Próbáltam rendelni egy ilyen központi emelőtt, de nem szállítanak Magyarországra. Próbálok választ kapni, hogy mikorra várható, hogy meg oldják ezt a problémát.
Sziasztok, projekt váltás miatt lenn egy Zx-6 2008 as eladó! Olasz Fénymásolt forgalmi van hozzá (de ez kevés a forgalomba helyezéshez!) viszont arra hogy igazold a származását arra tökéletes! A képen nincs rajta tank, de van hozzá! Kipróbálható! Bármi kérdés van telefonon tudok válaszolni a kérdésekre! 589e ft 06304471579
0lyan motoremelöt keresek amit a hringen láttam egy új r1 volt vele emelve ( fekete), motor közepénél emeli meg a motort. Ha valaki udja hol lehet olyat venni kérem írja meg. :-)
De figyeljé mán! Idén ment 2:15.9-et a zxr400-al abból jövőre simán 2:03-0 lesz egy 2010-es ZX-6R-el! És egyből elmelegszik az öhlins versenyolaj ami a világbajnokságon tök jól szuperál!
Olyan dolgokon rágódsz, aminek ilyen szinten full semmi jelentősége nincs kb. Erősen kétlem, hogy megéreznél az első telóban egy öhlins vagy bármilyen más márkás ugyan olyan viszkozitású telóolaj közötti különbséget. Majd ha 2 perc alatt vagy P.ringen, meg 1:56 alatt H.ringen, akkor TALÁN lehet jelentősége, hogy milyen telóolajat használsz, de még akkor se vagyok benne biztos, hogy ezen fognak múlni a dolgok. Meg hogy 7 kör alatt elmelegszik a telóolaj? Ne már.
Azt nálam sokkal okosabb és tapasztaltabb emberektől tudom, hogy a gyári olajnál (főleg ha már van benne pár év meg km), csak jobbat tehetsz bele, ha neves gyártó (pl. Öhlins) olaját használod. De még inkább ha hozzáértő újítja fel ilyennel, és rendesen légteleníti meg tölti fel nitrogénnel.
Én most a melegedést látom a legkritikusabb kérdésnek. Bármilyen jól is állítjuk be, ha a futam végére el melegszik, és ahogy a lenti diagram is mutatja durván meg tud változni az olaj viszkozitása. (Sajnos az öhlins a lenti két paraméterből, csak a 40fok-os viszkozitást adja meg. Kérdés, hogy a pannoniaringen meg tett 7 körös verseny alatt mennyire melegszik meg 2:03-0-as köröknél.
Gondolom, hogy az olaj mennyisége és a lengéscsillapító hőleadó képessége nagyban befolyásolja a melegedést. Pl. a hátsó lengés csillapító kapja a meleget a motor felől is gondolom. Szóval a gyártók termékei közt ez is különbséget tesz.
Bocsássatok meg, ha ez már lerágott csont, de érdekes és a téli szezonban nagyon mást nem tehetek mint, hogy elméletben "motorozok". ;)
A sportrider.com honlapot pár napja vettem fel a kedvencek közé. :)
Én sajnos nem értek ehhez, csak érdekel, és már ezen a szinten is erősen összetettnek tűnik ez a kérdés.
Elvileg a súly áthelyező mozgások a lassú-, az élesebb úthibák a gyors csillapítást hazsnálják. Viszont ez az "elvileg" nagyon elvileg ám. Egyrészt a példádban szereplő helyzetben fékezel, ami egy lassabb kompresszió elöl, de közben ütlegeli a sosem tökéletes aszfalt a kereket, tehát közben a gyors csillapítás (is) dolgozik, illetve a kettő egybe dolgozik, sosem tisztán.
Annál is inkább, mivel ha megnézel egy huplin áthaladást, ott kb ez történik: elindul a gátló befelé gyorsan, a maximális összenyomódás közelében lassul, majd nulla lesz a sebessége, utána gyorsan elindul ellenkező irányba (kirugózás), majd a vége felé ez is lassul, majd megáll (jobb esteben ;) ).
Nem lehet tehát teljesen különválasztani sztem a két kört (gyors/lassú) a valós életben.
Sztem ezért szelepelnek/lapkáznak inkább, mert úgy jobban lehet változtatni vmin anélkül, hogy mást (nagyon) befolyásolna.
A kanyar bejárat előtti fékezésnél pl. a pannonia ring 4. balos kanyarja előtt vagy a hungaroring sikán közepén gyors csillapitási rész dolgozik? Vagy általában a súly áthelyező mozgásoknál a lassú rész dolgozik, és csak aszfalt hibánál lényeges a gyors.
Ha utóbbi, akkor az azt jelentené, hogy az olaj viszkozitássa az aszfalt minőségétől függ a nyomvonalbol adódó beállításokat nem szabja meg mert azt az állító csavarokkal követhető széles tatományban.
Hát mivel a lengéscsillapító feladata, hogy hővé alakítsa a mozgási energiát, így nyílván a melegedés elkerülhetetlen, és ha végzi a dolgát, akkor melegedik :) Tegyél bele jó olajat.
A lenti diagram alapján, az látszik, hogy az lenne a jó, ha az olaj melegedését tudnám csökkenteni, mert akkor kisebb a változás egy futam alatt.
Azt gondolnál logikusnak, hogy a sűrűbb viszkozitású olaj, nyitottabb csillapítás állító szelepekkel kevésbé melegszik. A logikám azt mondja, hogy a nagyobb furaton, kisebb fajlagos sebességgel tud át menni ugyan akkora csillapítás mellett az olaj, és a kisebb sebesség kevésbé teszi ki súrlódásból adódó hőnek az olajat. Viszont más irányból azt tudom, hogy a kisebb dugattyú furat hígabb olaj hamarabb okoz kavitációt a lyuknál és ezzel progresszíven növeli a csillapítást viszonylag alacsony dugattyú sebességnél már. Míg a nagy lyuk sűrű olaj, lineáris csillapítást eredményez, vagyis magas dugattyú sebességnél sem változik hirtelen nagyot a csillapítás mértéke. (Ez offroad autó modellezős tudás, nem tudom hogy itt igaz e.)
???
Én a hátsónál kísérleteztem, és az állítócsavar nem feltétlenül tudta azt a változást produkálni, mint egy 10W-s olaj az 5W helyet. Arról nem beszélve, hogy mennyire változik az olaj viszkozitása hőmérséklet hatására egyes márkákon belül. Gondolom egy öhlins olaj amit ajánlottak sokkal stabilabb.
Szalonból kijött, vagy néhány éves használt, de karbantartott (nem leharcolt) ZX6-tal és R6R-rel is kehet 2:00 percet a H-ringen és 2:05-öt a P-ringen menni. Nem kell hozzá extra futómű átalakítás, persze nyilvánvaló, hogy ha jobb gumiképet, kiegyensúlyozottabb futómű működést, vagy nagyobb lelki nyugalmat akarsz és van rá pénzed, akkor rá lehet dobni egy motor árát.
Szerintem a Kawa kényelmesebb, komfortosabb, mint az R6R. Mindkettő viszonylagosan nyomatékszegény, igényli a forgatást, fékük hasonlóan magas minőségű. A Yam sokkal orrosabb, magason és kézen állva ülsz az egyébként elég széles ülésen terpeszben, a Kawa ebben szerintem jobb.
Bursig szállít Mo-ra is!
http://xtcommerce.motorradteil...