bocsánat, egy dolgot elfelejtettem. Az hogy az esőnapot mikor pótolják sajnos nem (csak) rajtuk múlik. Nem könnyű szabad időpontot találni a H ringen. Ezt gondolom minden pályázó tudja!
na jó... hogy legyen egy kis szó a dolgok másik oldaláról is....
Szóval, én is voltam, tehát elsőkézből! Biztos én vagyok a béna (bőven 3 perc alatt a H ringen) de én úgy gondolom sokat tanultam. Bekormányzási pont, érintési pont, szakasz... stb... bár a fékezés kimaradt. mindjárt rátérek hogy miért.... Én spec. rengeteg 8000-es kört mentem Ádám mögött, és úgy gondolom ebből sokat tanultam. Ha végre kijutok ismét a H ringre majd kiderül... Abban igaza van a kollégának hogy a szervezésen lehetne javítani. Ezzel egyetértek. Azzal hogy nincs pályabíró, és hogy miért kell/nem kell követni az oktató, nem értek egyet. Pont azért nem kell kiállni a csapatból, hogy ha történik valami, akkor tudjon reagálni az oktató, hiszen nincs pályabíró. Hozzáteszem hogy a másik suliban sincs (szerintem. Ha rosszul tudom javítsatok ki) Az pedig hogy nem biztosítanak másik napot eső esetére csak részben igaz. Nekünk megpróbálták (bár csak egyet a kettő helyett) de sajnos akkor is esett az eső. Erről úgy gondolom hogy nem tehetnek. Én várom hogy ezt majd bepótolják, és egy kicsit kárpótolnak érte. Szerintem jó esély van rá! (bár tudom van olyan aki nem így gondolja.) Másrészről azt ne feledjük el hogy ez a suli nem feltétlenül a vérprofiknak való, viszont nagyon sokat lehet belőle tanulni. Nekünk az elméleti részét az "id." Aszalós tartotta, és sok okos dolgot mondott. Bár sok mindent olvastam már a Motorozás Mesterfokon c. könyben, de volt ami új volt, és rávilágított esetleges hibá(i)mra. Az is igaz hogy volt sok kezdő, és sok "érdekes" kérdés. De könyörgöm, ezért iskola az iskola hogy ezeket is megválaszolják. Az pedig hogy hogyan kommunikálnak tényleg lehet érdekes kérdés. Van benne némi kis arc. Időnként Ádám is nagyzol de valljuk be... melyik motoros nem? És Ádám mellette azért oktat is, és cigszünetben magyaráz is! Nekem nem volt ilyen "beszólós lab@szós" tapasztalatom, tehát erről nem tudok mit mondani. Nálunk volt esés is, és korrektül megálltunk, megvártuk amíg feltápászkodi, és mentünk tovább. Bár volt olyan aki keresztül kasul, nem az oktató utasításait követve ment... na azt - Uram bocsá" - én is letoltam, mert majdnem én csaptam el! Szóval részemről száz szóank is egy a vége : Nekem teszett amit eddig láttam/kaptam és reménykedve várom a pótlását az elmaradt napoknak. Ha valaki engem kérdez, én ajánlom a sulit! De nem profiknak!!!! Ki ki döntse el hogy pl.: tisztában van-e az ívekkel stb.. és szüksége van-e egy ilyen sulira. Ja, és még valami, mielőtt bárki megszólna : Nincs érdekeltségem a cégben! Nekem csak szimplán tetszett a suli! Nem kérek beszólásokat azért mert nem értek egyet az előttem szólóval! Ha Ő így látta, akkor Ő így is tapasztalta. Elhiszem neki is amit ír! Nekem nem ez volt a tapasztalatom. Ennyi.
ez mindnehol így van mert ez magyarország a lopás és a kiskapuk hazája.
amúgy meg az öreg Aszalos Péter jó csóka nekem ő a szaktanárom semmi gond vele, a mami-ba jól tanit arról nem tudok hogy a h.ringen milyen.
Ez szééééép. Igazából ezt mind filmre kéne venni és beperelni az egész bagázst a gecibe. Ez kizsákmányolás, csak aza gáz hogy kresz tanfolyamokon is ugyanez a helyzet.....
