosem kidobálva a régi kocsi..........
ha nincs cigi meg pia összerokkanna a költségvetés
szerinted mennyiből tartana megtiltani a dohányzást? kb egy hétvége alatt meg lehetne szüntetni a forgalmazást
aztán csak véletlenszerű teszt vizsgálatokat kell csinálni az embereknél és szénné büntetni akinek nikoton van a szervezetében
Aki évi 150 ezret megy (5 év / 800 ezer), az gondolom megkeresi azt, hogy meg tudja oldani, hogy megfelelő műszaki állapotú legyen.
Ezért 15 évnél húznám meg a határt első körben. A járgányok fele (a leginkább környezetszennyezők 90%-a) azonnal eltűnne a süllyesztőben.
Amúgy meg végre rendes bérek kellenének....
Pedig sajnos növelni kell, és nem engedni, hogy cigire meg színes tévére költse a sok barom a növekményt.
Ezért van adókedvezmény és nem támogatás a kis fattyak után. Pláne a cigányoknál.
nincs olyan hogy kifogástalan műszaki állapot, hiszen nincs hol ellenőrizni
a 15 év meg kurva sok, ha csak a környezet kímélő közlekedés a cél már az 5 éveseket be kellene olvasztani hiszen 5 évesen is már sok kocsiban rengeteg méter van, pl volt egy mercis ismerős akinek 5 évesen 600 feletti volt a méter
de a külföldre járó furgonokban is 5 évesen legalább 6-800 ezer van

evvel egyidejűleg azon kell gondolkodni hogy 5 évente egy új kocsi őrült nagy teher egy 4.5 millás kis kocsi is havi 75+fenntartás lenne(ha megvan rá a kp nem kölcsön), így nagyjából értelmetlen megvenni és avval járni dolgozni, mert egy 20 km távra ingázás is kb havi 100 ezer lenne, de egy örökös kölcsön spirálban ez lehet akár 120 ezer is
szóval fele fizetés csak azért odavan mert dolgozni akarnánk járni
Ha noveljuk a bereket az inflaciot porgetjuk.
Ez az egesz is azert indult be mert az egesz vilagon dezsaval ontottek a segelypenzeket a gazdasagokba mindenhol.
Gondoltam.
Neked se....
Inkább nekem?
Szerencsere nem neked kell..... 😆
Én most 15 évnél húznám meg a határt - persze kifogástalan műszaki és környezetvédelmi állapot mellett. Aztán pár évente lehetne egy-egy évvel rövidíteni a határt.
Csapdában van az ország kétségtelenül.
Emelkedhetne a bér, emelkednének a szolgáltatások is. A megoldás a nagyobb arányú béremelés, de azt meg ki kell termelni valakinek, legfőképpen annak, aki jobban akar élni.
Kurvára uncsi ezredszer önmagamat ismételni, de amíg az nyuggerek átlag ledolgozott szolgálat éve 35 év körül jár, a termelékenység a nyugati buzihoz képest 60-70% között, amikor a szétdobált szemetet, kipucolatlan árkokat a szegénységre fogja a sok nyomorult, addig ez FOG maradni.
Mivel nekem is fáj az ilyesféle összegek kifizetése, a mértéke miatt igazat is adok.
De ha a egyszer a 800 ezer rokinyugger országa, a millió alkesz, a millió cigány országa vagyunk és ezeket jófejségből ki kell tartanunk, hát annak sajnos ára van.
hosszú távon megérné kigolyózni a 8-10 évtől öregebb autókat
mivel nem lennének ilyen autók nem lenne aki dolgozni tudna menni, emiatt gecinagy munkaerő hiány lenne és emiatt emelkednének a bérek amiből már meg tudnának venni egy újabb autót
mert ahogy én nézegettem a régi melóban a 15+ éves autók voltak többségben, és az opelemtől voltak sokkal de sokkal szarabbak is
azért valljuk be egy átlag dolgozónak akkor sem futja a munkabérből új(abb) kocsira ha már van lakása és nincs kölcsöne
Ertem a logikat mogotte, persze.
Asszem most valami 14-15 ev az atlag kora a jarmuparknak, ha az NKH huzna egy vonalat 8 evnel, az talan meg realis is lenne. Az meg a megfizetheto szint azoknak is, akik kintrol hoznak, mert arra futja. Esetleg 5 evnel fiatalabb import eseten osztonzo ereje lenne, ha az NKH eljaras dija vagy a regado csokkentett merteku lenne.
Penzben kifejezve nem tudom ez mit jelentene, mert nem foglalkoztatott a kerdes es nem mentem utana. A sajat motoromat honositani 122 ezerbe fajt ugy, hogy a nevemen volt.
Nagy átlagban igaz. És a nagy átlag már javít a helyzeten.
Pláne. A behozott autókat úgy lehetne szabályozni, hogy (ez volt az egyik vizsgám feladata), hogy átlagéletkor mínusz öt év. Így ugye egyre fiatalabb autók kerülhetnének csak az országba, minél jobban hoznák, annál jobban gyorsabban csökkenne az átlagéletkor.

(Elég geci vagyok, mi?)
az öreg nem feltétlen szar, bár többnyire igaz
Majdnem 4 millió, asszem. De ha ebből az irányból nézzük, akkor sajnos először a használt EU-s importot kellene fékezni, onnan gurítják be a 10+ korú kocsik zömét, ami a járműpark öregedését látványossá teszi.
Új autót eladnak Magyarországon 60-70 ezret. A meglévő gépjárműállomány hasraütve 2.5 millió. Autók.
Így kicsit felfutna az értékesítés, másrészt roppant módon fiatalodna a gépjárműállomány, és pont a legöregebb-legszarabbak esnének ki.

Tudom, hogy fájna. A probléma komplex, én nem is tudom a megoldást, de annyit biztosan tudok, hogy az tuti nem járható út, hogy ilyen-olyan indok miatt mindenki, vagyis jó sokan a többiek kárára akarnak élni hagyni módon élni.
Az elmúlt idő hozadéka miatt igen, sajnos az elején lenne probléma.
De nem megoldhatatlan.
Ezzel az a baj, hogy számosságában nézik, hanem egységnyi megtett távolságra.

(De ezt is tudod, és én csodálkozom rajtad, hogy mindenki olvassa, amikor szándékosan mellébeszélsz, de te már csak azért is...)

De, hogy belemenjek a játékodba, az érvedre mondjuk engedik a papa zsiguliját, mert becsszó keveset megy, de valami ok miatt egyszer csak megtáltosodik és elkezdi falni a kilométereket, mondjuk az átlag évi 12-15 ezret. Akkor? Hiszen van engedély a kevés haladásra hivatkozva, csak közben meggöthösödött a papa-mama és nagyon kell őket vinni kezelésre meg vizsgálatra.
Látod, ezért nem csinálnak ilyent, mert a te példádon keresztül látva, mindenki visszaél vele.
Akar eshetnenek is, de nem igy van. Nem is mondtam, hogy mas elbiralas ala esik az, aki evi 5 ezret megy, mint a pecas. Csak hogy adott futas mellett az elonyok nem realizalodnak.