Hali!
Az alábbi idézetet egy másik forumról szedtem le. Érdekelnének még tapasztalatok az apriliás sulival kapcsolatban, mert ez egy kicsit negatív!:
"""
Vágatlan verzió:
Ma voltam a Hringen, Aprilia suliban, ahova egy barátom jár éppen. Én fotózni mentem volna. Történet régebben kezdődik, kb. egy hónapja kezdte a sulit a srác. Befizette a 85 rugót, majd közölték, hogy a tanfolyam nem 4 nap lesz, hanem csak 3. Arról nem esett szó, hogy akkor nem 85 pénz lenne, hanem... Elvégezte az első két napot az iskolában. Saját bevallása szerint nem sokat tanult és nem a szorgalmán múlt a dolog. 1xűen nem sokat mondtak, ami újdonság lett volna neki. Azt tudni kell, hogy kicsit 3 perc alatt megy a Hringen (össz két pályanap a múlt) és lehetne mit tanulnia, ezért is ment a suliba. Az esőzések miatt a 3. napját kicsit elhalasztották. Egy hónappal, ami már nem egészen korrekt, mert csak jobb lenne egyben szerezni a tudást, tapasztalatot. De megígérték nekik, hogy bár csak 3 napos a suli, de rengeteget fognak pályázni és utolsó, vagyis 3. napon végig pályán lesznek. Egy normális nap 3-tól 8-ig tart Aszalóséknál. Ma csak 4-kor kezdődött, és mivel szeptember vége van, nyilvánvaló volt, hogy max 7-ig lehetnek a pályán. Fél nap szabit kivettem és négykor már kint a pálya szélén mondtam, hogy 5-ig rakja le térgyét a betonra, mert aztán már sötét lesz fotózni. Tényleg nagy sötétség lett, de más értelemben. Jön egy szerelő-oktató a maga szimpatikus stílusával ("kérdezz, ha nem tudsz valamit!") és mondja, hogy 4-5-ig elmélet, aztán 5-6-ig parkolózás és 6-7-ig pálya. Ekkor lettem elöször ideges. Tutira be volt ígérve az "egész napos" pályázás! Idézőjel amiatt, hogy az max 3 óra lett volna. Beültem én is az elméleti órára, aminek semmi értelme nem volt, ha valaki olvasta nemrégiben a Superbike-ban a Hring leírást. Az sokkal informatívabb, érthetőbb, hasznosabb. Itt csak olyan dolgok maradtak ki pl. hogy a Mansell-kanyar után nagy sebességnél kirugózik a motor. Arról beszéltek, hogy ott sokan esnek el, de az homályban maradt, hogy miért. De mondták, hogy ott vigyázzanak. Aranyos, nem? Ezután a parkolózás kimaradt! Értitek, "kérdezz, ha nem tudsz valamit"! Az ember azt nem tudta, hogy 1 óra múlva mit fognak csinálni!!! Helyette kötetlen beszélgetés volt, amiről majdnem ki kellett mennem a röhögés miatt. Ez volt a nap legjobb része. Két tanuló vitte a szót, egyik nagyon megijedt múltkor, mert megelőzték. A másik nem hiszi el, hogy kanyarban tapad a gumi, bár tudja, de a kanyarban mégsem hiszi, és ilyenek. Hozzáteszem ismerem az érzést, de minek részletezzem ezt 15 idegen előtt? 6-kor végre fel lehetett menni a pályára. 8 ezres fordulaton mentek a körök. 4-5 kör után kiáll a társaság az egyik kanyarban, oktatók rágyújtanak és kérdezgetik, hogy "na, jó volt?" és hasonlókat. Tanítás jellegű mondat nem hangzott el, ott álltam az egyik ilyen alkalommal. Megint 4-5 kör, kiállás újra. Ezt Tibi barátom megunta és nem állt ki, gondolván neki egy teljes délután lett beígérve, neki ez az utolsó napja, mármint a suliban, és még talán fél órája van teljes besötétedésig. A végén kiderült, hogy a kiállások kihagyása nagyon nagy hiba volt! 3/4 7 körül Tibor lejött, mivel nem endurance versenyző és világítás sincs a motorokon. Megjöttek a többiek is, szimpatikus oktató-szerelő barátunk nekiesik, hogy mert nem kiállni. Amikor ő kiáll, mindenkinek meg kell állni. És mit képzel! És ez így nem biztonságos, mert ő nem tudja akkor, hogy mi történik a tanulóval. Mindezt gusztustalan hangnemben. Felejtsük le az olyan "nyálas" dolgokat, mint fizető ügyfél, szolgáltatás, stb. Én ismerek olyan klubtársat, aki már kevesebbért is pofozgatott meg embereket. Tibi kereste a szavakat, próbálta előadni, mi lett neki megígérve, stb. Nemsokára csatlakozott Aszalós Ádám is és már szépen ketten osztották a rendetlen nebulót. Lebaszták, amiért nem szólt, hogy ő már utolsó napos tanuló, stb. Hogy mert csak úgy lejönni a pályáról, ha ki akar állni, akkor abban a kanyarban kell megállnia, amíg egy oktatónak nem szól. Ezt mondjuk eddig senki nem mondta neki. Már féltem, hogy be kell hogy hívják Tibi szüleit is egy kis beszélgetésre, vagy beírnak az ellenőrzőjébe, ezért összeszedtem minden bátorságomat és megemlítettem, talán nem neki kell szólnia, hogy utolsó napos, szerveznie a dolgokat, hanem az iskolának kell tudnia, mi történik. Erre Aszalós Ádám nekem: Te meg minek szólsz bele? Hát, mert érdekelt volna suli engem is, és én lettem volna az egyik tavaszi "ügyfél", csak már nincs kedvem hozzá, -mondtam.
Tehát kiderült, hogy az irányítóban nem ül senki, aki látná a pálya egészét, és indítaná a mentőt, ha kell!!! Takarékoskodjunk ahol lehet! Pl a tanuló biztonságán. Fasza! Azt tudni kell, hogy a pálya mellett senki nincs, pályabíró vagy hasonlók, mint ahogy nyiltnapokon láthatjuk. Kiderült az is, hogy Aszalósék szerethetik a motorozást és ügyesen motoroznak. Megtudtuk, hogy szarul tanítanak, vagy egyáltalán nem is, de azért nagyon aranyos emberek, amíg be nem indul a kis családi vállalkozás. A közelmúltban hirtelen felpörgött a biznisz, ettől nagy lett az arc, de képtelenek már szervezni. A pénzéhség miatt nem gondoskodnak esőnapokról, hátha nem fog esni idén az eső (ez nem jött be, mint láttuk, sajnos). Ahhoz meg már végképp nem intelligensek, hogy valami kis problémát kezeljenek. Azt még nem említettem, hogy egy szar motort adtak, amiről tudniuk kellett, hogy az, mivel az egyik saját motorral rendszeresen járó sráctól megtudtuk, hogy már legutóbb is szar volt.
Összeségében Tibi ma motorozott a Hringen 45 percet egy szar motoron 28e forintért és kapott egy lebaszást a végén. Az benne volt az árban, nem kellett külön fizetni. Én meg dögöljek meg, ha ide akarnék menni valaha is, akármilyen sokat tanulnék. Egyébként nem láttam ennek veszélyét. Én tudom, hogy Lallának nagyon bejött ez a suli, hiszem is, láttam is. Biztos egész más volt ez a társaság, amíg nem vállalta túl magát. Ez meg kihozta a rosszat, a hiányosságokat belőlük. Nagyon lelkesen készültem ide én is, kb. mint Peti és a többiek. Sok jót olvastam róluk és most tényleg szar kedvem van a mai nap után. Amiért mindezt megírtam, - fárasztva magamat és Titeket, annak csak az az oka, hogy ha mentek tavasszal, akkor nagyon alaposan, részleten tárgyaljatok át mindent velük előre és lehetőleg rögzítsétek írásban, mert egy szervezetlen, inkorrekt társaságról van szó.
"""
ez haláli